Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 december 2013, 13:14   #1
Magic23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 mei 2007
Locatie: Netherlands
Berichten: 32
3061 grafts @ Prohairclinic

Dag allemaal,

ik ben al jaren een trouwe lezer van alle discussies en in juni dit jaar de beslissing genomen om een HT te ondergaan bij Prohairclinic te Wilrijk. Loop al ruim 7 jaar met dit idee en dit was ook echt het moment. 3 weken vrij van werk en ben er helemaal klaar voor.

Maandag 2 en dinsdag 3 december was het zover. Ik zal mijn totale ervaring met jullie delen.

Kamer geboekt bij City Inn Antwerpen, aan de ring en binnen 15 min zonder last van het ochtendverkeer in Wilrijk. Niet het ideale hotel aangezien je direct aan de snelweg zit en dus ook snachts het nodige verkeer voorbij hoort komen.

Bij aankomst vroeg ik de receptionist van het hotel hoelang het sochtends rijden was richting Wilrijk, toch wel een uur zei de jongeman.

Dag 1
Ik ben om 7.05 uur vertrokken en was er al om 07.25 terwijl mijn dag om 8 uur zou beginnen. Had totaal geen stress, eerder gezonde spanning en ontzettend veel zin. Om 8 uur werd ik verwelkomt door Bart, we moest wat formaliteiten doornemen, ik kreeg een relaxerend pilletje en drankje. Ook werden er nog wat "before" fotos genomen.

Rond half 9 kwam Sabine de haarlijn aftekenen en in samenspraak kwam mijn nieuwe haarlijn tot stand. Bedoeling is om de haarlijn van 50 grafts/cm2 te voorzien en daarachter 40 grafts/cm2. Rond 08:45 mocht ik mee voor het grote moment, mijn hoofd kaalscheren. alhoewel ik daar altijd tegenop zag, had ik op dit moment er totaal geen moeite mee.

eenmaal op de behandeltafel, werd me precies verteld wat me te wachten stond. eerst werd het donorgebied afgetekend, toen kwam de verdoving (keek ik ontzettend tegen op) die reuze meeviel. Tussendoor werd me regelmatig gevraagd of ik me goed voelde of pijn had. En toen begon het grote werk. Rond 11:40 waren en 1501 grafts verwijderd. Na het heerlijke broodje mocht ik om 12:15 weer in de stoel plaatsnemen, film uitzoeken, mijn bovenkant werd verdoofd en rond 15:00 uur zaten de 1501 grafts er al in. Daarna nog even bijgekomen, fotos van dag 1 maken, wat gegeten en richting het hotel.

Om te voorkomen dat ik naar buiten moest om eten te halen, heb ik besloten de plaatselijke pizzaboer langs te laten komen. tegen 22:00 werd ik aardig moe, drankje genomen en voor ik het wist was het 06:00. ontzettend goed kunnen slapen en nergens last van gehad.

Dag 2
Begonnen met een goed ontbijt, snel uitchecken, en om stipt 08:00 stond ik weer op de stoep bij Prohair. Werd opgevangen door een van de assistentes.
Procedure was me bekend, de blauwe jas aan, pilletje innemen en drankje wegdrinken en ik lag alweer op de tafel.

Het zetten van de verdoving was iets gevoeliger maar niet bijzonder pijnlijk of vervelend. tegen 12 uur waren de andere 1560 grafts verwijderd. voordat ik aan mijn broodje begon, liet de assistente nog even de grafts zien, erg leuk en interessant.

Rond half 1 lag ik weer op de tafel. er werd mij verteld dat het gebied rondom de haarlijn iets gevoeliger kon zijn, zowel bij het maken van de slits maar ook bij het plaatsen van de grafts. ik dacht "dat zal wel meevallen". maar toch was het een stuk vervelender als de dag ervoor. zo nu en dan n stevige pijnprikkel. zodra ik dit voelde, stopten ze direct en gingen ze op een ander, goed verdoofd plekje verder.

uiteindelijk werd het half 4, alle 3061 grafts zaten er in. even rustig bijkomen, wat gegeten. toen kwam Sabine mij uitleg geven over de nazorg. hier hebben we ongeveer 20 minuten bij stilgestaan. alles werd me haarfijn uitgelegd. tot slot ook nog de "after day 2" fotos gemaakt.

heb mezelf nog een half uur de tijd gegeven om wat te eten, te drinken voordat ik weer 180 km huiswaarts ging.

Dag 3
Mijn 1e nacht thuis ook goed doorgekomen. Zowel het implantatie als donorgebied voelen alsof ze een beetje onder spanning staan, misschien komt dat door het vocht.

Ik sliep op een groen dekentje die ik meekreeg vanuit Prohair en die was nat en iets rood. volgens mij geen bloed maar misschien door de vocht en kortstjes. verder voel ik me prima en heb nergens last van....

de fotos zullen zo spoedig mogelijk volgen!
Wil Prohair en hun medewerkers bedanken en jullie veel leesplezier!
Magic23 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2013, 20:19   #2
ferdi05
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2012
Berichten: 98
Fijn dat je je ervaringen wilt delen!

