Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 19 juni 2005, 22:33   #31
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
De Ideale Man/vrouw????????

Gelijk heb je, de maatschappij dringt ons een "BEELD" op van hoe we er moeten uitzien!!! "ALLES" moet gewoon "TE" perfect!!! Geen wonder dat er zoveel drama' s gebeuren zoals zelfmoord, verslaving, gezinsmoord, enz.... De psychiatrishe instellingen zitten vol en velen lopen ofwel naar de psychiater ofwel naar de plastische chirurg. En dat allemaal om maar aan dat "IDEALE?????" te kunnen voldoen!
En het heeft allemaal zo weinig belang, maar spijtig genoeg leven we in zo een dolgedraaide maatschappij!
Schoonheid komt toch van binnenuit! Als je ouder word besef je pas de "WAARDE" van de innerlijke schoonheid.
En als verpleegkundige werkzaam in een RVT. kan ik wel dagelijks bevestigen hoe vergankelijk deze "uiterlijke" schoonheid is!!!

Veel liefs aan alle haarwebleden, Karin.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2005, 22:59   #32
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Haarmannetje, ik vind eigenlijk dat je buitenproportioneel reageert op de zeer redelijke post van Vertig
Het is, als een reactie op Vertig, misschien wat buitenproportioneel, maar ik richt mij uiteraard op de gehele sfeer. Dus niet alleen op Vertig. Ik word zo ontzettend moe van dat eeuwige gezeur van bepaalde mensen. Het gaat gewoon echt nergens meer over. Van tijd tot tijd komt het gevoel tot mij om er mee te stoppen, simpelweg uit protest tegen dit soort gezeik. Maar goed, de kosten zijn hoger dan de baten, dus dat doe ik maar niet .

Maar Vertig, voel je niet beledigd, want zo is het niet bedoeld. Ik ken je verder niet persoonlijk, dus het is ook niet persoonlijk bedoeld. Ik reageer alleen maar op de algemene context van dit topic naar aanleiding van jouw post.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2005, 23:03   #33
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wilfried
Gelijk heb je, de maatschappij dringt ons een "BEELD" op van hoe we er moeten uitzien!!! "ALLES" moet gewoon "TE" perfect!!! Geen wonder dat er zoveel drama' s gebeuren zoals zelfmoord, verslaving, gezinsmoord, enz.... De psychiatrishe instellingen zitten vol en velen lopen ofwel naar de psychiater ofwel naar de plastische chirurg. En dat allemaal om maar aan dat "IDEALE?????" te kunnen voldoen!
En het heeft allemaal zo weinig belang, maar spijtig genoeg leven we in zo een dolgedraaide maatschappij!
Schoonheid komt toch van binnenuit! Als je ouder word besef je pas de "WAARDE" van de innerlijke schoonheid.
En als verpleegkundige werkzaam in een RVT. kan ik wel dagelijks bevestigen hoe vergankelijk deze "uiterlijke" schoonheid is!!!

Veel liefs aan alle haarwebleden, Karin.
Ach, soms bekruipt mij het gevoel om ooit dit land te verlaten. Als de gekte doorzet kun je uiteindelijk drie dingen doen:
1) Meedraaien met de waanzin om maar niet buiten de boot te vallen.
2) Niet meedraaien en je eigen gang gaan, maar door de samenleving uitgekotst worden omdat je er niet meer bijhoort met je natuurlijke uiterlijk.
3) Vertrekken uit de westerse samenleving en elders je heil zoeken... in een Tibetaanse berggemeenschap bijvoorbeeld.

Ik zal mij met hand en tand tegen mogelijkheid 1 verzetten. Mogelijkheid 2 lijkt mij niet prettig voor persoonlijke geluk, dus ook geen goed idee. Dus resteert mogelijkheid 3.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 13:24   #34
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ach, soms bekruipt mij het gevoel om ooit dit land te verlaten. Als de gekte doorzet kun je uiteindelijk drie dingen doen:
1) Meedraaien met de waanzin om maar niet buiten de boot te vallen.
2) Niet meedraaien en je eigen gang gaan, maar door de samenleving uitgekotst worden omdat je er niet meer bijhoort met je natuurlijke uiterlijk.
3) Vertrekken uit de westerse samenleving en elders je heil zoeken... in een Tibetaanse berggemeenschap bijvoorbeeld.

