Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Bekijk resultaten enquête: -
- 0 0%
- 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 1. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 13 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 18 januari 2005, 15:06   #61
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
je kunt idd beter wat meer vis eten en een paar keer per week wat beter vlees van de scharrel/biologische slager.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 16:23   #62
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Ik begrijp de mensen die goedkoop vlees kopen/eten zowiezo niet. Ikzelf ben al dik 7 jaar vegetarisch (voor die tijd misschien eens per mnd.)en wil mensen absoluut niet veroordelen op hun vleeseten. Iedereen moet zelf weten of hij/zij vlees eet maar ik begrijp de mensen gewoon niet persé goedkoop vlees willen hebben.
Het is 'zoveel beter ' voor de dieren (ja, tussen aanhalingstekens, want ze worden toch opgegeten, ik kan niet tegen het idee dat er mensen zijn die denken dat de koe etc. op aarde gezet is om op te eten) en voor je eigen gezondheid om op zijn minst biologisch te eten. Ik snap zowiezo niet dat mensen eerlijk in de spiegel kunnen kijken en trots opzichzelf kunnen zijn omdat ze bijvoorbeeld geld hebben overgemaakt op giro 555, terwijl ze een paar uur geleden een kip hebben opgegeten die een pijnlijk leven heeft gehad, of een varken die een onnatuurlijk en eenzaam bestaan heeft gehad. Of een kalf die het daglicht nooit heeft mogen zien.
En al die hormonen die de dieren ingespoten krijgen, denk dat het zowiezo erg slecht is voor je haar om niet biologisch vlees te eten met al die hormonen er in.

Vlees hoort een luxe produkt, terwijl ik dit opschrijf krijg ik gewoon de rillingen, een mooi dier dat eveneel recht heeft gehad om te leven, hebben wij mensen uit machtsmisbruik gebombardeert tot produkt.
Maar goed, dit even terzijde..vlees hoort (vind ik) een luxe produkt te zijn en daarom vind ik het schandelijk dat een winkel als de Aldi (bijv.) slavinken aanbiedt: 10 stuks voor 5 euro.
En geld dat vind ik een te makkelijk excuus, mensen kunnen minder maar beter vlees eten zodat je uiteindelijk niet meer geld kwijt bent.
Laatst was er een discussue op de tv. iemand beweerde dat het voor de minder bedeelde niet goed was om het vlees duurder te maken, vanwege de kans dat deze mensen dan geen vlees meer zouden eten en dit slecht zou zijn voor de gemiddelde volks-gezondheid.
Wat bleek: de grootste vleeseters zijn (volgens zeggen) de mensen uit de zogenaamde achterbuurten (achterstandswijken) die elke dag een stuk vlees op hun bord wensen en het weekend aardig wat vlees snacks naar binnen werken. Hiermee wil ik aangeven dat je niemand in de vingers hoeft te snijden als je het vlees duurder zou maken. Het zou voor deze mensen veel beter voor hun gezondheid zijn om juist wat minder vlees te gaan eten.


Misschien past mijn verhaal niet helemaal in de thread, maar wilde dit toch even kwijt.
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 17:19   #63
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sigur
Ik begrijp de mensen die goedkoop vlees kopen/eten zowiezo niet. Ikzelf ben al dik 7 jaar vegetarisch (voor die tijd misschien eens per mnd.)en wil mensen absoluut niet veroordelen op hun vleeseten. Iedereen moet zelf weten of hij/zij vlees eet maar ik begrijp de mensen gewoon niet persé goedkoop vlees willen hebben.
Het is 'zoveel beter ' voor de dieren (ja, tussen aanhalingstekens, want ze worden toch opgegeten, ik kan niet tegen het idee dat er mensen zijn die denken dat de koe etc. op aarde gezet is om op te eten) en voor je eigen gezondheid om op zijn minst biologisch te eten. Ik snap zowiezo niet dat mensen eerlijk in de spiegel kunnen kijken en trots opzichzelf kunnen zijn omdat ze bijvoorbeeld geld hebben overgemaakt op giro 555, terwijl ze een paar uur geleden een kip hebben opgegeten die een pijnlijk leven heeft gehad, of een varken die een onnatuurlijk en eenzaam bestaan heeft gehad. Of een kalf die het daglicht nooit heeft mogen zien.
En al die hormonen die de dieren ingespoten krijgen, denk dat het zowiezo erg slecht is voor je haar om niet biologisch vlees te eten met al die hormonen er in.

