Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 maart 2020, 13:47   #1
Binum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 129
Geslacht:
FUE sapphire vs DHI

Beste allen

Al geruimere tijd heb ik last van haaruitval. Ik gebruik nu een jaar of 4 minoxidil 5%. Alleen lijkt het effect hiervan de laatste jaar niet echt meer te werken. Vandaar dat ik nu serieus een haartransplantatie overweeg.

Ik heb wat informatie gewonnen en twijfel over 2 klinieken.

Esteworld waarbij ze tussen 2700-3300 grafts willen plaatsen. Prijs 2400 + ACELL (1250) = 3650.

Cosmedica, waarbij ze 3500+ grafts adviseren met de DHI methode. Niet echt duidelijk waarom ze hier voor de DHI kiezen. Als ik ernaar vraag geven ze aan dat dit de beste methode is nu met minste schade aan haren en minder littekens. Ik heb hier mijn vragen bij, Want ik denk zelf dat ik niet zoveel grafts nodig zou moeten hebben. Prijs 3590 euro.

CIVAS hairtransplant. 2750-3000 grafts. Prijs per graft 1,50. Dus komt neer op 4125-4500

Ook heb ik HWI benaderd. 2000-2500 grafts echter voor 4600. Ik vind dit veels te veel geld helaas.

Nu heb ik de verschillen opgezocht tussen FUE en DHI. Ik lees dat dhi geschikt is als je je haren niet wilt scheren. Dat is voor mij geen probleem. Verder lees ik dat bij DHI de grafts meteen teruggeolaatst worden en dus minder kans is op schade voor de grafts. En daarnaast dat de groeirichting van de haren beter gekozen kan worden omdat je het haar met een pen terugplaatst.

Klopt dit zo'n beetje? Of zijn er andere belangeijkere overwegingen om te kiezen voor een DHI dan wel een FUE.

Hieronder de fotos van mijn situatie.ik gebruik alleen minoxidil omdat ik bang ben dat als ik finasteride ga gebruiken en dan ga stoppen het haar ineens gaat uitvallen, mocht ik teveel bijwerkingen krijgen.

Wat denken jullie? Is 3500+ met dhi bij reeel of eerder fue bij esteworld?
De meeste worden geplaatst bij mijn haarlijn en voorzijde bovenkant en deels op de kruin. (Ik wist niet eens dat ik kalend was op mijn kruin). Dit zal in de toekomst nog wel toenemen vrees ik.

Modedit: foto's verwijderd op verzoek.

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 30 augustus 2020 om 20:55
Binum is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2020, 14:11   #2
MBerghuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2019
Berichten: 20
Geslacht:
Dhi is direct hair implantation.

Heb je zwak donorhaar dat direct moet worden over gezet of moet je tussen bestaand haar werken en wil je niet geschoren worden dan gelden de opgegeven voordelen, anders niet en kan je beter FUE nemen imo. Dat kan dichter op elkaar (bij een goede chirurg)

3500+ lijkt me wat fors

Acell heb ik wel erbij genomen mijn haarkwaliteit is daar een stuk van verbeterd. Ik hou me daarnaast aan de geadviseerde producten om ze ook zo goed mogelijk te houden.

(Minox, biotine, procapil)

Laatst gewijzigd door MBerghuis; 5 maart 2020 om 14:24
MBerghuis is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2020, 14:30   #3
Binum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 129
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MBerghuis Bekijk bericht
Dhi is direct hair implantation.

Heb je zwak donorhaar dat direct moet worden over gezet of moet je tussen bestaand haar werken en wil je niet geschoren worden dan gelden de opgegeven voordelen, anders niet en kan je beter FUE nemen imo. Dat kan dichter op elkaar (bij een goede chirurg)

3500+ lijkt me wat fors

Acell heb ik wel erbij genomen mijn haarkwaliteit is daar een stuk van verbeterd. Ik hou me daarnaast aan de geadviseerde producten om ze ook zo goed mogelijk te houden.

(Minox, biotine, procapil)
Heb jij ook fotos van jezelf? Ik zie je namelijk alleen reageren op topics van Esteworld enndat je daar bent geweest, en verder nergens op.. dus ben een beetje voorzichtig dan hehe.
Binum is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2020, 14:56   #4
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Als ik jouw situatie vergelijk met de mijne heb je zeker 3300 grafts nodig enkel en alleen al voor je voorkant en de middentoef.Je kruin is minder kaal dan de mijne maar ik vermoed dat dit ook nog gaat veranderen voor jou, dus is het beter je niet te concentreren op je kruin nu.Ikzelf heb in October 2019 3300 grafts gekregen en weet nu al dat ik begin volgend jaar nog een 2de HT zal ondergaan en dit om vooraan 1cm lager te laten zetten en de rest van de grafts aan mijn kruin te besteden.Ik ga ( gezien de zeer goede conditie van mijn donor ) nog voor een 3500 grafts gaan.De prijs die je vernoemd van Esteworld is correct want deze heb ik ook meegekregen in 2017 na aanvraag.Ik zou in jouw geval zeker voor de Fue gaan want het heeft bij jou geen zin om DHI toe te passen daarvoor ben je reeds te kaal.Ook het feit dat een DHI langer duurt en ze er normaal minder op 1 dag kunnen overzetten speelt in jouw geval een rol.
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2020, 19:49   #5
Binum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 129
Geslacht:
Deze keuze is denk ik gevallen op Civas Hairclinic in Ankara.

