Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 januari 2024, 10:35   #1
Hannes85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2024
Berichten: 1
Geslacht:
Mijn ervaring/resultaten met Finasteride/Minoxidil

Hallo allemaal,

na jaren mee te hebben gelezen en te hebben mogen leren van anderen leek het mij het juiste moment om mijn verhaal te doen. Ik sta niet graag vereeuwigd op het internet met mijn hoofd maar dankzij al jullie meningen en ervaringen sta ik waar ik nu sta dus dit voelt als het minste wat ik kan doen.

Van nature heb ik blond fijn haar, niet ideaal als er licht op schijnt want dan kijk je er dwars doorheen. Ik ben vrij ijdel en extreem bewust bezig met dit "feit", tot op het ziekelijke aan toe (bijvoorbeeld in restaurants belichting bekijken en bewust donkere plekken uitkiezen etc).

In 2022 de beslissing gemaakt een haartransplantatie te laten doen in Turkije. De afspraak stond voor December '22 maar tijdens het wachten op die datum ben ik vast begonnen (15 September 2022) met 1 maal daags Finasteride (1mg) en 1 maal daags Minoxidil (topical, 5%).

De dag voor de haartransplantatie een zeer slechte ervaring gehad met het "consult" waardoor ik de hele behandeling besloot af te blazen. Ik was toen al in Turkije dus de beslissing om het niet te doen was vrij lastig maar al mijn alarm bellen gingen af. Welke kliniek het was en het complete verhaal laat ik voor nu even in het midden..

Enfin, enorm teleurgesteld dus weer terug bij af... De energie die het mij gekost had zorgde ervoor dat ik het hele haartransplantatie verhaal op een laag pitje heb gezet terwijl ik wel netjes dagelijks Minoxidil en Finasteride door bleef gebruiken.

Inmiddels zijn we meer dan een jaar verder en, mede omdat ik zoveel opmerkingen kreeg over mijn haar, besloot ik wat fotos van mijn haar te maken en hier te delen.

Let wel; de laatste fotos zijn niet recent (begin Augustus '23, ongeveer een jaar na de start) en ik heb het gevoel dat er sinds Augustus weer wat verandering heeft plaatsgevonden. Ik zal binnenkort wat fotos maken van de huidige stand van zaken maar lees graag wat jullie er van vinden.

de eerste twee fotos dateren van 29 September 2022, 2 weken na de start van de medicatie. De meest recente fotos daarna zijn van 4 Augustus 2023. Als gezegd zal ik binnenkort weer wat fotos nemen.

Wellicht tot slot een vraag voor de kenners; Tot hoe lang na start gebruik kan verbetering worden gezien? Ik zit inmiddels op een maand of 15.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_8020.jpg‎ (146,4 KB, 157x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_8021.jpg‎ (146,9 KB, 137x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1530.jpg‎ (141,9 KB, 142x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1536.jpg‎ (145,2 KB, 130x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1537.jpg‎ (144,8 KB, 141x gelezen)

Laatst gewijzigd door Hannes85; 8 januari 2024 om 10:45
Hannes85 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2024, 14:51   #2
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Wat een vervelende ervaringen zeg. Dat van op een donkere plek in een restaurant gaan zitten zodat het minder doorschijnend is: heel herkenbaar (in het verleden dan).

Als ik foto 2 en 4 vergelijk (vergelijkende foto in positie en lichtsterkte) zie ik zeker wel verbetering. Wat denk je zelf?

Een jaar na begin zijn meestal wel resultaten zichtbaar, al lees je dat het ook na 2 jaar nog beter kan worden. Onthoud: fina zorgt bij meeste personen voor remmen DHT waardoor verdere uitval wordt voorkomen. Niet per se voor hergroei. Verhoog minox eens naar 2x daags eventueel.

Qua kapsel: bij middenscheiding is huid met dun haar ook het meest opvallend. Weet niet of je het altijd zo draagt maar zo ja denk aan iets korter haar en styling naar achter bijvoorbeeld.

Styling: wat voeg je toe om volume te krijgen? Denk aan zoutspray bijvoorbeeld.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2024, 18:38   #3
fjutjumaja
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 december 2016
Berichten: 21
Geslacht:
Je haar doet me erg aan het mijne denken. Verschil is dat finasteride bij mij verdere verdunning niet volledig remt. Bij jou lijkt de situatie beter te zijn geworden zelfs. Dat is goed. Ik gebruik zelf overigens geen minox (teveel gedoe). Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen.

Als ik mag vragen: waarom zag jij af van haar transplantatie? Net als ik kijk je last te hebben van diffuse thinning. Dan is een harttransplantatie wat risicovoller. Had dat er mede mee te maken?

En zoals hier ook gezegd: draag je haar niet in een middenscheiding. Maar misschien is dat alleen voor de foto’s gedaan. Bij mij werkt kort en wat langer boven, en dan door elkaar husselen met wat wax het beste.
fjutjumaja is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.