Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 maart 2010, 00:33   #1
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Vragen over AGA

Hallo Mensen,

Ik ben vanochtend naar het ziekenhuis geweest vanwege mijn inhammen en de dokter heeft me recept voor minoxidil meegegeven 5%. Finasteride begin ik liever niet aan omdat ik mijn lichaam liever vrij wil houden van medicijnen waarvan ik niet precies weet wat de gevolgen zijn. Dermatoloog raadde me het ook af om te gaan gebruiken Ik word liever kaal denk ik dan dat ik met mijn hormonen ga zitten spelen, maar wie weet in de toekomst.

Ik wil dus wel minoxidil 5% gaan proberen

Maar goed heb dus wat vragen over kaalheid.

1. Mijn inhammen zijn ongeveer NW2 en je ziet wel duidelijk dat ik ze heb, vanaf mijn 16e tot mijn 17e is het vrij snel gegaan en vanaf mijn 17e tot nu (19) is er niet zo heel veel veranderd. Het is gaat nog wel iets achteruit, maar wel minder snel dan voorheen.

Kan het ook op den duur stoppen met de kaalheid en dat het blijft bij de huidige inhammen of zal het erger worden? Of als je inhammen nw2 of nw3 zijn is het al zeker dat je kaal word? Ik vraag me wel eens af of het namelijk niet komt door de puberteit, omdat je dan meer hormonen hebt ofzo en dat het misschien nu weer afzwakt.

2. Mijn vader heeft ook een terugtrekkende haargrens en inhammen, maar het begon bij hem wel later op ongeveer 25ste levensjaar.

Doordat het bij mij nu eerder begint is dat dan ook gelijk een teken dat het sneller zal gaan dan bij mun vader?

3. En weet iemand een goede website waar ik minoxidil 5% met depper kan bestellen? Bij de apotheek ben ik meer geld kwijt ben ik bang.

4. En als laatst: Wat vinden vrouwen eigenlijk van mannen die kaal worden en dus inhammen hebben/of kaal zijn? Ik merk dat ik onzeker ben naar vrouwen toe en dat als ik misschien weer een vriendin krijg ze me niet meer aantrekkelijk zal vinden op den duur als ik wel helemaal kaal word.

Vooral het laatste vind ik belangrijk, want ik ben nu echt bang dat niemand me straks meer wil en dat ik eeuwig single blijf mocht ik al mijn haar verliezen


mvg,

Hans

Laatst gewijzigd door Hans90; 13 maart 2010 om 00:35
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2010, 00:50   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het is mogelijk dat de inhammen niet of nauwelijks groter zullen worden. Vergelijk jezelf niet met je vader, maar met de vader van je moeder. En als die opa kaal is, wil dat nog steeds niet zeggen dat jij ook kaal zult worden.

Voor inhammen is Rogaine Foam prettig om mee te werken; het goedkoopst te krijgen via heel veel eBay-verkopers. Het is 5% minox zonder de vaak irriterende stof propyleenglyco, het is niet vettig en ruikt lekker.

Wat vrouwen betreft, is de mate van kaalheid voor de meeste vrouwen beslist niet het belangrijkste en als je vriendin je later in de steek zou laten vanwege voortschrijdende kaalheid, dan is het een waaaaardeloos mens.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2010, 16:18   #3
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Wat vrouwen betreft, is de mate van kaalheid voor de meeste vrouwen beslist niet het belangrijkste en als je vriendin je later in de steek zou laten vanwege voortschrijdende kaalheid, dan is het een waaaaardeloos mens.
Is dit ook je persoonlijke mening, Hanna?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2010, 16:20   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Is dit ook je persoonlijke mening, Hanna?
't Is een algemene koe van een waarheid.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2010, 17:10   #5
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
't Is een algemene koe van een waarheid.
Politiek gestudeerd?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2010, 17:16   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Politiek gestudeerd?
Moet je daarvoor studeren dan? Sinds wanneer?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2010, 21:48   #7
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Moet je daarvoor studeren dan? Sinds wanneer?
Vind het toch wel een kunst om een half uur te kunnen praten en dan nog geen antwoord op de vraag te geven...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2010, 22:27   #8
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink ik denk wel dat de meeste weten wat ze zou verkiezen

als ik me niet vergis had ze liever iemand met haar dan een kale man , of ben ik nu mis ?

