Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 5 mei 2004, 09:12   #1
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Rozemarijn

Ik heb gisteren Rozemarijn shampoo besteld, omdat het volgens velen positief zou werken op de bloedcirculatie in de hoofdhuid en tevens vroegtijdig haaruitval zou kunnen voorkomen/vertragen. Het zou daarmee ook goed werken tegen een vette hoofdhuid. Kortom: het zorgt voor een gezonde en geneutraliseerde hoofdhuid, hetgeen belangrijk is voor gezonde haargroei. Ik ben benieuwd.

Iemand zelf toevallig ervaringen?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2004, 20:48   #2
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Het plan hierbij is overigens de volgende. Rozemarijn shampoo heeft een bewezen bloed circulerende werking. Het schijnt de hoofdhuid een tijd lang erna nog zo te prikkelen, dat er veel bloed komt. Dit op zich is al een heel goed iets om premature kaalheid te voorkomen/vertragen.

Maar vervolgens ga ik er vanuit, dat de door mij ingenomen vitaminen en mineralen enzovoort dus op die manier ook makkelijker de hoofdhuid bereiken, zoals MSM bijvoorbeeld.

Ik ben benieuwd. Ik ga deze puur natuur manier echt proberen en hopelijk met goede resultaten. Uiteraard zal ik die resultaten hier posten.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2004, 22:55   #3
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
MSM?? Ja misschien wel goed idee, waar kan je dat allemaal kopen??
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2004, 23:49   #4
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Bij onder andere Kruidvat.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2004, 00:10   #5
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Overigens zit in de shampoo ook Lecithine (waar ook Inositol in zit), zodat naar verwachting op den duur ook het haar steviger en een betere structuur krijgt.

Is hier verder niemand bekend met deze shampoo? Het is overigens van Weleda:

Linkje
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 20:54   #6
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Oke ik heb het gekocht en vandaag voor het eerst gebruikt. Het voelt wel lekker fris aan zo na een wasbeurt. Maar goed, dat kan ik mijzelf natuurlijk ook gewoon wijsmaken . In ieder geval ga ik ermee door en hoop resultaten te zien in verloop van tijd.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2004, 10:13   #7
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Even een aanvulling. De shampoo bevat ook lecithine. Lecithine is een natuurlijke stof, die onder andere de haarstructuur kan verbeteren. Maar interessanter nog, is de werking van lecithine op het stresshormoon. Vroegtijdige kaalheid heeft namelijk natuurlijk ten eerste te maken met genetische aanleg, maar ten tweede met lichamelijke conditie. Iedereen hier weet wel dat stress niet het beste is voor je haar en dat jonge mannen er tegenwoordig wel veel aan blootgesteld worden: school, studie, werk enzovoort. Dat zou dan ook verklaren, waarom steeds meer mannen op vroege leeftijd al kaal worden, terwijl ze dat misschien normaal gesproken pas later in hun leven zouden worden.

Dus er is een proces gaande van genetische aanleg waarbij kaalheid op zal treden, maar dat proces wordt versneld/versterkt door de lichamelijke conditie, waarbij stress een belangrijke factor is. Wel, lecithine zou, net als vitamine B, het stressmechanisme kunnen temperen. Hoe dat allemaal weet ik zo niet. Het gaat hier dan voornamelijk om orale inname. Maar topical zou betekenen, zoals dat dus met de rozemarijnshampoo het geval is, dat de hoofdhuid beschermd wordt tegen het stresshormoon.

Aan mijzelf merk ik gewoon dat mijn hoofdhuid te lijden heeft onder stress. Het wordt in tijden van stress rood, trekkering, vet, jeukerig, verminderde bloedtoevoer en een verhoogde haaruitval. Ik weet zeker dat dit voor het grootste gedeelte bijdraagt aan mijn bezig zijnde kaalheid.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2004, 13:15   #8
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
Ja klopt stress is idd niet al te best voor je haar! Sport je wel genoeg dan, dat helpt ook tegen stress. He hou me ff op de hoogte van die shampoo!
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2004, 14:33   #9
opzichgoed
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Berichten: 246
hou ons idd op de hoogte dan ga ik het ook halen
__________________
Finasteride 1,25mg (1/4 Proscar)
Minoxidil 5% (Kirkland Signature) (3x p wk)
Multivit. (Etos)
Rooscure Shampoo (3x p wk)
opzichgoed is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2004, 15:50   #10
Kay
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 95
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik heb gisteren Rozemarijn shampoo besteld, omdat het volgens velen positief zou werken op de bloedcirculatie in de hoofdhuid en tevens vroegtijdig haaruitval zou kunnen voorkomen/vertragen. Het zou daarmee ook goed werken tegen een vette hoofdhuid. Kortom: het zorgt voor een gezonde en geneutraliseerde hoofdhuid, hetgeen belangrijk is voor gezonde haargroei. Ik ben benieuwd.