Ik zal mij met hand en tand tegen mogelijkheid 1 verzetten. Mogelijkheid 2 lijkt mij niet prettig voor persoonlijke geluk, dus ook geen goed idee. Dus resteert mogelijkheid 3.
ben je zo lelijk dan ? ;-)
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 14:14   #35
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
ben je zo lelijk dan ? ;-)
Waaruit concludeer jij dit? Oh wacht, jij bent zo iemand die het zich niet voor kan stellen dat sommige mensen er anders over denken?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 14:57   #36
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ach, soms bekruipt mij het gevoel om ooit dit land te verlaten. Als de gekte doorzet kun je uiteindelijk drie dingen doen:
1) Meedraaien met de waanzin om maar niet buiten de boot te vallen.
2) Niet meedraaien en je eigen gang gaan, maar door de samenleving uitgekotst worden omdat je er niet meer bijhoort met je natuurlijke uiterlijk.
3) Vertrekken uit de westerse samenleving en elders je heil zoeken... in een Tibetaanse berggemeenschap bijvoorbeeld.

Ik zal mij met hand en tand tegen mogelijkheid 1 verzetten. Mogelijkheid 2 lijkt mij niet prettig voor persoonlijke geluk, dus ook geen goed idee. Dus resteert mogelijkheid 3.
Je overdrijft het wel weer prachtig hoor, het is lang niet iedereen die er zo over denkt zoals jij dit nou schetst. En dan nog iets maak je niet zo druk om die dingen, laat het gewoon langs je heen gaan.. jij weet wel beter toch!?!?!
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 14:58   #37
nobody
Rebel Scum
 
nobody's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2003
Berichten: 67
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ach, soms bekruipt mij het gevoel om ooit dit land te verlaten. Als de gekte doorzet kun je uiteindelijk drie dingen doen:
1) Meedraaien met de waanzin om maar niet buiten de boot te vallen.
2) Niet meedraaien en je eigen gang gaan, maar door de samenleving uitgekotst worden omdat je er niet meer bijhoort met je natuurlijke uiterlijk.
3) Vertrekken uit de westerse samenleving en elders je heil zoeken... in een Tibetaanse berggemeenschap bijvoorbeeld.

Ik zal mij met hand en tand tegen mogelijkheid 1 verzetten. Mogelijkheid 2 lijkt mij niet prettig voor persoonlijke geluk, dus ook geen goed idee. Dus resteert mogelijkheid 3.
Tsja, de meeste mensen kiezen voor optie 1, met als gevolg dat haaruitval wel degelijk een probleem is. Puur en alleen door de sociale context, want objectief gezien is het dat idd niet.

Optie 2 is onhaalbaar aangezien mensen niet kunnen functioneren zonder positieve aandacht van medemensen.

En wat betreft optie 3. Je ziet tegenwoordig steeds meer mensen die dat overwegen. Vooral mensen met een goede opleiding die zien dat er een aantal dingen grandioos misgaan in onze samenleving en dat er andere landen zijn waar dat veel minder is.

Al met al leven we in een bizarre tijd
nobody is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 15:03   #38
Vertig
HaarWeb lid
 
Vertig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 97
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Vertig, jammer om te lezen hoe slaafs jij je opstelt tegenover de verwerpelijke consumptiemaatschappij. Ik zelf vind wanneer je je zo oppervlakkig en kortzichtig uitlaat over hoe het allemaal is, je het eigenlijk ook gewoon verdient om kaal te worden! Sorry hoor, maar ik lach mij altijd kapot om mensen die met man en macht proberen te voldoen aan het ideaalbeeld van de tijdgeest. Alsjeblieft zeg, je hebt toch wel enige eigenwaarde? Altijd die standaardmaten zoals haar, symmetrie, juiste proporties, bla bla bla... prachtig hoe simpel de mens kan zijn.

En hoe naief is het om je te willen meten aan de hand van wat zeldzame mensexemplaren die in die boekjes als de Wehkamp staan. Dat is niet mijn persoonlijke overtuiging van wat mooi is. Ik voel totaal niet de behoefte om iets te doen aan mijn lichaam behalve dan op zo'n manier dat ik gezond ben, maar spieren kweken omdat die gasten in zo'n blaadje dat zo prachtig laten zijn en zij nu eenmaal "de maat vormen"? Nee, dank je, daar voel ik mij toch echt iets te goed voor.

Mensen zoals jij, Vertig, (en dit bedoel ik niet beledigend, maar ik hoor en zie het ontzettend vaak, ook hier) leven in een droomwereld. Jullie denken dat de maatschappij zo is, zoals jullie die willen zien: gedomineerd door het streven naar pefectie, naar idealen, naar maatstaven enzovoort enzovoort. Man, kijk eens goed en dan ook eens echt goed. Ga op een mooie zomerdag (zoals vandaag) eens met een stoeltje in een drukke winkelstraat zitten en turf het aantal mensen dat aan het ideaalbeeld van hun geslacht voldoet en kom hier dan weer om er een verslag van te doen.

