Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Bekijk resultaten enquête: -
- 0 0%
- 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 1. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 13 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 23 augustus 2004, 19:50   #46
Whatever77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2004
Berichten: 49
Ik koop mijn 'dope' oa bij AOV (http://www.orthos.nl/aov/index.htm) en solgar (www.solgar.nl)... kijk bv. eens op: http://www.varuvo.nl/ -> hier staan 300+ leveranciers genoteerd.

Hoe duur het uiteindelijk is dat zou ik echt eventjes moeten nakijken... als ik zin heb dan zal ik het eens uitrekenen

(edit: als je meer weer weten over orthomoleculaire 'wetenschap' zoek dan eens op de term 'Linus Pauling')

Laatst gewijzigd door Whatever77; 24 augustus 2004 om 15:01
Whatever77 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2004, 20:24   #47
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
vitacys product

ik heb hier net nog een doos gevonden van 60 capsules genaamd "vitacys"die ik vroeger nam en speciaal "staat er effectief op de doos" :essentiele vit voor de groei va en de kracht van haren en nagels..
wat er in zit zij:
aminozuren; d,l-methionine......600.00 mg
l-cystine............375.00mg

vitamine; vit E ...................30mg
ac.pantotenique (vit E)....18.00mg
vit B6....................6mg
vit B2....................4.80 mg
biotine(vit H)..........0.45mg

oligo elements : zink.....22.50mg


nu vraag ik me af waarom bv de aminozuren en zink niet in de vorige ingredienten staan,zijn deze niet nodig dan?
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2004, 19:35   #48
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
vraagje???

Waar kan je HAirevit kopen?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2004, 21:52   #49
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees
Waar kan je HAirevit kopen?
www.medicijnen.nl
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2004, 09:29   #50
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Voeding

Er wordt niet echt over voeding gepraat hier. Laten we dat nu eens doen
Wat mijd je het beste (vlees met hormonen,...???)En wat moet je juist wel eten en drinken ( groene thee, chocolade,...???)
En mag je alles eten als je aan fina zit?? Of zijn er dingen die je niet mag eten omdat het de werking verminderd ofzo...
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2004, 10:40   #51
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Voeding zal best wel een een beetje van invloed op het haar zijn, maar ik hecht er niet teveel waarde aan. Als iemand een slechte eter is, dan ben ik het wel. Weinig groente, vlees and aardappelen. Ik hou gewoon niet van Ned. eten. Echter, had ik altijd wel goed gegeten dan zou ik indezelfde situatie verkeren als waar ik nu in ben, geen haar op mijn hoofd die daar aan twijfelt.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2004, 12:23   #52
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Dat ben ik niet met je eens Lucky. Voor een gezonde haargroei zijn voldoende vitaminen en mineralen nodig. Ik ben het ermee eens dat het niets doet aan AGA zelf, maar het proces wordt wel degelijk beïnvloed door voeding en leefgewoonten. Het is natuurlijk zo dat wanneer je haren zwak zijn door een tekort aan vitaminen en mineralen, deze haren des te meer te verduren hebben onder de AGA aanvallen.

Ik zelf let erg op mijn eten. Ik ben trouwens wel een groot liefhebber van Hollands eten . Heerlijke stampotjes: boerenkool, andijvie enzovoort. Heerlijk . Van tijd tot tijd eet ik ook wel Chinees of wat dan ook, daar hou ik ook wel van, maar ik eet om te overleven zeg maar en ten tweede pas omdat het lekker is en dus probeer ik zoveel mogelijk rekening te houden met datgene wat ik eet.

Even een voorbeeld: ik drink geen koffie meer (schijnt ook niet bepaald gezond te zijn), ik gebruik geen toegevoegde suikers (zoals suiker in de thee enzovoort; ik wil uiteindelijk eens kijken om een compleet suikerloos dieet te proberen), ik matig met dierlijk vet (slechts 3 stukken vlees per week). Wat betreft drinken: ik drink doorgaans alleen maar thee (vooral groene), water, karnemelk, vruchten-/noten/meer granenkoffie. Af en toe ook wel chocolademelk, maar eigenlijk nooit frisdranken zoals Cola en Sinas.

Edit:
Bij speciale gelegenheden doe ik trouwens wel gewoon mee hoor met eten en drinken . Zoals op verjaardagen, of bepaalde feesten. Voor de gezelligheid een kopje koffie meedrinken sla ik niet af en ook geen gebak en snacks enzovoort. Dit moet kunnen vind ik, zolang het maar niet structureel is.

Laatst gewijzigd door Haarmannetje; 9 oktober 2004 om 12:26
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2004, 14:42   #53
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Je moet wel zorgen dat je voldoende ijzer in het eten krijgt. Dan heb ik het niet over biefstuk, want dat is ijzer dat slecht door het lichaam wordt opgenomen, maar natuurlijk ijzer zoals in tomaat. Ik heb vaak een ijzertekort en ook last van difuse haaruitval. Nu probeer ik echt nauwkeurig mijn ijzergehalte op peil te houden. Voel ik me ook geestelijk en lichamelijk veel beter en actiever.

Oh ja en genoeg water drinken. Sonofsam roept wel dat leidingwaterslecht is, maar het lijkt mij altijd nog beter dan geen water, en dan cola ofzo ter vervanging nemen.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2004, 16:04   #54
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb threads merged

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Dude
Er wordt niet echt over voeding gepraat hier. Laten we dat nu eens doen
Wat mijd je het beste (vlees met hormonen,...???)En wat moet je juist wel eten en drinken ( groene thee, chocolade,...???)
En mag je alles eten als je aan fina zit?? Of zijn er dingen die je niet mag eten omdat het de werking verminderd ofzo...
Thread [Voeding] zoals geopend door The Dude samengevoegd met de al bestaande voeding-thread.
Tip: gebruik de searchbox voordat je een nieuwe thread opent om te controleren of een thread al bestaat.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2004, 17:09   #55
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dat ben ik niet met je eens Lucky. Voor een gezonde haargroei zijn voldoende vitaminen en mineralen nodig. Ik ben het ermee eens dat het niets doet aan AGA zelf, maar het proces wordt wel degelijk beïnvloed door voeding en leefgewoonten. Het is natuurlijk zo dat wanneer je haren zwak zijn door een tekort aan vitaminen en mineralen, deze haren des te meer te verduren hebben onder de AGA aanvallen.

