Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 mei 2012, 17:58   #1
Wende
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2012
Berichten: 8
haaruitval door shampoo erger, welke shampoo?

ik heb vreselijk last van haaruitval, aan de haargrens is het het ergste maar ook erge diffuse haaruitval.
nu heb ik tijdelijk betadineshampoo moeten gebruiken omdat ik steeds ontstoken haarzakjes had waarna ik zodra de ergste ontsteking weg was hele kleine plekjes (precies de ontsteking) extra haaruitval kreeg en ze ook een poosje haarloos bleven. door de betadineshampoo zijn tot dusver de ontstekingen weg, maar ik kreeg er een lichte vorm van 'roos'(? het zijn witte korreltjes lijkt het) voor terug.
na 3wk betadineshampoo was 1x andrelon shampoo voldoende om acuut allemaal rode bultjes op mn hoofdhuid te krijgen! direct de assistente van mijn dermatoloog gebeld, die raadt dermolin aan.
Helaas had mijn apotheek dat na 2 weken nogsteeds niet in huis!! en ben ik neutral shampoo gaan gebruiken.
best redelijke shampoo, maar ik krijg er onwijs vet haar van! ik móet nu echt iedere ochtend mijn haar wassen!
nu heb ik in nood toch maar weer gegrepen naar mijn andrelon shampoo, en jahoor direct na het wassen bij het kammen weer aanzienlijk meer haaruitval dan met de neutral shampoo. (heb in totaal al 5 verschillende soorten andrelon gebruikt die ik nog had staan, allemaal hetzelfde effect!!)

ik vraag mij af, kán het uberhaupt wel dat je direct na een wasbeurt al extra haaruitval krijgt?? ik was mijn haar altijd met zo lauw mogelijk water omdat ik gelezen heb dat te warm water het ook erger kan maken. verder doe ik naar mijn idee niks 'raars' met mijn haar, gebruik geen conditioner, fohn het zelden, gebruik zo weinig mogelijk haarprodukten

en wat is nu wijsheid, welke shampoo is beter?? en wat te doen tegen zo vet haar?

Laatst gewijzigd door Wende; 14 mei 2012 om 18:01
Wende is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2012, 18:15   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
wow je moet elke ochtend je haar wassen..drama

Er zijn hier een heleboel topics gaande over goede shampoo's, het is mij echter onduidelijk waar je nu naar op zoek bent. een shampoo tegen je rode bultjes? Tegen haaruitval?

De reguliere shampoo in de winkel is sowieso niet goed, hier zit vrijwel altijd SLS is, want slecht is voor je haar. Probeer liever een neutrale, bijvoorveeld natuurlijke rozemarijn shampoo, als je een dagelijkse shampoo wilt. als je iets tegen haaruitval wilt kun je kijken naar shampoo met ketoconazol, waarbij Revita het meest populair is (maar nizoral ook een optie).

Als je van jezelf vettig haar hebt zul je gewoon vaak moeten wassen, maar dit lijkt me nu ook geen ramp.

Overigens. 1x shampoo gebruik zal geen haaruitval veroorzaken, zeker niet cosmetisch. Wellicht trek je te hard aan je haren tijdens het wassen, wrijf je het te ruw erin, gebruik je je nagels, of droog je je haren niet voorzichtig genoeg/
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.

Laatst gewijzigd door dZinee; 14 mei 2012 om 18:18
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2012, 18:11   #3
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Hoewel ik ook al vrijwel overal las op internet dat SLS niet goed is voor de haren, vroeg ik me af of het überhaupt aga erger kan maken? Naar mijn weten droogt het de haren gewoon nogal uit. Het zit zelfs in Nizoral.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2012, 10:18   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
als je er op googled vind je genoeg...
http://www.pureearthgawler.com.au/be...&id=8&Itemid=8

Het kan ook eiwitten afbreken, olie en vocht verdrijven en de huid irriteren. Verder zijn nog wat meer omstreden dingen zoals DNA beschadiging en het vormen van nitraten. Al bij al niet goed..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2012, 08:09   #5
Wende
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2012
Berichten: 8
Ik weet dat t ongeloofwaardig klinkt (ik vind t zelf ook raar!) maar heb t nogmaals getest,5e keer nu, en direct na t wassen en de uren erna valt mijn haar echt duidelijk meer uit als ik andrelon gebruik. Heb dat totaal meer dan 12jr aaneengesloten gebruikt,komt er nu niet meer in dus!! Zal t ns aan mn dermatoloog vragen volgende wk.
Wende is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2012, 11:20   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het is zeker raar. Haren vallen in de regel pas uit als ze uit de haarschacht gegroeid zijn. Gemiddeld is dat een dag of 10 nadat ze het signaal hebben gekregen om te stoppen met groeien. Een paar uur na een wasbeurt kun je dat redelijkerwijs dus niet verwachten.

Ik vermoed dat er iets anders aan de hand is. Misschien geen uitvallend, maar afbrekend haar of zo. Of misschien ben je er ooit op gaan letten en ben je nu superbewust. Ik ben erg benieuwd wat je dermatoloog voor gedachten heeft!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.