Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 30 juli 2005, 20:08   #241
sarahxxx
HaarWeb lid
 
sarahxxx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Locatie: Gent
Berichten: 140
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantau
Ik heb trouwens nog een shampoo(en andere haar middeltjes) ontdekt bij ''de tuinen'': ''Thicker fuller hair'' genaamd.

Goed spul!

Ik heb deze gisteren ook gekocht, en het is voor mij de beste shampoo die ik in tijden gebruikt heb, echt wel Haren glanzen mooi, makkelijker doorkambaar, en dat zonder conditioner.
Het "pluisjes"-effect van mijn haren is een stuk verminderd, het hangt meer door naar mijn gevoel, dus misschien klopt het wel voor een stuk dat je haren er cosmetisch dikker van lijken... Wel nog geen idee hoe mijn haren er morgen gaan uitzien, misschien zou het wel kunnen dat ze iets vlugger vet worden in vergelijking met de rozemarijnshampoo.

Ik ben er alleszins tevreden mee - tot nu toe zeg ik wel - ; ik ga deze afwisselen met de rozemarijnshampoo en Nizoral.
__________________
So this is permanence, love's shattered pride.
What once was innocence, turned on its side.
(Ian Curtis)

regime:

Diane35 (sinds nov.2003, gestopt in mei 2005, herstart 16juni 2005)
Minoxidil 5%, 2x daags (sinds nov.2003)
MSM (sinds juni 2005)
Groene thee (sinds juni 2005)
2x Nizoral per week (sinds juni 2005)
Rozemarijn Shampoo Guhl (sinds juni 2005)
Keraton voedingssupplement (sinds juli 2005)
Natuurbiergist (sinds juni 2005)

gestopt:

Vitaver silicea+ vitamines (sinds juni 2005)
sarahxxx is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2005, 02:23   #242
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 219
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantau
De z.g.n. thickening serum gebruik ik nu elke dag. Bij het wassen wissel ik van shampoo. Rooscure ben ik mee gestopt omdat het eigenlijk ter ondersteuning van dht blokkers is(bijwerkingen van b.v. Fina).

"American Crew" nog niet van gehoord.
Vince001 gebruikt het blijkbaar :http://www.haarweb.nl/forum/showthre...=American+Crew

http://www.americancrew.com/products...ing_lotion.htm

Ik zie dat je Couvre gebruikt, wat zijn je beweegredenen geweest om niet voor toppik te kiezen? Het lijkt me moeilijk om het haar in model te krijgen na het aanbrengen van Couvre. Met toppik breng je het haar in model en spray je.
__________________
Regime

Intern :
- |GESTOPT|Dutasteride (Avodart) 0,5 mg (vanaf 02-06-2005 t/m 15-11-2006)
- Plantina Multi Fit (vanaf 03-12-2004)
- Groene Thee (Pickwick 76%) (vanaf 10-09-2005)
- MSM 750mg (vanaf 14-09-2005)
- Omega Combi, omega 3,6 en 9. (vanaf 14-09-2005)
- |GESTOPT| Finasteride (Propecia) 1mg (vanaf 07-09-2004 t/m 01-06-2005)

Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2005, 11:13   #243
Pantau
Yeah whatever
 
Pantau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 116
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarahxxx
Ik ben er alleszins tevreden mee - tot nu toe zeg ik wel - ; ik ga deze afwisselen met de rozemarijnshampoo en Nizoral.
In thicker fuller hair shampoo zit trouwens ook rozemarijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark82
Ik zie dat je Couvre gebruikt, wat zijn je beweegredenen geweest om niet voor toppik te kiezen? Het lijkt me moeilijk om het haar in model te krijgen na het aanbrengen van Couvre. Met toppik breng je het haar in model en spray je.
Couvre en Toppik zijn beide geen geweldige produkten. Het is toevallig dat couvre voor mij persoonlijk beter werkt. Ook makkelijker aan te brengen. Het haar in model brengen is geen probleem. Maar het is uiteindelijk een cosmetisch hulpmiddeltje waar je je vanaf moet vragen of je er wel aanvast wilt zitten. Je raakt er namelijk aan gewend en je gaat niet meer zonder de deur uit.
__________________
Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet.
(Gandhi)

Arsenaal:
minoxidil 5%(Xandrox)
Veganist!(anti oxidant, anti dierenleed )


Cosmetisch:
Couvré, Weleda rozemarijn, Urtekram aloe vera.

Haar toestand
Opvallende verbetering van haar dichtheid.

Laatst gewijzigd door Pantau; 2 augustus 2005 om 02:20
Pantau is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2006, 07:09   #244
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Deze thread zou pas echt compleet zijn als de aandrijver van dit onderwerp, Haarmannetje, nog zou vertellen of hij het nog steeds gebruikt of waarom hij eventueel is gestopt. Peter10 en Kretos hebben dit ook al gevraagd. Een antwoord is nog niet gekomen.

