Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 april 2009, 19:56   #16
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Scheer jij je haar eens kort, en neem een foto met flits..... zelfs mega dik haar laat op een lengte van een 6mm og een cm ofzo wel wat huid zien als er licht op valt. Zie de "zeer kalende" Justin Timberlake en Brad Pitt in de bijlagen (ik ben heir cynisch).

Ik zie, bij deze jongen alleen een volwassen haarlijn. Helpt finasteride niet echt bij (dat werkt niet op inhammen en al helemaal niet op een volwassen haarlijn).

Ik snap sommige mensen niet helemaal.

Ik snap jou ook niet helemaal, deze 2 dudes zijn veel korter op die fotos van je.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 20:00   #17
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Ik heb geen idee waar de ts zich druk over maakt.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 20:11   #18
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Ik heb geen idee waar de ts zich druk over maakt.
ts?
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 20:13   #19
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Wat vind je zelf?

Heb je dunne plekjes op je hoofd, of zat je haar daar toevallig uit elkaar/ongelukkig.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 20:15   #20
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Wat vind je zelf?

Heb je dunne plekjes op je hoofd, of zat je haar daar toevallig uit elkaar/ongelukkig.
Nee frontaal en bovenop valt wel mee dacht ik zo.. het enige wat ik vind dat wat lijkt terug te trekken is mijn linker inham...

EDIT: heb me destijds wel zorgen gemaakt over frontaal en bovenop, omdat toen het kort was je toch wel de huid erdoor heen zag, maar nu het weer lang is, is het eigenlijk zoals het altijd was. dus leek me dat schijn... wat denk jij?

Laatst gewijzigd door robt001; 1 april 2009 om 21:46
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 20:16   #21
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robt001 Bekijk bericht
ts?
Topic starter

Je hebt gewoon een prima kop haar + je gebruikt finasteride, ik zou me als ik jou was voorlopig nergens druk over maken! (Wat haren betreft dan..)
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 20:17   #22
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Topic starter

Je hebt gewoon een prima kop haar + je gebruikt finasteride, ik zou me als ik jou was voorlopig nergens druk over maken! (Wat haren betreft dan..)
oke weer wat geleerd
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 22:16   #23
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
maar fina werkt toch niet of nauwelijks op de inhammen?
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 22:17   #24
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Fina werkt overal
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.

Laatst gewijzigd door Ryan R; 2 april 2009 om 00:05
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 22:18   #25
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham Bekijk bericht
maar fina werkt toch niet of nauwelijks op de inhammen?
Ja daar had ik geen benul van. Ik moet zeggen dat ik ik finas heb gekregen zonder eigenlijk bij de dokter langs te gaan. Ze schreef het me zo voor. Pas later ontdekte ik dit forum en kwam ik erachter dat dat niet echt de normale gang van zaken was. Ik was tevens 17 toen ik begon met gebruiken wat te vroeg (onverantwoord) blijkt te zijn...?

Maargoed kan ik dan beter stoppen met finas en starten met minox of?

Groet,
Rob
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 22:29   #26
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Nja goed,

Van wat ik ervan heb gelezen is dat fina nauwelijks werkt op de inhammen, minox ook niet heel goed maar het stabiliseert je inhammen wel. En zorgt soms voor lichte hergroei maar vaak groeien die nieuwe haartjes niet goed hoor. Of je zou moeten stoppen met fina daar kan Ryan denk beter antwoord op geven dan ik.

Edit: Je bent dan wel erg jong begonnen met fina.
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 22:30   #27
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Als je op je 17e middelen bent gaan gebruiken, en het is zo gebleven, zou ik het blijven gebruiken.



Jouw haar zoals het er nu uitziet is gewoon volwassen haarlijn, dik haar. Dat je wat hoofdhuid ziet met korter haar is logisch, dat heb ik ook (gene haarverlies) en kinderen hebben dat eveneens. Dat is het probleem niet. Die inhammen van jou, komen overeen met volwassen haarlijn (alhoewel, volgens sommigen hier is een norwood 2 veel teruggetrokkener, zie naam NW2)

Vraag is vooral, is jouw huidige haar, gewoon van nature zo mooi gebleven (grote kans dat dat het geval is), of is het finasteride die het in stand gehouden heeft. In welke context is het jou destijds voorgeschreven? Wij leren dat als je zulk spul gebruikt en je stopt, dat het haarverlies als het ware ingehaald wordt, dus flink snel zal gaan.

Wat is familiegescheidenis haarverlies? Broers van je moeder en vader van je moeder? Vader in mindere mate? Als jij op zeker AGA hebt moet je zeker niet stoppen met finasteride want anders ben je alsnog alles kwijt.