Vlees hoort een luxe produkt, terwijl ik dit opschrijf krijg ik gewoon de rillingen, een mooi dier dat eveneel recht heeft gehad om te leven, hebben wij mensen uit machtsmisbruik gebombardeert tot produkt.
Maar goed, dit even terzijde..vlees hoort (vind ik) een luxe produkt te zijn en daarom vind ik het schandelijk dat een winkel als de Aldi (bijv.) slavinken aanbiedt: 10 stuks voor 5 euro.
En geld dat vind ik een te makkelijk excuus, mensen kunnen minder maar beter vlees eten zodat je uiteindelijk niet meer geld kwijt bent.
Laatst was er een discussue op de tv. iemand beweerde dat het voor de minder bedeelde niet goed was om het vlees duurder te maken, vanwege de kans dat deze mensen dan geen vlees meer zouden eten en dit slecht zou zijn voor de gemiddelde volks-gezondheid.
Wat bleek: de grootste vleeseters zijn (volgens zeggen) de mensen uit de zogenaamde achterbuurten (achterstandswijken) die elke dag een stuk vlees op hun bord wensen en het weekend aardig wat vlees snacks naar binnen werken. Hiermee wil ik aangeven dat je niemand in de vingers hoeft te snijden als je het vlees duurder zou maken. Het zou voor deze mensen veel beter voor hun gezondheid zijn om juist wat minder vlees te gaan eten.


Misschien past mijn verhaal niet helemaal in de thread, maar wilde dit toch even kwijt.
je verhaal snijdt een aantal lastige maatschappelijk punten aan
-dieren verworden tot 'grondstoffen leveranciers'
-duur biologisch vlees beter dan goedkoop hormoonvlees, maar mensen eten liever meer vlees
- vlees duurder maken...en daarmee de minder bedeelde de keuzevrijheid ontnemen om goedkoop vlees te kopen. nogal heet hangijzer lijkt me
-mensen hebben een grotere emotionele band met ander mensen dan met dieren, en dat is ook niet vreemd.

Ik ben het voor een groot deel met je eens. Maar je moet wel rekening houden met het feit dat veel mensen en vooral de mensen met een minimum-inkomen al genoeg andere zorgen aan hun hoofd hebben. Die hebben teveel aan hun hoofd om zich nog eens om die kipfilet druk te gaan maken.
Ik zelf heb al veel vlees vervangen door vis..tonijn makreel zalm.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 17:40   #64
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Maakte het uit of je de vis bakt in de pan bv?en welke vis is het beste..makreel(welk merk)kabeljauw..want ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna nooit vis eet en wil hier wel verandering in brengen..

alvast bedankt voor jullie tijd.
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 18:03   #65
TheBaldingBaron
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2003
Locatie: Wassenaer
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cherifo
Maakte het uit of je de vis bakt in de pan bv?en welke vis is het beste..makreel(welk merk)kabeljauw..want ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna nooit vis eet en wil hier wel verandering in brengen..

alvast bedankt voor jullie tijd.
Volgens mij is gerookte zalm/makreel of een "rauwe" haring het gezondst.
Maar gebakken vis lijkt me noch altijd stukken beter dan gebakken vlees.
TheBaldingBaron is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 18:05   #66
ralluf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2003
Berichten: 161
Iedereen moet het voor zich weten, maar ik ben van menig dat hoeveel vis en broccoli je ook eet, het daadwerkelijk niets doet tegen haaruitval. Hetzelfde geld voor al die vitaminepillen. Haaruitval is een complexe aandoening, wat niet opgelost kan worden met voeding alleen. Als je dagelijks gewoon normaal eet, dan krijg je voldoende vitamines en bouwstoffen binnen.

Tot nu toe is het alleen maar bewezen dat bepaalde medicijnen iets kunnen doen tegen haaruitval.