Ik zelf let erg op mijn eten. Ik ben trouwens wel een groot liefhebber van Hollands eten . Heerlijke stampotjes: boerenkool, andijvie enzovoort. Heerlijk . Van tijd tot tijd eet ik ook wel Chinees of wat dan ook, daar hou ik ook wel van, maar ik eet om te overleven zeg maar en ten tweede pas omdat het lekker is en dus probeer ik zoveel mogelijk rekening te houden met datgene wat ik eet.

Even een voorbeeld: ik drink geen koffie meer (schijnt ook niet bepaald gezond te zijn), ik gebruik geen toegevoegde suikers (zoals suiker in de thee enzovoort; ik wil uiteindelijk eens kijken om een compleet suikerloos dieet te proberen), ik matig met dierlijk vet (slechts 3 stukken vlees per week). Wat betreft drinken: ik drink doorgaans alleen maar thee (vooral groene), water, karnemelk, vruchten-/noten/meer granenkoffie. Af en toe ook wel chocolademelk, maar eigenlijk nooit frisdranken zoals Cola en Sinas.

Edit:
Bij speciale gelegenheden doe ik trouwens wel gewoon mee hoor met eten en drinken . Zoals op verjaardagen, of bepaalde feesten. Voor de gezelligheid een kopje koffie meedrinken sla ik niet af en ook geen gebak en snacks enzovoort. Dit moet kunnen vind ik, zolang het maar niet structureel is.
Nou goed, wat ik eigenlijk ook al zei. Het zal best zijn steentje bijdragen, maar om nu dat hele regime van jouw te volgen (niks anders dan respect, begrijp me niet verkeerd ) terwijl, wat Laurens ook al zei, haaruitval gewoon wordt veroorzaakt door de hormonen (alopecia androgenetica), en niets anders. Die paar haren extra die het met dat schema oplevert weegt niet op tegen al de moeite die je ervoor moet doen.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 19:48   #56
Baldwin
Dwaler
 
Baldwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 18
broccoli?

Ik ben geïnteresseerd in de (eventueel) dht-remmende werking van onder andere broccoli. Ik vind er voorlopig niet veel over terug, behalve dan dit linkje naar een persoonlijke getuigenis:

http://www.hairloss-reversible.com/d...tml?1093523667

en verder de artikeltjes van Morphollica:

http://www.morphollica.com/hairloss_...treatmentid=33

Zoals je ziet hou ik mijn middeltjes liever natuurlijk (noem me naief ), maar ik wil liever ook wel weten of ze überhaupt een verschil maken.

Zijn hier verder nog fervente broccoli-smullers?

Laatst gewijzigd door Baldwin; 17 januari 2005 om 20:25
Baldwin is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 21:29   #57
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baldwin
Ik ben geïnteresseerd in de (eventueel) dht-remmende werking van onder andere broccoli. Ik vind er voorlopig niet veel over terug, behalve dan dit linkje naar een persoonlijke getuigenis:

http://www.hairloss-reversible.com/d...tml?1093523667

en verder de artikeltjes van Morphollica:

http://www.morphollica.com/hairloss_...treatmentid=33

Zoals je ziet hou ik mijn middeltjes liever natuurlijk (noem me naief ), maar ik wil liever ook wel weten of ze überhaupt een verschil maken.

Zijn hier verder nog fervente broccoli-smullers?
Beste man, ik denk dat broccoli niet veel voor je zal doen
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 21:30   #58
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
broccoli is een van de meest gezonde voeding op aarde. ik weet niet of het wat tegen AGA kan doen maar het is echt een dikke aanrader om het vaak te eten.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 00:05   #59
Baldwin
Dwaler
 
Baldwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 18
Citaat:

Beste man, ik denk dat broccoli niet veel voor je zal doen
Beste Jaapie,

Broccoli ALLEEN natuurlijk niet. Ik heb mezelf naief genoemd, niet idioot. In combinatie met P5P, MSM, groene thee, biotine, Omega 3, grape seed e.d. haalt het misschien wel wat uit. I want to believe. In elk geval wil ik de chemische oorlogsvoering nog wat uitstellen. Peace & honour in our time, nietwaar (en nog een beetje haar ook, als het even kan).
Baldwin is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 09:14   #60
TheBaldingBaron
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2003
Locatie: Wassenaer
Berichten: 15
Ik heb gisteren weer tien blikjes sardientjes en twee potten zure haring gehaald. Ben van plan minder vlees te gaan eten en zoveel mogelijk vis.
Op vrijdag vette vis als makreel e.d.
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn resultaten.
TheBaldingBaron is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzuring tegengaan als oplossing voor AGA sjef Overige behandelingen 249 9 januari 2012 19:58
Voeding, ontsteking en haaruitval pindakaas AGA - Algemeen 4 28 juni 2009 18:23
wisselen van producent vitamine's henk1962 Medicijnen/haargroeimiddelen 1 8 juni 2006 14:53
Kruiden, vetten en thee imiteren werking Finasteride pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 30 20 september 2004 23:20
Voeding voeding voeding pizzacat Overige behandelingen 4 31 maart 2004 20:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.