Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 15 maart 2008, 08:13   #1
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
Suikervervangers mogelijk oorzaak van haaruitval

Beste leden,

Aangezien ik er nog geen eerder onderwerp over heb kunnen vinden op deze webstek, wil ik dit even onder de aandacht brengen, namelijk de chemische suikervervanger aspartaam.
Hierin heb ik als hoofdvraag: “Is aspartaam schadelijk voor de gezondheid” en de deelvraag die ik evengoed als hoofdvraag kan stellen luidt: “bestaat er een verband tussen Aspartaam en haaruitval? “

Allereerst wat hulpmiddelen en medisch onderbouwde informatie:
Alles over Aspartaam kun je hier vinden:
http://www.fonteine.com/aspartaam.html
Een verhaal over een vrouw die langzaam kaal begon te worden door chemische zoetstoffen kun je hier lezen:
http://www.aspartaam.nl/verklaringen...aringen17.html
Aspartaam.nl is vrij volledig
http://www.aspartaam.nl/artikelen/genocide.html
En ook de punt com is het bekijken waard.
http://www.aspartaam.com/cijfers.php
Verder zijn er tientalle webstekken die informatie klakkeloos van elkaar kopieren dus de kans is aannemelijk dat je binnen enkele zoekpogingen op dezelfde informatie stuit.

Giftige bestanddelen van aspartaam
  • Methylalcohol 10% van aspartaam
Methanol (methylalcohol) is een dodelijk gif. Sommige mensen zullen zich methanol nog wel herinneren als het gif dat bij sommige zwervers die alcoholist waren blindheid en de dood veroorzaakte omdat deze mensen spiritus dronken om in hun alcohol behoefte te voorzien. Methanol komt langzamerhand vrij in de dunnedarm door de inwerking van het enzym trypsine op de methylgroep van aspartaam.
  • Phenylalanine [PHE] 50% van aspartaam
Phenylalanine is een aminozuur dat normaal voorkomt in de hersenen. Mensen met de genetische aandoening PKU, (phenylketonurie) kunnen phenylalanine niet verteren. Dit leidt tot gevaarlijke grote hoeveelheden phenylalanine in de hersenen. (soms dodelijk).
  • Asparaginezuur; 40% van aspartaam
Asparaginezuur is een aminozuur. Wanneer het in zijn vrije vorm (ongebonden aan eiwit) wordt gebruikt verhoogt het de plasma bloedspiegel van aspartaat en glutaminaat beduidend. De overmaat van aspartaat en glutaminaat in het bloedplasma kort na opname van aspartaam of producten met vrije glutaminaat (voorloper van glutaminaat) leidt tot een hoge spiegel van neurotransmitters in bepaalde delen van de hersenen.
  • Diketopiperazine [DKP] ??
DKP is een afbraak product van aspartaam. DKP werd gevonden bij het optreden van hersentumoren.
  • Formaline ??
  • Mierenzuur ??
Lees het hele artikel hier: http://www.smaakversterkers.eu/artikelen/aspglut.html
En daarnaast zijn suikervervangers als xylitol en sorbitol in suikervrije kauwgum ook gevaarlijk. Let op, er zit ook sorbitol in tandpasta en ook aspartaam onder vervangende labels met een E etiket in producten als Jam, zuivel en fruitdranken!

Is Aspartaam daadwerkelijk een gevaar voor de gezondheid? Wat snuffelen op het wereldweb levert wat welles-nietes spelletjes op, waarin de nietes verhalen duidelijk worden onderbouwd door frisdranken industrieen en de welles verhalen met overtuiging de volstrekte meerderheid tellen. Aspartaam wordt aangeduid als additief terwijl dit legitiem als drug dient te worden omschreven. Laat alleen al dit feit duidelijk zijn. Aspartaam kan op korte termijn nog geen alarmbellen doen rinkelen, omdat dit spul lang in je lichaam aanwezig blijft en kan toeslaan als een sluipmoordenaar.

