Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 4 juni 2005, 13:40   #1
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
(Bekende) lieden met AGA waarbij het goed staat

Dit hele forum is doospekt met een afkeer van AGA. Niets mis mee natuurlijk, maar laten we ook eens naar de zonnige zijde kijken. Ik zelf vind een NW7 (een biljartbal) slechts in bepaalde gevallen mooi, maar er is nog zoveel tussen. Laten we in dit topic eens (bekende, hoeft niet per se bekend, wanneer je toevallig ergens op een foto stuit) lieden tonen waarbij een toch duidelijk zichtbare AGA goed staat. Mijn aftrap:

Roy Scheider (acteur in onder andere Jaws)



Michael Biehn (acteur)


Lance Henriksen (acteur)


Hugo Weaving (acteur in onder andere The Matrix)



Laatst gewijzigd door Haarmannetje; 4 juni 2005 om 13:43
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2005, 14:12   #2
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Ik denk dat ze er allemaal beter uitzien met meer haar...
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2005, 14:19   #3
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Ik denk dat ze er allemaal beter uitzien met meer haar...
Naar jouw mening misschien, maar is dat alles waar het om gaat? Ik zal mij sterk vergissen, maar ik durf te zweren dat het bijvoorbeeld Hugo geen ene fluit uitmaakt.

Ik zelf vind dit eerlijk gezegd nog mooier dan een NW1! Zeker zoals het bijvoorbeeld zit bij Lance Henriksen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2005, 14:28   #4
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
deze gasten hebben allemaal inhammen waar ook ik mee kan leven

het is pas een marteling als die inhammen zich naar elkaar toe bewegen en je bovenop een eilandje krijgt met in de verte nog een paar zieke haren.
Dat kan de zelf de meest charismatische vent ten onder brengen....en de enige humane oplossing is dan scheren

Laatst gewijzigd door T4BuL4 R4S4; 4 juni 2005 om 14:36
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2005, 14:58   #5
Haarzoeker
HaarWeb lid
 
Haarzoeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Berichten: 191
Deze mensen zijn alleen voor "ons kenners" kalend. Iemand die zich niet met haaruitval bezighoudt zal het niet opvallen. Daarbij zijn zij allemaal de 30 zeker gepasseerd en hebben een normale haarstatus voor hun leeftijd.
Ik denk dat de meesten hiermee kunnen leven dat zij op 40e die haarstatus hebben. Feit is echter, dat de meesten hier nog geen 30 jaar zijn en het voorzuitzicht hebben om binnen enkele jaren ook voor de "niet kenners"kalend kaal zullen zijn.
Haarzoeker is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2005, 17:28   #6
Buutnlander
HaarWeb lid
 
Buutnlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 191
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dit hele forum is doospekt met een afkeer van AGA. Niets mis mee natuurlijk, maar laten we ook eens naar de zonnige zijde kijken. Ik zelf vind een NW7 (een biljartbal) slechts in bepaalde gevallen mooi, maar er is nog zoveel tussen.

Kut the crap wil je, ik hoop echt dat je een grapje maakt, of dat je toen je dit bericht aan het typen dronken of misschien wel stoned was. Laat mij dan is een foto zien van iemand die er met een nw7 mooi uitziet.
Ik snap je doel, je probeert AGA te relativeren, misschien heb jij dat voor jezelf al bereikt. Dan heb ik alle respect voor je, maar ik zal AGA nooit maar dan ook nooit accepteren en dit geldt niet alleen voor mij.
__________________
Status:
21 jaar: Haargrens 0.5 cm teruggetrokken, dunner wordend haar, maar nog niks aan de hand

Elke dag:
0.5 mg Dutasteride
Alpecin C1 + Alpecin ASL

Toekomst:
Orale Spiro
Fluridil





Buutnlander is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2005, 17:57   #7
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buutnlander
Kut the crap wil je, ik hoop echt dat je een grapje maakt, of dat je toen je dit bericht aan het typen dronken of misschien wel stoned was. Laat mij dan is een foto zien van iemand die er met een nw7 mooi uitziet.
Ik snap je doel, je probeert AGA te relativeren, misschien heb jij dat voor jezelf al bereikt. Dan heb ik alle respect voor je, maar ik zal AGA nooit maar dan ook nooit accepteren en dit geldt niet alleen voor mij.
Als ik een foto zou laten zien met iemand die er met een NW7 mooi uitziet, dan zul jij altijd zeggen dat jij dat niet mooi vindt, dus ik bespaar mijzelf de moeite. Het feit is hier kennelijk al weer volkomen duidelijk, dat er geen touw aan vast te knopen is aan wat andere mensen vinden. Je doet wel ontzettend dramatisch met die laatste zin. Alsof het een gevecht op leven en dood is! Niemand zal zeggen dat je niet moet zeuren, zelfs ik niet, maar je kunt ook overdrijven.