het is niet de eerste keer eigentlijk dat zoiets kan hoor , ik denk wel dat het als middelmatige man en nog eens kaal er bovenop het wel erg moeilijk kan worden...
als je al iemand hebt en de relatie gaat prima dan zullen ze je wel nemen zoals je bent, maar omdat mensen nogal moeilijk te voorspellen zijn kan niemand je dit garanderen vrees ik....
er zullen altijd toyboys zijn dat hun hoofd op hol kunnen brengen, ik ken er zo ook wel eentje, godelijk gespierd lichaam en norwood 0,5 - 1 resulteren bij die gasten meestal in een zee van zelfvertrouwen, en dat trekt een vrouw ook aan , ik persoonlijk zou nog aan niemand nog vertellen over mijn ht's of haarmiddelen , lijkt me eerder een indruk van onzekerheid uit te drukken

zolang je haar stabiel blijft zal minox voldoende zijn , maar als het over de jaren verslechterd zal je eventueel voor de keuze staan om fina te nemen of kaal te worden , maar daar moet je nu nog niet over zitten piekeren want het wil niet zeggen omdat je inhammen hebt dat je daarom ook kaal word....
de pubertijd zorgt inderdaad voor verhoogde androgenenproductie , eens dit begint stopt dit niet zomaar , eens je 30ste kan je testoproductie al iets zakken, maar echt weinig... vanaf 45 - 50 zal je androgenenproductie al goed gezakt zijn

kan je niet eens een foto posten ? want momenteel zitten we hier maar te speculeren , voor hetzelfde geld is er totaal niks aan de hand met je haar hoor
kan gewoon een mannelijke haarlijn zijn dat je hebt...
je op jonge leeftijd al zorgen maken om je haar is ook niet gezond... brengt stress en onzekerheid met zich mee
hou gewoon de boel goed in de gaten , als je uitdunning ziet bovenop dan is het wel tijd om in actie te schieten , tenzij je het gewoon accepteerd, dan moet je geen medicijnen slikken...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 13 maart 2010 om 22:43
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2010, 12:53   #9
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
als ik me niet vergis had ze liever iemand met haar dan een kale man , of ben ik nu mis ?

het is niet de eerste keer eigentlijk dat zoiets kan hoor , ik denk wel dat het als middelmatige man en nog eens kaal er bovenop het wel erg moeilijk kan worden...
als je al iemand hebt en de relatie gaat prima dan zullen ze je wel nemen zoals je bent, maar omdat mensen nogal moeilijk te voorspellen zijn kan niemand je dit garanderen vrees ik....
er zullen altijd toyboys zijn dat hun hoofd op hol kunnen brengen, ik ken er zo ook wel eentje, godelijk gespierd lichaam en norwood 0,5 - 1 resulteren bij die gasten meestal in een zee van zelfvertrouwen, en dat trekt een vrouw ook aan , ik persoonlijk zou nog aan niemand nog vertellen over mijn ht's of haarmiddelen , lijkt me eerder een indruk van onzekerheid uit te drukken

zolang je haar stabiel blijft zal minox voldoende zijn , maar als het over de jaren verslechterd zal je eventueel voor de keuze staan om fina te nemen of kaal te worden , maar daar moet je nu nog niet over zitten piekeren want het wil niet zeggen omdat je inhammen hebt dat je daarom ook kaal word....
de pubertijd zorgt inderdaad voor verhoogde androgenenproductie , eens dit begint stopt dit niet zomaar , eens je 30ste kan je testoproductie al iets zakken, maar echt weinig... vanaf 45 - 50 zal je androgenenproductie al goed gezakt zijn

kan je niet eens een foto posten ? want momenteel zitten we hier maar te speculeren , voor hetzelfde geld is er totaal niks aan de hand met je haar hoor
kan gewoon een mannelijke haarlijn zijn dat je hebt...
je op jonge leeftijd al zorgen maken om je haar is ook niet gezond... brengt stress en onzekerheid met zich mee
hou gewoon de boel goed in de gaten , als je uitdunning ziet bovenop dan is het wel tijd om in actie te schieten , tenzij je het gewoon accepteerd, dan moet je geen medicijnen slikken...
Ik had al eerder foto's geplaatst en toen kreeg ik reacties dat het wel degelijk om aga zou gaan.
Maar goed ik merk de laatste 2 jaar niet echt achteruitgang. en het haar is nog niet aan het uitdunnen bovenop dus misschien heb ik geluk, maar merk wel dat ik op de haargrens wat dunnere en slappere haren heb dus dat zal wel niet zo'n goed teken zijn.

Dat wat je over vrouwen zegt daar was ik al bang voor, maarja waarom zou je ook voor een kalende man gaan als je iemand kan krijgen met een volle bos haar.

Ik wil graag Rogaine Foam gaan bestellen, maar wil wel graag in NL bestellen. Ik heb wat rond gekeken, maar kom vaak buitenlandse sites tegen of sites waar ik mijn twijfels bij heb.

Kan iemand mij een adres geven van een nl site waarvan zeker is dat het betrouwbaar is?