Gevolgen van aspartaam op de lange termijn zijn mogelijk:
http://www.smaakversterkers.eu/artikelen/aspglut.html
Gevolgen van aspartaam op de korte termin kunnen o.a. zijn:
  • Jeuk
  • Haarverdunning
  • Haarverlies
  • Kaalheid
http://www.smaakversterkers.eu/artikelen/aspglut.html



Dit is precies het punt waar ik het over wil hebben. Mijn haar veranderde binnen pakweg 1,5 jaar in zielig, slappe sliertjes, terwijl het ook nog eens hard uit begon te vallen. Ik was ten einde raad, want niemand in mijn familie leed aan erfelijke kaalheid en diverse bloedtesten brachten als resultaat naar voren dat ik niet ziek was. De huisarts heeft me ook een creme voor mijn huidproblemen en ketoconazol voor mijn hoofdhuid gegeven, maar dat hielp me van de regen in de drup. Als ik dan al kaal zou gaan worden, waarom viel het dan zo hard uit aan de zijkanten, waarom werd het haar in de nekstreek zo dun, waarom vielen wenkbrauwhaartjes dan ook uit, alsmede wat andere medische probleempjes. Ik heb lang naar mogelijke oorzaken gezocht, zo was ik een periode lang 8 weken van huis waarin ik een bepaalde stof niet kreeg en kort daarop was ik 14 dagen op vakantie. In deze periodes was mijn haaruitval minimaal en bij het voortzetten van mijn gewone eetpatroon doken de haarproblemen direct weer op. Ik heb wekenlang niks uitgesloten, geen enkele handeling en geen enkel voedsel. Ik heb zelfs gedacht, dat het aan het consumeren van suikervolle energie dranken kon liggen, waardoor de aspartaam producten helemaal de weg vrij hadden. Totdat ik onlangs las over de mogelijke gevolgen van aspartaam, een schokkende ontdekking. Hierdoor zou voor mij een veroorzaker zijn gevonden voor de onverklaarbare haaruitval. Ik heb periodes gehad, waarin ik onverantwoorde hoeveelheden suikervrije energy dranken naar binnen werkte. Ik heb het dan over zo’n 4 blikjes per dag, in een periode van mogelijk 7 maanden!! Veel meer dan aspartaam.com voor waarschuwt.
http://www.aspartaam.com/cijfers.php Ik ben een paar keer gewaarschuwd voor de mogelijke gevolgen van Aspartaam, maar zo lang je er niet ziek van wordt sla je geen alarm. Na al die waarschuwingen ben ik wel weer teruggekomen op suikervolle drankjes, maar maakte ik een veel riskantere stap. Ik begon nu light ijsthee te consumeren, zo’n 3 a 4 0,5 literflesjes per dag!! En laat nou net in die periode mijn haar als herfstblaadjes van mijn hoofd vallen.


Dit is dan ook meteen de conclusie die ik kan trekken, mijn onverantwoorde gebruik van Aspartaam heeft er voor gezorgd dat mijn haar groei compleet is verziekt. Volgens het verhaal van Esthel, kreeg ze haar haar in oude staat pas na twee jaar weer terug.
Nu heb ik twee eindvragen:

A)Moet Aspartaam verboden worden?
B)Wie van jullie krijgt deze stof binnen en denkt er hierdoor o.a. haarproblemen te hebben gekregen?


Ik vrees dat ik met mijn aspartaam consumptie een extreem geval ben, mogelijk is een flesje ijsthee light per week nog niet zo schadelijk. De webstek van aspartaam.com beweert echter dat 20mg al genoeg is om kanker te kunnen veroorzaken!!
Om deze troep goed uit je lever te krijgen is een ontweningsperiode nodig (aspartaam is immers als drug ook verslavend!) van 60 dagen, waarin veel water moet worden gedronken om het lichaam gezuiverd te krijgen. 60 dagen is erg lang, de ontdekking van de gevolgen van Aspartaam komt dan ook geen dag te vroeg. Wellicht moet ik blij zijn dat het nu nog mijn haar is, later had het ook een hersentumor of kanker kunnen zijn.
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2008, 16:39   #2
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Gaat het hier enkel om aspartaam of om alle chemische suikervervangers? De thread-titel doet vermoeden dat het gaat om meerdere soorten, maar de inhoud gaat alleen over aspartaam. Wel interessant!

Ik krijg overigens geen aspartaam binnen en minimale hoeveelheden suiker. Er zit wel sucralose in mijn proteine poeder, maar ik weet niet of die ook onder de gevaarlijke chemische suikervervangers vallen.

