Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 januari 2005, 22:07   #16
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
quirien

Hi Quirien,

Dat is helemaal geen rare vraag. Dit zijn visoliecapsules.

groetjes liesbeth
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2005, 22:15   #17
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
hey lies,lijkt me een goed idee hoor. ik zal het aankaarten. ik had trouwens het laatste potje te pakken hoor...je mag wel deling in de winst gaan vragen hihi !!
chels,ik gebruik ook de omega 3&6,die zijn klein en dus gemakkelijk door te slikken.
quirien,het gaat om omega 3 (&6) van het kruidvat merk. ze kosten 5,99,zitten in een bruin glazen potje met groene deksel.
liefs,marly
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2005, 22:55   #18
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Bij Tuinen loopt nu een mooie actie tot ergens in februari. Veel supplementen zijn nu daar erg goedkoop.

Heb zelf wat omega 3 visolie gekocht. 90 caps voor iets van 6 euro. Bij Kruidvat is dat 60 caps ongeveer.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2005, 23:39   #19
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
bedankt ugh,

maar bij het kruidvat zijn het er ook 90. tenminste diegene die ik slik.

Groetjes Lies
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2005, 00:09   #20
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lies
bedankt ugh,

maar bij het kruidvat zijn het er ook 90. tenminste diegene die ik slik.

Groetjes Lies
Van "Omega 3" van Kruidvat, heb ik alleen een glazen potje met groene deksel gezien van 60 capsules. Omega3+6 is dan misschien die van 90 caps?

Omega 6 komt trouwens zover ik weet niet uit visolie (EPA en DHA), maar meer van olieen uit planten (GLA en ALA).
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2005, 00:35   #21
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
hi,

klopt ugh. omega 6 is theunisbloemolie en ik heb net op het potje gekeken en het zijn er toch echt 90.

groetjes Liesbeth
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2005, 00:57   #22
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Sorry, ik kan niet helemaal uit je post opmaken of die 90 caps zijn van:

  • "Omega 3" (Per capsule: visolie 1000mg 18% EPA / 12%DHA)
of
  • "Omega 3-6"
of
  • "Omega 6"
Handig om te weten voordat ik ga inslaan bij Tuinen
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2005, 11:25   #23
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
ugh

Hi ugh,

sorry voor de onduidelijkheid het gaat om omega 3 -6 van het kruidvat. Alleen Ugh ik weet niet of je dat hier nog gelezenen heb. Het gaat om kinderomega Capsules. Dat zijn er 90 en ik weet dus niet hoeveel er in de andere zitten. die kinderomega bestaat uit omega3-6.

ik hoop dat het zo duidelijker is.

Groetjes Liesbeth
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2005, 20:48   #24
kada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: monster
Berichten: 60
ik als niet-plukster ben er ook mee begonnen sinds vandaag. ik heb dermatillomanie (pluk huid ipv haar....van mijn handen en lippen in mijn geval).
ik heb geen idee of ttm zodanig familie is van dtm dat het voor mij ook iets goed kan doen maar het is zeker het proberen waard he.
ik moet eerlijk zeggen dat ik er onwijs veel boertjes van moet laten al de hele dag, en volgens mij werkt het ook erg goed op de stoelgang haha....ik ben al vier keer naar de wc geweest vandaag hihi.
ik ben benieuwd of ik minder drang krijg over een poosje.

kus
karin
kada is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2005, 18:06   #25
Quirien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Berichten: 12
Question

Hey Liesbeth,

Sorry hoor, maar ik heb nog een vraag over die visoliecapsules. Wat doen die eigenlijk? Gaat je haar er harder van groeien of zoiets? Het spijt me echt dat ik deze (domme) vraag stel.

Groetjes Quirien
Quirien is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2005, 18:10   #26
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
kada

Hi Karin,

Ik hoop dat het voor jou ook iets kan doen. ik ben benieuwd. Laat je het weten.

o ja, dat was ik dus wel vergeten te vermelden. Ik kreeg er in het begin een opgeblazen gevoel van en inderdaad werd ik er ook behoorlijk boerderig( dit is vast geen bestaand woord), maar dat is bij mij weer over( heel soms nog last van). enne of het op de stoelgang werkt datte weet ik niet( heb ik geen last van gehad).

In elk geval heel veel succes ermee.

