Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 december 2003, 13:05   #1
Tsol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2003
Locatie: Nederland :D
Berichten: 44
Alopecia Aerata

Ook ik heb deze ziekte, en ik heb een vraag aan diegene die het al lang hebben.

Ik heb de ziekte nu iets langer dan zes maanden en sinds een week of (het wat allemaal aan het terruggroeien) 2 is het weer aan het uitvallen.

Ik heb nu echt de hoop bijna verloren, ik ben net 17 geworden.

Hoe houden jullie het vol?!?!

Hoe kun je in godsnaam op mijn leeftijd deze ziekte accepteren!?!??!
Ik weet nu al dat ik deze ziekte nooit kan accepteren.

In ieder geval, als dit nog langer duurt dan word ik echt gek, heel gek...
__________________
Tsol is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2003, 19:57   #2
Tsol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2003
Locatie: Nederland :D
Berichten: 44
Niemand die het iets boeit!?

Mja, was te verwachten...
__________________
Tsol is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2003, 20:33   #3
eline
Disasterpiece
 
eline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2003
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 89
ik ben van het ttm-forum maar wil even zeggen de deze forums minder beantwoord worden als ttm(meest bezochte). (dat merk ik toch aan aantal replies)
dus je moet niet in paniek slagen als iemand niet direct antwoord.

het is maar dat je het weet...

btw: 17 en areata? amai amai, das ook niet simpel.
hopelijk krijg je antwoord op je vraag, waar op gebied van areata ben ik niet thuis.

groetjes Eline
eline is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2003, 22:24   #4
taxmina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2003
Locatie: zeeland
Berichten: 11
tsol

het is misschien een wel heel erg schrale troost voor je,maar ik kreeg als kind van 6 alopecia en dat is nooit echt helemaal weg geweest.
Eerst helemaal kaal , tydens tienerjaren plekken. Ben nu 45 getrouwd, 2 volwassen kids en pruikdragend.
Ik woon op een dorp en toen na m'n zwangerschappen de alopecia weer erger werd gingen er by ons op het dorp de geruchten dat ik kanker had en aan de chemo was,toen realiseerde ik my ineens dat het toch nog wel meeviel en dat het gelukkig alleen maar alopecia was. Die wetenschap heeft mij er overheen geholpenen ik ga nu al jaaaaren met pruik vrij gelukkig door het leven, maar ik snap dat het op deze leeftijd voor jou heel erg zwaar is.
Groetjes en veel sterkte
taxmina is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2003, 13:16   #5
marianneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: brabant
Berichten: 116
Hoi,

Ik heb sinds mijn 8e alopecia areata en draag sinds mijn 11e een pruik. (ben nu bijna 28) Ik heb altijd gezegd dat ik het nooit zou accepteren, maar je moet wel. Het is moeilijk, maar heb het na vele lange jaren geaccepteerd. Je leven word hierdoor veel makkelijker. Maar het wil niet zeggen, dat ik het er nooit meer moeilijk mee heb. Ik ben blij dat ik niet een "ergere" ziekte heb, zoals kanker of spierziekte. Maar ja alopecia is zeker niet makkelijk.
Veel sterkte,

Groetjes Marianneke
marianneke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2003, 13:59   #6
Tsol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2003
Locatie: Nederland :D
Berichten: 44
Met wat kan je het allemaal behandelen?
__________________
Tsol is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2003, 18:55   #7
Tsol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2003
Locatie: Nederland :D
Berichten: 44
Weet je wat het ergste is,
Soms lijkt het dat ik met minder haar mezelf niet meer ben, meer terruggetrokken, kan moeilijker van het leven genieten enzo...

Het klinkt misschien heel raar maar, soms wil ik mezelf ook niet meer zijn...

Naja, Het liefst wil ik hier een heel verhaal van me afschrijven, dat doe ik ook nog wel een keer, dan snappen jullie waarom ik het allemaal depressief begin in te zien.
__________________
Tsol is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2003, 13:32   #8
JaRule17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2001
Berichten: 54
ey mail me een keer of als je msn hebt kan je me voegen op doloe2003@hotmail.com
ik heb deze ziekte gekregen op me 15e midden in me puberteit ik ben nu 18 heb het zeker niet geaccepteerd maar ik ben nu pas begonnen met een soort verwerkingsfase ookal ga ik het nooit accepteren
door deze ziekte heb ik geleerd dat niks in het leven standaard is morgen kan je been eraf vallen ofzo
je moet gewoon proberen het beste ervan te maken en van al dat negatieve iets positiefs proberen te maken
het is 1 v.d. ergste maar ook mooiste dingen in me leven geworden want ik heb er veel uit kunnen leren maar ik praat liever via mail hierover

sterkte he!
JaRule17 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2003, 00:34   #9
WendyZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2003
Berichten: 41
Hai!

Sinds kort heb ik deze ziekte ook en heb ik veel moeite deze ziekte te accepteren. Schrijf gerust van je af op deze board want ik zou graag je verhaal willen horen!
Hoeveel kale plekken heb je op het moment? En ben je bezig met behandelingen o.i.d.?

Sterkte!

Wendy
WendyZ is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2004, 16:43   #10
Tsol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2003
Locatie: Nederland :D
Berichten: 44
Ja hier ben ik weer, alleen hier als ik me bagger voel.

Ik draai nu ff lekker hard muziek hoef ik mezelf niet horen denken....

