Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 december 2008, 22:36   #46
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hvk1987 Bekijk bericht
Ik ben nu inmiddels 1,5/ 2 maand verder en ik gebruik alleen minoxidil. Ik moet zeggen dat ik echt veel teruggroei heb gekregen. Ik had NW3 en nu zit ik toch echt tegen nw2 aan.
Momenteel steken zich ook nog kleine haartjes de kop op voor de teruggroei die ik nu heb. Ik ben hier echt blij mee.
De shedding in het begin was erg kloten, mensen begonnen toch echt te zeggen dat ik echt kaal begon te worden. Nu beginnen de kleine haartjes groot te worden en wat ik eerder echt moest camoufleren hoeft nu niet meer.
Als die kleine haartjes gaan groeien waarvan ik denk dat ze nog komen (zijn klein) dan ben ik echt meer als tevreden. Ik ben het nu al. Voor mijzelf hoef ik niet alles terug, want ik weet dat zoiets nooit zal lukken. Maar ik hoop dat de teruggroei nog even zo doorgaat
Dat lijkt me een geweldig gevoel.

Toch moet ik aantekenen dat menig persoon iets te eenvoudig over de norwood schaal spreekt alsof de marges heel klein zijn. Als je van NW3, dicht tegen NW2 aanzit nu, dan heb je een flink lap grond beplant. Dat kan ik moeilijk geloven. Desalniettemin, mooi dat je er zo goed op reageert.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2008, 20:59   #47
hvk1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 216
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Da's goed nieuws. Slik je bewust geen finasteride??
Bewust is een groot woord. Ik ben er voor bij de dokter geweest, maar had toen al minoxidil besteld. Het gaat inderdaad gigantisch goed. Ik had ook erg grote inhammen en nu is er heel veel terug gekomen.
Ik zit nu, mede door het resultaat te twijfelen om aan de finasteride te beginnen.
Ik vind het eerlijk gezegd jammer dat ik geen foto's voor de tijd heb genomen. Dan had ik nu de verschillen kunnen tonen.
Nouja, minoxidil werkt echt bij mij en ik was van niks uit gegaan. Ik ben gewoon zeer tevreden met de winst die ik heb geboekt!!
hvk1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2008, 21:01   #48
hvk1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 216
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Dat lijkt me een geweldig gevoel.

Toch moet ik aantekenen dat menig persoon iets te eenvoudig over de norwood schaal spreekt alsof de marges heel klein zijn. Als je van NW3, dicht tegen NW2 aanzit nu, dan heb je een flink lap grond beplant. Dat kan ik moeilijk geloven. Desalniettemin, mooi dat je er zo goed op reageert.
Je moet de verschillen eens zien. Ik had echt hele diepe inhammen, nu nog maar iets. Je kunt natuurlijk ook een klein beetje zien wat ik heb gewonnen, omdat die haartjes nog kleiner zijn als de rest. Ik ben blij met dit resultaat, ik verwacht ook bijna niet dat er nog heel veel bij zal komen, maar ik laat me graag verassen
hvk1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2008, 23:34   #49
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
HVK,

Gefeliciteerd! Lijkt me geweldig voor je om zo het nieuwe jaar in te kunnen gaan! (jammer dat die smileys allemaal kaal zijn)
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2008, 07:27   #50
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
HVK,

