Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 februari 2010, 12:54   #1
lance
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2009
Berichten: 8
foto's half jaar later. Achteruitgang?

Beste lezers,

Het is 7 maanden geleden dat ik voor het laatst gepost heb. Op aanraden van mijn dermatoloog, die ik een keer in de 2 maanden bezoek, gebruik ik inmiddels regelmatig aminexil van vichi met de bijbehorende shampoo.

Dit is mijn forumpost met de foto's van 7 maanden geleden wel met een andere belichting: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=15797

Ik merk zelf minder haaruitval, maar dat komt ook omdat ik er minder op let. Maar mijn vraag blijft. Is er achteruitgang of wat vinden jullie van mijn haarstatus op dit moment? Ik zelf merk meer en meer uitdunning bij mijn linker inham. Zien jullie dit ook? Mijn kapper zegt het ook een beetje te zien maar dat het iets is om geen zorgen om te maken. Het hoort bij ouder worden.

Hoor graag van jullie.

Groet,

Lance
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DSC00029.JPG‎ (141,4 KB, 318x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC00025.jpg‎ (100,2 KB, 324x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC00009.jpg‎ (77,5 KB, 283x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC00012.jpg‎ (81,3 KB, 298x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC00014.JPG‎ (111,6 KB, 309x gelezen)
lance is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 12:56   #2
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Ik zie een mooie kop met haar en zeker geen achteruitgang met je situatie van zeven maanden geleden.

Ik hoop voor je dat het zo blijft!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 14:32   #3
joopie123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Berichten: 46
Gefeliciteerd ik zie inderdaad ook geen achteruitgang.

Ik wilde graag wel weten wat die shampoo voor een functie heeft?
joopie123 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 14:35   #4
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Volgens mij ook hetzelfde.

Btw als er serieuze problemen ontstaan met je haar moet je niet alleen aminexil gebruiken, dat doet te weinig.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 15:32   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Lance,

Ook ik zie geen verslechtering vergeleken met een half jaar geleden.

Gefeliciteerd!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 16:57   #6
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Ik zie ook totaal geen achteruitgang en een mooie haarlijn. Toch is dit geen garantie. Het gaat erom of je zelf achteruitgang ziet. Ik ken mensen met een slechtere haarlijn die geen AGA hebben en mensen met een haarlijn als jou die het wel hebben.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 18:52   #7
lance
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2009
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Ik zie ook totaal geen achteruitgang en een mooie haarlijn. Toch is dit geen garantie. Het gaat erom of je zelf achteruitgang ziet. Ik ken mensen met een slechtere haarlijn die geen AGA hebben en mensen met een haarlijn als jou die het wel hebben.
Ik ben er wel bijna zeker van overtuigd dat ik AGA heb, maar dacht in eerste instantie dat het sneller ging dan gedacht. Als ik de foto's ook bekijk zie ik weinig tot geen verandering, maar zie dat zelf wel in de spiegel als ik er goed naar kijk. Zeker bij mn linker inham zie ik uitdunning, alhoewel ik mn haar daar wel altijd in scheiding draag.

Ik weet niet of de aminexil werkt, maar mijn dermatoloog zegt dat nieuwe onderzoeken aantonen dan constant gebruik van aminexil zeer bevordelijk is voor nieuwe haargroei.

Verder, wat is mijn NW schaal? En is het nodig om (preventief) minoxidil te gaan gebruiken?

Hoor t graag! Groet
lance is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 18:54   #8
RdN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2008
Berichten: 171
godver had ik dat maar. Ik hou bijna niks meer over
RdN is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 19:22   #9
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lance Bekijk bericht
Ik ben er wel bijna zeker van overtuigd dat ik AGA heb, maar dacht in eerste instantie dat het sneller ging dan gedacht. Als ik de foto's ook bekijk zie ik weinig tot geen verandering, maar zie dat zelf wel in de spiegel als ik er goed naar kijk. Zeker bij mn linker inham zie ik uitdunning, alhoewel ik mn haar daar wel altijd in scheiding draag.