Naja, hoeveel plekken ik heb?
Tjah, nu weer 1 helemaal vooraan mn hoofd, die was eerst terruggegroeid maar alles is er weer uitgevallen, verder de zijkanten langs mn oor zijn weg en achter is het een stuk weggetrokken, en mn haargrens blijft omhoog gaan :-( !!!!
__________________
Tsol is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2004, 21:53   #11
Wiske
HaarWeb lid
 
Wiske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4
Hoi,

Ik heb al AA vanaf mijn 12de (ben nu 25) en ben al 5 jaar kaal geweest. Vorig jaar is het 9 maanden helemaal terug geweest en heb ik een heel leuk en vlot kapsel gehad!! Maar daarna was het weer raak en nu heb ik een hele grote middenscheiding. Dus alleen nog maar een beetje achter en boven mijn oren. Momenteel groeit het een beetje en valt het veel uit, dus het wisselt constant. Ik heb er nu al zoveel ervaring mee en heb met mijn ouders in de afgelopen tien jaar (ben een tijd geleden gestop met bezoeken) diverse ziekenhuizen bezocht. Doktoren zijn nu bezig met onderzoeken, maar echt concrete resultaten zijn er nog niet behaalt. Ik heb het nu geaccepteerd. Ik adviseer je om de site van AAPV te bezoeken: www.aapv.nl en daar eens te kijken. Heel erg veel succes ermee en doe rustig aan is mijn advies. Het is inderdaad verschikkelijk om naar jezelf te kijken elke dag, maar je moet ermee leren leven. Binnenkort laat ik wederom mijn wenkbrauwen pigmenteren. Afwachten.......

Wiske
Wiske is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2004, 19:12   #12
*Liejvurd*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 114
Hoi,

Ik Heb Het Nu Ongeveer 6 Maanden & het er ook nog best wel moeilijk mee. Vooral omdat iedereen zegt, wanneer ik heb gezegd dat ik AA heb, "je had vroeger altijd zo'n mooi haar" En dan denk ik ja, ik had ook mooi haar!!!
Waaaah...voor de buitenwereld probeer ik het ook meestal un btje goed te houde, soms voel ik me ook wel goed hoor, maar heel vaak ook niet. Dan voel ik me gewoon ongemakkelijk; met zo'n stom hoofddoekje op(heb namelijk nog niet al mijn haar verloren & ben eigenlijk nog niet aan un pruik toe) Laatst zei mijn leraar(un leraar waar ik altijd goed mee op kon schieten) doe dat rare ding us af(weet je wel op zo'n grappige toon) dan weet ik nog steeds niet hoe ik moet doen! moet k hem in verlegenheid brengen en zeggen:"jah, wat moet je anders als je half kaal bent" of het maar zo laten en er snel overheen praten. En dan heb ik nog mijn vriend! Hij werd verliefd op het meisje met het prachtige haar(toen kon je het nog niet zo duidelijk zien) en in de 2de week ofzo heeft hij gehoord dat zijn "knappe vriendin" waarschijnlijk helemaal kaal wordt! Ik weet bij god niet hoe ik soms tegen hem moet doen! Het is zo moeilijk voor ons beiden....hij wil me helpen en zegt dat ze wel un medicijn vinden, maar dat vinden ze niet, gilt het dan van binnen. Dan ben ik echt hopeloos & verdrietig.....dit wordt un lulverhaal he, ipv van un oppepverhaal
Sorrie, ma moest er ff uit..:S

Sterkte,
Ik
__________________
heel langzaam komt het terug?
*Liejvurd* is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2004, 09:22   #13
mooswindhoos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2003
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 53
Hoi Tsol

Hoi Tsol,

Ben mooswindhoos (Monique) ben 26 jaar en heb AA ongeveer vanaf mijn 14de. Kan heel goed begrijpen wat je allemaal doormaakt.
Toen ik in mijn pubertijd last ging krijgen van AA voelde ik me heel onzeker natuurlijk kwam dat ook door de mensen om me heen want tja iedereen kijkt toch op de leeftijd hoe je er uit ziet. Maar gelukkig ben ik nu heel tevreden heb een pruik waar ik tevreden over ben, doe alles waar ik zin in heb (sporten, zwemmen, achtbaan).
Kan via deze site natuurlijk niet al mijn ervaringen met je delen.
Aanstaande zaterdag komen we met een paar meiden bij elkaar bij mij thuis.
Misschien dat je ook zin hebt om te komen (andere meiden zijn natuurlijk ook welkom) kan je tenminste je verhaal aan mensen kwijt. ALs je bij elkaar zit praat tocht wat makkelijker dan via dit forum.
Er staat een oproepje onder de rubriek haarproblemen bij vrouwen.

Je kunt me natuurlijk ook altijd een mailtje sturen ik sta in de meberlist bekent onder de naam MOOSWINDHOOS.

Hoop nog wat van je te horen

Groetjes,

Monique
mooswindhoos is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2004, 17:50   #14
tinny
HaarWeb lid
 
tinny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 131
hey tsol,
Ik ben nu 14 jaar, en heb deze ziekte al 6 jaar...ik ben nu sinds oktober kaal aan het worden en ben nu sinds enkele weken helemaal kaal...ik hebd eze ziekte altijd geaccepteerd, ik hou steeds vast aan de gedachte, wij hebben geen pijn, wij kunnen gewoon (wat is gewoon) door het leven gaan..wij hebben geen pijn, mensen met aids of kanker ofzo daarintegen wel...ik kan je maar 1 enkele tip geven PROBEER het te aanvaarden!

P.S. je kan mijn verhaal lezen bij de "tread" mijn verhaal (het is wel lang, maar al zeg ik het zelf, het is de moeite om het te lezen... )

als je msn hebt en je wil eens babbelen, voeg me gerust toe, mijn msnadres is montecchi89@hotmail.com (andere mensen mogen me ook toevoeggen om eens te babbelen hoor )

groetjes en veel sterkte Tinny
tinny is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.