Laatst gewijzigd door Hans90; 14 maart 2010 om 13:35
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2010, 15:12   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
....maarja waarom zou je ook voor een kalende man gaan als je iemand kan krijgen met een volle bos haar.
Omdat iemand met een volle bos haar een dom, lelijk, onaantrekkelijk, humorloos, gemeen, egocentrisch misbaksel kan zijn! De haardos is NIET het belangrijkste.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Ik wil graag Rogaine Foam gaan bestellen, maar wil wel graag in NL bestellen. Ik heb wat rond gekeken, maar kom vaak buitenlandse sites tegen of sites waar ik mijn twijfels bij heb.
Kan iemand mij een adres geven van een nl site waarvan zeker is dat het betrouwbaar is?
Vele betrouwbare verkopers vind je op eBay, met onder hun naam het tevredenheidspercentage, en een heleboel reviews die je kunt nalezen. Deze verkopers hebben groot belang bij goede reviews en moeten dus goede produkten en goede service geven.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2010, 19:05   #11
gebruikersnaam1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2008
Berichten: 292
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Omdat iemand met een volle bos haar een dom, lelijk, onaantrekkelijk, humorloos, gemeen, egocentrisch misbaksel kan zijn!
ja maar dat kan een kaal iemand ook zijn geen appels met peren vergelijken he Een prima vent zonder haar legt het af tegen een prima vent met haar. Helaas maar zo is het.
gebruikersnaam1 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2010, 23:54   #12
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Omdat iemand met een volle bos haar een dom, lelijk, onaantrekkelijk, humorloos, gemeen, egocentrisch misbaksel kan zijn! De haardos is NIET het belangrijkste.



Vele betrouwbare verkopers vind je op eBay, met onder hun naam het tevredenheidspercentage, en een heleboel reviews die je kunt nalezen. Deze verkopers hebben groot belang bij goede reviews en moeten dus goede produkten en goede service geven.
Oke ik heb inmiddels Regain Foam besteld. Wat voor resultaten kan ik minstens verwachten van dit middel?

Ik heb verder een dikke bos haar het gaat me puur om de haren bij de inhammen en het haar op de slapen.

Nou weet ik dat het spul het beste werkt op de kruin, maar daar heb ik geen last van kaalheid. Is er een kans dat het haar weer terug groeit zoals 3 jaar geleden toen ik 16 was? Het is sinds mijn 16e tot nu ongeveer met 1 cm dieper geworden, of is dat te lang geleden om nog hersteld te worden?
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2010, 01:59   #13
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Het is toch logisch dat het om het totaal plaatje gaat?
De meeste mensen hebben wel IETS wat mooi kan zijn. Bij de ene is het de neus, zijn het de ogen, het lichaam of de haren.
Het aantrekkelijkst zijn natuurlijk de mensen waarbij al deze fysieke kenmerken van grote schoonheid zijn maar laten we realistisch zijn... hoeveel mensen hebben dat als je op straat rondloopt?

De meeste mensen hier zullen jaloers naar de NW 0 van de buurman kijken terwijl die buurman er ik weet niet hoeveel voor zou overhebben om zijn bierbuik tegen jouw strakke lichaam (of wat anders) in te ruilen.

Nu moet ik wel zeggen dat het probleem bierbuik stukken minder erg is dan haaruitval.
Ik zie eigenlijk twee fysieke problemen aan haaruitval:

1: een mooi kapsel is natuurlijk gewoon mooi, het is een versiering van je uiterlijk dat je naar eigen wensen kan inrichten.
2: een mooi kapsel is niet alleen een mooie aanvulling op je uiterlijk wat bijvoorbeeld een mooi lichaam wel is. Haar/je kapsel kan je gebruiken om de minder mooie dingen van je hoofd te verbergen. Heb je grote oren? Laat het haar rond je oren een beetje fatsoenlijk knippen en je ziet er niets meer van. Heb je een grote neus? Met een kale kop zal die neus nog groter lijken. Met andere woorden behalve versiering dient haar ook voor een soort camouflage. Als je aan haaruitval lijdt word je dus eigenlijk op twee manieren lelijker.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2010, 02:58   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Oke ik heb inmiddels Regain Foam besteld. Wat voor resultaten kan ik minstens verwachten van dit middel?
Regain Foam bestaat niet. Het zal Rogaine Foam zijn.
Niemand kan je iets garanderen over het resultaat.
Hopelijk zal het ten eerste voorkomen dat de inhammen groter worden en ten tweede dat er heel langzaam toch nieuwe haartjes beginnen te groeien.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2010, 03:00   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Als je aan haaruitval lijdt word je dus eigenlijk op twee manieren lelijker.
Alleen als je flaporen, een grote neus, littekens, deuken of bulten op je schedel hebt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Finasteride en een aantal brandende vragen instinct Medicijnen/haargroeimiddelen 16 23 maart 2010 16:21
vragen, vragen , vragen ... nyah TTM - Algemeen 1 23 september 2004 22:35
Helemaal nieuw, heel veel vragen. jeffrey099 Haarwerken 1 15 september 2004 23:53
Stel je vragen over HM aan Dokter Gho Henk21 Overige behandelingen 27 23 april 2004 21:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.