Wat mij betreft mag aspartaam en alle chemische suikervervangers verboden worden. Hetzelfde geldt voor geraffineerde suiker an sich. Het zou de wereld heel wat kanker en moddervette mensen schelen.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2008, 18:02   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nishi
Let op, er zit ook sorbitol in tandpasta en ook aspartaam onder vervangende labels met een E etiket in producten als Jam, zuivel en fruitdranken!
Weet je toevallig ook al om welke E-nummers het gaat?

Je hebt trouwens al veel zoekwerk verricht, complimenten!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2008, 02:13   #4
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy Bekijk bericht
Gaat het hier enkel om aspartaam of om alle chemische suikervervangers? .
Beste Guoy,
Over de titel heb ik ook lang nagedacht of ik dit beter kunstmatige zoetstoffen kon noemen of chemische, maar aangezien de stof aspartaam bestaat uit meerdere chemische bestandsdelen die per product kunnen verschillen, heb ik hiervoor gekozen. Behalve dat ik beter "een" in de plaats van "de" had kunnen gebruiken, want zo doet het voorkomen alsof aspartaam de oorzaak is van haaruitval. Daarnaast wordt op de websites vermeld dat zoetstoffen in kauwgum via de tong sneller worden opgenomen in de hersenen...

Er zijn namelijk veel verschillende suikervervangers. Je hebt xylitol en sorbitol in tandpasta en kauwgum, maar dat kan ook acesulfaam k zijn. Dat hoef niet overal in te zitten, maar in mijn geval zit de acesulfaam ook in de ijs thee light!! Kun je nagaan al die tijd werkte ik 2 liter gezoete ijsthee per dag mijn lichaam in, die bestaat uit de 10%,40% en 50% van bovengenoemde stoffen.. maar ook nog eens met acesulfaam k. Wat een troep!

Hanna, ik ga nog op zoek naar die E etiketten. Maar dat zou inhouden dan je straks met een vergrootglas je boodschappen moet gaan doen. Ik heb ook nog eens in mijn geheugen gegraven en tot mijn schrik ontdekt dat ik in 2006 enorme hoeveelheden kauwgum consumeerde en kilo's cereal repen waarvan de helft van de suikers was vervangen door, ben er vandaag speciaal voor naar de super gegaan om uit te zoeken, xylitol!

Laatst gewijzigd door Nishinakajima; 16 maart 2008 om 04:07
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2008, 03:44   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nishinakajima Bekijk bericht
Hanna, ik ga nog op zoek naar die E etiketten. Maar dat zou inhouden dan je straks met een vergrootglas je boodschappen moet gaan doen.
Daartoe heb ik al steeds een leesbril in mijn tas, anders kan ik die schandalig superkleine lettertjes echt niet lezen!

Een moderator wil de titel van deze thread wel even aanpassen, denk ik.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2008, 04:53   #6
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
Aspartaam wordt toegevoegd in een groot aantal producten, zoals :
zoetjes en zoetstoffen
frisdranken
puddingpoeder
crèmes en vullingen van gebak
ijs
medicijnen
jam en marmelade
vruchtenmoes
kauwgum
en nog tientallen overige producten.

Het E-etiket voor aspartaam is E951 en het gaat vaak onder de naam "Nutrasweet"

Meer bekende suikervervangers zijnklik voor informatie op de schakeltjes

Mogelijk hebben de laatste 2 geen E labels, omdat stevio nog niet is goedgekeurd in Europa. In de VS en Japan gebruikt men deze al langer.

