Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 juni 2023, 22:08   #46
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zoezel Bekijk bericht
Ah,ome Henkie,lang geleden...al vorderingen gemaakt in
zoektocht?
Hey Zoezel. Ik weet wel bij welke kliniek ik mijn HT zou doen ja. En ik ben momenteel aan het sparen. Laat zeggen dat ik 10.000 euro nodig heb. Ik zit nu op 3000 euro en spaar 500 per maand. Plus mijn 13de maand,...tja dan ben ik er rond januari 2024.

Echter valt mijn haar laatste tijd in razendtempo uit. Ik vermoed door ongezond leven en stress en normaal ouderdom. De eerste 2 pak ik nu aan. Dus even tijdje gezond leven met voeding, vitamines en mindfulness tegen stress. Maar ik wet niet of dan haren terug groeien.

Echter begin ik steeds meer te denken dat ik het maar gewoon moet accepteren en mijn kapsel nog verder moet scheren.
Ik blijf sparen en kijk wel hoe ik er eind van het jaar over denk.

Alleen wat is de gemiddelde aanmeldtijd voor een kliniek?
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2023, 22:27   #47
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 395
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OmeHenkie Bekijk bericht
Hey Zoezel. Ik weet wel bij welke kliniek ik mijn HT zou doen ja. En ik ben momenteel aan het sparen. Laat zeggen dat ik 10.000 euro nodig heb. Ik zit nu op 3000 euro en spaar 500 per maand. Plus mijn 13de maand,...tja dan ben ik er rond januari 2024.

Echter valt mijn haar laatste tijd in razendtempo uit. Ik vermoed door ongezond leven en stress en normaal ouderdom. De eerste 2 pak ik nu aan. Dus even tijdje gezond leven met voeding, vitamines en mindfulness tegen stress. Maar ik wet niet of dan haren terug groeien.

Echter begin ik steeds meer te denken dat ik het maar gewoon moet accepteren en mijn kapsel nog verder moet scheren.
Ik blijf sparen en kijk wel hoe ik er eind van het jaar over denk.

Alleen wat is de gemiddelde aanmeldtijd voor een kliniek?
Bedankt voor snelle respons,bij mij is haaruitval
vrijwel onmiddellijk gestopt met orale Minoxidil...
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2023, 22:30   #48
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zoezel Bekijk bericht
Bedankt voor snelle respons,bij mij is haaruitval
vrijwel onmiddellijk gestopt met orale Minoxidil...
Ik heb minoxidil geprobeerd. Helaas kreeg ik binnen 2 dagen duidelijk zichtbare wallen en hartkloppingen.

Laat ik eerst maar even re rozemarijnolie en supplementen proberen en gezonder leven. Kan ik over 3 maanden nog kijken of ik iets topisch probeer
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2023, 17:28   #49
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seflaz Bekijk bericht
Ik gebruik al meer dan 3 jaar
Rozemarijnolie.

Vervolgens heb ik het onderstaande recept gevormd:

Niet vettige rozemarijnlotion met cafeïne.


1. Basismiddel:
80 ml: Physalis biologische echte Lavandelwater extract.
2. 10 ml: Physalis Rozemarijn Olie Bio
3. Uiteraard gaat water en olie niet mengen met
elkaar: Hiervoor gebruik je emulgator: 832 solubol
(hier zit ook glycerine in en glycerine wordt makkelijk
opgenomen door de huid en houdt deze ook lang
vast )
4. 5 of 10ml: caffeine solution van Ordinary.

