Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 september 2005, 14:26   #16
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
jah zoals je het daar stelt moet ik je helemaal gelijk geven maar een deel van je scalp kan je wel laten behandellen bijvoorbeeld de delen die nog niet zo lang kaal zijn. die dus ook het makkelijkst te behandellen door de chirurg... ik denk dat ie best een aardig eind komt in een paar behandeldagen(ook aangezien het feit dat er alleen cellen ingespoten worden en dus geen rekening met de groeirichting gehouden dient te worden)

maar inderdaad de medicijnkant vind ik ook interresanter ook aangezien je deze toch alsnog zou moeten blijven slikken omdat het dezelfde haarzakjes betrefd met dezelfde receptoren.
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked

Laatst gewijzigd door rizla; 24 september 2005 om 14:30
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2005, 13:46   #17
rash
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: Dena Haag
Berichten: 3
I denk juist dat dit een zeer goede oplossing is, vooral voor jongere patienten die last hebben van frontale haaruitval.
De terug trekkende haarlijn kan met zeer goed esthetisch resultaat opgevult worden! De haarzakjes hier zijn waarschijnlijk goed/gezond.

Haarverlies op het achterhoofd is minder belangrijk om mooi te maken denk ik, omdat je dit minder ziet door je haar lang(er) te dragen. Deze zou je met een goedkopere transplantatie techniek aan kunnen vullen.

Ja voor mensen die al 40 jaar kaal zijn is het misschien geen optie.
Hier zal het success van het aantal overlevende haren niet rendable zijn dorodat de haarzakje te veel aangetast zijn.

Ik moet ook eerlijk toegeven, dat ik het niet zo goed begrijp dat mensen van 50-60 jaar een haar transplantatie ondergaan maar goed, iedereen mag hier een probleem me hebben toch?

groeten

Rashie
rash is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2005, 01:31   #18
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rash
I denk juist dat dit een zeer goede oplossing is, vooral voor jongere patienten die last hebben van frontale haaruitval.
De terug trekkende haarlijn kan met zeer goed esthetisch resultaat opgevult worden! De haarzakjes hier zijn waarschijnlijk goed/gezond.
jah lijkt me ook. als de haarzakjes nog goed te vinden zijn, moet er een behoorlijke dichtheid te behalen zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rash
Haarverlies op het achterhoofd is minder belangrijk om mooi te maken denk ik, omdat je dit minder ziet door je haar lang(er) te dragen. Deze zou je met een goedkopere transplantatie techniek aan kunnen vullen.
nouw ik zit ook niet te wachten op een keppeltjesparkeerplaats hoor en ik zit er ook niet op te wachten op een superlang kapsel waardoor je het volgens mij nogsteeds ziet glimmen. en wat een evt. goedkopere ht me ook kan bieden... daarvoor kies ik alleen als het ook echt beter is. het gaat hier wel over iets dat voor altijd is. en ik denk niet dat het echt superduur gaat worden aangezien je eerst een paar stamcellen zal moeten laten extraheeren en deze een tijd later(vertigvoudigd) alleen nog moet laten inspuiten. dat zal al een hoop schelen qua tijd (geen folikels meer uitnemen/donorstrip in mootjes hakken)

ik denk +/- 500 voor het "oogsten" en vast iets van 4000 per behandelingsdag warop ze vast een heleboel haarzakjes kunnen injecteren (ik denk vast wel 3000!omdat ze alleen maar ingespoten te hoeven worden,en niet gericht. tenminste dat maakte ik van het verhaal.)
maar de tijd zal het leren .and ill be waiting .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rash
Ja voor mensen die al 40 jaar kaal zijn is het misschien geen optie.
Hier zal het success van het aantal overlevende haren niet rendable zijn dorodat de haarzakje te veel aangetast zijn.
helaas voor hun. maar deze generatie die nu kaal is, die zullen het over het algemeen nogwel kunnen accepteeren. (dat worden er volgens mij steeds minder mede door het taboe dat vervaagd omtrend cosmetische chirurgie, en je er dus uit moet kunnen zien zoals je wilt)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rash
Ik moet ook eerlijk toegeven, dat ik het niet zo goed begrijp dat mensen van 50-60 jaar een haar transplantatie ondergaan maar goed, iedereen mag hier een probleem me hebben toch?

groeten

Rashie
nee idd ik had ook nergens mee gezeten ware het niet dat ik het op mn 20ste al moet overwegen. al werd ik op mn 40ste helemaal kaal... tjah jammer... hoort erbij had ik dan vast gezegd(hypothese maargoed).
nu word ik er helemaal gek van en het trapt me zo op me zak dat ik er op mn 60ste nog vastwel meebezig zal zijn .
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2008, 19:56   #19
gebruikersnaam1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2008
Berichten: 292
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas Bekijk bericht
Natuurlijk heeft dit onderwerp al vaker op haarweb gestaan, maar dat het binnen vijf jaar zou zijn, nog niet dacht ik....

