Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 augustus 2005, 01:43   #16
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Volgens mij kun je een vergelijkbare vinden (AIX-650-5L) voor 8 dollar + 3.50 verzendkosten. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe je het gaat aanpakken
idd, dankje . Ik had die site al vanavond gezien, maar heb hem dus niet goed gelezen. Er staat daar line achter module dus die zal dan idd wel een lijn zijn. Ik ga er dan direct 3 bestellen, voor als 1 niet genoeg is en als er eentje kapot gaat. 24$ voor 3 van zulke lasers is dan niet echt duur lijkt me .

Ik moet ze dus bestellen op eBay, moet ik daar een creditcard voor hebben? of kan het ook via paypal (dat kon toch via de bankrekening?)

Hmm, ik ga me direct ff aanmelden op ebay. Heb nog niet echt slaap .

@ de ps, zie ik net pas. Is goed. Lijkt me inderdaad een strak plan om met een paar man te bestellen. wie biedt zich nog meer aan!!
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.

Laatst gewijzigd door flappie; 7 augustus 2005 om 01:52
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 09:49   #17
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappie
Ik moet ze dus bestellen op eBay, moet ik daar een creditcard voor hebben? of kan het ook via paypal (dat kon toch via de bankrekening?)
Je kunt ze ook op de site direct bestellen zonder via Ebay te gaan, ze hebben een PayPal-store ... probleem is dat dat specifieke type niet op hun ordering page staat en ook niet in hun Ebay-store. Ik heb ze al een mailtje gestuurd met de vraag hoe ik ze dan kan bestellen.

Ik heb al een PayPal account, dus kan ik de bestelling eventueel wel verzorgen, al bedacht ik achteraf dat de besparing op de verzendkosten wel heel erg gering zal zijn met een gezamenlijke bestelling ... zelfs negatief als het pakketje niet door de briefenbus past (€5.50 verzendkosten binnen NL) of wel past maar zwaarder is dan 100 gram (€1.56).

Zodra ik aanwijzingen krijg hoe ik bij AixiZ kan bestellen, dan laat ik dat hier weten. Ga je overigens de andere onderdelen (m.n. de stroomvoorziening) ook online bestellen?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 11:07   #18
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
[...]

Zodra ik aanwijzingen krijg hoe ik bij AixiZ kan bestellen, dan laat ik dat hier weten. Ga je overigens de andere onderdelen (m.n. de stroomvoorziening) ook online bestellen?
Dat weet ik nog niet. Ik wil dat ding waarschijnlijk op netstroom laten werken. Geen gezeik dan met batterijen die minder vermogen gaan leveren etc. Dus ik moet daar een adapter voor zien te versieren. Aleen weet ik dan niet welke output dat ding moet hebben. De laser werkt op 5mW. Ik zal ff kijken op hoeveel volt dat ding werkt.

/Edit: ik bedenk me net dat mensen dat ding op 2 batterijen laten werken, dus 3 volt moet voldoende zijn.
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.

Laatst gewijzigd door flappie; 7 augustus 2005 om 11:10
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 11:53   #19
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Zo, op conrad hebben ze een mooie adapter, met regelbare spanning met een bereik van 3/4,5/6/7,5/9/12 V. Dus dan kun je ook kijken als de laser iets meer aankan. Hij kost €4,95 + verzendkosten, dus das ook nog makkelijk te doen. Als je hem wilt zoeken:
http://www.conrad.nl en dan zoeken op STEKKERNETVOEDING PA-300 LED

Hier een plaatje:
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 12:04   #20
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Ik ben wel geinteresseerd om zon ding te fabriceren, spanningsbron en laser zijn dus bekend, nu nog een goed type borstel en kijken hoe het circuitje in elkaar steekt.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 12:12   #21
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Het stroomcircuit zal waarschijnlijk niet echt al te moeilijk zijn (ik ga het ff schematisch proberen :x)

/Edit: Volgens mij moeten er geen weerstanden ofzo in. Misschien als je meerdere lasers gebruikt, maar dat weet ik zo niet uit m'n hoofd met mn basic knowledge van electra. Zou ik moeten opzoeken.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg schema.JPG‎ (7,8 KB, 53x gelezen)
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.

