Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 augustus 2009, 12:19   #61
jzijp
HaarWeb lid
 
jzijp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2009
Berichten: 51
Ik was inderdaad benieuwd of je hoofd wordt ingepakt. Ik vraag me af of dit afhankelijk is van het type behandeling (FUE/FUT) of van de hoeveelheid/locatie. Ongetwijfeld is het ook per kliniek anders. Ik zie dat norwood2 met een FUE bij AC wel een tulband had en Limbo met FUT bij TH niet.

Wat me overigens verder opvalt is dat iedereen het wel heeft over een opgezwollen hoofd(huid) en vocht dat eruit moet. Een manier om dit versneld af te (laten) voeren is lymfedrainage (bij de fysio). Is er iemand die daar ervaring mee heeft? Bij lyposuctie bijvoorbeeld wordt dit door diverse chirurgen geadviseerd t.b.v. het herstel. Ik ben zelf in ieder geval van plan om dit wel te doen. Ik zal zeker mijn ervaringen hierover melden.
__________________
Voorbereiding:
- elke dag hoofdhuid soepel maken
- 3 weken voor en 2 weken na HT geen alcohol
- 3 weken vooraf tot ongeveer 2 weken na operatie Arnica D6
- Bio-MSM
Situatie:
- 2364 grafts FUT
- Aestetics Clinic: Dr. Feriduni
- 28 augustus 2009
jzijp is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2009, 12:55   #62
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Die lymfedrainage klinkt als een behoorlijk serieus middel om een in het algemeen zeer klein probleem (zowel in omvang als in tijd) op te lossen. Vergeleken met de zwellingen en bloeduitstortingen na een lyposuctie is dat beetje zwelling op je voorhoofd absoluut peanuts. Ik zou het maar gewoon ondergaan. Na vier dagen is het voor bijna iedereen over. Voor zo'n korte tijd ga je toch niet tobben met weer extra gaten in je huid?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2009, 13:59   #63
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Cool wel zwelling , geen vocht eruit....

wel ik had ook wel wat zwelling, de kans zit erin dat ze bij een fut je zo een (zweet)band over je hoofd trekken dat de zwelling tegenhoudt van af te zakken naar je gezicht , dit was toch bij mij het geval en het werkte...
vocht dat ergens uitkwam had ik wel niet , en zo een tulband doen ze niet bij fut aangezien het lidteken aan elkaar gehecht word...
je zal er zelf niets van zien als je haar niet te kort is , ik zag ook niks aan mijn achterhoofd direct na men fut...

die zwelling gaat vanzelf weg hoor, als het erg is , kan je wel een ice-pack op je voorhoofd leggen , dat helpt ook wel wat ,heb ik ook gedaan op advies van de ht-arts... zolang je er niet bij je grafts mee komt kan het geen kwaad...

extra behandeling lijkt me toch terug meer belasting voor je lichaam , die zwelling is een natuurlijke reactie van je lichaam op die ht...
ik zou gewoon even doorbijten en zwelling beperken met ice-pack...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 16 augustus 2009 om 14:01
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 19:05   #64
jzijp
HaarWeb lid
 
jzijp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2009
Berichten: 51
Uit jullie reacties begrijp ik dat het niet helemaal duidelijk is wat lymfedrainage is. Het wil zeggen dat (door de fysiotherapeut) de lymfe klieren gestimuleerd worden zodat het vocht beter/sneller wordt afgevoerd. Het is helemaal geen zware behandeling en al helemaal geen extra belasting voor je lichaam. De lymfe klieren worden nl al gestimuleerd door er licht overheen te wrijven.
Van extra gaten in je hoofd is dus al helemaal geen sprake.
In geval van een ht zit het vocht in je hoofd, dus zullen de klieren in je hals, bij je oren en eventueel bij je neus gestimuleerd worden.
__________________
Voorbereiding:
- elke dag hoofdhuid soepel maken
- 3 weken voor en 2 weken na HT geen alcohol
- 3 weken vooraf tot ongeveer 2 weken na operatie Arnica D6
- Bio-MSM
Situatie:
- 2364 grafts FUT
- Aestetics Clinic: Dr. Feriduni
- 28 augustus 2009
jzijp is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 20:16   #65
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Interessant, ik dacht meteen aan een drain. Ik weet niet of die zoutoplossing die wordt ingespoten overigens via het lymfesysteem wordt weggewerkt. Ik ging er eigenlijk van uit dat het via de bloedbaan verdwijnt.

