Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 maart 2004, 20:15   #1
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Aan alle finasteride gebruikers

Beste Fina gebruikers, ik heb nou al een aantal topics m.b.t. fina gelezen en begreep (o.a. van pindakaas) dat fina maar een aantal jaar werkt, omdat daarna je lichaam meer testosteron aan gaat maken ofzo. Ik heb hier overigens nog niet iets van kunnen vinden op medische sites e.d., maar goed ervan uitgaande dat dit waar is , is het dan niet een optie om bijv. 5 jaar lang iedere dag fina te slikken en dan bijv een half jaar te wachten en dan weer te gaan beginnen. Pas na een half jaar stoppen met fina valt het haar weer uit. Maar het lichaam is dan niet meer aan de enzymremmer. Of bijv. 5 keer per week te slikken omdat je lichaam er dan minder snel aan gewend raakt? Of weer anders 6 maanden iedere dag dan weer 1 of 2 maanden niet en dan weer 6 maaden iedere dag

Maakt het overigens uit op welk tijdstip van de dag je fina neemt?
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2004, 12:50   #2
vbm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2003
Berichten: 16
Re: Aan alle finasteride gebruikers

Ja het is goed om na een tijdje slikken een periode van 'niet-slikken' aan te houden. Maar dat geldt niet alleen voor Fina, het geldt voor alle pillen. Hoe lang je rust moet nemen en wanneer weet ik ook niet. Je moet er gewoon voor zorgen dat je lichaam niet gaat wennen aan de pillen zodat de werking ervan minder wordt.
vbm is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2004, 18:35   #3
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
Wat is verstandig? Bijvoorbeeld 3 maanden fina en dan 2 weken niet ofso of 6 maanden en dan een maan niet? Kan iemand mij hier advis over geven
klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2004, 20:40   #4
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Idd Klaas dat is ook precies wat ik zou willen weten!
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2004, 20:58   #5
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Je moet `t iedere dag innemen, je komt er dus gewoon niet onderuit. Zie het als een middel dat je uitval vertraagd.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2004, 21:01   #6
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Re: Aan alle finasteride gebruikers

Citaat:
gepost door Boris
Maakt het overigens uit op welk tijdstip van de dag je fina neemt?
'K heb ooit een keer ergens gelezen dat "cel-activiteit" plaatsvind in de avond-uren. (wanneer je lichaam tot rust komt) Dus neem ik zelf m`n duta altijd rond een uurtje of vijf á zes.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2004, 23:50   #7
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Denk je dat echt Pindakaas?

Het vage is dat ik ooit heb gelezen dat er tijdens een symposium over fina werd gezegd dat na 5 jaar dagelijks, 2 maal per week 1 mg. ook al voldoet. Maar ik weet niet hoe betrouwbaar die info is, vandaar deze thread. Ik denk eigenlijk meer dat er wel een bepaalde structuur in moet zitten met hoe lang wel innnemen en hoe lang je moet pauzeren met innemen. Ik ga het binnenkort aan een uroloog vragen, die hebben nog steeds de meeste ervaring met fina. Ik zal de antwoorden wel hier op het forum posten.

Momenteel doet fina het nog steeds erg goed bij mij.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2004, 20:43   #8
Eefje
Guest
 
Berichten: n/a
ik las juist ergens dat als je die capsules niet meer slikt dat het na 2 weken uit je lichaam is en dat dan je haren alweer uit kunnen vallen, en mijn dermatoloog zei dat die stof na een half jaar tot een jaar uit je lichaam is
ik snap er niks meer van
  Met citaat reageren
Oud 7 maart 2004, 21:22   #9
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Originally posted by Eefje
ik snap er niks meer van
Je haren kunnen inderdaad na een aantal weken, weer beginnen met uitvallen. Maar dan is de stof fina nog deels in je lichaam aanwezig, maar niet meer in die mate dat het haargroei bevordert. Het bevind zich nog steeds in je bloedvaten en kan nooit binnen een maand verdwenen zijn. Dit duurt meestal wel een half- tot een heel jaar.

