Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 januari 2012, 16:39   #1
Gladjanus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 september 2008
Berichten: 23
Wat is nu het beste merk Minox?

Als ik Minox wil gaan gebruiken welke kan ik dan het beste nemen?
Op het forum staan zoveel verschillende merken , leverancies, en eindresultaten dat ik het niet meer weet. Ik zoek een niet vettige (omdat ik erg slap haar heb), een die geen residu achterlaat( omdat het vrij dun is en het zo makkelijk zichtbaar is voor anderen) , en een die snel intrekt (omdat ik niet wil dat mijn kinderen ermee in aanraking komen).
Ik hoor ook steeds dat er bedrijven failliet gaan in Amerika en je daardoor steeds in de problemen kan komen met je bestelling.
Wat is en berouwbare en gunstig geprijsde leverancier?
wat kost het gemiddeld per maand?

Fina krijg ik niet van de huisarts en ben eigenlijk ook niet erg te spreken over de bijwerkingen daarvan ook al weet ik dat Fina het meest kan beteken ,( dat valt met Minox toch wel mee?)

Status : Het wordt bovenop en frontaal dunner op de kruin niet,
ik ben 41 jaar vader is niet kalend.

Groet
Gladjanus is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2012, 17:35   #2
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
De beste Minox die ik zelf gebruikt had is wel die van de apotheek, maar is dan meteen de duurste. Goedkoper en vrij makkelijk te bestellen zijn de merken Kirkland en Spectral UHP, bij Kirkland is wat vettiger in gebruik, maar laat weinig schilfers achter. Spectral UHP is goed, maar laat bij mij schilfers en zelfs hardnekkige korstjes achter rond mijn kruin. Dan heb je nog het merk Johnson & Johnson (Rogaine) dat de oorspronkelijke fabrikant van Minox is, deze brengt zowel de foam alsook de vloeibare Minox op de markt, ik heb zelf (nog) geen ervariing met dit merk. Maar ga het zeker uitproberen zodra mijn voorraadje Spectral UHP op is.

Trouwens waarom schrijft je huisarts jou geen Fina voor?? Moet je uiteindelijk toch zelf betalen, mijn arts schrijft het zonder lastige vragen voor.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2012, 16:55   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ik denk dat minox van de apotheker juist NIET beter is.
@Spider45, het feit dat het geen korsten bij jou achterlaat en goed intrekt wil niet zeggen dat de minox goed werkt. Wellicht zit er juist minder effectieve stof in.

Van spectral heb je een hele range van minox.
Van goedkoop naar duur.
De goedkoopste (UHP) is prima minox, maar er zitten geen andere stofjes in.
Hoe duurder je gaat hoe meer dingen erin zitten die in THEORIE moeten werken, maar nooit daadwerkelijk bewezen zijn.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2012, 17:14   #4
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Ik denk dat minox van de apotheker juist NIET beter is.
@Spider45, het feit dat het geen korsten bij jou achterlaat en goed intrekt wil niet zeggen dat de minox goed werkt. Wellicht zit er juist minder effectieve stof in.

Dus als ik je bericht goed gelezen heb moet Minox al schilfers, kortsjes en andere irritaties op de hoofdhuid achterlaten anders zou het volgens jou geen goed werkende Minox zijn.
Weet wel nog toen ik afgelopen jaar begon met 2 % apothekers Minox die in een neutraal 100 ml flesje zat, dat ik toch een klap met de hamer kreeg op mijn borstkast vanwege de Minox, dat is voor mij een bewijs dat de apothekers Minox die ik een lab wordt vervaardigd naar mijn idee beter en effectiever is dan de goedkope fabrieks massa productie Minox.
Die klap met de moker op mijn borstkast heb ik tot nu toe niet meer ervaren van de goedkope B merken fabrieks Minox!

Ik ga toch weer de 5 % apothekers Minox kopen, is wel duurder, maar daar zit dan ook weer 100 ml in een flesje, waardoor het uiteindelijk nog wel meevalt qua meerprijs.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2012, 22:54   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Jij trekt conclusies die ik bij lange na niet in de mond neem.
Hoe kom je er in vredesnaam bij dat ik dat zeg?
Als A niet leid tot B, wil niet zeggen dat B ook niet leid tot A.

Succes verder ermee
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2012, 02:22   #6
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Ik heb de hele avond met lauw water voorzichtig de harde schilfers en klonters uit mijn haar verwijderd en losgepeuterd rondom mijn kriuin, er zijn kleine plukjes haren meegekomen waarvan ik eerder denk dat er ook oude losgekomen haren bij zijn die in de klonters zijn achtergebleven maar het losgekomen haren (ongeveer 50 stuks) is niet dramatisch, daar mijjn kruin al behoorlijk dichtgegroeid is valt de schade nog mee. Wel heb ik het gevoel alsof mijn kruin weer ''lucht'' krijgt, zeg maar een soort licht verfrissend gevoel want de korst is voor het grootste gedeelte weg. Ook de jeuk op mijn hboofdhuid is al iets minder geworden, waarschijnlijk heeft de korst de talgkliertjes verstopt mer jeuk en irritatie tot gevolg.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2012, 10:40   #7
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ik durf mezelf een redelijk ervaren minox gebruiker te noemen. Gebruik het al aardig wat jaren en heb inmiddels al diverse merken gebruikt. Op dit moment gebruik ik spectral UHP en dat bevalt eigenlijk goed. Vrij weinig schilfertjes.

Hiervoor lange tijd kirkland gebruikt, dit is echter wel een schilferig goedje. Had mn haar helemaal vol zitten met witte vlokken en dit begon me erg te irriteren. Ook in het verleden foam gebruikt van rogaine, maar omdat ik eigenlijk nog wat te veel haar hier voor heb vond ik het maar lastig om aan te brengen. Het meeste plezier had ik van spectral dnc. Heb dit iets van een jaartje gebruikt, maar dit heeft dan weer als nadeel dat het duur is. Het kost circa 35 euro voor een flesje (en dus per maand), waarbij spectral UHP zon 8 euro per maand kost en kirkland nog goedkoper kan. Bij DNC heb ik overigens nooit last gehad van jeuk, terwijl ik dit nu bij UHP en ook bij kirkland wel had.

Ik denk dat qua werking de verschillen niet zo groot zullen zijn. Als alles dezelfde prijs had zou ik zonder meer spectral dnc gebruiken. Maar ik denk dat je het gewoon moet proberen. Sommige mensen hebben weinig last van schilfers, anderen meer.
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2012, 19:59   #8
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Ik denk dat minox van minoxidilmax toch wel 1 van de betere is. Ik gebruik zelf degene zonder PPG, waar in de plaats van PPG glycerine is toegevoegd, en ik heb helemaal geen last van witte schilfers.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.