Gefeliciteerd! Lijkt me geweldig voor je om zo het nieuwe jaar in te kunnen gaan! (jammer dat die smileys allemaal kaal zijn)
Misschien een tip voor de HW admins om smileys met wel haar toe te voegen??? Haha, dat is vast implementeerbaar.. :p
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2008, 10:41   #51
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freak out Bekijk bericht
Misschien een tip voor de HW admins om smileys met wel haar toe te voegen??? Haha, dat is vast implementeerbaar.. :p
Hmmm, het is lastiger dan je denkt, misschien de leverancier van onze software eens vragen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2009, 18:22   #52
hvk1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 216
Een vraag, ik had mijn potje minoxidil 5% op dus heb nieuwe besteld. Omdat het zo lang duurde heb ik inmiddels contact opgenomen met de leverancier wanneer ze binnen kwamen. Dit bleek tussen as vrijdag en volgende week dinsdag te zijn. Nu heb ik bij de apotheek minoxidil 2% gehaald als nood. Als ik dit een week gebruik, heb ik dan veel last van haaruitval. Ik bedoel, hoe lang duurt het al je stopt met minoxidil dat je haren uitvallen ? Is het misschien ook verstandig om het nu een keer extra erop te smeren omdat de percentage minder is?
Graag zou ik een reactie willen hebben op mijn vraag.
Alvast vriendelijk bedankt!!
hvk1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2009, 18:38   #53
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Geen paniek, minox blijft lang in je lijf en na een week 2% te hebben gebruikt, zal er geen haar uitvallen. Extra doseren hoeft ook niet.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2009, 22:26   #54
hvk1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 216
Hmm, ik heb nooit geweten dat minoxidil in je lichaam werd opgenomen. Ja soms een kleine hoeveelheid, maar ik had verwacht dat het wel na enkele dagen of misschien zelfs een dagje zou verdwijnen. Hoe lang blijft het eigenlijk in je lichaam en hoe lang duurt het wanneer je stopt dat je haren weer beginnen uit te vallen?
hvk1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2009, 03:28   #55
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Heb je dan nog niet gemerkt dat je er ook sterkere snor- en baardgroei van krijgt, zonder dat je in die regio's ooit minox hebt aangebracht?

Hoe lang het in je bloed blijft, is van persoon tot persoon verschillend en ligt natuurlijk ook aan de dosering die je gebruikt hebt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2009, 21:16   #56
hvk1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 216
Nee niet echt nee.. Ik heb altijd wel snor/baargroei gehad en het is niet zo dat het ineenkeer sneller ging bij mij. Misschien wel iets, maar niet dat het opvalt.
hvk1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2009, 21:28   #57
hvk1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 216
Ik kreeg vandaag een reactie van bert1987; je hebt geen privebericht gestuurd en je hebt ingesteld dat je ook geen privemail wilt ontvangen.

Maargoed: Als je minoxidil en finasteride bij de dokter haalt is het inderdaad duur. Je betaald al snel vele euro's. Ik gebruik echter alleen minoxidil 5% dus kan je hier alleen advies over geven. Omdat het zo duur is heb ik via internet flesjes met minoxidil besteld. Deze heb ik besteld op www.rogaine.nl .. omdat er in deze flesjes een bepaalde stof (propyleenglycol geloof ik) in zit heb ik eerst 3 flesjes besteld om te kijken of ik geen geirriteerde huid kreeg door de stof. Je kunt namelijk ook een andere fles halen waar dit niet inzit, maar deze flesjes zijn ruim duurder. Ik heb inmiddels in de gaten dat ik geen reactie heb op de stof dus heb er 12 besteld wat ongeveer een jaar mee gaat.

Je vroeg ook om foto's, maar dat heeft eigenlijk geen zin, omdat ik voor de tijd geen foto's heb gemaakt. In het begin gaat je haar hard achteruit, maar daarna is bij mij alles mooi dicht gaan groeien. De lijn waar ooit een volle bos haren zat komen bij mij echt kleine haartjes aanzetten. Ik verwacht echter niet dat deze tot volledige wasdom komen. Ik hoop het wel, maar ik denk dat ze anders al langer waren geweest. Ik ben al blij met het resultaat wat ik na 3 maand geboekt heb.
Qua finasteride moet je niet bij mij zijn, ik heb het nooit gebruikt, wel overwogen, maar de minoxidil werkt bij mij perfect, dus heb geen reden om het al te gaan gebruiken.