Laatst gewijzigd door ietsmethaar; 3 juli 2006 om 19:59
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2006, 19:52   #245
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Bij deze mijn antwoord:

Ik ben destijds met de rozemarijn shampoo begonnen omdat ik had gelezen dat het een bloedcirculerende werking heeft. Hiermee hoopte ik een extra ondersteuning te bieden voor de stimulering van de haargroei en het tegengaan van AGA. Ik heb de shampoo (van Weleda overigens) altijd als een goede shampoo ervaren, maar tegelijkertijd ook een relatief dure. Daarbij komt dat in het geval van AGA je uiteindelijk toch weinig hebt aan een kruidenshampootje. Uiteindelijk kwam ik voor mijzelf tot de conclusie dat, met betrekking tot de bestrijding van AGA, ik net zo goed een normale shampoo kan gebruiken en het geld dat ik overhou aan het niet aanschaffen van de Weleda rozemarijn shampoo beter kan investeren in effectieve middelen tegen haaruitval.

Kortom:
Het is een goede en lekkere shampoo, maar relatief duur en eigenlijk onzinnig in de strijd tegen AGA.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2006, 23:42   #246
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
yO,


Als stress het kaalheidsproces bevorderd. En deze shampoo heeft een positieve werking tegen stress.

Dan is het toch ook positief voor je haar.

PS ik dacht altijd dat haaruitval door stress na verloop van tijd in een "minderstressige perioide" weer terug groeit. En dat dat voorderest niet zo gruwelijk veel uitmaakt.

Laatst gewijzigd door inham; 3 juli 2006 om 23:44
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2006, 03:02   #247
Roeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 129
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Het plan hierbij is overigens de volgende. Rozemarijn shampoo heeft een bewezen bloed circulerende werking. Het schijnt de hoofdhuid een tijd lang erna nog zo te prikkelen, dat er veel bloed komt. Dit op zich is al een heel goed iets om premature kaalheid te voorkomen/vertragen.

Maar vervolgens ga ik er vanuit, dat de door mij ingenomen vitaminen en mineralen enzovoort dus op die manier ook makkelijker de hoofdhuid bereiken, zoals MSM bijvoorbeeld.

Ik ben benieuwd. Ik ga deze puur natuur manier echt proberen en hopelijk met goede resultaten. Uiteraard zal ik die resultaten hier posten.
klopt. wat je ook kan doen is wat jojoba olie bij de shampoo doen en dan wassen. jojoba olie dringt tot diep in de hoofdhuid door en neemt de shampoo mee waardoor die beter werkt. k ga alles wat k in me haar smeer ( knoflook, aloe vera, shampoo etc) samen met jojoba olie mengen om het lekker te late werken
Roeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2006, 22:52   #248
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roeltje
klopt. wat je ook kan doen is wat jojoba olie bij de shampoo doen en dan wassen. jojoba olie dringt tot diep in de hoofdhuid door en neemt de shampoo mee waardoor die beter werkt. k ga alles wat k in me haar smeer ( knoflook, aloe vera, shampoo etc) samen met jojoba olie mengen om het lekker te late werken
jajabah heb je enige fundament voor deze uitspraken?!? Iets van een verwijzing naar een website of wat dan ook?
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2006, 18:24   #249
Roeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 129
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore
jajabah heb je enige fundament voor deze uitspraken?!? Iets van een verwijzing naar een website of wat dan ook?
http://64.233.183.104/search?q=cache...l&ct=clnk&cd=2

'' Bio Jojoba olie 100 ml 14€
Werkt stimulerend en regenerend op de huid. Jojoba-olie heeft als eigenschap dat ze zeer snel diep in de huid dringt. Ze verzorgt en voedt de huid en maakt haar zacht als zijde.
Al deze eigenschappen maken jojoba olie tot een ideale basisolie voor gezicht - en huidolie.

De verzorgende jojoba olie maakt ook het haar sterker, mooier en laat het stralen van vitaliteit. Jojoba olie voedt de epidermis en stimuleert de vochtopname door de cellen.
Deze olie dringt snel door in de huid en maakt deze zacht, soepel en zeker niet vet. ''

dus als je t samen met iets anders gebruikt, lijkt het mij dat het beter werkt
Roeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2006, 19:17   #250
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roeltje
http://64.233.183.104/search?q=cache...l&ct=clnk&cd=2

'' Bio Jojoba olie 100 ml 14€
Werkt stimulerend en regenerend op de huid. Jojoba-olie heeft als eigenschap dat ze zeer snel diep in de huid dringt. Ze verzorgt en voedt de huid en maakt haar zacht als zijde.
Al deze eigenschappen maken jojoba olie tot een ideale basisolie voor gezicht - en huidolie.

