Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 maart 2005, 15:52   #16
leen5
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 31
Wink knap en...volhouden zo !!

Wat geweldig van jouw dochter, truusvisser ! Als moeder doet het enorm deugd te weten dat het beter gaat met je kind hé? Ik probeer, net als jij, veeeeel geduld op te brengen, heel lief te zijn ( vooral ook op minder leuke momenten ) en te begrijpen dat het vooral voor hen, ttm-ers , zeer moeilijk is. Hier gaat het momenteel redelijk, 't is te zeggen: ze probeert zeer alert te zijn , neemt ook MorEpa, maar slaapt wel altijd met handschoenen. Ze draagt constant een haarband, maar 'k moet zeggen: het siert haar wel !
Lieve Phie, jij zou willen dat je mama wat meer begrip zou opbrengen voor jouw 'tic'. Iets wat zeer begrijpelijk is, maar weet je, in het begin had ik het er ook enorm moeilijk mee. Ik zei steeds : 'blijf daar toch gewoon af'. Maar na verloop van tijd en vééél lezen hier, bekijk je het anders als niet-ttm-er en probeer ik mijn meisje , zoveel mogelijk, positief te benaderen, zo van: 'je ziet er goed uit', 'samen komen we er wel uit meid !', 'kop op, morgen is weer een nieuwe dag!'....terwijl mijn hart ook dikwijls bloedt hoor !
Ieder moeder heeft het beste voor met haar kinderen, en jouw mama zeker ook. Probeer je niet te druk te maken in haar houding tegenover jouw 'doen' . Eéns zal er een moment zijn dat ze er meer voor open zal staan en er zeker met jou over zal praten. Ik wens je veel sterkte toe , en meid: kop op hé, positief denken ! Liefs, Leen
leen5 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2005, 22:51   #17
truusvisser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 22
Leen,

Het was best een zware tijd,maar al met al de moeite waard.
Uiteindelijk zijn we er beiden van gegroeid. Ik weet nu beter wat haar zoal bezig houdt, hoe kwetsbaar ze kan zijn (alhoewel je dat aan de buitenkant niet ziet), maar vooral hoe ik haar hier het beste in kan steunen/begeleiden. Jij doet het op zo ongeveer dezelfde manier merk ik, hoop dan ook dat jij binnenkort ook een dagje met je dochter naar de sauna oid zult gaan om iets (een overwinning) te vieren ?????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wens jullie,maar ook alle andere ttm ers echt het allerbeste.
Nu ik jullie heb leren kennen,draag ik een ieder een warm hart toe.
Blijf knokken, maar maak het ook weer niet te zwaar voor jezelf.
Probeer een goede balans te vinden, en verlies je zelfvertrouwen niet !
truusvisser is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2005, 13:02   #18
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Truus, je verhaal heeft me geraakt, op verschillende plaatsen... waar ik hier niet verder wil op ingaan.
Ik vind het in elk geval SUPER!
Heerlijk dat er mensen zoals jij bestaan die met 'gewoon' een beetje aandacht, warmte en vooral héél veel liefde in slagen om - wat ze in de medische wereld 'psychiatrische aandoeningen' noemen - op zo'n simpele wijze te 'genezen'! Werkelijk fantastisch, ik moet jullie bewonderen!
Daniëla
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2005, 09:01   #19
truusvisser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 22
Daniëla,

Je woorden ontroeren mij................................

Dank je !
truusvisser is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Goede hoop op pil tegen kaalheid pindakaas Overige behandelingen 5 22 december 2005 12:40
Sean Connery Voor als we toch ons haar verliezen, er is hoop. Haarzoeker AGA - Algemeen 40 24 september 2004 22:21
heel interresant,er is hoop aan de horizon kabouterplop Medicijnen/haargroeimiddelen 2 7 september 2004 08:21
hoop en moed tinneke TTM - Algemeen 2 25 maart 2004 18:06
gelukt hoop ik foto spits veens764 Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 november 2003 14:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.