Goed schudden en Voila supersterke en niet vettige rozemarijnlotion met caffeine en dankzij glycerine wordt het ook lekker goed opgenomen door je huid, en het belangrijkste punt hierbij is dat de ingrediënten door glycerine ook goed blijven zitten in de huid.

hoe staat het er inmiddels mee? maakt het wat uit of je bio lavendelwater gebruikt of die van jacob hooy, hoeveel emulgator heb je eigenlijk nodig en maakt het wat uit van welk merk, mocht er nou een solubol bestaan zonder die glycerine, werkt het evengoed? En misschien ook wat échte aftershave van een modeontwerper toevoegen, als het dan totaal niet blijkt te werken, dan ruik je tenminste de ganse dag aantrekkelijk lekker. Ik adviseer Azzaro dat gaat goed samen met lavendelgeur.


actualisatie: dan toch maar wat meer toevoegen. Ik ben een beetje sceptisch over deze mogelijke wonderoplossing dit blijft symptoonbestrijding, maar voornamelijk wil ik verlost worden van die duivelse hoofdjeuk waar ik maar niet vanaf kom. Enkel een pak diepgevroren producten erop leggen werkt lichtjes en elke arts smeert me die eczeem shampoo aan voor ze naar me kijken weten ze het al, daarom wil ik dit wel proberen. Lavendelwater zou mogelijk een verhelpend effect hebben.


laatste edit: ik ben daarnaast ook begonnen met een koolhydraatarm eetpatroon (geen snelle koolhydraten en fruitsuikers), het was ontzettend moeilijk om die knoop door te hakken. Ik ben gewoon ten einde raad, en wil het laatste proberen wat ik nog niet heb geprobeerd, misschien heb ik teveel suikers onder mijn hoofdhuid en voeten.

Laatst gewijzigd door Nishinakajima; 17 augustus 2023 om 18:02 Reden: hehe hopelijk is dit goed samengevat
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2023, 18:11   #50
Garysaare
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2023
Berichten: 1
Geslacht:
Ik heb positieve resultaten gezien met rozemarijn olie

Zelf heel positief over rozemarijn olie. Had best wel dun haar aan zowel de voorkant van mijn hoofd als op de kruin. Is nu toch wel een stuk dikker geworden na zo'n halfjaartje. Moet ik wel bij zeggen, applicatie is twee keer per dag. Erg consistent hiermee en daarnaast 1 a 2x per week ook Dermarollen voor optimale opname.

Deze blog vat het onderzoek dat is uitgevoerd goed samen. Ook wordt er verwezen naar het artikel dat is gepubliceerd in samenwerking met 10 verschillende dermatologishe instituten.

https://kadeso.nl/rozemarijn-olie-ve...n-haarverlies/
Garysaare is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2023, 23:26   #51
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garysaare Bekijk bericht
Zelf heel positief over rozemarijn olie. Had best wel dun haar aan zowel de voorkant van mijn hoofd als op de kruin. Is nu toch wel een stuk dikker geworden na zo'n halfjaartje. Moet ik wel bij zeggen, applicatie is twee keer per dag. Erg consistent hiermee en daarnaast 1 a 2x per week ook Dermarollen voor optimale opname.

Deze blog vat het onderzoek dat is uitgevoerd goed samen. Ook wordt er verwezen naar het artikel dat is gepubliceerd in samenwerking met 10 verschillende dermatologishe instituten.

https://kadeso.nl/rozemarijn-olie-ve...n-haarverlies/
Heb je enigzings shedding gehad? zoals bij Minox gebruik.
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2023, 16:27   #52
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garysaare Bekijk bericht
Zelf heel positief over rozemarijn olie. Had best wel dun haar aan zowel de voorkant van mijn hoofd als op de kruin. Is nu toch wel een stuk dikker geworden na zo'n halfjaartje. Moet ik wel bij zeggen, applicatie is twee keer per dag. Erg consistent hiermee en daarnaast 1 a 2x per week ook Dermarollen voor optimale opname.