Als ik dit verhaal over oedeem en lymfedrainage lees, dan sterkt mij dat in de mening.

Maar probeer het in ieder geval en laat ons weten hoe het verloopt!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2009, 11:15   #66
jzijp
HaarWeb lid
 
jzijp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2009
Berichten: 51
Wat ik begrijp na het (snel) lezen van het artikel waar je naar verwijst is dat lymfedrainage bijdraagt aan een betere en snellere afvoer van afvalstoffen. Het gaat daardoor dus ook zwelling tegen.

Ik zal zeker mijn ervaringen delen.
__________________
Voorbereiding:
- elke dag hoofdhuid soepel maken
- 3 weken voor en 2 weken na HT geen alcohol
- 3 weken vooraf tot ongeveer 2 weken na operatie Arnica D6
- Bio-MSM
Situatie:
- 2364 grafts FUT
- Aestetics Clinic: Dr. Feriduni
- 28 augustus 2009
jzijp is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2009, 20:33   #67
rikrik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 73
Hoe is het gegaan?

He jzijp,

hoe ben je gevaren na je FUTbehandeling?
Ik hoop dat het je is meegevallen. We horen het wel.

gr.
Rik
rikrik is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2009, 11:23   #68
jzijp
HaarWeb lid
 
jzijp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2009
Berichten: 51
Afgelopen vrijdag was het dan eindelijk zover. Tijd voor mijn HT.
Donderdagmiddag zijn we (ik en mijn vrouw) naar Hasselt gereden. Om te voorkomen dat we op de dag van de operatie 's ochtend bizar vroeg de deur uit zouden moeten hebben we een extra nacht in het hotel geboekt.

Vrijdagochtend met de taxi naar de kliniek (verzorgd door en op kosten van de kliniek). Daar voor het eerst Dr. Feriduni ontmoet. Zoals al meerdere hier hebben aangegeven een erg sympathieke man. In dit gesprek heeft hij mijn situatie bekeken en is de nieuwe haarlijn bepaald. Hij heeft uitgebreid de tijd genomen om te (be)oordelen en uit te leggen hoe de behandeling zou gaan verlopen.

Het eerste deel van de operatie was uiteraard het verwijderen van een deel van de huid met de donorharen. Het verdoven van mijn achterhoofd was zoals ik verwachtte pijnlijk, maar wel te doen. Hij gaf aan dat de eerste 5 injecties vervelend zouden zijn en de volgende minder, hetgeen ook klopt. Bovendien zet hij ze vrij snel achter elkaar. Tijdens het inzetten van de naald gebruikt hij een trillend apparaatje dat hij op de huid zet. Dit stimuleert de huid en heeft als effect dat het afleid van de prik. Ik heb geen idee of het hierdoor ook echt minder pijnlijk is, aangezien ik het verschil niet heb kunnen voelen.

Na de verdoving is de huid verwijderd en zijn de nietjes geplaatst. Dit was best een apart gevoel. Het is net of er iemand met een nietmachine langs je hoofd gaat en ....

De volgende stap.
Het verdoven van mijn voorhoofd. Ook deze verdovingen waren niet prettig. Ik had wel het idee dat ze wat beter te doen zijn dan die in je achterhoofd. Nadat ook hier alles verdoofd was, begon de Dr. aan het maken van de sneetjes. Dat is een heel aparte gewaarwording. Je hoort nl. dat de sneetjes gemaakt worden. Het geeft een soort van krakend geluid. Ik vond het zelf niet echt erg. Het klonk eigenlijk wel grappig.

Tijd voor lunch. We hadden vantevoren al aangegeven wat we wilden hebben en dat was (uiteraard) keurig geregeld. Ik had geen flauw benul van de tijd, maar hoorde later dat we rond 13.00 zaten te lunchen.

Na de lunch was het tijd voor het inzetten. Dit werd gedaan door 2 van de assistentes. Voor zover ik het me herinner ben ik wel een paar keer weggezakt. Aangezien ik rechts een grotere inham had dan links, bleef er uiteindelijk een over om het af te maken. Hierna kwam Dr. Feriduni er weer bij en heeft nog de laatste sneetjes gemaakt om het werk goed af te maken (de finishing touch).

Na afloop was ik uren verder, behoorlijk moe en mijn HT was een feit.
Het aantal grafts is uiteindelijk een kleine 2500 stuks geworden.