Liefs Lies
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2005, 18:39   #27
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
ik werd ook idd erg 'boerderig' (hihi lies!) de eerste dagen,maar ik kan niet zeggen dat mn stoelgang er beter van word haha.

quirien,de capsules verminderen,als het goed is,de trekdrang. bij mij ging het na 2 weken werken,ben al enkele dagen plukvrij geweest,en 2 dagen heel erg weinig geplukt. ik hoorde vanmiddag van een vriend,dat visolie ook serotonine aan schijnt te maken.
liefs,marly
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2005, 19:25   #28
truusvisser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 22
aanvulling visolie

Hallo allemaal,


Een tijdje geleden heb ik ook al iets op jullie site gezet ivm visolie capsules.
Ik denk en verwacht dat jullie hier wel baat bij kunnen hebben. Heb er zelf veel over gelezen en het schijnt echt heel goed voor van alles en nog wat te zijn, met name voor het zenuwstelsel. Ik had ze in eerste instantie voor mijn dochter gekocht ivm ttm, maar ondertussen gebruikt ons hele gezin ze omdat het gewoon erg goed is. Hieronder nog even wat info van laatst en sukses allemaal.
Met mijn dochter gaat het momenteel erg goed, hoop dat dat zo blijft.
(het duurt wel even voordat de capsules werken hoor ! zo'n 2 wk.

Ondertussen heb ik ook visolie capsules gehaald omdat ik daar zeer goede dingen over heb gehoord en gelezen. Heb gekozen voor morEPA ivm de samenstellingen hierin.
Deze capsules zijn niet goedkoop en worden ook niet door een ziekenfonds vergoed, maar je hebt er maar 1 per dag van nodig om op de juiste hoeveelheid uit te komen (in het begin 2) terwijl heel veel andere capsules een lagere dosis bevatten, je moet er dus veel meer van nemen en deze zijn veel zuiverder.
Uiteindelijk ben je dan ook niet duurder uit. Ik heb hier heel goede verwachtingen van, deze capsules zijn goed voor tal van lichamelijke en psyhische klachten. Schijnen ook erg goed te werken bij bv ADHD. Ze lijken mij zeer de moeite waard om te proberen. Je kunt er ook een boek bij krijgen die veel info geeft.
Volgens mij is het goed voor iedereen, maar je moet er natuurlijk geen wonderen van verwachten. Hoe je met je probleem omgaat blijft natuurlijk het belangrijkste. Mijn dochter bv vertelde me dat ze hard voor zichzelf zou zijn en niet meer zou gaan trekken. Ik heb haar geprobeert duidelijk te maken dat ze juist lief voor zichzelf moet zijn en goed voor zichzelf moet zorgen, zowel vanbinnen als vanbuiten. Wanneer je immers blijft trekken ben je hard voor jezelf, je probleem blijft keer op keer met alle gevolgen die hier bij horen.
truusvisser is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2005, 19:29   #29
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
info/sites over visolie

Hallo

Ik heb na aanleiding van de vraag maar eens wezen googlen. IK heb gezocht onder zoektermen visolie en tics en visolie en ocs.

Ik kwam daar wel interssante info tegen. Er wordt zo wie zo veel verwezen naar allerlei andere forums en veel naar die van gilles de la tourette en ook naar veel adhd forums.
op dit soort forums kan je dus ook lezen hoe de ervaringen van anderen zijn ivm met tics en zo.

Ik heb hier ook wat interresante sites gevonden. Ik heb niet gelezen nog, maar ik heb vluchtig artikelen gelezen en ik ben een aantal dingen tegen gekomen die ik beslist niet wist.
ik heb in elk geval wel dingen gelezen die ik wel heel belangrijk vind om rekening mee te houden.

Er zijn zoals ik schreef veel verwijzingen naar gts en adhd en zelfs naar autisme sites waar ik deze artikelen heb gevonden. onder trichotillomanie visolie vond ik helaas niets.

nou je ziet het Quirien allesbehalve een domme vraag in tegendeel zelfs mag ik wel zeggen.
ik heb geprobeerd om de verwijzingen naar sites hier neer te zetten,maar dan krijg de fout vermelding dat ze url niet kunnen vinden dus misschien moeten jullie zelf maar even googelen met zoektermen zoals tics en visolie.

Liefs Lies

Laatst gewijzigd door lies; 31 januari 2005 om 19:47
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2005, 19:57   #30
truusvisser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 22
aanvulling visolie

informatie over de visolie die ik gebruik kun je vinden onder visolieplein.

Ze heten morEPA,

Groeten Truus
truusvisser is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waar kan ik losse lege capsules kopen om zelf te vullen? Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 december 2015 08:43
MSM capsules te koop kevin Koopjeshoek 8 25 november 2004 11:21
Hairevit (Kruidvat) Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 2 6 juni 2004 13:05
Deze Week Korting Kruidvat Voedingssupplementen User-X Medicijnen/haargroeimiddelen 0 25 januari 2004 12:39
shawl cap Kruidvat Nellie TTM - Algemeen 2 16 mei 2003 20:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.