Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 februari 2010, 23:38   #16
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Nu moet ik echt even heel hard lachen.

De wetenschap was volgens jou in veel gevallen niet meer dan een wassen neus. Er werd iets gevonden, vervolgens werd er een mooi verhaal rond gefantaseerd en uiteindelijk zou 10 jaar na dato blijken dat er geen hout van klopt.

Maar als ene "Kniekous" op een forum iets beweert is het natuurlijk gewoon waar en wordt datgene zonder enig voorbehoud als "feit" neergezet. Niet echt geloofwaardig ben je dan.
Zit je je weer te pletter te vervelen?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 23:47   #17
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Zit je je weer te pletter te vervelen?
Tot op zekere hoogte wel ja, maar goed, het is toch wel geinig hoe jij pagina's lang hebt lopen betogen hoe weinig de wetenschap eigenlijk voorstelt om vervolgens de eerste de beste wetenschappelijke theorie van een forumposter compleet te geloven en als waarheid te bestempelen

Overigens kan het natuurlijk best dat Kniekous er een heleboel vanaf weet en hier gelijk in heeft, dat natuurlijk terzijde.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2010, 05:01   #18
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
-AGA Risicogen op jouw X chromosoom, dat je krijgt van je moeder, betekent bijna 4 keer zo veel kans op AGA.
-Heb je een bepaald gen op chromsoom 20 dat je van ZOWEL je moeder als je vader kan krijgen? 1,6 keer zo veel kans op aga.
-Heb je beide riscicogenen heb je 7 keer meer kans op aga.

Kortom, mag duidelijk zijn dat het grotendeels bij je moeder vandaan komt.
Ik beroep me daarbij op de meeste recente genetisceh studies naar AGA. (Het gen op chromosoom X was verrassend genoeg al gevonden in de jaren negentig, op basis van logisch redeneren; Androgen Receptor Gen, Androgenetische Kaalheid). Dus het is niet wat gezwets in de ruimte. Een greep uit de artikelen op pubmed.

(http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...&ordinalpos=16, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...m&ordinalpos=2, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...m&ordinalpos=6, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...m&ordinalpos=4)

Voor de jongen in deze thread.

Je hebt een NW1 dat is een jeugdige haarlijn zonder inhammen. Vraag me af in hoevere je AGA hebt.

NW2 is een normale haarlijn.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 24 februari 2010 om 05:15
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2010, 22:45   #19
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Tot op zekere hoogte wel ja, maar goed, het is toch wel geinig hoe jij pagina's lang hebt lopen betogen hoe weinig de wetenschap eigenlijk voorstelt om vervolgens de eerste de beste wetenschappelijke theorie van een forumposter compleet te geloven en als waarheid te bestempelen.
Goed dat je er een sarcastische smiley achter geplaatst hebt, anders zou iemand 't nog geloven ook.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2010, 14:34   #20
lance
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2009
Berichten: 8
Dank voor jullie reacties.

Ik zelf zit met nog een aantal vragen:
  • Vinden jullie dat er zichtbaar sprake is van echte uitdunning bij de inhammen? Of valt het mee. Ben namelijk bang dat op den duur die plekken die dunner zijn rond de inhammen kaal gaan worden.
  • Vandaag mn haren gewassen en dan zitten op mn handen toch al zo 20 a 30 haren en bij het uitspoelen vast ook wel een hoop. Is dat normaal? Bij het kammen van de haren nog eens 30 in de borstel. Ik was mn haren om de 3 dagen.
  • Werkt minoxidil bij de inhammen? En kan je een variant gebruiken die je alleen eenmaal daags (bijvoorbeeld voor t slapen) kan gebruiken.
Hoor graag van jullie!

Groet
lance is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2010, 15:02   #21
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
dat is toch echt een prima bos met haren.
Ik zou helemaal niet beginnen met minox of propecia o.i.d. Dit is gewoon een hele volle bos.. lijkt me geen aga.
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2010, 21:47   #22
thomaspomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Berichten: 77
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lance Bekijk bericht
Dank voor jullie reacties.