Onderzoekers van de University of Pennsylvania beweren dat een effectieve behandeling van kaalheid niet ver van ons ligt. Zij hebben stamcellen ontdekt die in haalfollikels kunnen veranderen, waaruit vervolgens haar groeit.
Men heeft bij muizen al met succes deze stamcellen in de hoofdhuid getransplanteerd, waar ze meteen tot haarfollikels uitgroeiden die haar lieten groeien. Cellen van haar dat zich nog op het achterhoofd bevindt zouden kunnen worden geïsoleerd, op kweek gezet, waardoor ze nieuwe haarfollikels vormen.


Bron: Medical News Today
Hmm.. we zijn nu 4 jaar verder en volgens mij zit er nog weinig schot in?? Dat is altijd een beetje het probleem, over 10 jaar dit, over 5 jaar dat, maar moeten we niet gewoon onder ogen zien dat een echte definitieve oplossing er voorlopig niet in zit? En dat als deze zich al aandient alleen toegankelijk zal zijn voor de zeer vermogende?
gebruikersnaam1 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2008, 09:28   #20
Roy789
HaarWeb lid
 
Roy789's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2006
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 123
Er is een steeds duidelijkere patroon aanwezig in de strategie om haaruitval producten te promoten. Om de vijf jaar wordt er opnieuw een impuls geven, waarbij men deze producten gaat gebruiken en blijft gebruiken. Steeds komt men met een rationele doorbraak en dat binnen enkele jaren gerealiseerd kan worden. Ik denk dat er dus sprake is een handelstruc.
__________________
- Minoxidil 5% (juli 2007)
- Propecia
(dec 2007)
- Positief zelfbeeld
Roy789 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2008, 20:49   #21
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy789 Bekijk bericht
Er is een steeds duidelijkere patroon aanwezig in de strategie om haaruitval producten te promoten. Om de vijf jaar wordt er opnieuw een impuls geven, waarbij men deze producten gaat gebruiken en blijft gebruiken. Steeds komt men met een rationele doorbraak en dat binnen enkele jaren gerealiseerd kan worden. Ik denk dat er dus sprake is een handelstruc.
Dat is een interessante hypothese. Heb je al op een rij proberen te zetten wie er geld aan verdienen? Als dat dezelfde mensen zijn, dan lijkt een handelstruc niet onwaarschijnlijk.

Ik neem aan dat je doelt op minoxidil, finasteride en de lasercomb of dacht je aan andere producten?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2008, 21:29   #22
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Dat is een interessante hypothese. Heb je al op een rij proberen te zetten wie er geld aan verdienen? Als dat dezelfde mensen zijn, dan lijkt een handelstruc niet onwaarschijnlijk.

Ik neem aan dat je doelt op minoxidil, finasteride en de lasercomb of dacht je aan andere producten?
Al is dit zo, waarom zou dit dan erg zijn? We hebben het hier immers over producten die hun waarde bewezen hebben.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2008, 22:44   #23
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Al is dit zo, waarom zou dit dan erg zijn? We hebben het hier immers over producten die hun waarde bewezen hebben.
Ik spreek geen oordeel uit, ik ben alleen benieuwd of die complottheorie houdbaar is.

Zelf geloof ik niet dat een geheim genootschap een nieuwe generatie haargroeimiddel (of misschien zelfs het wondermiddel) bewust op de plank laat liggen om te wachten tot 5 jaar voorbij zijn. Ze nemen in ieder geval een groot risico dat iemand anders ook zoiets ontdekt, misschien wel bij toeval zoals vaak gebeurt in de medische wereld.