Aangezien alles toch behoorlijk gevoelig begon te worden heb ik vlak voor vertrek uit de kliniek mijn eerste pijnstiller ingenomen.

Rond 17.30 met de taxi terug naar het hotel.

En dan begint de avond. Mijn hoofd voelde dik en groot aan van de verdoving. Er zat verband omheen vanwege de wond aan de achterkant. Mijn voorhoofd begon al wat op te zwellen. Een paar uur later heb ik nog een pijnstiller genomen. Half op bed liggend hebben we een film gekeken.
Alles voelt pijnlijk. Hoe moet je liggen. Op je zij of buik mag uiteraard niet vanwege de implantaten. Op je rug is ook niet echt lekker vanwege je achterhoofd. Ik heb wel een nekkkussentje meegekregen. Hierdoor ligt je achterhoofd los, zodat er geen druk op komt.

Na de film toch maar proberen om te gaan slapen. Continu zoekend naar hoe je moet liggen. Ik geloof dat ik ongeveer 3 uur geslapen heb. De laatste 3 uur heb ik zittend half suffend door gebracht. Ik moet zeggen dat ik op dat moment een stuk minder blij was met mijn HT.

De volgende ochtend terug naar de kliniek voor de controle en een wasbeurt. Het verband werd eraf gehaald en de wond (achterkant) schoongemaakt. Mijn vrouw kon daar bijzijn zodat ze goed kon zien wat ze wel en niet moest doen in de komende dagen.

9.30: Eindelijk op weg naar huis (nog 2 1/2 uur te gaan).
De pijn was verrassend genoeg erg goed te doen. Zaterdagavond heb ik voor de zekerheid voor het slapen nog een pijnstiller genomen.

Het gaat nu erg goed. Het ontvangstgebied ziet er goed uit. Uiteraard wel de gebruikelijke rode korstjes.
Ik heb wel last gehad van een behoorlijke zwelling. Veel vocht dat eerst op mijn voorhoofd zat en langzaam langs (en soms door) mijn ogen wegzakte. Ik wist niet dat ik er zo lelijk uit kon zien.
Maandag naar de fysio geweest voor lymfedrainage. Dit heeft een behoorlijk goed effect gehad. Het is nog niet helemaal weg, maar dat zal nu vrij vlot gaan verwacht ik.

Ik moet nu elke dag mijn haren spoelen en om de dag wassen met (meegekregen) ph neutrale shampoo. Vanaf vandaag ook elke dag wat (meegekregen) olie op het ontvangstgebied aanbrengen.

Het gaat erg goed. Ik doe wel lekker rustig aan. Beetje hangen op de bank. Tijdschriftje lezen, filmpje kijken (wat is er een troep op de tv overdag).
Ik slaap 's nachts erg slecht. Ik heb als ik lig erg veel last van de nietjes in mijn hoofd. Doordat je erop gaat liggen wordt het pijnlijk. Ik probeer wel steeds om iets onder mijn nek te leggen, maar heb ook last van langdurig in dezelfde houding liggen. Ik lig nog steeds alleen op mijn rug.

Zou ik het weer doen? Absoluut. De operatie zelf is me heel erg meegevallen. De injecties voor de verdoving waren zoals verwacht vervelend. Het enige dat me erg tegenvalt en waar ik flink last van heb zijn de nietjes, maar ook dat is tijdelijk (over anderhalve week gaan ze eruit).

En nou maar afwachten hoe de groei gaat.....
__________________
Voorbereiding:
- elke dag hoofdhuid soepel maken
- 3 weken voor en 2 weken na HT geen alcohol
- 3 weken vooraf tot ongeveer 2 weken na operatie Arnica D6
- Bio-MSM
Situatie:
- 2364 grafts FUT
- Aestetics Clinic: Dr. Feriduni
- 28 augustus 2009
jzijp is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2009, 13:07   #69
Cornelis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2009
Berichten: 27
Het is dus allemaal redelijk meegevallen, zo te lezen. Bedankt voor je imput. Heb je je haar van tevoren gemillimeterd of heb je nog steeds dat
lange haar. Als dat laatste het geval is ga je dan ook proberen om de
nieuwe aanplant/ wondjes te verbergen met het lange haar tot het er
normaal uitziet? En heeft de dokter ook de slapen bijgewerkt met die 2500 grafts of alleen aan de voorkant?