Voor de mogelijke gevolgen heb ik deze alvast gevonden:

Suikervervangers:
E420 sorbitol (diarree, gasvorming)
E421 mannitol (overgevoeligheidsreacties)



Geur- en smaakstoffen:
E620-E625 glutamine en glutamaten (Chinees Restaurant Syndroom, hersenbeschadigingen )
E626-E635 guanyl- en inosinezuur en afgeleiden (astma, vochtophoping, versterking evt. gewrichtsklachten)



Dit lijstje is slechts een fractie voor wat ik nog moet uitzoeken en aanvullen, maar duidelijk is al hoe de categorieen eruit zien. 400 reeks zitten de suikervervangers. 600 reeks de smaakversterkers.
Noot1) E621 is ook beter bekend als vetsin, maar wordt verdoezeld onder de benamingen als (mono)natriumglutaminaat, sodiumglutaminaat en MSG. Het zit verdomme overal in, ook in het broodje shoarma dat ik net in mijn handen heb.
Noot2) De flesjes met ijsthee light die me haast de nek omdraaien vermelden nog wel de conserveringsmiddelen, categorie 200 en de zuurteregelaars categorie 300, maar niet de E etiketten van de smaakversterkers en de suikervervangers. Ik vermoed dat Albert Heyn hier verdacht crimineel bezig is.

Tot slot voor alle informatie over E621
http://www.fonteine.com/e621.html
na dit gelezen te hebben wil ik helemaal niks meer eten...ik wil terug naar de aardappeleters tijd.

Laatst gewijzigd door Nishinakajima; 16 maart 2008 om 05:18
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2008, 10:34   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Heel interessant leesvoer. Dat middelen als aspartaam en vecin behoorlijk verdacht zijn wist ik al wel langer. Zelf gebruik ik dus absoluut geen light-producten. Dan maar wat minder van het echte spul en wat meer water

Ik heb de titel aangepast en de thread verplaatst naar de rubriek medicijnen/haargroeimiddelen waarin ik hem net iets beter vond passen.

Een bijvoegelijk naamwoord voor de suikervervangers vond ik niet nodig. Chemisch vind ik zelf een verkeerd woord. Ook alles in de natuur draait om chemische processen. Het is tegenwoordig vooral een modewoord. Chemisch als equivalent voor duivels. Kunstmatig is een overbodig woord, het vervangen van suikers is per definitie een kunstgreep.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2008, 11:05   #8
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Ik consumeer al jaren grote hoeveelheden drank (> 2 liter/dag) en kauwgom met suikervervangers.
Tot op heden heb ik nergens last van, maar ik stop er accuut mee.
Vooral kauwgom ben ik het laatste jaar gigantisch veel meer gaan eten (+/- 2 pakjes per dag). Eigenlijk eet ik alles "light".

Ik ga mer erin verdiepen en kan je alleen maar bedanken voor het "wakker schudden".
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2008, 11:28   #9
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
destijds stond er een artikel in de kijk over aspartaam.

ten tijde van de FDA trials schijnt er ontzettend veel gerotzooid te zijn met omkopingen, verkeerder resultaten, hoge politici (zelfs iets met president???)

aspartaam, kunstmatige zoetstoffen, zou iig ook een oorzaak zijn van het overgewicht en mogelijk ook geestelijke klachten...

ongeraffineerde rietsuiker is het beste en het natuurlijkst als zoetstof.
(of honing)
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2008, 11:33   #10
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ray Bekijk bericht
destijds stond er een artikel in de kijk over aspartaam.

ten tijde van de FDA trials schijnt er ontzettend veel gerotzooid te zijn met omkopingen, verkeerder resultaten, hoge politici (zelfs iets met president???)
Zover ik weet is er oa een documentaire over!
Sweet Misery: A Poisoned World
Volgens mij was oa Rumsfeld er voor persoonlijk bij betrokken om het als veilig zoetstof door te drukken ondanks waarschuwingen van de FDA.....

Edit: Sweet Misery: A Poisoned World hier online te aanschouwen
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2008, 12:41   #11
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairboy2008 Bekijk bericht
Ik consumeer al jaren grote hoeveelheden drank (> 2 liter/dag) en kauwgom met suikervervangers.
Tot op heden heb ik nergens last van, maar ik stop er accuut mee.
Vooral kauwgom ben ik het laatste jaar gigantisch veel meer gaan eten (+/- 2 pakjes per dag). Eigenlijk eet ik alles "light".

Ik ga mer erin verdiepen en kan je alleen maar bedanken voor het "wakker schudden".
2 pakjes per dag, wat een kaken zul jij hebben
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2008, 15:44   #12
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
heel erg interesant allemaal!? ik houd het vanaf nu in de gaten!
en kauwgom zonder aspartaam heb je zeker niet...
ik kan niet zonder mijn kauwgom!
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.

