Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 mei 2019, 16:29   #16
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ergenss Bekijk bericht
Omdat je geen andere keus hebt

Kunnen jullie aub de meest vertrouwelijke site waar fina te koop is vermelden?
Ik en velen andere leden krijgen gewoon hun fina via de huisarts. Je weet dan zeker dat je goede finasteride krijgt, en bij vragen/advies kun je terugvallen op je huisarts. Dus klop aan bij je huisarts of zoek een andere.

Daarnaast lijkt het mij niet toegestaan om verkoop van medicatie hier te bespreken.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2019, 18:20   #17
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Het maakt mij niks uit maar finasteride is in veel landen gewoon zonder recept verkrijgbaar. Het zijn geen snoepjes, begrijp me niet verkeerd, maar Spanje, Italië, Turkije, Mexico, overal geen recept nodig. En dat zijn de landen waarvan ik het weet. Trek je conclusies.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2019, 19:52   #18
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ergenss Bekijk bericht
Ik heb geprobeerd om haar te overtuigen maar ze beef volhouden dat als 1mg niet werk 5mg in stukjes ook niet zou werken en dat daar geen wetenschappelijk bewijs voor is ect.. wat ik wel vreemd vind want veel leden op dit forum hebben aangegeven dat bv 1.5mg net wat beter heeft gewerkt dan 1mg.
dit volg ik niet.

je huisarts heeft gelijk: 1.25 mg werkt inderdaad niet "net wat beter" dan 1 mg. waar heb je dat op dit forum gelezen?

als je wil dat je huisarts je de 5mg voorschrijft, zou ik gewoon eerlijk zijn en zeggen dat het om geld gaat. qua werking maakt het iig niks uit.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2019, 20:25   #19
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
dit volg ik niet.

je huisarts heeft gelijk: 1.25 mg werkt inderdaad niet "net wat beter" dan 1 mg. waar heb je dat op dit forum gelezen?

als je wil dat je huisarts je de 5mg voorschrijft, zou ik gewoon eerlijk zijn en zeggen dat het om geld gaat. qua werking maakt het iig niks uit.
Het optimum zou op 0,8 liggen. Maar 1,5 werkt idd niet beter dan 1.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2019, 22:14   #20
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ergenss Bekijk bericht
Ik heb geprobeerd om haar te overtuigen maar ze beef volhouden dat als 1mg niet werk 5mg in stukjes ook niet zou werken en dat daar geen wetenschappelijk bewijs voor is ect.. wat ik wel vreemd vind want veel leden op dit forum hebben aangegeven dat bv 1.5mg net wat beter heeft gewerkt dan 1mg.

Dit vind ik echt heel vervelend. Nu moet ik mijn huisarts proberen te veranderen terwijl ik anders nooit naar de huisarts moet. Dan heb je ze 1 keer nodig en heb je er niets aan
Het gaat niet om de effectiviteit van 1mg vs 5mg, maar om de vergoeding door de verzekering. Daar zit het verschil in.

1mg is net zo effectief als 1.25mg, dus dat zou ik niet aandragen als argument. Daar heeft de huisarts dus gelijk in..

Groet,
Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2019, 22:21   #21
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Het gaat niet om de effectiviteit van 1mg vs 5mg, maar om de vergoeding door de verzekering. Daar zit het verschil in.

1mg is net zo effectief als 1.25mg, dus dat zou ik niet aandragen als argument. Daar heeft de huisarts dus gelijk in..

Groet,
Nicolaas
Klopt. Maar gezonde jongens ala jullie hebben een eigen risico van dik 800 euro. Kun je lang wachten...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2019, 01:56   #22
Ergenss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2013
Berichten: 45
Ik weet niet meer in welke topic maar ik heb wel eens gelezen dat leden hier 1.5 gingen innemen en dat dat beter ging werken bij hun. Je hebt anders genoeg mensen die meer dan 1mg nemen, wat zou daar de reden van zijn als dat niet is voor de betere resultaten? Misschien heb ik het allemaal wel verkeerd opgevat.

Ik ga het dan nog een keer proberen bij mijn huisarts en eerlijk zeggen dat het om de kosten gaat. Maar mijn huisarts is een pittige tante hoor ik denk dat ze dat ook niet gaat accepteren. Ik heb sowieso geen vertrouwd relatie met haar aangezien ik nooit bij haar kom dan een keer voor fina dan..
Ergenss is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2019, 05:51   #23
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Buiten het feit dat als je 5 mg in 4 delen snijdt en je dan ook 1.25 mg binnenkrijgt, slikken sommigen inderdaad meer als 1 of 1.25 mg. Van deze groep weet ik dat ze dit deden omdat het lichaam zich had aangepast vanwege de lage DHT waarden, waardoor Finasteridegebruik niet meer het resultaat gaf van voorheen. Met het slikken van een hogere dosis hoopten ze weer resultaat te boeken. Enkele gebruikers gaven aan toch wel weer betere resultaten te zien met een hogere dosis. Volgens mij slikte iemand zelfs de volledige 5 mg dosis. Misschien heb je iets soortgelijks gelezen?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2019, 12:11   #24
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ergenss Bekijk bericht
Ik weet niet meer in welke topic maar ik heb wel eens gelezen dat leden hier 1.5 gingen innemen en dat dat beter ging werken bij hun. Je hebt anders genoeg mensen die meer dan 1mg nemen, wat zou daar de reden van zijn als dat niet is voor de betere resultaten? Misschien heb ik het allemaal wel verkeerd opgevat.