Jou haar ziet er goed uit op de foto's. Voor jouw leeftijd normaal. Dat exceem en dat steken zou ik als reden zien om het in de gaten te houden. Gewoon niet met die middelen stoppen als je zelf weet dat het niet voor niets is. Ook zou ik niet steeds advies vragen over je haarlijn aan mensen die zelf al een mindere haarlijn hebben: Ofwel je hoort dat het mooi is omdat ze zelf minder haar hebben of ze zijn superkritisch omdat ze dat ook op zichzelf zijn.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 1 april 2009 om 22:36
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 22:36   #28
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Als je op je 17e middelen bent gaan gebruiken, en het is zo gebleven, zou ik het blijven gebruiken. Waarom ben je toen begonnen hiermee?

Wij leren dat als je zulk spul gebruikt en je stopt, dat het haarverlies als het ware ingehaald wordt, dus flink snel zal gaan.

Jouw haar zoals het er nu uitziet is gewoon volwassen haarlijn, dik haar. Dat je wat hoofdhuid ziet met korter haar is logisch, dat heb ik ook (gene haarverlies) en kinderen hebben dat eveneens. Dat is het probleem niet.

Vraag is vooral, is jouw huidige haar, gewoon van nature zo mooi gebleven (grote kans dat dat het geval is), of is het finasteride die het in stand gehouden heeft. In welke context is het jou destijds voorgeschreven?

Wat is familiegescheidenis haarverlies? Broers van je moeder en vader van je moeder? Vader in mindere mate?
Dank voor je uitgebreide antwoord. Het is me toen voorgeschreven omdat mn moeder opmerkte dat ik wat dunner haar kreeg en heeft toen eens geinformeerd bij de huisarts (zonder mijn medeweten). en toen kwam ze ineens met iets thuis dat propecia heette. Ik dacht nouja kan het altijd proberen. Heb toen wel goed de bijsluiter gelezen en eigenlijk nooit bijwerkingen gemerkt. Ik had het idee dat na de propecia mijn haar wel iets dikker is geworden.

Ik heb altijd al een beetje rekening gehouden met mn haar, aangezien mn vader al rond zn 18e kaal was. Opa van mn vaders kant had al zn haar nog en opa van mn moeders kant was lichtjes kalend (niet helemaal dus).

Kortom, dat is het een beetje hoe het gegaan is allemaal. Sindsdien ben ik me een beetje obsessief gaan gedrage mbt mijn haar. wat nu gelukkig wat minder is geworden. Maar toch sinds ik die kenmerken van AGA ondervindt (witte vlokjes/eczeem op mn hoofdhuid en tijdje terug steken en jeuk) hou ik me er weer wat meer mee bezig.

Nogmaals bedankt.
Rob
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 22:41   #29
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Ik vind dat nogal zorgelijk, dat jouw moeder dat zonder jouw medeweten aanvraagt en dat je het meekrijgt. Op je 17e.

1.Kaalheid gaat grotendeels via moeders kant, genen die voorwaarde zijn voor kaalheid zitten aan die kant dus een kale vader is nog geen reden om iets voor te schrijven.

2.Zonder jouw haar te zien, kan je er heel weinig over zeggen. Misschien was je haar uitgedund door de kapper, misschien gebruikte je toen veel gel of iets dergelijks. Telogeen Efluvium had het ook kunnen zijn (tijdelijke snelle uitval).

Was het destijds haarverlies bij je kruin of inhammen of overal?

Als het DUPA was (Diffuus haaruitval zonder duidelijk patroon) is dat weer anders qua genetica. Dan zou finasteride weinig helpen.

Ik zou als ik jou was echter niet riskeren te stoppen met finasteride, want als dat de reden is dat je jouw haar nog hebt ben je het meteen kwijt.

Even pe

Laatst gewijzigd door Kniekous; 1 april 2009 om 22:44
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 22:43   #30
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
Nouja niet echt uitdunning. denk eerder verbeelding dan dat er echt wat aan de hand was. maar aangezien mn vader al heel snel kaal was, was ik er vaak mee bezig(hield het goed in de gaten) en dus leek me propecia niet verkeerd.
robt001 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beoordeling haarlijn voor implantatie DikkieD Chirurgische behandelingen 214 16 augustus 2020 08:40
[AC] FUE 2000 + foto's MGREEN Chirurgische behandelingen 94 10 februari 2013 15:07
Close up foto's van mijn haarlijn na 4 dagen!!! Salvamia Haarwerken 8 12 maart 2005 10:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.