Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 oktober 2012, 13:51   #16
Haartjesterug
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2012
Berichten: 38
Kan iemand mij vertellen of het normaal is dat als ik minoxidil op mijn inhammen smeer, aan de achterkant meer haar uitvalt dan normaal?
Haartjesterug is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2012, 12:56   #17
Me..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2012
Berichten: 7
Sorry voor late reactie! Ik heb oxazepam gekregen.
Me.. is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2012, 15:51   #18
colonquixote
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 september 2012
Berichten: 44
Hi Sammy,

Dank je voor de uitgebreide informatie. Ik ben vooral aan het zoeken naar de connectie tussen haaruitval en angst- of depressieaanvallen, die ergens bij een verkeerde wissel in de bijnierhormoonhuishouding moet zitten. De neurologische bijwerkingen van finasteride hebben me daarbij verder op het goede spoor gezet. Door de relatief recente kennis hierover moet er veel in de wetenschappelijke literatuur zelf gedoken worden, wat veel tijd vergt. Het blijft mijn aandacht houden, ook al ben ik niet dagelijks op dit forum. Ik heb al een sitenaam gereserveerd voor een infosite over haarproblemen van hormonale en immunologische aard, om de informatie en discussie centraal te houden, maar je begrijpt dat dit alles veel tijd kost. Naast mijn aandacht voor fibromyalgie ook nog eens, waar ik mijn dagen ook geheel mee zou kunnen vullen. :-))

Hier tevens een korte reactie op een paar andere posts:

@millie: ook bedankt voor de reactie. Voldoende van dit soort reacties kunnen misschien een patroon opleveren.

@me: ik las dat je angsten over waren gegaan, maar nu heb je dus seroxat gekregen. Zijn depressieve klachten er voor in de plaats gekomen, gebleven of iets anders?

@haartjeterug: snel even wat posts van je gescand en kwam daar bloed- en haaronderzoeken in tegen. Dat is zo een breed begrip, dat ik benieuwd ben naar de aard van die onderzoeken. Regulier wordt vaak op de verkeerde plaats in het bloed gekeken voor bepaalde waarden (serum, waar afwijkingen vaak pas in een laat stadium optreden), alternatief ben je vaak aan de vreemdste vogels overgeleverd, die allerlei "energetische" of bioresonantietests op je haar of ander weefsel loslaten, soms met koddig resultaat (heb de voorbeelden in huis). Misschien interessant om een thread te starten over ervaringen met diverse soorten onderzoek en wat het opgeleverd heeft (of niet). In ieder geval interesseert het me wat voor soort onderzoek men bij je heeft gedaan.

@allen: In het multidisciplinaire complementaire centrum waar ik parttime werk, behandel ik intussen enkele Alopecia patiënten. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte.

Laatst gewijzigd door colonquixote; 13 oktober 2012 om 16:10 Reden: uitbreiding reactie
colonquixote is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2012, 19:31   #19
pliekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 113
Geslacht:
Hallo Ron,

Hoezo op de verkeerde plaats in het bloed gekeken? Welke bepalingen worden er dan volgens jou in serum gedaan waarin afwijkingen pas in een gevorderd stadium aantoonbaar zijn? Ben ik wel benieuwd naar.

Groetjes Pliekie
pliekie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2012, 19:55   #20
colonquixote
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 september 2012
Berichten: 44
Hallo Pliekie,

Je vraag is terecht, maar het gaat om een slepende strijd tussen reguliere hulpverleners en wetenschappelijk onderbouwd werkende complementaire therapeuten over de waarde van laboratoriumdiagnostiek.

-Het lichaam zorgt er voor dat in het bloedserum (bloed minus vaste bestanddelen zoals rode bloedcellen, zeg maar) zo lang mogelijk een optimale toestand aanwezig is, omdat alle orgaansystemen, dus ook de meest kritieke, hiervan afhankelijk zijn. Bij calciumgebrek wordt bijvoorbeeld calcium aan de botten onttrokken om voldoende voor het hart en de vele cellulaire processen waar dit voor nodig is, beschikbaar te stellen. Een bloedonderzoek zegt dus dat de toestand OK is, maar in de botten treedt osteoporose/ decalcificatie op. Ander voorbeeld: als je alle rijkdom van een land deelt door het aantal inwoners, dan zou je kunnen constateren dat iedereen genoeg heeft, maar de relatieve verdeling maakt dat er veel mensen onder het barre minimum zitten, terwijl andere mensen in de rijdkommen zwemmen. Regulier onderzoek wil hier en daar nog wel eens een beetje kort door de bocht zijn. Ik maak het elke week mee.

-De medische praktijk loopt decennia achter op de medische wetenschap, dat heb ik ook in de 21e eeuw tijdens mijn studie biomedische wetenschappen met eigen ogen gezien. Beschikbare testen voor het aantonen van afwijkingen bijvoorbeeld bij CVS-ME, fibromyalgie en ziekte van Lyme worden genegeerd, omdat men het nog niet gehad heeft tijdens de medische opleiding, en het nog niet in de medische (vergoede!) protocollen is opgenomen.

Ik zal graag antwoord geven op alle zinnige vragen, maar om de informatiedichtheid zo hoog mogelijk te houden, ga ik een en ander wschl wel via mijn eigen nieuwe forum doen, omdat op dit forum het aantal threads in de tienduizenden lijkt te lopen en informatie gauw ondergesneeuwd raakt. Dit is meer een lotgenotenforum, ik wil me concentreren op kennisuitwisseling. Mijn kennis is hopelijk voor jullie nuttig, jullie ervaringen zijn voor mij weer leerzaam. Ik heb net een forum laten installeren dat via haarproblemen.info te bereiken is.

Verder ben ik bereid om een informatie- en vragenavond te organiseren bij voldoende belangstelling. Als jij, of iemand anders, meerdere mensen bij elkaar kan verzamelen, kan ik in het centrum van het land (regio Amersfoort) wel iets regelen.

Groetjes

Ron
colonquixote is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2012, 18:30   #21
pliekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 113
Geslacht:
Laboratoriumonderzoek bij osteoporose is inderdaad slechts gericht op het uitsluiten van enkele secundaire oorzaken. Calcium, fosfaat en alkalisch fosfaat zijn meestal normaal. Botafbraakmerkers kunnen wijzen op toegenomen botverlies. Maar deze zijn vaak niet specifiek en vaak niet eens afwijkend bij osteoporose. Tenminste zover ik weet.... maar ik werk in de regulaire laboratoriumdiagnostiek.

Maar ben het met je eens.. de diagnostiek zou veel beter kunnen. En ik ben benieuwd naar je forum. Ben wel bekend met wat basis endocrinologie, maar weet er te weinig van om er ook daadwerkelijk wat nuttigs mee te doen in mijn haaronderzoek. Dus ik kom binnenkort even kijken.

Groetjes Pliekie
pliekie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2012, 11:37   #22
Me..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2012
Berichten: 7
Hallo Ron,

Ik heb voor de angsten oxazepam gekregen. Nu geen last meer.
Me.. is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2012, 18:44   #23
colonquixote
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 september 2012
Berichten: 44
Verschoven haarproblemen van Haartjesterug

Hi Haartjesterug,

Ik weet niet of je intussen al een antwoord hebt gevonden op je vraag, maar ik heb op mijn eigen, meer biochemisch geörienteerde, forum (haarproblemen.info) een draadje gestart over Minoxidil en bijbehorende ervaringen en problemen. Heb daar ook wat ideeën over jouw geval ingezet.

groetjes

CQ
colonquixote is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.