Ik weet niet of de aminexil werkt, maar mijn dermatoloog zegt dat nieuwe onderzoeken aantonen dan constant gebruik van aminexil zeer bevordelijk is voor nieuwe haargroei.

Verder, wat is mijn NW schaal? En is het nodig om (preventief) minoxidil te gaan gebruiken?

Hoor t graag! Groet
Ik vind je gewoon een NW 1. Een normale haarlijn dus.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 20:37   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lance Bekijk bericht
Ik ben er wel bijna zeker van overtuigd dat ik AGA heb...
Als de vader van je moeder niet of nauwelijks kalend is, heb je weinig kans dat je AGA geërfd hebt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 20:58   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lance Bekijk bericht
Ik weet niet of de aminexil werkt, maar mijn dermatoloog zegt dat nieuwe onderzoeken aantonen dan constant gebruik van aminexil zeer bevordelijk is voor nieuwe haargroei.
Ik geloof best dat aminexil werkt. Het is het dure, gepatenteerde, minder objectief onderzochte, broertje van minoxidil. Persoonlijk zou ik dus voorzichtig gaan overwegen om de overstap te maken. Dan heb je de mogelijkheid om daarnaast een echt goede shampoo te zoeken (of beter nog, je shampoogebruik terug te dringen) en in een later stadium misschien over te stappen naar zwaardere varianten minoxidil. Met aminexil heb je die mogelijkheden niet.

Overigens vraag ik me af of je een dergelijk middel echt nodig hebt. Maar ik kan me voorstellen dat je je er een stuk zekerder bij voelt!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 21:53   #12
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Ik vind het er wel goed uitzien met nauwelijks tot geen verandering tov de eerdere foto's. Het zou kunnen dat je AGA hebt gezien het feit dat de inhammen iets lijken te verdunnen. In dat geval denk ik dat er in jouw situatie veel te bereiken is met medicatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Als de vader van je moeder niet of nauwelijks kalend is, heb je weinig kans dat je AGA geërfd hebt.
Bron?
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 22:00   #13
martindeman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2005
Berichten: 175
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RdN Bekijk bericht
godver had ik dat maar. Ik hou bijna niks meer over
Ik ken het gevoel man, ik ga sinds het stoppen met fina hard uitdunnend en inhammend van een nw2 naar 6 in een periode van een paar maanden, geen gezicht!

Maargoed,

Jaloers zijn heeft geen zin joh! Het heeft mij in ieder geval al lang genoeg bezig gehouden... minderwaardigheid en jaloersheid! Schijt nu gewoon!

(toch gun ik iedereen stiekem zijn haar terug )
martindeman is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 23:09   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik denk dat Lance angstig is vanwege de kalende mannen van zijn vaders kant; bij zijn moeders kant is echter geen spoor van AGA.

Tato,
Voor een bron moet je even bij Kniekous zijn, die alles voor de zoveelste keer nogmaals zal uitleggen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 23:25   #15
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Tato,
Voor een bron moet je even bij Kniekous zijn, die alles voor de zoveelste keer nogmaals zal uitleggen.
Nu moet ik echt even heel hard lachen.

De wetenschap was volgens jou in veel gevallen niet meer dan een wassen neus. Er werd iets gevonden, vervolgens werd er een mooi verhaal rond gefantaseerd en uiteindelijk zou 10 jaar na dato blijken dat er geen hout van klopt.

Maar als ene "Kniekous" op een forum iets beweert is het natuurlijk gewoon waar en wordt datgene zonder enig voorbehoud als "feit" neergezet. Niet echt geloofwaardig ben je dan.
Tato is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HaarWeb's Poster van het Jaar 2008 AnthonieH Mededelingen 104 16 januari 2022 15:24
5 mei 2008: HaarWeb bestaat 7 jaar! Webmaster Mededelingen 19 23 september 2013 13:33
[AC] FUE 2000 + foto's MGREEN Chirurgische behandelingen 94 10 februari 2013 15:07
21 jaar en word snel kaal hvk1987 AGA - Algemeen 100 24 maart 2010 01:50
Mijn situatie (Foto's bijgevoegd) Lucky Chirurgische behandelingen 39 9 april 2008 08:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.