Deze blog vat het onderzoek dat is uitgevoerd goed samen. Ook wordt er verwezen naar het artikel dat is gepubliceerd in samenwerking met 10 verschillende dermatologishe instituten.

https://kadeso.nl/rozemarijn-olie-ve...n-haarverlies/
Jammer dat het onderzoek de hoeveelheid haren meet na 6 maanden, Minox shedding kan nog vrij laat plaatsvinden. Daarnaast jammer dat de 2% Minox als vergelijking wordt gebruikt in plaats van de veel effectievere 5% oplossing.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2023, 16:58   #53
Yaraydamians
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2023
Berichten: 13
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Real Madrid F.C Bekijk bericht
Heb je enigzings shedding gehad? zoals bij Minox gebruik.
Ik gebruik zelf een serum van rozemarijn olie icm Capilia Longa. Heb geen shedding ervaren. Wel aanzienlijke verbetering in haardikte en enkele hergroei. Van die babyhaartjes. Zit nu op maand 9 ongeveer.
Yaraydamians is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2023, 23:25   #54
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yaraydamians Bekijk bericht
Ik gebruik zelf een serum van rozemarijn olie icm Capilia Longa. Heb geen shedding ervaren. Wel aanzienlijke verbetering in haardikte en enkele hergroei. Van die babyhaartjes. Zit nu op maand 9 ongeveer.
Heb je hem zelf gemaakt of is deze ergens te koop?


Wel mooi om te horen dat een natuurlijk middel als Rozemarijn effect lijkt te hebben.

Gebruik je het een keer per dag? Hoeveel spuiten?
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2023, 20:45   #55
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Hoi,

even een update van mijn kant. Ik gebruik nu mijn "eigen" spray. Nu 4 maanden. En ik zie verbetering. Voordat ik een heel verhaal ga vertellen. Iemand geinteresseerd?
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2023, 21:03   #56
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OmeHenkie Bekijk bericht
Hoi,

even een update van mijn kant. Ik gebruik nu mijn "eigen" spray. Nu 4 maanden. En ik zie verbetering. Voordat ik een heel verhaal ga vertellen. Iemand geinteresseerd?
Ja! welke spray heb je gemaakt met welke mix en wat zijn je resultaten?
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2023, 21:06   #57
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
Ja! welke spray heb je gemaakt met welke mix en wat zijn je resultaten?
Het is niet schokbarend maar ik ben er heilig van overtuigd dat goede olie net zo helpt als minoxidil. Ik post over 1 uur
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2023, 21:19   #58
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
oke,..dit zijn slechts mijn ervaringen en baseer er niet te veel op. Aangezien mijn voedsel ook niet top was en ik nu ook let op vitamine B complex.

Ik las dus veel onderzoek over rozemarijnolie. En de post hierboven heeft me geholpen. Maar ik heb echt 1,5 maand nodig gehad om te fine tunen. Het aantal mg en de bestandsdelen, ik heb er 1 toegevoegd.

Ik merkte de eerste 2 maanden dat ik erg veel haar verloor. Dat heb ik vaker gelezen mbt olie. De theorie zou zijn dat olie je haar follikels verstopt (kan dat uberhaupt?)

Ik heb doorgezet en zag na 3 maanden een stabilisatie. Na nogmaals alle onderzoeken gelezen te hebben, besloot ik om de spray 2 keer per dag te gebruiken.
En uiteraard geen wonderen. Maar ik zie wat meer haren terug komen
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2023, 21:26   #59
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Mijn middel, wat voor mij best werkt, nogmaals geen garantie.
Ik heb online van die kleine spray busjes gekocht
En dan met een weegschaal:

1) 80 ml Jacob Hooy lavendelwater
2) 15 ml Berivita Rozemarijn olie
3) 10 ml Berivita Rimulgan natuurlijke emulgator
4) 10 ml Ordinay cafeine solution
5) 10 ml Profiform Biotine

Is er behoefte aan dat ik fotos plaats? Nogmaals, het is allemaal niet schokkend
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2023, 21:30   #60
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Bedankt voor je ervaring. Ben benieuwd wat het op de lange termijn doet. Ik kan me herinneren dat jouw situatie sowieso niet heel stabiel was, klopt dat?
Klapz is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.