Ik ga het dan nog een keer proberen bij mijn huisarts en eerlijk zeggen dat het om de kosten gaat. Maar mijn huisarts is een pittige tante hoor ik denk dat ze dat ook niet gaat accepteren. Ik heb sowieso geen vertrouwd relatie met haar aangezien ik nooit bij haar kom dan een keer voor fina dan..
Hi Ergens,

1mg of 1.5mg maakt echt niets uit zoals in de bijgevoegde figuur te zien is.
Zelfs 5mg gaat je niet veel verder helpen dan 1mg als het om systemische DHT reductie gaat.

Groet,
Nicolaas.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png median-percentage-change-in-serum-DHT-according-to-finasteride-dose.png‎ (37,0 KB, 14x gelezen)

Laatst gewijzigd door nicolaasdk; 1 juni 2019 om 12:13
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2019, 18:19   #25
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
als fina niet goed werkt, moet je overgaan naar dutasteride. niet méér fina gaan slikken.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2019, 01:35   #26
Ergenss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2013
Berichten: 45
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Hi Ergens,

1mg of 1.5mg maakt echt niets uit zoals in de bijgevoegde figuur te zien is.
Zelfs 5mg gaat je niet veel verder helpen dan 1mg als het om systemische DHT reductie gaat.

Groet,
Nicolaas.
Kan ik uit dit schema opmaken dat 0.5 mg ook beter 'hoort' te werken dan 1 mg?
Ergenss is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2019, 01:38   #27
Ergenss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2013
Berichten: 45
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Buiten het feit dat als je 5 mg in 4 delen snijdt en je dan ook 1.25 mg binnenkrijgt, slikken sommigen inderdaad meer als 1 of 1.25 mg. Van deze groep weet ik dat ze dit deden omdat het lichaam zich had aangepast vanwege de lage DHT waarden, waardoor Finasteridegebruik niet meer het resultaat gaf van voorheen. Met het slikken van een hogere dosis hoopten ze weer resultaat te boeken. Enkele gebruikers gaven aan toch wel weer betere resultaten te zien met een hogere dosis. Volgens mij slikte iemand zelfs de volledige 5 mg dosis. Misschien heb je iets soortgelijks gelezen?
Het zou kunnen dat ik het allemaal verkeerd heb opgevat. Ik weet alleen dat er dus voldoende mensen zijn die meer dan 1mg innamen en positief resultaat meldden.

Ik heb 6 maanden 0.5mg gebruikt met goede resultaat maar nu krijg ik weer enorm veel haaruitval.
Ergenss is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2019, 01:41   #28
Ergenss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2013
Berichten: 45
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
als fina niet goed werkt, moet je overgaan naar dutasteride. niet méér fina gaan slikken.
Wat is de de minimale effectieve hoeveelheid dutasteride? Zou je bijvoorbeeld kunnen zeggen dat 0.5 mg dutasteride effectiever is dan 1 mg finasteride?
Ergenss is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2019, 06:18   #29
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ergenss Bekijk bericht
Zou je bijvoorbeeld kunnen zeggen dat 0.5 mg dutasteride effectiever is dan 1 mg finasteride?
100%!
Zoals ik het ooit begrepen had werkt de DHT omzetting via 2 kanten. Finasteride pakt 1 kant aan en blockt 70%. Dutasteride pakt beide kanten aan en blockt 90% van de DHT omzetting. Ik ben geen arts of heb geen medische achtergrond. Mocht iemand hier wel medische kennis hebben en eea kan aanvullen of toelichten dan zou dat mooi zijn ivm hulp naar anderen toe...

Laatst gewijzigd door Reet; 2 juni 2019 om 06:20
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2019, 11:25   #30
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ergenss Bekijk bericht
Wat is de de minimale effectieve hoeveelheid dutasteride? Zou je bijvoorbeeld kunnen zeggen dat 0.5 mg dutasteride effectiever is dan 1 mg finasteride?
duta wordt sowieso niet vergoed. je schreef dat je niet genoeg geld had voor fina 1 mg, dan heb je hier hetzelfde probleem.

sowieso, heb je fina al een langere periode geprobeerd? bij echt de meeste mensen werkt dit al uitstekend. duta is krachtiger, maar heeft (voor zover ik weet) ook vaker bijwerkingen, wat qua theorie ook logisch zou zijn.
eerst fina proberen en als dat echt niet voldoende werkt dan pas overstappen vind ik logischer dan meteen al overgaan op duta, maar het is jouw keuze.
minten is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.