Ik heb gelijk een vraagje; hoe heb je de rit na de behandeling naar huis ervaren? Ze raden het mij af, maar ik vind het zo'n gedoe om vervoer te regelen en als ik dan lees dat jij zo'n eind heb gereden maakt het me nieuwsgierig!
ferdi05 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2013, 22:02   #3
Muppet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Locatie: Edegem
Berichten: 53
Tripje terug valt wel mee. Je moet weten dat de verdoving nog steeds zijn werk doet. Je voelt dat er aan je hoofd gewerkt is maar al bij al valt het zeer goed mee.
Muppet is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2013, 23:59   #4
Magic23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 mei 2007
Locatie: Netherlands
Berichten: 32
ik was in totaal 2,5 uur onderweg terug vanwege files (normaal 1 uur 40 min) en merkte dat ik halverwege erg moe werd en iets minder geconcentreerd was.

als je binnen 1 tot 1,5 uur afstand woonachtig bent, is het goed te doen. zorg wel dat je echt fit de auto in stapt en goed gegeten hebt. ben je langer onderweg? dan zou ik gekozen hebben voor een extra overnachting
Magic23 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2013, 11:35   #5
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
Ik ben benieuwd naar de foto's!
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2013, 16:14   #6
Magic23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 mei 2007
Locatie: Netherlands
Berichten: 32
zojuist was fotos (voor HT, na dag 1 en na dag 2) in mijn privealbum geplaatst.

ben benieuwd naar jullie bevindingen en reacties.
Magic23 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2013, 17:03   #7
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
dat privé album is wel heel erg prive want ik zie geen fotos ;-)
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2013, 17:28   #8
Magic23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 mei 2007
Locatie: Netherlands
Berichten: 32
Hij is inmiddels "openbaar"
Magic23 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2013, 23:41   #9
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Altijd fijn dat mensen de moeite nemen hier te blijven posten na hun HT!

Ziet er veel belovend uit, mooi "dik" (aangeplant) ook je haarlijn!

Volgens mij heb je de goede tijd uitgekozen doel hiermee vooral op foto s van je (haar) situatie..

Maar natuurlijk ook qua niet in de zon komen na HT is dit natuurlijk geen slechte timing!

Heel veel succes, ik blijf jou "groei proces" zeker volgen!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2013, 22:16   #10
Koelkast
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2011
Berichten: 44
Hoelang zit er eigenlijk tussen het maken van een afspraak voor de HT en de HT zelf?
Koelkast is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2013, 23:38   #11
Magic23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 mei 2007
Locatie: Netherlands
Berichten: 32
@ markr32
bedankt voor je leuke reactie.
heb heel bewust voor deze periode gekozen, korte dagen, snel donker en inderdaad weinig zonlicht. daarnaast heb ik 3 weken vrij van werk, ook wel zo prettig!

ik wil in de beginfase om de 2 weken mn fotos updaten en daarna als er de nodige progressie te zien is.

@koelkast
ik heb volgens mij in juli de keuze gemaakt en de reservering gedaan, dus ongeveer 5 maanden. overigens wel rekening gehouden met "extra haaruitval" en daarop ingespeeld bij het aantal grafts en budget.
Magic23 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2013, 00:39   #12
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Graag gedaan!

Ben altijd geinteresseerd in de fases van een HT, het herstel en (NATUURLIJK) het eind resultaat ervan!

In het bijzonder van PH, aangezien ik daar begin Maart voor mijn HT "aan de beurt ben".. (2600 grafts)

Je was wel al aardig kalend aan de voorkant, dus als je je hier (erg) aan stoorde dan heb je de juiste stap genomen.. De een gaat voor kaal, en de ander "neemt het heft in eigen hand"!

Grappig om te zien dat ze (bijna) altijd een paar enkele grafts ongeveer een cm vd haarlijn af plaatsen, voor een natuurlijk resultaat.

Zoals gezegd ik blijf het zekerrr volgen.. Good Luck Amigo!!!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2013, 16:03   #13
Magic23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 mei 2007
Locatie: Netherlands
Berichten: 32
Even een update.

Het is inmiddels dag 12 na de behandeling.
Op dag 7 en 8 langzaam aan de korstjes verwijderd middels het lange douchen...en zie nu het "tijdelijke" eindresultaat.

verder is het ontvangstgebied nog soort van verdoofd. het voelt aan alsof je te lang op je hand gezeten hebt.....beetje vreemde vergelijking maar kan er helaas niks anders van maken. Donorgebied voelt aan als normaal.

Kijk toch wel op tegen het shockloss effect, dit verwacht ik over 2 tot 3 weken...helaas.

Ik zal morgen wat fotos uploaden!
Magic23 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2013, 11:21   #14
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Hey Magic,

Succes he zeg, ziet er de moeite uit! Ben erg benieuwd naar verder resultaat. Mag ik je ook prijzen vragen ? Ik heb zo'n gevoel dat ik ergens in jou 'graft range' zal vallen denk ik.
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2013, 17:50   #15
Magic23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 mei 2007
Locatie: Netherlands
Berichten: 32
heb 3 fotos toegevoegd van dag 11 na HT, zij, voor en bovenaanzicht.
ben benieuwd naar jullie reacties.

@ Interest3d
ik ben er geen voorstander van om prijzen te noemen. ik heb daar niet onderhandeld en de prijzen staan gewoon op de website. die geven je een goede indicatie

vraagje over het shockloss...geldt dit voor alle getransplanteerde haren? of bestaat de kans dat er ook nog haren blijven zitten?
Magic23 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.