Ik zelf zit met nog een aantal vragen:
  • Vinden jullie dat er zichtbaar sprake is van echte uitdunning bij de inhammen? Of valt het mee. Ben namelijk bang dat op den duur die plekken die dunner zijn rond de inhammen kaal gaan worden.
  • Vandaag mn haren gewassen en dan zitten op mn handen toch al zo 20 a 30 haren en bij het uitspoelen vast ook wel een hoop. Is dat normaal? Bij het kammen van de haren nog eens 30 in de borstel. Ik was mn haren om de 3 dagen.
  • Werkt minoxidil bij de inhammen? En kan je een variant gebruiken die je alleen eenmaal daags (bijvoorbeeld voor t slapen) kan gebruiken.
Hoor graag van jullie!

Groet
minox kan je altijd proberen, dit kan ook een extra positief placebo effect hebben voor jou.

misschien heb je helemaal geen last van haaruitval en denk je dat alleen maar (haarverlies is normaal, zolang het maar terug groeit) maar je pakt het toch al aan met minox. dan begin je er misschien minder over te piekeren en minder stress is goed voor het haar


edit: nu ik vind wel dat je het mijns inziens niet nodig hebt, je haren zijn prima dus probeer je misschien eens minder op te focussen (makkelijker gezegd dan gedaan) en minder zorgen maken, dit helpt ook al veel hoor!

Laatst gewijzigd door thomaspomas; 22 maart 2010 om 21:57 Reden: ps
thomaspomas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2010, 00:19   #23
dododo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 115
haar achterover

Ik vind niks mis met je haar Lance Alleen ik zou het niet achterover kammen.

Op 1 foto heb je dat gedaan. Ik vind n.l. dat het dan net lijkt of je dunner haar hebt. (niet alleen bij jou trouwens ook bij andere jongens/mannen lijkt t dan dunner)

Is ook niet een hip kapsel.

groet Dododo
dododo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2010, 02:19   #24
joopie123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Berichten: 46
Waarschijnlijk is hij een corpsbal...
joopie123 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2010, 10:01   #25
bombarie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 321
hey dude, ik heb hetzelfde haar als jij ben alleen 9 jaar ouder, maar ik snap wel dat je je zorgen maakt! Blijf lekker minox gebruiken zou ik zeggen!
Groetjes
bombarie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2010, 10:36   #26
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
jongens, soms snap ik niks van jullie..

ik met mn haarlijn mag nergens aan beginnen en jullie raden de ts minox aan? Deze bos is toch hartstikke vol? Het is nat en ook nog eens naar achter gekamd ... moet je nagaan als het gewoon droog is... met minox breng je de boel (in deze staat) alleen maar overhoop.
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2010, 11:42   #27
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robt001 Bekijk bericht
Deze bos is toch hartstikke vol? Het is nat en ook nog eens naar achter gekamd ... moet je nagaan als het gewoon droog is... met minox breng je de boel (in deze staat) alleen maar overhoop.
Daar heb je volkomen gelijk in. Lance heeft een volle haardos met een volwassen mannelijke haarlijn.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2010, 12:48   #28
bombarie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 321
Hij komt zelf hier omdat hij een probleem heeft met zijn haar. Zelf kun je het het beste beoordelen. Misschien zijn die haartjes bij zijn inhammen wel wat dunner en korter dan de rest, maar is dat voor ons niet te zien op die foto`s. Tegen mij zeggen ze ook dat er niets aan de hand is, maar ik vind zelf van wel. Ik zie trouwens wel een verdunning bij zijn inhammen, het is dunner dan frontaal in `t midden.
bombarie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2010, 14:00   #29
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Maar dat heb je ook bij niet kalende mensen, dus dat zegt niks. Iemand met die haarlijn en zo'n dichtheid met natgemaakt haar, ga je gene middelen laten gebruiken.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2010, 16:14   #30
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Ik wou net zeggen, hij zou best AGA kunnen hebben maar op deze foto's is daar werkelijk niets van te zien. Iemand die hierop wel AGA kan zien kan 80% van alle mannen boven de 20 fina en minox aanraden.
INT is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HaarWeb's Poster van het Jaar 2008 AnthonieH Mededelingen 104 16 januari 2022 15:24
5 mei 2008: HaarWeb bestaat 7 jaar! Webmaster Mededelingen 19 23 september 2013 13:33
[AC] FUE 2000 + foto's MGREEN Chirurgische behandelingen 94 10 februari 2013 15:07
21 jaar en word snel kaal hvk1987 AGA - Algemeen 100 24 maart 2010 01:50
Mijn situatie (Foto's bijgevoegd) Lucky Chirurgische behandelingen 39 9 april 2008 08:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.