Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 maart 2010, 18:29   #31
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Jaja, met hoeveel vrouwen met kale koppies heb jij dan een date gehad?

Die zijn onbereikbaar voor mij...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2010, 18:31   #32
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Die zijn onbereikbaar voor mij...
Hoezo? Houden zij niet van kale mannen? Of rennen ze meteen weg na het moeten aanhoren van jouw vieze praatjes?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2010, 19:01   #33
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hoezo? Houden zij niet van kale mannen? Of rennen ze meteen weg na het moeten aanhoren van jouw vieze praatjes?
Ze hebben allemaal een onopvallend haarwerk...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2010, 18:49   #34
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Inmiddels is het een paar week geleden dat ik naar het ziekenhuis ben geweest voor mijn haar.

Ik merk nu dat ik er het laatste half jaar er ontzettend veel mee bezig ben. Het begint gelijk s'ochtends vroeg al, ik sta op en kijk in de spiegel en dan zie ik die inhammen en voel ik me gewoon ontzettend klote. Op werk e school kijk ik er ook naar als ik naar de wc ga en lijkt wel af en toe alsof ik paniek raak.

Even een schets van mijn leven;

Ik ben 19 jaar en een student, ik woon momenteel op kamers. Ik zit dus midden in mijn uitgaansleven en merk dat ik beperkt word in mijn plezier door die inhammen. Door mijn inhammen voel ik me ten eerste een stuk ouder en mensen schatten me ook ouder. Ten tweede ben ik er erg onzeker over en ten derde doe ik niks meer aan mun haar omdat ik het idee heb dat het toch niks meer uitmaakt en zoek ik een manier om het te accepterem.

Nu is mijn haar bovenop nog harstikke dik en gezond, het enige wat ik dus merk is dat het haar aan de zijkant dunner is dan de rest (net voor de oren en een gedeelte schuin boven het oor) en dat ik wat slapper haar heb bij de haargrens. Zoals het er nu uitziet heb ik nog net niet het zelfde kapsel als mijn vader nu heeft, maar mijn vader is 50 en heeft dus ook inhammen, maar niet dat dunne haar op de slapen.

Ik maak me dus zorgen, want ik ben nu 19 en ik moet het nog mijn hele leven doen met de haren die ik nu heb. Ik ben bang dat als ik straks bijvoorbeeld 24 ben ik echt zo'n eilandje heb, want dat heb ik nu al een klein beetje alleen is het haar dus nog harstikke dik.

Ik wilde eerst niet aan de finasteride, en dat komt deels doordat ik niet wil toegeven dat er een kans bestaat dat ik kaal wordt en aan de andere kant lijkt het me gewoon erg klote om door de finasteride straks met dikke vrouwen borsten te zitten.

Laat finasteride ook permanente schade achter?

Als ik het tegen elkaar opweeg, denk ik dat kaal worden in dit geval erger is, maar ik heb al veel info bekeken over finasteride en daar hoor ik goede en slechte verhalen over. Ik twijfel dus, maar ik word ook gek van de kopzorgen die ik er van heb.

Wat raden jullie mij aan? Ik ben dus 19 en heb denk ik NW2+. Moet ik aan de finasteride gaan? Rogaine Foam heb ik al besteld trouwens.

mvg,

Hans
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2010, 18:56   #35
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Inmiddels is het een paar week geleden dat ik naar het ziekenhuis ben geweest voor mijn haar.

Ik merk nu dat ik er het laatste half jaar er ontzettend veel mee bezig ben. Het begint gelijk s'ochtends vroeg al, ik sta op en kijk in de spiegel en dan zie ik die inhammen en voel ik me gewoon ontzettend klote. Op werk e school kijk ik er ook naar als ik naar de wc ga en lijkt wel af en toe alsof ik paniek raak.

Even een schets van mijn leven;

Ik ben 19 jaar en een student, ik woon momenteel op kamers. Ik zit dus midden in mijn uitgaansleven en merk dat ik beperkt word in mijn plezier door die inhammen. Door mijn inhammen voel ik me ten eerste een stuk ouder en mensen schatten me ook ouder. Ten tweede ben ik er erg onzeker over en ten derde doe ik niks meer aan mun haar omdat ik het idee heb dat het toch niks meer uitmaakt en zoek ik een manier om het te accepterem.

Nu is mijn haar bovenop nog harstikke dik en gezond, het enige wat ik dus merk is dat het haar aan de zijkant dunner is dan de rest (net voor de oren en een gedeelte schuin boven het oor) en dat ik wat slapper haar heb bij de haargrens. Zoals het er nu uitziet heb ik nog net niet het zelfde kapsel als mijn vader nu heeft, maar mijn vader is 50 en heeft dus ook inhammen, maar niet dat dunne haar op de slapen.

Ik maak me dus zorgen, want ik ben nu 19 en ik moet het nog mijn hele leven doen met de haren die ik nu heb. Ik ben bang dat als ik straks bijvoorbeeld 24 ben ik echt zo'n eilandje heb, want dat heb ik nu al een klein beetje alleen is het haar dus nog harstikke dik.