Laatst gewijzigd door flappie; 7 augustus 2005 om 12:15
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 12:16   #22
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappie
Het stroomcircuit zal waarschijnlijk niet echt al te moeilijk zijn (ik ga het ff schematisch proberen :x)

/Edit: Volgens mij moeten er geen weerstanden ofzo in. Misschien als je meerdere lasers gebruikt, maar dat weet ik zo niet uit m'n hoofd met mn basic knowledge van electra. Zou ik moeten opzoeken.
Ja ik vermoed ook dat het dit lulligste van het lulligste circuitje moet zijn, maar van die weerstanden weet ik niet zeker, ik denk dat er wel 1 tussen moet, maar waarom???? hehe, eens de handboeken induiken.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 12:19   #23
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappie
Alleen weet ik dan niet welke output dat ding moet hebben. De laser werkt op 5mW.
De specificaties staan hier. Voor mij is dat schema overigens niet helemaal duidelijk ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 12:21   #24
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Ja ik vermoed ook dat het dit lulligste van het lulligste circuitje moet zijn, maar van die weerstanden weet ik niet zeker, ik denk dat er wel 1 tussen moet, maar waarom???? hehe, eens de handboeken induiken.
Gelukkig zit ik nog op de middelbare school (ga nu naar zesde) dus alles is nog een beetje vers bij me (hoewel electra niet echt mn sterkste punt is bij natuurkunde ). Ik zal ff kijken in "Natuurkunde in je pocket" (samenvattingsboekje van natuurkunde wat je allemaal hebt gehad uitgegeven door wolter-noordhoff. HEEL handig om weer ff dingen in op te zoeken )
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 12:26   #25
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
De specificaties staan hier. Voor mij is dat schema overigens niet helemaal duidelijk ...
Wat ik er op uitmaak is dat dat ding op 3V op gelijkstroom tot 4,5V op gelijkstroom kan werken.

Dat de laser spreidt over een lijn is volgens mij trouwens niet erg voor het effect, omdat je op deze manier langer een stukje huid belicht.

/Edit: voor de specs van de laser ga ik maar uit van 3V en 40mA omdat ik dat ook al op dat HLH heb gelezen of op de google sites die daarvandaan op de eerste pagina worden gelinkt.

En je moet trouwens niets aantrekken van die 5mW in het schema, want dat is de output van het lampje zelf, dus niet alles bij elkaar (zit ook nog electronica bij)
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.

Laatst gewijzigd door flappie; 7 augustus 2005 om 12:40
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 14:24   #26
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Heel fijn om te zien dat ik mijn mede haarwebbers heb aangezet tot wat geklus op de vrije zondag middag!!

Ik volg jullie verrichtingen op de voet!



Als ik weer de mogelijkheid (op de uni) heb ga ik even op de website van het patent office kijken naar wat voor laser er precies inzit. Ik post dan alles hier wel! Misschien is die website ook wel gewoon toegankelijk….



Veel knutselplezier.
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 15:04   #27
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lecoq
Heel fijn om te zien dat ik mijn mede haarwebbers heb aangezet tot wat geklus op de vrije zondag middag!!

Ik volg jullie verrichtingen op de voet!



Als ik weer de mogelijkheid (op de uni) heb ga ik even op de website van het patent office kijken naar wat voor laser er precies inzit. Ik post dan alles hier wel! Misschien is die website ook wel gewoon toegankelijk….



Veel knutselplezier.
De laser(s) die erin zit(ten) heeft een golflengte van 655nm en een vermogen van 4,5mW.
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 15:11   #28
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappie
De laser(s) die erin zit(ten) heeft een golflengte van 655nm en een vermogen van 4,5mW.
Heb je dat uit het patent of van HLH?!?
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 15:19   #29
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lecoq
Heb je dat uit het patent of van HLH?!?
HLH, en die gast had het van het patent. Ik heb net trouwens gezocht op www.patentoffice.com maar kon geen duidelijke specificaties krijgen over het product :S.

/Edit:
http://patimg1.uspto.gov/.piw?Docid=...y=6040BB4A01CA

En om deze plaatjes te kunnen zien moet je eerst het volgende installeren: http://www.alternatiff.com/install/

Enige probleempje is dat ik daar geen info kan vinden wat voor laser ze hebben gebruikt .
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.

Laatst gewijzigd door flappie; 7 augustus 2005 om 15:32
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 22:52   #30
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Lightbulb

Heb de LaserComb thread gesplitst om een nieuwe thread te creëren voor de doe-het-zelvers.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
6-Bap zelf maken Haarzoeker Medicijnen/haargroeimiddelen 3 2 oktober 2003 21:59
18 jaar en ik krijg er nu al mee te maken?! ikke Haarproblemen bij vrouwen 0 26 oktober 2002 15:42
Hier kun je zelf je lijm en tape aanschaffen. Do Haarwerken 40 23 september 2002 12:48
zelf een medicijn ontwikkelen op dit forum Bart -bold Archief: afgehandelde Suggesties 2 16 maart 2002 22:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.