Snappie.......?
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2004, 13:21   #10
Melvin25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Berichten: 155
Ben nu 4 weken gestopt met Fina...merk dat er af en toe hier en daar een haartje weer uitvalt. Tijdens het gebruik van Fina had ik dit totaal niet..Maarja ga nu minox proberen..Tis meer tegen uitdunning voorop mijn hoofd hoop dat dat iets beter werkt
__________________
Minox 5%
alopesan
Melvin25 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2004, 18:22   #11
Eefje
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Originally posted by pindakaas
Je haren kunnen inderdaad na een aantal weken, weer beginnen met uitvallen. Maar dan is de stof fina nog deels in je lichaam aanwezig, maar niet meer in die mate dat het haargroei bevordert. Het bevind zich nog steeds in je bloedvaten en kan nooit binnen een maand verdwenen zijn. Dit duurt meestal wel een half- tot een heel jaar.

Snappie.......?
ik snap! thx
mine mine nemo roels
  Met citaat reageren
Oud 13 maart 2004, 23:07   #12
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
hallo allen ..ik heb de laatse 4 maand finasteride gebruikt en kreeg nagenoeg heel slecht bijwerkingen zoals..vermoeidheid.bleker gezicht..vermagerd(spieren) en sufheid ..zelfs zware hoofd enz..nu is mijn vraag heeft iemand anders daar ook last van gehad..het enige positieve is dat de haargroei toenam..maar de nadelige effecten wogen me te zwaar en stopte..nu ben ik anderhalve week begonnen met alopesan400..en voel me iets beter maar nog steeds die vermoedheid is aanwezig na inname van 1 pil alopesan400..is het echt noodzakelijk van 2 per dag te nemen of gaat die vermoeidheid na een tijdje vanzelf weg?..graag advies van iemand die ervaring heeft met finasteride en alopesan400..want was echt van plan om deze(alopesan400)ook op te geven..zeker om dat in competitie voetbal en mijn prestaties heel laag zijn voor de moment..
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2004, 15:44   #13
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
hee Melvin25, mag ik vragen waarom je gestopt bent met fina ? had je klachten ?
grtz,
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2004, 16:23   #14
Melvin25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Berichten: 155
Constante pijn in mijn Tepel...sinds ik gestopt ben is deze kacht geleidelijk verdwenen... Lijkt een lichte klacht maar na een tijdje werd het echt hinderlijk!
Ook moest ik na een tijdje steeds vaker naar de wc..Ik weet niet zeker maar wel bijna zeker dat dit komt door de fina, aangezien het voor prostaat klachten is.
Verder weet ik niet of het ermee te maken had..maar Ik ging ook steeds slechter slapen, veel dromen enzo..Maar ik weet dit dus niet zeker want ik heb het vroeger ook al eens gehad..

Verder vond ik het te weinig resultaat voor maandelijks 50 euro..Ik heb er geen haartje bij zien komen en bovendien heb ik mijn haar toch zeer kort...Ik wacht liever op nieuwe ontwikkelingen de komende maanden/jaren. De verhouding prijs/resultaat klopt gewoon niet.. En ik geloof niet dat er ook maar 1 iemand is die door fina 30% meer (zoals op bijsluiter staat vermeld) haargroei heeft gekregen, anders wil ik wel eens foto's daarvan zien (geen tell sell foto's)

Er zijn ook helemaal geen risico's op langere termijn bekend..En op redelijk korte termijn kreeg ik toch al vervelende bijwerkingen zoals hierboven..

nouja berichtje beetje rommelig ben ook aan het werk )
groet
__________________
Minox 5%
alopesan
Melvin25 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2004, 20:47   #15
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Hergroei door fina komt maar zelden voor, maar het stopt de haaruitval bij de meeste mannen. Met duta heb je een grotere kans op hergroei. Ik gebruik duta nu 14 maanden lang en m'n haavolume en dichtheid is nog verder toegenomen (heb hiervoor 20 maanden lang fina gebruikt). Met fina had ik al goede resultaten, maar duta is toch anders, het maakt het haar cosmetisch beter, althans bij mij wel.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.