Maar zoals met je eerste zin ook, dat laat al weer zien hoever het allemaal al gekomen is. Kennelijk spoor je niet wanneer je tegenwoordig kaalheid in sommige gevallen ook mooi vindt.

Wat een trieste wereld.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2005, 18:34   #8
den oli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2005
Berichten: 92
Weet je...vroeger trok ik me minder aan van die terugtrekkende haargrens omdat ik die inhammen gewoon heel 'natuurlijk' vond en eigenlijk zelfs mooier dan wanneer je haarlijn compleet 'onaangetast' is en een echte rechte lijn is.

Het jammere is enkel dat het niet bij die inhammen blijft...
__________________
Regime:

- Minoxidil 2%, op inhammen met beperkt resultaat. Sinds 10/06 ook om m'n kruin begonnen. Mss eind deze maand overschakelen op 5%;
- Implan Shampoo en lotion;
- Actigener shampoo (mild, binnen 2 weken overschakelen op de sterkere versie);
- Vanaf 10/06 Nizoral (2%);
- Dagelijks groene thee.

Twijfel: Alopsesan 400 en Minox 5%.
den oli is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2005, 15:43   #9
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Niet om je argumentatie te ondermijnen Haarmannetje, maar Hugo Weaving (agent Smith) is zich wel degelijk bewust van zijn haarstatus. Bij 'the making of' zei hij, toen hij zichzelf terugzag: 'Ugh! Look at that receeding hairline!', of iets dergelijks.
Ik vind het hem overigens uitstekend staan; komt zijn karakterkop ten goede. Anders zou het natuurlijk zijn als zijn kruin ook aan het kalen was. Dan verandert een karakterkop ineens in zo'n oudemannen-kop, tenzij je het afscheert natuurlijk.
Maar okay, we hebben het hier over Hollywood, logisch dat deze mensen zich om dit soort zaken druk maken. Dat is nu eenmaal zo.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2005, 15:46   #10
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Niet om je argumentatie te ondermijnen Haarmannetje, maar Hugo Weaving (agent Smith) is zich wel degelijk bewust van zijn haarstatus. Bij 'the making of' zei hij, toen hij zichzelf terugzag: 'Ugh! Look at that receeding hairline!', of iets dergelijks.
Ik vind het hem overigens uitstekend staan; komt zijn karakterkop ten goede. Anders zou het natuurlijk zijn als zijn kruin ook aan het kalen was. Dan verandert een karakterkop ineens in zo'n oudemannen-kop, tenzij je het afscheert natuurlijk.
Maar okay, we hebben het hier over Hollywood, logisch dat deze mensen zich om dit soort zaken druk maken. Dat is nu eenmaal zo.
Ja, gek inderdaad, dat een kalende kruin een totaal ander effect geeft dan inhammen.

Die opmerking valt me wel wat van hem tegen. Niet dat ik hem goed ken ofzo, maar bij sommige mensen heb je het gevoel dat ze zeer stabiel zijn en ook zeer relativerend in het leven staan. Dat had ik bij hem ook. Zo'n opmerking geeft toch wel weer een ander beeld. Jammer.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2005, 21:54   #11
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Nu, allemaal goed en wel, maar een volle haardos blijft toch het allermooiste.

__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2005, 22:18   #12
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
wie is dat??!?!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2005, 22:21   #13
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Phil Spector. Ooit bekende Amerikaanse muziekproducer, staat nu terecht voor moord.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2005, 22:34   #14
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Phil Spector. Ooit bekende Amerikaanse muziekproducer, staat nu terecht voor moord.
is dat haar echt?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2005, 22:38   #15
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Ik denk het wel.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hans Teeuwen Eefje Van alles en nog wat... 1 25 januari 2005 21:03
Weer 30 minuten gedwangd.... Grover TTM - Algemeen 7 25 december 2003 07:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.