Laatst gewijzigd door donniedarko; 16 maart 2008 om 16:07 Reden: geen
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2008, 18:53   #13
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
2 pakjes per dag, wat een kaken zul jij hebben
Ken je Jaws uit James Bond ?!?!?!

peanuts
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2008, 00:24   #14
Roell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2008
Berichten: 22
suikers

Nu drink ik zelden iets met 'light', maar wel gigantisch veel appelsap.

Even op het etiket gekeken:

Voedingswaarde per 100 ml"

9.5 gram suiker.

Stel dat ik 1.5 liter (één pak) per dag drink:

15 x 9.5 gram = 142.5 gram suiker, per dag!
Hoewel er staat 'dit pure appelsap bevat uitsluitend natuurlijke vruchtensuikers' is het mij toch iets te gortig...
Roell is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2008, 02:41   #15
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
Ik heb nog een verhaal gevonden
http://www.keratin.net/forums/viewto...asc&highlight=
Alhoewel het antwoord op haar vraag niet direct in verband wordt gebracht met suikervervangers, komt het patroon in haar klachten mij té bekend voor. Ik had ook dat strakke gevoel, voordat de boel los begon te laten. Dit stukje staat in alinea 7. Na 5 dagen zuivering zijn mijn problemen nog niet echt gestopt, maar ik hoop dat de verbeteringen na wat meer tijd zullen komen.


Those are the symptoms that bothered me the most. The hair loss caused me great pain. As a teenager I had the thickest most beautiful hair. I would comb my hair and have a sink full of it. Just running my hands through my hair would produce a hand full. It fell out all over the place. My mother was worried when this started to happen. She thought maybe I needed some good vitamins. So she got me some. I took them. Hair fell out just as much if not more. By the time I figured out what was causing it. I had lost about half my hair volume.

Hier nog een passage uit dit verhaal
http://www.presidiotex.com/personal_...ak_addict.html
het klinkt té bekend, als ik zelfs nog enkele twijfels had dan zijn die nu verdwenen.

She thought maybe I needed some good vitamins. So she got me some. I took them. Hair fell out just as much if not more.

...omdat er in vitaminesuppelementen ook zoetstoffen zitten...de strop komt alleen maar strakker te zitten

en dit is dan waar ik met smart op wacht

All those symptoms above I listed. They are all gone. Every one of them. My hair is even growing back. I can comb my hair with out a ton of hair on my brush instead of my head. My hair stopped falling out with in a week. It is amazing how I feel. My headaches cleared after only a few days. My aches and pains followed.

Een opmerkelijke reactie in de rubriek resolved questions op yahoo answers!

Does drinking a lot of diet coke really cause hair loss?

i know it has aspartame, but would you not have to drink like gallons a day for it to take affect? also, ive smoked for two years and have experienced no hair loss. surely the poison in cigarettes are stronger?



drinking any sort of 'coke' is quite detrimental to humans. especially on a chronical basis. it leaches calcium from bone matter as well as raises acidity in the ph. it is well known the effects on a nail and other similar objects. the hair roots become weaker and lose mass as well, sometimes resulting in cases of hairloss as well as dehydration which can make hair follicles 'shrink' into themselves essentially shriveling in. each human individual has different tolerance rates, but all in all, it really is a life changing substance. used frequently and long term increase the risks and possibilities for further health impacts. p.s. the combination of coke & cigarettes just multiplies further...

Wat griezelig!

Laatst gewijzigd door Nishinakajima; 17 maart 2008 om 07:40
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Straightener oorzaak haaruitval? Josianne40 Haarproblemen bij vrouwen 4 9 april 2007 18:19
haaruitval zonder oorzaak linda_master Haarproblemen bij vrouwen 8 31 januari 2006 11:45
is het mogelijk om haaruitval te stoppen enkel door gebruik van bepaalde shampoos? marc50 Medicijnen/haargroeimiddelen 12 30 augustus 2005 11:07
Essentiële oliën mogelijk werkzaam bij haaruitval Chris AA - Behandelingen 8 25 juni 2005 18:33
Onderzoeken naar de oorzaak van JOUW haaruitval. Jaapie AGA - Algemeen 1 12 mei 2004 19:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.