Maar goed, laat ik niet teveel vragen stellen, want jij hebt wel andere dingen aan je hoofd ( letterlijk en figuurlijk), zoals herstellen.

Nelis
Cornelis is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2009, 13:17   #70
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Het ergste heb je in ieder geval gehad!

Nu ga je alleen maar opknappen. Ik kan het weten, ik heb op 18 augustus een FUT van 2.000 grafts gehad....

Je hoofd comfortabel op het kussen leggen is inderdaad lastig de eerste tijd. Ik heb nog hechtingdraad in mijn achterhoofd zitten, die gaan er a.s. dinsdag uit, maar kan er inmiddels goed op liggen.

Waarom de ene draad gebruikt en de ander nietjes, weet ik ook niet. Dat ijzer lijkt me toch iets minder comfortabel dan draad...

Veel sterkte en succes met je haargroei!!

En wanneer kunnen we de foto's bewonderen?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2009, 13:21   #71
jzijp
HaarWeb lid
 
jzijp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2009
Berichten: 51
Over het geheel genomen is het zeker meegevallen. Maar realiseer je wel dat ik me erg goed heb voorbereid. Ik heb veel informatie gezocht over de haartransplantatie en de behandeling vanuit diverse hoeken (forum, gesprekken in de kliniek, website van Feriduni en internet algemeen). Ik wist dus goed wat me te wachten stond. Vanuit die optiek viel het mee. Het is zeker geen lichte operatie. Het enige dat echt tegenvalt zijn de nietjes (en dan met name bij het slapen).

Ik heb mijn haar niet gemillimeterd. Had wel gevraagd of dit nodig is, maar dat is het niet. Aan de voorkant is er wel een klein beetje afgehaald, zodat de chirurg en de assistenten er beter bij kunnen. Komt het resultaat ook weer ten goede.

Het voordeel van mijn lange haar is zeker dat het er straks behoorlijk overheen zal vallen. Het nadeel is dat het een stuk langer duurt voordat de implantaten dezelfde lengte zullen hebben.

Er is een klein deel gebruikt voor mijn slapen.
__________________
Voorbereiding:
- elke dag hoofdhuid soepel maken
- 3 weken voor en 2 weken na HT geen alcohol
- 3 weken vooraf tot ongeveer 2 weken na operatie Arnica D6
- Bio-MSM
Situatie:
- 2364 grafts FUT
- Aestetics Clinic: Dr. Feriduni
- 28 augustus 2009
jzijp is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2009, 17:18   #72
bouman239
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Berichten: 24
klinkt allemaal best heftig zeg. Pijnlijke verdovingsprikken, slecht slapen, nietjes in je hoofd die irriteren... het is toch een behoorlijke ingreep je moet het er wel voor over hebben
bouman239 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2009, 18:29   #73
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Daar moet je zeker wat voor over hebben. Eigenlijk iedere cosmetische operatie heeft zijn neven effecten.

Heb volgend jaar nog een andere (cosmetische) operatie, volledig onder narcose. Daar zie ik 10x meer tegen op toch.

Vergeleken met veel andere ingrepen, denk ik dat een HT zeker niet heel zwaar valt. Als je sommige dingen soms op tv ziet. Een hele simpele borstvergroting heeft men soms weken nog last van.

Laatst gewijzigd door norwood2; 2 september 2009 om 18:32
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2009, 18:52   #74
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Daar moet je zeker wat voor over hebben. Eigenlijk iedere cosmetische operatie heeft zijn neven effecten.

Heb volgend jaar nog een andere (cosmetische) operatie, volledig onder narcose. Daar zie ik 10x meer tegen op toch.

Vergeleken met veel andere ingrepen, denk ik dat een HT zeker niet heel zwaar valt. Als je sommige dingen soms op tv ziet. Een hele simpele borstvergroting heeft men soms weken nog last van.
Doe inderdaad liever een HT dan een borstvergroting...

Maar Norwood Helwegen, waarvoor ga je nu weer onder het mes dan???
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2009, 19:07   #75
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Doe inderdaad liever een HT dan een borstvergroting...

Maar Norwood Helwegen, waarvoor ga je nu weer onder het mes dan???
idioot.

Ze gaan mijn kaak verlengen/naar voren zetten. Een mooie stevige kaalijn is in.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
aesthetic clinics, ervaring, feriduni, fut, voorbereiding

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Meeting Antwerpen, 2 augustus 2009! Lila TTM - Algemeen 39 28 augustus 2009 07:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.