Krijg de indruk dat bepaalde mensen zich zelf niets meer gunnen en alles maar dan ook alles doen om een paar haren te behouden. Ik bedoel je moet natuurlijk nog wel een beetje plezier hebben lijkt mij.
ralluf is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 18:16   #67
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
je verhaal snijdt een aantal lastige maatschappelijk punten aan
-duur biologisch vlees beter dan goedkoop hormoonvlees, maar mensen eten liever meer vlees


Maar wie beslist er wat duur is en wat goedkoop? Kan het niet zo zijn dat het duurder maken nog steeds goedkoop is? Ik bedoel een produkt dat het leven heeft moeten geven is toch nooit te duur? Daarmee bedoel ik te zeggen: Voor sommige dingen is het vanzelfsprekent dat we er meer voor betalen: veel manskracht, dure merknaam etc. maar het lijkt wel alsof vlees word gezien als toilet papier, serieus, er zijn pakken toilet papier die duurder zijn dan een kip. Verhouding produkt en prijs lijkt hier een beetje zoek.


- vlees duurder maken...en daarmee de minder bedeelde de keuzevrijheid ontnemen om goedkoop vlees te kopen. nogal heet hangijzer lijkt me


De enige minder bedeelde in dit verhaal vind ik de dieren. Mensen kunnen het eten van vlees minderen: ze hebben dan geen hogere kosten, beter voor de gezondheid (gezondheid van mens en dier)


-mensen hebben een grotere emotionele band met ander mensen dan met dieren, en dat is ook niet vreemd.


Ben ik het niet helemaal mee eens, ik ken mensen die meer van hun hond of kat houden dan van hun buurman/buurvrouw. Het heeft dus weinig te maken met of het een dier of mens is, het gaat erom wat voor een band je met deze persoon/ dier gehad hebt. Maar ik denk inderdaad dat er wel iets mis is als je meer van je huisdier houdt dan van je familie (iets mis is met jezelf of met de familie-band die je hebt). Dit niet omdat ik vind dat een dier de mindere is, maar omdat ik er vanuit mag gaan dat er tussen mensen meer gelijkheid is, net zoals er tussen andere dierensoorten meer gelijkheid is.


Ik ben het voor een groot deel met je eens. Maar je moet wel rekening houden met het feit dat veel mensen en vooral de mensen met een minimum-inkomen al genoeg andere zorgen aan hun hoofd hebben. Die hebben teveel aan hun hoofd om zich nog eens om die kipfilet druk te gaan maken.
Ik zelf heb al veel vlees vervangen door vis..tonijn makreel zalm.

Ik vind dat je gelijk hebt wat betreft de bijstandsmoeder die nauwelijks 2 keer per week vlees kan kopen.
Maar er zijn heel wat mensen die weinig geld hebben, maar wel 6 keer per week vlees consumeren. Maar goed, ik weet dat ik met deze dingen mensen voor het hoofd kan stoten, is absoluut niet mijn bedoeling. Ik zelf heb 4 jaar geleeft van mijn studiefianciering (toch echt een minimum bedrag) en woonde in deze tijd ook al op mezelf. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn. Ik ben er natuurlijk veel meer voor dat ze de biologische boer meer subsidie geven, of misschien beter gezegt: subsidie geven. Een hele andere manier van aanpakken, maar het kan wel. Op deze manier hoeft het vlees niet duurder te worden.
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2005, 13:56   #68
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
welke voedingssupplementen?

wat voor voedingssupplemeneten raden jullie me aan tegen haaruitval? er is namelijk 50% korting op alle voedingssuplementen bij De Tuinen en ik zit al niet zo breed kwa geld

Ben van plan om meteen flink in te slaan maar dan moet ik wel zeker weten wat allemaal goed is voor me haar.

alvast bedankt
high is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2005, 14:07   #69
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door high
wat voor voedingssupplemeneten raden jullie me aan tegen haaruitval? er is namelijk 50% korting op alle voedingssuplementen bij De Tuinen en ik zit al niet zo breed kwa geld

Ben van plan om meteen flink in te slaan maar dan moet ik wel zeker weten wat allemaal goed is voor me haar.

alvast bedankt
samengevoegd met al bestaande thread over voeding. In de eerste post staan wat suggesties.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2005, 12:19   #70
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Kennen jullie het programma: "Je bent wat je eet?"Laatst was er een vrouw te zien die dunner haar kreeg door een tekort aan belangrijke vetten. Er is namelijk een groot verschil tussen vetten. Vetten in een zak chips bijvoorbeeld heeft de verkeerde vetstoffen.
Vis heeft bijvoorbeeld de goede vetten.

