Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 maart 2011, 11:40   #1
Notendopje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2011
Berichten: 9
Haarwerk, daten en nieuwe relaties

Hoi,

Wil gewoon even m'n verhaal kwijt omdat ik baal...

Sinds enige tijd contact met een leuke jongen. Het klikt en hadden gisteren onze tweede date. Wederom een erg geslaagde avond. Hij had lekker gekookt en daarna zijn we nog naar de film geweest. Als afsluiter nog even een theetje bij hem thuis. En tja aangezien hij nog niet wist van mijn haarproblemen (heb alopecia areata en draag een haarwerk) had ik op een gegeven moment het onderwerp maar aangebroken. Ik geef toe, tactische timing was het niet helemaal tijdens een zoensessie! Al met al mijn haar kwam even ter sprake tijdens het zoenen en toen heb ik dat moment aangegrepen om het te vertellen. Zijn reactie... lichtelijk geschrokken. Hij had het uiteraard niet verwacht en ik merkte dat z'n houding een beetje veranderde. Hij bekende dat hij tijd nodig heeft om hier aan te wennen en weet niet hoe hij hiermee omgaat. Verder wel geinteresseerd en ook wel lief maar wel wat afstandelijker. Door zijn reactie werd ik eigenlijk onzeker en vond ik het lastig om op een normale manier hierover te praten. Normaal gesproken ben ik vrij open hierover en heb ik er niet zoveel moeite mee om het te vertellen. Gisteren wel dus en dat vond ik niet prettig.

En nu weet ik het niet zo goed. Heb erg gemixte gevoelens. Ik vind hem leuk en wil hem beter leren kennen en baal als het hierdoor vroeg eindigt. Al heb ik het dan liever nu dan in een later stadium. En als hij dit niet kan accepteren dan past hij natuurlijk ook niet bij mij. Verstandelijk kan ik het beredeneren, gevoelsmatig voel ik me hier best een beetje verdrietig door. Wie weet kan hij er wel aan wennen en heeft hij er uiteindelijk geen problemen mee, maar zo voelde het gisteren niet

Bij een eerdere beginnende relatie ging dit een stuk makkelijker en reageerde de ander minder heftig.

Ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan....
Notendopje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2011, 13:57   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het lijkt mij veel verstandiger om niet reeds bij een tweede date een 'zoensessie' te doen en ook niet te praten over 'handicaps', omdat men elkaar dan nog niet goed heeft leren kennen. Pas wanneer je vrij zeker weet, dat deze relatie een vriendschap voor het leven gaat worden en je ook alle aandoeningen van de partner kent. Misschien heeft die ander wel een kunstgebit, een stoma, een pacemaker, of wat dan ook.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2011, 18:06   #3
Notendopje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2011
Berichten: 9
Ok, zo kan je er ook tegen aan kijken. Dank voor je reactie.

Ik vind het zelf niet fijn om er veel langer mee te wachten. Je bent aan het daten en wilt de ander leren kennen. Dit is een stukje wat ook bij mij hoort en moet hij dus ook kennen. Ik ben voor openheid, ook aan het begin van een proces. En zoenen tijdens een tweede date, als het goed en leuk aanvoelt en het pakt zo uit, waarom niet.. maar dat is mijn mening uiteraard.

Gelukkig heb ik ook wel ervaring waarbij het minder heftig uitpakte, dat scheelt. Maar toch wilde ik nu even m'n verhaal kwijt omdat ik wel baal van deze situatie.
Notendopje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2011, 19:23   #4
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Hoi Notendopje,

Ik vind dat je het best tijdens een 2e date kan zeggen. Zeker als het goed voelt. Je hebt altijd de kans dat iemand er op af knapt, maar die heb je ook als je het na 3 maanden pas vertelt, bijvoorbeeld omdat iemand dan bang is dat je nog meer dingen verzwijgt.

Kortom: er is geen ideaal plan daarvoor, gewoon lekker op gevoel doen. Zo te lezen doe je dat prima

Veel plezier en succes met je 3e date
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2011, 20:51   #5
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Ik vind dat je het goed hebt aangepakt.

Als het goed voelt, waarom wachten met zoenen en geheimpjes vertellen?

En als hij er nu moeite mee heeft, dan heeft hij dat waarschijnlijk over een paar maanden ook en wordt het volgens mij alleen maar pijnlijker.

En misschien moet ik je geen succes wensen met je derde date, maar met je volgende eerste date...

Ik ben inmiddels al met mijn achtentachtigste date bezig en ze friemelt nu lekker op mijn hoofd. De dag voor onze eerste date had ik micro hair tattoo laten doen en daar wist ze van en ze vond het allemaal prima. Maar ik heb ook een heel makkelijk wijffie...