De verzorgende jojoba olie maakt ook het haar sterker, mooier en laat het stralen van vitaliteit. Jojoba olie voedt de epidermis en stimuleert de vochtopname door de cellen.
Deze olie dringt snel door in de huid en maakt deze zacht, soepel en zeker niet vet. ''

dus als je t samen met iets anders gebruikt, lijkt het mij dat het beter werkt
Euh wat een goede link... NOT naast dat stukje waar jij naar verwijst kan je er ook gelijk je chakera laten fixen, lichtwezen meesteressences, engelen en edelsteentherapie doen.....

Om terug te komen op de 'feiten' het tekstje spreek alleen over de eigenschappen die jojobah olie bezit en dat jojobah olie doordrinkt in de huid niet een of andere stof die je erbij voegt.....

Ander zou jojobah olie toch allang ondekt zijn als het vehikel voor spiro, minodixil etc..
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2006, 20:32   #251
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore
Euh wat een goede link... NOT naast dat stukje waar jij naar verwijst kan je er ook gelijk je chakera laten fixen, lichtwezen meesteressences, engelen en edelsteentherapie doen.....

Om terug te komen op de 'feiten' het tekstje spreek alleen over de eigenschappen die jojobah olie bezit en dat jojobah olie doordrinkt in de huid niet een of andere stof die je erbij voegt.....

Ander zou jojobah olie toch allang ondekt zijn als het vehikel voor spiro, minodixil etc..
Wat een toon zeg .

Er staat toch dat jojobah olie een ideale basisolie is, juist omdat het zo goed tot de huid doordringt? Dit soort olien hoeven niet "ontdekt" te worden als vehicle, want dat zijn ze al. Dr. Pickart bijvoorbeeld, raadt al jaren aan om emu-olie te gebruiken na Folligen omdat het zorgt voor betere penetratie van die laatste in de huid.
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2006, 23:14   #252
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Wat een toon zeg .

Er staat toch dat jojobah olie een ideale basisolie is, juist omdat het zo goed tot de huid doordringt? Dit soort olien hoeven niet "ontdekt" te worden als vehicle, want dat zijn ze al. Dr. Pickart bijvoorbeeld, raadt al jaren aan om emu-olie te gebruiken na Folligen omdat het zorgt voor betere penetratie van die laatste in de huid.
euhm ik vind die site nou niet echt betrouwbaar eruit zien... beetje categorie bio energy healer homepage...

Verder bedoel ik met het gebruik als vehikel dat je dat niet zomaar kan aannemen. Als de olie goed in de huid drinkt dat het de shampoo ook direct meeneemt...

Maargoed wie zoekt zal ook wat vinden...een beetje bevestiging.

Een andere goede toepassing van jojoba oil

http://en.wikipedia.org/wiki/Jojoba_oil
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 15:21   #253
Roeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 129
rozemarijn olie

ik lees op het internet en hoor van mensen dat rozemarijn shampoo en olie goed is voor haar en het tegen gaan van haaruitval.
hier het recept om zelf roosmarijn olie te maken(dit zag ik laatst op tv):

pak een pan(zo 1 waar je eieren in kookt), doe er een halve liter water in en 4 volle eetlepels rozemarijn poeder. dus pluk eerst wat rozemarijn uit je tuin als je dat hebt, laat het 2 dage ofzo drogen en stamp het dan fijn.
laat het geheel koken en als het 1 minuutje ofzo kookt, giet je er een half of driekwart KOFFIEKOPJE, (dus geen lomp grote drinkglas) olijfolie bij. laat het geheel koken tot al het water is verdampt en voilla. ff laten afkoelen en doe er mee wat je wilt

Laatst gewijzigd door Roeltje; 20 oktober 2006 om 15:48
Roeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 20:34   #254
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Je kunt het ook gewoon kopen bij de tuinen. Euro of 5,6, meng het met jojobaolie en je hebt je topical.
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2006, 11:50   #255
Roeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 129
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Je kunt het ook gewoon kopen bij de tuinen. Euro of 5,6, meng het met jojobaolie en je hebt je topical.
ja dat kan ook, maar dit is wat goedkoper. of het even actief is weet ik niet
Roeltje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[ketoconazol] Algemeen (Rooscure en Nizoral) Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1636 25 januari 2019 14:29
Wat te smeren op droge hoofdhuid? H20 Overige (haar)discussies - Algemeen 6 9 april 2005 13:34
EFA's en Rozemarijn (shampoo) Haarmannetje Medicijnen/haargroeimiddelen 1 8 april 2004 07:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.