Ik zou het wel intens wreed vinden als het wel waar zou zijn overigens. Ze moeten die r*tzakken ophangen aan hun haren (mochten er kale r*tzakken tussenzitten, dan hebben die mazzel ).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2008, 17:44   #24
Steven76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 69
Als ze er geld aan kunnen verdienen, dan was het allang op de markt.
Steven76 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2008, 22:00   #25
Roy789
HaarWeb lid
 
Roy789's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2006
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 123
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Dat is een interessante hypothese. Heb je al op een rij proberen te zetten wie er geld aan verdienen? Als dat dezelfde mensen zijn, dan lijkt een handelstruc niet onwaarschijnlijk.

Ik neem aan dat je doelt op minoxidil, finasteride en de lasercomb of dacht je aan andere producten?
Ja, onder anderen, maar ook nieuwere producten liften mee, bijvoorbeeld Active M. Je moet niet vergeten dat het hier gaat om miljarden, dus big business. Natuurlijk hoop ik wel op een oplossing, maar gezien deze vorm van strategie ben ik niet zo optimistisch helaas. Graag verneem ik ook jullie visies hieromtrent.
__________________
- Minoxidil 5% (juli 2007)
- Propecia
(dec 2007)
- Positief zelfbeeld
Roy789 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2008, 00:38   #26
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik geloof er niet in. Het risico dat ze nemen door een product niet zo snel mogelijk op de markt te brengen is enorm. Als op Cuba een onderzoeker ineens ook het middel ontdekt, dan laten ze grandioze winsten lopen en blijven ze zitten met de ontwikkelkosten.

Bovendien, hoe doen ze dat met geheimhouding? De onderzoekers opsluiten in een grot in New Mexico en nadat het product is ontwikkeld de grot dichtmetselen met de onderzoekers er nog in?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2008, 16:22   #27
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Bovendien, hoe doen ze dat met geheimhouding? De onderzoekers opsluiten in een grot in New Mexico en nadat het product is ontwikkeld de grot dichtmetselen met de onderzoekers er nog in?
Dat staat natuurlijk potdicht afgebakkend in hun contract . Of de onderzoeker moet natuurlijk privé onderzoek doen. Lijkt me niet te betalen .
Soldaat is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2008, 20:29   #28
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
In een militaire omgeving werkt dat misschien, maar in een commerciele omgeving ... ik betwijfel het. Hoeveel ga je iedere onderzoeker van een team van 30 mensen betalen om een geheim te bewaren wat miljarden waard kan zijn als ze het stiekem door verkopen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2008, 23:37   #29
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
In een militaire omgeving werkt dat misschien, maar in een commerciele omgeving ... ik betwijfel het. Hoeveel ga je iedere onderzoeker van een team van 30 mensen betalen om een geheim te bewaren wat miljarden waard kan zijn als ze het stiekem door verkopen
Toch denk ik dat zulke contracten met onderzoekers echt tot op het uiterste puntje zijn dichtgemaakt. Dat wanneer er ook maar iets stiekem door verkocht/verteld wordt zei hun hele leven aan de grond zitten.

Misschien een vreemde vergelijking, maar de techniek is soms al veel verder dan de producten die je op de markt ziet. Soms bewaren bedrijven extra goede producten om nog genoeg geld te verdienen met het oude product welke opzich al voldoet aan de huidige markt. Hierdoor hebben ze nog een mooie troef achter de hand.

Achja, ik speculeer ook maar wat over geniepige complotten waar ze waarschijnlijk miljoenen/miljarden mee kunnen verdienen . Ben in ieder geval van mening dat ze nog wel eens zoiets kunnen uitstellen om er in totaal meer geld uit te halen.
__________________
Situatie: SE Geconstateerd door dermatoloog. Nu redelijk stabiel, maar wel jeukend en vervelend.

Voorheen:

Behoorlijke haaruitval en schimmel met schilfers, jeuk en het haar stinkt.

Ik probeer op dit moment de volgende dingen:
- 2x per week douchen met Guhl Rozemarijn shampoo
- Groene thee drinken, meer fruit en groenten eten
- Niet met mijn handen door mijn haar en niet veel kammen
- Hoofd en haar koud/lauw douchen
- Af en toe vitamine en ijzertabletten innemen.
Soldaat is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 01:36   #30
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soldaat Bekijk bericht
Misschien een vreemde vergelijking, maar de techniek is soms al veel verder dan de producten die je op de markt ziet. Soms bewaren bedrijven extra goede producten om nog genoeg geld te verdienen met het oude product welke opzich al voldoet aan de huidige markt. Hierdoor hebben ze nog een mooie troef achter de hand..
Verander het woordje "soms" maar in "altijd".
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.