Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 maart 2010, 21:58   #1
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Aggresief haaruitvalspatroon (18 jr oud)

Hallo,

De laatste tijd zit ik met een vervelend probleem. Mijn haar lijkt op een of andere manier op een bepaalde plaats dunner (kan soms de hoofdhuid zien) en 1 a 2 weken later is het soms weer normale dikte. En dan begint het weer op een andere plaats, Ook verschilt soms de dikte van mijn haar lijkt het. Ook gaan mijn inhammen op het moment iets naar binnen en achter trekken zie foto's.

Oorzaken die er invloed op kunnen hebben:
- Ik doe op een vrij hoog niveau voetbal en gebruik hiervoor ook verschillende supplementen (zou volgens mij niet de oorzaak mogen zijn komen gewoon uit een sport/fitness winkel, maar merk soms wel dat mijn haar hier op reageert).
- Laatste jaren erg veel stress door een onstabiele thuisomgeving.

Ook heb ik de volgende vragen (ze zullen wel al 100000x voorbij gekomen zijn ):
- Mijn vader heeft nog zijn volle haarbos echt hoogstens een nw1 maar heeft wel een lichte diffuse plek in het midden net boven het begin van de haargrens.Kruin is ook bijna nog 100% in tact.
- Mijn opa van vaders kant heeft een nw2/3 op zijn 68
- Mijn opa van mijn moeders kant was helaas al op zijn 30e bovenop helemaal kaal .

Is de kans op AGA vrij groot? Of zit er een kans in dat het niet echt ver vordert omdat bij de familie van mijn vader aga niet zo veel voorkomt en als het voorkomt rond de 40 jaar.

Zelf merk ik dat mijn haargrens ook niet meer helemaal recht is. Ik vind dit eerlijk gezegd, bij stekels en millimeter niet echt helemaal mooi/verzorgd.
Is er bij mij al sprake van AGA?
zie foto's (helaas zijn deze foto's alleen duidelijk op de inhammen).
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg vboven.jpg‎ (19,5 KB, 218x gelezen)
Bestandstype: jpg vvoor.jpg‎ (12,0 KB, 210x gelezen)
Bestandstype: jpg vzijkant.jpg‎ (15,4 KB, 207x gelezen)

Laatst gewijzigd door spinner1; 25 maart 2010 om 22:16
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2010, 22:49   #2
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spinner1 Bekijk bericht
Hallo,

De laatste tijd zit ik met een vervelend probleem. Mijn haar lijkt op een of andere manier op een bepaalde plaats dunner (kan soms de hoofdhuid zien) en 1 a 2 weken later is het soms weer normale dikte. En dan begint het weer op een andere plaats, Ook verschilt soms de dikte van mijn haar lijkt het. Ook gaan mijn inhammen op het moment iets naar binnen en achter trekken zie foto's.

Oorzaken die er invloed op kunnen hebben:
- Ik doe op een vrij hoog niveau voetbal en gebruik hiervoor ook verschillende supplementen (zou volgens mij niet de oorzaak mogen zijn komen gewoon uit een sport/fitness winkel, maar merk soms wel dat mijn haar hier op reageert).
- Laatste jaren erg veel stress door een onstabiele thuisomgeving.

Ook heb ik de volgende vragen (ze zullen wel al 100000x voorbij gekomen zijn ):
- Mijn vader heeft nog zijn volle haarbos echt hoogstens een nw1 maar heeft wel een lichte diffuse plek in het midden net boven het begin van de haargrens.Kruin is ook bijna nog 100% in tact.
- Mijn opa van vaders kant heeft een nw2/3 op zijn 68
- Mijn opa van mijn moeders kant was helaas al op zijn 30e bovenop helemaal kaal .

Is de kans op AGA vrij groot? Of zit er een kans in dat het niet echt ver vordert omdat bij de familie van mijn vader aga niet zo veel voorkomt en als het voorkomt rond de 40 jaar.

Zelf merk ik dat mijn haargrens ook niet meer helemaal recht is. Ik vind dit eerlijk gezegd, bij stekels en millimeter niet echt helemaal mooi/verzorgd.
Is er bij mij al sprake van AGA?
zie foto's (helaas zijn deze foto's alleen duidelijk op de inhammen).
Het kan ook een tijdelijke haaruitdunning zijn door teveel stress ,omdat je zegt dat het ook op andere plaatsen soms dunner wordt. Hier hebben ook dikwijls veel studenten last van in hun examenperiode. Je kan altijd eens naar een goeie dermatoloog gaan om de juiste diagnose te laten opstellen.

Overigens zijn het bij kaalheid (Aga) niet de genen van je vaders vader die je erft ,maar over het algemeen de genen van je 'moeders vader' ,en ook een gedeelte van je vader .
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2010, 12:48   #3
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Toch ben ik ook wel bang dat misschien de inhammen iets groter worden of dat er een soort van haarverdunning optreedt.

Zou het misschien verstandig zijn om nu al met Rooscure te beginnen.
En zo ja,
- Hoeveel keer in de week aanbrengen ?
- Ik heb geen bijwerkingen gevonden, maar zouden die er wel kunnen zijn ?
- Helpt het iest of is het te verwaarlozen >
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2010, 14:09   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Om te weten te komen of Rooscure helpt, kun je het gewoon uitproberen. Twee keer per week je haren voorwassen met een milde shampoo en daarna een theelepelhoeveelheid Rooscure 3 minuten laten inwerken. In het doosje zit een goede gebruiksaanwijzing.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2010, 19:12   #5
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Om te weten te komen of Rooscure helpt, kun je het gewoon uitproberen. Twee keer per week je haren voorwassen met een milde shampoo en daarna een theelepelhoeveelheid Rooscure 3 minuten laten inwerken. In het doosje zit een goede gebruiksaanwijzing.
Zou ik de rooscure alleen op de inham en dunne plekken moeten smeren, of zou ik misschien beter ook over mijn hele hoofdhuid kunnen smeren.

En als ik met rooscure begin, moet in dan net zoals bij minodixol (weet niet precies hoe het heet) blijven smeren of zou ik op elk moment kunnen stoppen.
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2010, 19:35   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spinner1 Bekijk bericht
Zou ik de rooscure alleen op de inham en dunne plekken moeten smeren, of zou ik misschien beter ook over mijn hele hoofdhuid kunnen smeren.

En als ik met rooscure begin, moet in dan net zoals bij minodixol (weet niet precies hoe het heet) blijven smeren of zou ik op elk moment kunnen stoppen.
Rooscure is een shampoo, Spinner. Je kunt onmogelijk alleen een hoekje van je hoofd wassen met shampoo. Dus je hele hoofd. En je kunt er gerust elk moment mee stoppen. Eventuele voordelen die je behaalde door te wassen met Rooscure kunnen dan op termijn natuurlijk wel weer verdwijnen.

Zelf heb ik een poos gebruikt, maar mijn haar werd er wel heel stug en droog van.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2010, 23:12   #7
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Waarom ga je hier niet eerst even naar een dermatoloog mee ? .Je bent 18 ,stel dat dit gewoon stress haaruitval is dan ga je gewoon dingen gebruiken die helemaal niet nodig zijn. Ik had 2 jaar geleden iets gelijkaardigs toen mijn vader plots overleed ,mijn haar viel ook enorm uit ,zoals ik nog nooit meegemaakt had, en ik zag ook mijn hoofdhuid er al goed door. Dit was puur van zware stress ...soort trauma ,maar dat kwam vanzelfs weer goed.
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.