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geinformeerd. Mocht je nog meer vragen hebben dan kun je altijd een privebericht achter laten
hvk1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2009, 14:18   #58
Bert1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2009
Berichten: 5
Hallo,

Dankje Hvk1987 voor je snelle antwoord. Ik heb de minoxidil kunnen bestellen op rogaine.nl, zoals jij dus. Ik hoop dat het evengoed zal werken als bij jou. Ik heb een attachement toegevoegd met de huidige status van mijn haar. Op welke Norwood schaal denken de leden van dit forum dat ik nu ongeveer zit? Raden jullie mij aan om eventueel Finasteride bovenop de minoxidil te nemen? Ik ben nu 21 jaar en een paar maand. De dokter heeft mij zonder problemen een voorschriftje meegegeven voor finasteride 1mg.
Maar als het goedkoper kan zou ik ze natuurlijk liever bij een webwinkel kopen of wordt finasteride door de ziekenkas terugbetaald?
Groeten
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg naamloos12.jpg‎ (114,1 KB, 202x gelezen)
Bert1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2009, 14:53   #59
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
In Nederland zien de maatschappijen minoxidil en finasteride 1mg als cosmetische middelen en daarom vergoeden ze het niet. Misschien denken de Belgische maatschappijen daar anders over.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2009, 15:41   #60
Reson
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2008
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert1987 Bekijk bericht
Hallo,

Dankje Hvk1987 voor je snelle antwoord. Ik heb de minoxidil kunnen bestellen op rogaine.nl, zoals jij dus. Ik hoop dat het evengoed zal werken als bij jou. Ik heb een attachement toegevoegd met de huidige status van mijn haar. Op welke Norwood schaal denken de leden van dit forum dat ik nu ongeveer zit? Raden jullie mij aan om eventueel Finasteride bovenop de minoxidil te nemen? Ik ben nu 21 jaar en een paar maand. De dokter heeft mij zonder problemen een voorschriftje meegegeven voor finasteride 1mg.
Maar als het goedkoper kan zou ik ze natuurlijk liever bij een webwinkel kopen of wordt finasteride door de ziekenkas terugbetaald?
Groeten
Hoi Bert,

Ik ben vorige week donderdag naar de dokter geweest omdat ik ook aan de finastride wil. De dokter zei dat hij het nogal een grote stap vond omdat het product eigenlijks voor prostaat klachten was etc.
Hij wou er eerst meer onderzoek naar doen en wou even met de dermatoloog overleggen.
Hij zou me diezelfde dag of de volgende dag even terug bellen.

Dat werd de volgende dag en hij vertelde me dat hij het wel voor wilde schrijven. Maar hij vertelde mij wel dat het mij zon 80 euro in de maand ging kosten.
En vroeg me of ik het dat waard vond. Ik antwoordde meteen dat ik het graag via internet zou bestellen en dat ik aan het recept alleen genoeg heb.
Hij schreef mij 5mg Fina voor omdat ik van tevoren had aangegeven die 5mg zelf in 4en te willen delen. Dit omdat de 1mg variant duurder is en speciaal voor kaalheid word voorgeschreven.
En ik kan het ook wel doen door een 5mg pilletje in 4en te delen voor hetzelfde resultaat. Al krijg je dan wel 1.25 mg binnen maar dat moet geen probleem zijn.

Ik betaal nu voor 15 stuks fina 7.50
voor 7.50 kan ik dus 60 dagen vooruit.

Waarschijnlijk krijg ik het ook nog terug uit het ziekvonds omdat het een 5mg variant is en niet de 1mg variant.
Althans op de website en de bestellings status staat dat ik het vergoed krijg.

Mvg,

Reson

Laatst gewijzigd door Reson; 15 januari 2009 om 15:59
Reson is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Word je kaal van roken? (Nee, maar het versnelt het proces wel als je gevoelig bent!) sigur AGA - Algemeen 499 4 oktober 2013 02:20
word ik kaal? Basiel AGA - Algemeen 13 26 december 2006 17:26
word langzaam kaal... kalevandale AGA - Algemeen 4 20 december 2006 22:28
Oproep : 'Yes' zoekt vrouwelijke lotgenoten voor artikel. Webmaster Mededelingen 10 20 augustus 2004 14:20
Artikel: De kale waarheid Webmaster Mededelingen 0 30 juni 2003 14:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.