Laatst gewijzigd door Ambo; 9 maart 2011 om 20:54
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2011, 16:25   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Notendopje Bekijk bericht
En zoenen tijdens een tweede date, als het goed en leuk aanvoelt en het pakt zo uit, waarom niet.. maar dat is mijn mening uiteraard.
Ik dacht er vroeger nog veel makkelijker over.
Maar toen had ik nog geen enkel haar- of pruikprobleem.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2011, 23:14   #7
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik dacht er vroeger nog veel makkelijker over.
Maar toen had ik nog geen enkel haar- of pruikprobleem.
Ach, je bent gewoon stiekem saai geworden Hanna
Wat minder haarwebben en wat vaker spannende dingen doen!

... misschien kan je een keer met Ambo daten?
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!

Laatst gewijzigd door Tibetaan; 10 maart 2011 om 23:17
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2011, 23:25   #8
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tibetaan Bekijk bericht
... misschien kan je een keer met Ambo daten?
Zó makkelijk is mijn wijffie nou ook weer niet...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2011, 10:19   #9
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Hoi,

Ik heb mijn vriend al voor de eerste zoen over mijn haarproblemen verteld. Ik dacht dat hij, als hij zou afknappen, dat maar beter meteen zou kunnen doen, in plaats van na een hele tijd. Ik zou me dan al die tijd maar onzeker hebben gevoeld en hij zou misschien teleurgesteld zijn dat ik hem niet in vertrouwen had genomen. En het pakte goed uit. Hij vond het erg voor mij maar had er zelf geen enkel probleem mee. Ik ben dus blij dat ik het zo heb gedaan, want het heeft nooit tussen ons gestaan.

Wat zoenen op een tweede date betreft, waarom niet? Als jij er maar een goed gevoel bij hebt!

Succes!

Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2011, 16:11   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik vraag me af of die partners dan wel zo eerlijk zijn om meteen ook hun eigen aandoeningen te bekennen, die misschien veel ernstiger zijn dan alleen maar AGA.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2011, 18:13   #11
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Misschien is het wel een moordenaar
.....of erger nog, luistert hij graag naar Justin Bieber!
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2011, 18:17   #12
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tibetaan Bekijk bericht
Misschien is het wel een moordenaar
.....of erger nog, luistert hij graag naar Justin Bieber!
Dat eerste kan geen enkele date meer van me navertellen...

Dat tweede moet ik helaas toegeven. Mijn dochtertje van zes is helemaal gek van Justin Biebert, zoals zij hem noemt...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2011, 18:22   #13
Notendopje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2011
Berichten: 9
Fijn om de verschillende reacties te lezen en te weten dat er gewoon nog goede nieuwe relaties ontstaan ook met reeds bestaande haarproblemen! En tja, misschien voortaan nog wel eerder vertellen juist... althans voor het zoenen dus. Maar ja, je weet ook niet wanneer je gaat zoenen, dat gebeurd meestal spontaan. Meteen met de deur in huis vallen wellicht. Geloof dat ik het toch lastig vind, het juiste moment uitkiezen.
Notendopje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2011, 18:29   #14
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Notendopje Bekijk bericht
Fijn om de verschillende reacties te lezen en te weten dat er gewoon nog goede nieuwe relaties ontstaan ook met reeds bestaande haarproblemen! En tja, misschien voortaan nog wel eerder vertellen juist... althans voor het zoenen dus. Maar ja, je weet ook niet wanneer je gaat zoenen, dat gebeurd meestal spontaan. Meteen met de deur in huis vallen wellicht. Geloof dat ik het toch lastig vind, het juiste moment uitkiezen.
Nog wat gehoord van je date trouwens?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2011, 11:48   #15
Notendopje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2011
Berichten: 9
Nog wel wat gehoord. Twee keer kort telefonisch contact gehad. Op mijn voorstel om volgende week af te spreken te horen gekregen dat hij het te druk had. Wellicht die week daarna. Nou ja, ik wacht nu wel af en zie wel of we nog een keer afspreken. (Geduld is niet mijn sterktste kant, weet graag gelijk waar ik aan toe ben) Ondanks dat hij nog wel contact heeft gezocht, heb ik toch het gevoel dat hij er nu anders in staat. Hij komt minder enthousiast over en ben daar best teleurgesteld over als ik eerlijk ben. Vind ik eindelijk weer eens iemand echt leuk, reageert hij zo. Maar goed, ik moet natuurlijk ook geen voorbarige conclusies trekken.
Notendopje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.