Ik wilde eerst niet aan de finasteride, en dat komt deels doordat ik niet wil toegeven dat er een kans bestaat dat ik kaal wordt en aan de andere kant lijkt het me gewoon erg klote om door de finasteride straks met dikke vrouwen borsten te zitten.

Laat finasteride ook permanente schade achter?

Als ik het tegen elkaar opweeg, denk ik dat kaal worden in dit geval erger is, maar ik heb al veel info bekeken over finasteride en daar hoor ik goede en slechte verhalen over. Ik twijfel dus, maar ik word ook gek van de kopzorgen die ik er van heb.

Wat raden jullie mij aan? Ik ben dus 19 en heb denk ik NW2+. Moet ik aan de finasteride gaan? Rogaine Foam heb ik al besteld trouwens.

mvg,

Hans
Finasteride samen met Rogaine Foam lijkt me een prima combinatie om direct mee te beginnen (ook voor je gemoedsrust).

Finasteride is geen snoepgoed, maar aan de andere kant lees je op internet vaak alleen maar de mindere kanten ervan. Mensen die er tevreden over zijn gaan liever andere dingen doen dan op zo'n forum rondhangen...

Succes en sterkte!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2010, 19:06   #36
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
AGA erf je bijna altijd van de vader van je moeder. En dus niet van je vader.

Ik zou willen adviseren om eerst met Rogaine Foam te starten en eerst te testen hoe je daarop reageert. Na 3 maanden gebruik zou je 's avonds Spectral DNC kunnen gebruiken i.p.v. foam (dit in verband met de gelige kleur van dat spul)
Als er na een half jaar niet voldoende resultaat is geboekt met deze produkten, kun je er finasteride bij gaan slikken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2010, 19:36   #37
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
AGA erf je bijna altijd van de vader van je moeder. En dus niet van je vader.

Ik zou willen adviseren om eerst met Rogaine Foam te starten en eerst te testen hoe je daarop reageert. Na 3 maanden gebruik zou je 's avonds Spectral DNC kunnen gebruiken i.p.v. foam (dit in verband met de gelige kleur van dat spul)
Als er na een half jaar niet voldoende resultaat is geboekt met deze produkten, kun je er finasteride bij gaan slikken.
De vader van mijn moeder werd pas op latere leeftijd kaal. Hij heeft altijd een rechte haarlijn gehad. De vader van mijn vader heeft ook altijd een bos haar gehad en werd pas ook op late leeftijd kaal.

Mijn vader is niet kaal (wel inhammen)
Mijn broer is ook niet kaal (kleine in hammen)

En waarom heb ik dan ineens wel last, want zelfs mijn overgrootouders waren niet kalend....

Ik begin eerst wel met de rogaine foam dan, maar voor mijn gevoel is elke haar die ik verlies een haar teveel snap je?

Hoe kijk jij tegen finasteride aan Hanna?
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2010, 03:01   #38
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Ik begin eerst wel met de rogaine foam dan, maar voor mijn gevoel is elke haar die ik verlies een haar teveel snap je?
Hoe kijk jij tegen finasteride aan Hanna?
Met Rogaine Foam heb je de meeste kans op nieuwe haartjes op de inhammen en met Spectral DNC nog meer kans. Die zou je dus het beste eerst kunnen gebruiken en het resultaat afwachten, zodat je finasteride misschien helemaal niet nodig hebt of in ieder geval kunt uitstellen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2010, 16:27   #39
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Met Rogaine Foam heb je de meeste kans op nieuwe haartjes op de inhammen en met Spectral DNC nog meer kans. Die zou je dus het beste eerst kunnen gebruiken en het resultaat afwachten, zodat je finasteride misschien helemaal niet nodig hebt of in ieder geval kunt uitstellen.
Oke, maar stel dat ik wel Finasteride moet slikken en je krijgt bijvoorbeeld last van bijwerkingen zoals borstvorming ofzo, gaan die klachten wel weg als je er dan mee stopt?

En nog even een vraagje over Rogaine Foam. Als ik het preventief ook op andere plekken ga smeren zoals op de kruin, en ik stop later met de behandeling, zijn dan die haren afhankelijk van dat spul geworden?