Iemand zelf toevallig ervaringen?
Welk merk en waar heb jij die shampoo gekocht als ik vragen mag?
Kay is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2004, 16:31   #11
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Het merk is Weleda en ik heb het besteld op Drogisterij.Net. Als het goed is verkoopt je lokale drogisterij (DA, Kruidvat enzovoort) het ook wel, bij mij was het uitverkocht. Het is een blauw doosje met daarin een tube met 100ml shampoo.

Ik heb het nu drie keer gebruikt, dus over de resultaten kan ik nog weinig zeggen. Bij toepassing is het wel heel verfrissend. Mijn hoofdhuid voelt daarna heel ontspannen aan. Als het goed is moet na een aantal keer gebruiken (paar weken), je hoofdhuid hersteld zijn.

Het is geen anti-haaruitval shampoo ofzo , eentje die de oorzaken van de genetische aanleg wegneemt, maar meestal gaat vroegtijdige haaruitval gepaard met stress. Mensen die de aanleg hebben worden vroeger kaal dan gebruikelijk, omdat ze een slechte conditie van de hoofdhuid hebben door bijvoorbeeld stress. De rozemarijnshampoo zou in staat zijn (samen met nog wat stoffen) om de hoofdhuid te neutraliseren, zodat er een betere bloedtoevoer is en de haren beter kunnen groeien.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2004, 16:40   #12
Kay
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 95
Bedankt voor je heldere informatie!
Kay is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2004, 16:59   #13
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Het merk is Weleda en ik heb het besteld op Drogisterij.Net. Als het goed is verkoopt je lokale drogisterij (DA, Kruidvat enzovoort) het ook wel, bij mij was het uitverkocht. Het is een blauw doosje met daarin een tube met 100ml shampoo.

Ik heb het nu drie keer gebruikt, dus over de resultaten kan ik nog weinig zeggen. Bij toepassing is het wel heel verfrissend. Mijn hoofdhuid voelt daarna heel ontspannen aan. Als het goed is moet na een aantal keer gebruiken (paar weken), je hoofdhuid hersteld zijn.

Het is geen anti-haaruitval shampoo ofzo , eentje die de oorzaken van de genetische aanleg wegneemt, maar meestal gaat vroegtijdige haaruitval gepaard met stress. Mensen die de aanleg hebben worden vroeger kaal dan gebruikelijk, omdat ze een slechte conditie van de hoofdhuid hebben door bijvoorbeeld stress. De rozemarijnshampoo zou in staat zijn (samen met nog wat stoffen) om de hoofdhuid te neutraliseren, zodat er een betere bloedtoevoer is en de haren beter kunnen groeien.
heeft het een goede geur na het wassen?
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2004, 19:02   #14
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cherifo
heeft het een goede geur na het wassen?
Ja, heel fris en natuurlijk. De shampoo zelf en tijdens het wassen ruikt daarnaast ook ontzettend scherp. Dat komt door de rozemarijn. Dat is wat minder, maar die scherpte is na het uitwassen verdwenen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2004, 17:04   #15
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ja, heel fris en natuurlijk. De shampoo zelf en tijdens het wassen ruikt daarnaast ook ontzettend scherp. Dat komt door de rozemarijn. Dat is wat minder, maar die scherpte is na het uitwassen verdwenen.
zou zelfs niet weten hoe rozemarijn ruikt.. ..maar het zal wel draagelijk zijn zeker zeker..en hoe dikwijls mag je er je haren mee wassen in de week?..en misschien ook hoe lang kan je of mag je het gebruiken?
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[ketoconazol] Algemeen (Rooscure en Nizoral) Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1636 25 januari 2019 14:29
Wat te smeren op droge hoofdhuid? H20 Overige (haar)discussies - Algemeen 6 9 april 2005 13:34
EFA's en Rozemarijn (shampoo) Haarmannetje Medicijnen/haargroeimiddelen 1 8 april 2004 07:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.