Ze hadden het over paranoten, deze bevatten veel belangrijke vetten en kan het dunner worden van het haar tegen gaan als het dunner worden te wijten is aan een gemis van belangrijke vetten!!

Paranoten zijn goed voor het haar! Ze bezitten veel stoffen die het haar voeden.
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2005, 14:14   #71
Marsha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 142
Wat zijn dat dan voor noten? Heb nog nooit van paranoten gehoord...zijn de gewoon te koop in de supermarkt?
Marsha is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2005, 14:40   #72
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Marcha!!

Paranoten zijn verkrijgbaar in de biologische winkeltjes, bijvoorbeeld bij de Gimsel. In deze fijne winkeltjes kun je een heel zakje van deze noten kopen. Bij de meeste andere winkels verkopen ze ze alleen vemengd met andere noten en rozijnen waardoor je maar een paar van deze noten hebt.
Ze zijn alleen wel prijzig, zo'n 2 en een halve euro dacht ik ervoor betaalt te hebben, maar goed ze zijn dan ook nog eens biologisch, goed te eten, zeer voedzaam en goed voor de haren.
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2005, 11:52   #73
nelis27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 44
ik las vorige week op gezondheidsnet.nl dat een tekort aan vitamine A o.a
haaruitval kan veroorzaken
ik eet sinds vorige week 2 eieren daags ( eigeel bevat veel vitamine A ) en bemerk met verbazing dat mijn haar dikker en glanzender is.

het kan natuurlijk dat de fina begint aan te slaan die ik sinds een maand gebruik ,maar dan zou het wel vrij snel aanslaan ( lijkt me sterk )

hoe dan ook mijn haar ziet er stukken beter uit

dus mensen probeer eens een eitje( kost sowieso toch geen fuck )
__________________
mijn regime

multivitamine al jaren

sinds november 2004
groene thee 2 mokken daags
omega 3 1 per dag
sinds december 2004
rooscure 2 a 3 keer per week
sinds 24 feb 2005
fina 1 mg 1/5 proscar
SINDS MEI 2006
minox
gezondere levensstijl ( 4 a 5 per week vis en veel fruit)
fitness en conditie verbetering
-----------------------------------------------
Geld stinkt maar ik kan die lucht best verdragen
-----------------------------------------------
nelis27 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2005, 12:50   #74
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Haha nelis en dan heb je binnen de kortste keren een te hoog cholesterol-gehalte want je mag (zo heb ik het altijd gehoord) maar 2 eieren per week eten.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2005, 12:58   #75
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oilily
Haha nelis en dan heb je binnen de kortste keren een te hoog cholesterol-gehalte want je mag (zo heb ik het altijd gehoord) maar 2 eieren per week eten.
dat is allang achterhaald, het eigeel goed slecht debat is al honderd keer van goed naar slecht gegaan. Voorlopige stand van zaken is dat het wel kan, 1-2 eitjes per dag, meer dan dat ook niet. Vooruit, met pasen dan.

Moet je niet teveel dierlijke vetten ernaast eten, dus weinig rund en vooral varkensvlees en zuivelproducten.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzuring tegengaan als oplossing voor AGA sjef Overige behandelingen 249 9 januari 2012 19:58
Voeding, ontsteking en haaruitval pindakaas AGA - Algemeen 4 28 juni 2009 18:23
wisselen van producent vitamine's henk1962 Medicijnen/haargroeimiddelen 1 8 juni 2006 14:53
Kruiden, vetten en thee imiteren werking Finasteride pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 30 20 september 2004 23:20
Voeding voeding voeding pizzacat Overige behandelingen 4 31 maart 2004 20:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.