Want ik wil het denk ik ook preventief gaan smeren op andere plekken.
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2010, 17:09   #40
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, na stoppen met finasteride verdwijnen de klachten bij de meesten wel.
Ik zou geen minox preventief gaan smeren, ook omdat je immers geen zin hebt in onnodige sheddings.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2010, 20:56   #41
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Ik begin eerst wel met de rogaine foam dan, maar voor mijn gevoel is elke haar die ik verlies een haar teveel snap je?
Ik snap je! vooral op die leeftijd, met uitgaan vrouwen enz.
Je moet gewoon die keuze maken om er wel iets aan te doen of niet. Maar in jou geval ben je er heel veel mee bezig zo te lezen. Dus het is erg belangrijk voor je en je wil er iets aan doen. Als je fina overweegt ga dan niet gelijk op de verhalen op internet af, want alleen mensen met negatieve ervaringen schrijven.
Je kunt het bv ook heel positief bekijken: Zo van de FDA heeft het goedgekeurd dat zal niet gebeuren als het merendeel ernstige klachten ondervind. Ook zal een arts het zelf niet gebruiken of het voorschrijven als het heeeel slecht is.
Ze klagen in nederland en zeker in landen als australie over dat roken slecht is etc etc en dan zouden ze wel een zwaar slecht medicijn op de markt brengen? in Australie mag er zelfs reclame van op de tv en in Amerika kun je het in kilo's bij de drogist kopen. Daarnaast gebruikt heel hollywood het. Ze hebben zelfs gekeken of het nut heeft voor iedere man om preventief fina te gaan slikken. (ivm prostaatvergroting)
Ook om je tietangst weg te nemen. Dit gebeurd echt maar heel zelden en het is dan niet zo dat je gelijk een cup C hebt. Als je een klein beetje iets voelt kun je gewoon stoppen.
Er zitten wat mogelijke bijwerkingen aan want het is een medicijn. Een bijwerking ervan is bv dat je haar beter wordt. Kijk hoeveel mensen er roken drinken drugs gebruiken? denk jij ook bij elk biertje, hier kan ik tieten van krijgen of krijg ik leverkanker van?

Nu wil ik je het zeker niet aanraden maar je moet wel relativerend blijven denken. Natuurlijk is er kans op bijwerking maar je moet er niet vanuitgaan.

Laatst gewijzigd door Noob; 26 maart 2010 om 20:59
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2010, 01:06   #42
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Dat finasteride stel ik eerst nog even uit, ik probeer eerst wel even rogaine foam om te kijken of dat wat helpt.

Ik ben net verhuist en kwam toevallig vanavond een harde schijf met foto's tegen en ben even alles nauwkeurig gaan vergelijken met nu.

Heb foto's naast elkaar gezet in Paint en heb zowel de zijkant als de voorkant bekeken en wat me dus opvalt is dat er eigenlijk niks veranderd is.

Die inhammen waren op mijn 17e en 18e net zo groot als nu, ben nu bijna 20. Eerder had ik een topic geopend dat ik van mening was dat het erger was geworden, maar het is nog steeds hetzelfde als 3 jaar geleden. Je ziet welliswaar wel een verandering van mijn 16e naar mijn 17e in mijn haarlijn, maar daarna dus niet meer.

Hoe snel moet AGA gaan eigenlijk?, want als ik het vergelijk is er eigenlijk geen verschil te zien. Haarpatroon is nog steeds hetzelfde. Het enige wat misschien het geval is, is wat slappe haren, maar dat zou ik eventueel sterker kunnen krijgen met Rogaine Foam. En het zou best kunnen dat het een klein beetje erger is geworden, maar dan praten we zeker weten over enkele millimeters en niet over centimeters.

Ben aan 1 kant wel blij dat ik geen verergering zie, maar aan de andere kant kan het ook gewoon heel langzaam gaan en dat ik over 2 jaar ineens wel verschil zie natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Hans90; 27 maart 2010 om 01:09
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2010, 01:38   #43
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Hoe snel moet AGA gaan eigenlijk.
Het kan heel snel gaan, maar zo te horen heb jij de langzame variant (als je AGA hebt..).
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2010, 01:57   #44
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Het kan heel snel gaan, maar zo te horen heb jij de langzame variant (als je AGA hebt..).
Als ik een foto van de bovenkant maak heb ik NW2, dus neem aan dat als je haarpatroon overeen komt met de norwood scale je toch aga hebt? Haar aan de zijkanten (net boven de bakkebaarden) is ook dunner als de rest dus dat is volgens mij ook niet zo goed. Maar het is niet dunner geworden laatste 2,5 jaar.

Laatst gewijzigd door Hans90; 27 maart 2010 om 02:01
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2010, 04:00   #45
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Maar het is niet dunner geworden laatste 2,5 jaar.
Niet dunner geworden en inhammen niet of nauwelijks erger, dan is er niks aan de hand.
Door de tekeningen van Norwood zou je kunnen denken, dat iedereen van NW 1 langzaam maar zeker een NW VII zou kunnen krijgen, maar dat is zeer zeker niet het geval.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Finasteride en een aantal brandende vragen instinct Medicijnen/haargroeimiddelen 16 23 maart 2010 16:21
vragen, vragen , vragen ... nyah TTM - Algemeen 1 23 september 2004 22:35
Helemaal nieuw, heel veel vragen. jeffrey099 Haarwerken 1 15 september 2004 23:53
Stel je vragen over HM aan Dokter Gho Henk21 Overige behandelingen 27 23 april 2004 21:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.