Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 juni 2008, 00:25   #16
sluiter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2008
Berichten: 56
Hoi hoi,
Gisteren heb ik wat petten gekocht.
Het was echt nodig want ik heb al jaren last van zonne-allergie en op de kale plekken op mijn achterhooft zaten jeukende rode bultjes!
Ik dep bijna elke avond met Locoid Scalp lotion en verder slik ik 3 tabl. vitamine B complex per dag.
Zijn er hier meer mensen die vitaminen slikken???

Groetjes Toos
sluiter is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2008, 16:06   #17
becky
becky
 
Geregistreerd: 6 juni 2008
Locatie: brugge
Berichten: 3
Dag Ilvi,

Mijn haar 'genas' plekje bij plekje, maar het is volledig terug gekomen en sindsdien kan ik er vanalles mee aanvangen, highlights, kleuren, allemaal geen probleem.
Het is wel zo dat ik altijd direct 'gepigmenteerde' haren terug kreeg, direct in het juiste kleur, om het zo te noemen.
Blijkbaar komt bij de meeste mensen altijd eerst licht gepigmenteerd of zelf pigmentloos haar terug, om daarna te wisselen voor de echte kleur.
Volgens de dermatoloog was ik hierop een uitzondering.
De vlekjes waren eerst onstoken , maar dat weet jij best ook wel denk ik, daarna kwamen ze tot rust, volledig kaal om dan na een paar weken gelukkig wat dons te vertonen dat uitgroeide tot volwaardige haren.
Ik heb wel een hele periode, meer dan een jaar nodig gehad om alles terug te groeien, dus tot je er niks meer van zag.
het jammere is natuurlijk het volledig onvoorspelbare.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik nog lange tijd achteraf geobsedeerd was van haaruitval, ik zat voortdurend door mijn haar te woelen om te zien of er veel haar uit kwam, langzaamaan ben ik dat terug afgeleerd.
en dus nu nog heel af en toe meldt de kapper mij heel discreet dat hij een heel klein plekje ziet, maar dit beinvloedt me eigenlijk niet meer.
Natuurlijk mocht het terug helemaal opnieuw starten,ik weet ook niet of ik nog zo koelbloedig zou kunnen zijn hoor
ik heb ook tonnen vitamines en dergelijke geslikt en eerlijk...ik weet eigenlijk niet of het allemaal veel uithaalt...persoonlijk denk ik dat de gemoedstoestand de beste medicijn is!!

in alle geval veel sterkte, laat maar iets weten als ik verder kan helpen
heel veel groetjes!
becky is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2008, 15:02   #18
Ilvi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2008
Berichten: 37
Hoi Dootjuh86,

Ik heb een haarwerk die ik met dubbelzijdig (dun) tape vastmaak. Dit hoeft alleen maar aan de voorkant. 's avonds ben ik het beu en dan moet ie echt even af. Vooral met dit warme weer transpireer ik meer op mijn hoofd, maar het jeukt niet. Waarschijnlijk omdat ik het regelmatig afzet.
Maar jij hebt waarschijnlijk nog genoeg haar om het vast te zetten. Ik heb inmiddels alle lange plukken afgeknipt, zodat ik geen lange haren meer vind om de grond, in de douche, op mijn kussen etc......
Op verschillende plekken groeit het wel, want ik heb gewoon stekels. Ik hoop voor je dat het uitvallen van het haar stopt.

Groetjes, Ilvi
Ilvi is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2008, 15:10   #19
Ilvi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2008
Berichten: 37
Hoi Becky,
Bedankt voor je antwoord op mijn vraag. Er zijn dus ook positieve verhalen over AA....gelukkig!
Ik ga er nu maar vanuit dat het bij mij ook goed komt, nu ben ik in ieder geval geholpen met mij haarwerk en niemand die het ziet.
Ik hoop voor jou ook dat het niet meer terugkomt.
Groetjes, Ilvi
Ilvi is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2008, 16:54   #20
Dootjuh86
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2008
Berichten: 15
Hallo Toos!

Ik gebruik ook vitamine pillen. Alleen weet ik zo de naam er niet meer van.
Het is een groen met witte verpakking, en speciaal voor haaruitval of extreem dun haar. er zit ook vitamine B bij in. Deze slik ik de eerste 3 maand 2x per dag, en daarna 1x.
Maar zoals Becky ook al zei, betwijfel ik het of dat ook echt helpt. Denk dat inderdaad de gemoedstoestand heel bepalend is voor AA.
En herken me ook in het woel verhaal van Becky, want dat doe ik ook heel erg..
Zit steeds om me heen te kijken of ik geen haren zie.. en voel steeds aan mijn haar, en op de plekjes waar geen haar meer zit.. Behoorlijk irritant, en probeer het ook niet meer te doen..

Liefs,
Dootjuh86
__________________
Terug kijken naar het verleden, gaat van je toekomst af..
Dootjuh86 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2008, 22:44   #21
sluiter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2008
Berichten: 56
Hoi allemaal,

vandaag weer een rotdag gehad!
Vanmorgen mijn haren gewassen en het is de hele dag weer hopeloos.
Eerder waste ik het gewoon elke dag onder de douche, maar nu nog maar ongeveer om de dag en dan in de wasbak.
De hele dag voelde ik overal haren kriebelen.
Op mijn werk voel ik me het best, dan heb je tenminste andere dingen aan je hoofd......klinkt wel lollig trouwens!
Ik gebruik gewoon "elke dag shampo"
Is er misschien een andere die ik beter kan gebruiken?
Ik las ook op het Forum ergens iets over Klitwortel/Berkenwater,kennen jullie dat?
Het klinkt misschien raar maar ik heb zo`n behoefte aan een lekker prikkelend gevoel op mijn hoofd!!!
Nu voel ik alleen maar jeuk door de losse haren en een schraal gevoel!

Wie weet iets???

Groetjes Toos
sluiter is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2008, 12:11   #22
Dootjuh86
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2008
Berichten: 15
Hallo!

Ik had gister ook een flinke baaldag!
Dacht ik dat m'n haar minder uit ging vallen, heb ik me toch flink vergist!
Ik zag gister tot m'n grote schrik dat de plek bij m'n haargrens een stuk groter is geworden, bijna zo groot dat ik het bijna niet meer kan verbergen met mijn haarstuk. Hier baal ik echt zo van. Misschien heb ik toch de verkeerde keus gemaakt, had ik beter wel meteen een hele pruik moeten nemen..
Maarja, we zullen wel zien, in hoe zo'n tempo het gaat.. Misschien valt het allemaal wel mee..
En ik wil er eigenlijk ook helemaal niet teveel meer over nadenken, want dan ga ik me alleen maar meer druk erover maken..
Dat merk ik 's avonds ook veel, dan zit ik op de bank, en dan ga ik aan m'n haar zitten en plekjes zoeken.. En als ik er dan weer één vind wordt ik alleen maar meer gestressed!
Toos, toen ik nog geen haastuk had, had ik een speciale shampoo wat ik van de dokter had gekregen.. Heeft een rode kleur. en dat tintelt ook een beetje op de hoofdhuid.
Ik zou in ieder geval geen iedere dag shampoo meer gebruiken, maar een shampoo wat de haargroei bevorderd.

Tot de volgende keer!
Liefs Dootjuh86
__________________
Terug kijken naar het verleden, gaat van je toekomst af..
Dootjuh86 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.