Keuze is gebaseerd op gevoel. Een vriend van mij is hier geweest en heeft echt een goed resultaat.

2750 grafts worden het. Misschien meer als de donor het toelaat.

Ik zag verder nog geen reviews over deze kliniek. Maar de arts is aangesloten bij de ishrs. Heb dit op de website van ishrs bekeken. Verder voel ik bij het contact geen pusherig gedrag wat ik bij de andere wel heb.
Binum is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2020, 21:52   #6
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
En wat betaal je in deze kliniek voor dit aantal grafts hotel + transfers inbegrepen?
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2020, 23:43   #7
Binum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 129
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inesmoll Bekijk bericht
En wat betaal je in deze kliniek voor dit aantal grafts hotel + transfers inbegrepen?
3500 euro voor 2750 grafts. Incl. transfers en 3 overnachtingen in hotel.


Maar ik ga denk k bespremen om iets meer grafts te plaatsen als de donor dit aankan. Kreeg te horen dat ik een medium donor heb op basis van de fotos en het aantal aangeraden grafts was 2750-3000.
Binum is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2020, 20:31   #8
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Heb je nog haaruitval?
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2020, 18:37   #9
Binum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 129
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inesmoll Bekijk bericht
Heb je nog haaruitval?
Ja. Ik verwacht in de toekomst nog een 2e HT nodig te hebben. Van waar je vraag?
Binum is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2020, 19:49   #10
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Binum Bekijk bericht
Ja. Ik verwacht in de toekomst nog een 2e HT nodig te hebben. Van waar je vraag?
Omdat je er rekening mee moet houden betreft aftekening van je eerdere Ht t.o.v een volgende om grote verschillen te vermijden van aansluiting tussen beide HT,s.
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2020, 02:38   #11
Skull-2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2020
Berichten: 30
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Binum Bekijk bericht
3500 euro voor 2750 grafts. Incl. transfers en 3 overnachtingen in hotel.


Maar ik ga denk k bespremen om iets meer grafts te plaatsen als de donor dit aankan. Kreeg te horen dat ik een medium donor heb op basis van de fotos en het aantal aangeraden grafts was 2750-3000.
Wat bedoelen zij met medium donor? Bedoelen ze de haarstructuur of de haardichtheid (hoeveelheid grafts)?
Op jouw foto lijkt jouw donorgebied ogenschijnlijk vol..
Skull-2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2020, 18:55   #12
Haartjes2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 296
Geslacht:
Is er al resultaat? Ben erg benieuwd!
__________________
FUE Saffier Haartransplantatie Esteworld 07-2020

Regime
Biotine 1 x 1000ug pd sinds 10-03-2020
Ketokonazol 3 x pw sinds 10-07-2020
Essengen 6 plus 0.75ml pd sinds 27-07-2020
Dermapen 1,25mm 1 x pw sinds 10-11-2020
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2020, 19:27   #13
Binum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 129
Geslacht:
Niet meer gedaan. Gestart met finasteride.

Dus even het resultaat afwachten.
Binum is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2020, 21:41   #14
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
Hoi Binum.

Wel grappig dat je het met mij over zeer kundige dingen hebt en ik in dit topic leest dat je gewoon rondkijkt maar met alle respect ( gemiddelde klinieken die gemiddeld resultaat afleveren ).

Als het om geld gaat om heel eerlijk te zijn zou ik als ik jou was z.s.m. naar esteworld vliegen voor een redelijk volle HT van rond de 2500 grafts. Dan 1 jaar later laat je bij een top dokter zoals lupanzula of ferudini jaar haarlijn en temples doen 7-800 grafts voor rond de 3000 euro. Het is slechts een idee. veel succes met je keuze. je kan er dan nog jaren meer voor uit met een jeugdige look
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2020, 22:02   #15
Binum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 129
Geslacht:
Hier begon de zoektocht inderdaad. Ik moet zelf wel lachen als ik mijn eigen topic teruglees.

Zo zie je maar. Als je iets wilt en je gaat ervoor dan kan je er heel veel van leren.
Binum is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.