Ik accepteer niet, Vertig, dat ik in een hokje word gedrukt, omdat anderen het niet kunnen hebben dat ik er niet onder gebukt ga. En het argument van "ik ben er te jong voor" is simpelweg onzinnig. Je krijgt te maken met haaruitval wanneer je er mee te maken krijgt. Of dat nu op je 17de is of op je 60ste. Het heeft niets met ouderdom te maken.

Flauwekul!
ehmmm ik denk dat jij in een droomwereld leeft. Ik heb nooit gezegt dat ik het er niet mee eens ben als mensen anders zijn. Maar dat dit zijn gwoon dingen die de meerderheid mooi vind, inc mij, niks mis mee lijkt me.

Ik vind het weer zielig om je er express tegen af te zetten omdat je dan anders bent (ook al doe je dat, ben je ook net zoals zo vele andere). Uiterlijk is nou eenmaal belangrijk in deze wereld(dat valt gwoon niet te ontkennen), en een mooi uiterlijk komt toch op deze dingen neer(proporties, summetrie, en dus ook dingen als haar en lichaamsbouw). Je gaat me niet vertellen dat jij niet zo mooi als je kan wilt zijn... Wil je dat wel, vind ik je gwoon een beetje raar...(zolang het geen obessie is ofzow)

Je kan er natuurlijk ook mee doordraven, maar mun haar bedhouden vind ik nou niet overdrijven. En ik ben geen een of ander commercieel gastje ofzow, ik doe gwoon wat ik wil, en niet wat de maatschapij je probeert aan te smeren. Maar ik vind mooiheid nou eenmaal datgene wat je in films en in fotomodellen blaadjes ziet. Of dit nou een oneerlijk beeld is ofniet doet er niet toe..(zo'n beetje de hele westerse wereld heeft het zelfde ideaal beeld)
Ik streef ook absoluut niet naar perfectie ofzow, maar een beetje uiterlijke verzorging is niks mis mee..

Maar goed dat is mijn mening
Vertig is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 15:08   #39
Vertig
HaarWeb lid
 
Vertig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 97
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ach, soms bekruipt mij het gevoel om ooit dit land te verlaten. Als de gekte doorzet kun je uiteindelijk drie dingen doen:
1) Meedraaien met de waanzin om maar niet buiten de boot te vallen.
2) Niet meedraaien en je eigen gang gaan, maar door de samenleving uitgekotst worden omdat je er niet meer bijhoort met je natuurlijke uiterlijk.
3) Vertrekken uit de westerse samenleving en elders je heil zoeken... in een Tibetaanse berggemeenschap bijvoorbeeld.

Ik zal mij met hand en tand tegen mogelijkheid 1 verzetten. Mogelijkheid 2 lijkt mij niet prettig voor persoonlijke geluk, dus ook geen goed idee. Dus resteert mogelijkheid 3.
mischien moet je inderdaad vertrekken uit het weste, je hebt zon raar beeld van alles. Niet alles wat jij vind, vinden anderen ook, daar moet jij je maar es bij neerleggen. Niet alles is perfect, dus, als je dat niet aankan peer je um maar ja... maar nergens is alles perfect, zit je in een ander land heb je weer andere problemen. Los ze es op ipv um te peren.

Dit is egt een heel overdreven iets hoor, tenminste de reden waarom je zou het doen. De maatschapij heeft jou volgens doller gemaakt dan wie dan ook. En dan tegen ons zeggen dat wij gek gemaakt worden met idiaal beelden enzow.
Vertig is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 16:18   #40
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Oke, daar gaan we !

Allereerst wil ik even iets goed duidelijk maken. Ik zal nooit iemand bekritiseren omdat hij of zij zich bezighoudt met het bestrijden van haaruitval. Ik zelf ben daar ook mee bezig en we zijn hier met elkaar om elkaar daarin te ondersteunen op zowel het technische (producten, gebruikerservaringen enzovoort) als op het emotionele vlak. Ik begrijp als geen ander (als lotgenoot) wat het is om je haar te verliezen door een proces waar je vrijwel geen grip op hebt. Het is frustrerend en onzeker.

Het enige waar ik voor pleit is het tegengaan van zelfbevestiging. Iets wat ik hier heel vaak zie en nu ook weer in dit topic. Dat constante gehamer op het idee dat de samenleving zo oneerlijk is. Dat het leven zo oneerlijk is omdat je op jonge leeftijd last krijgt van kaalheid. Dat voortdurende gemekker en gehuil. DAT is naar mijn idee volstrekt onzinnig en het helpt al helemaal niet om iemand zich beter te laten voelen.

Ik zelf merk bijvoorbeeld dat ik door een dergelijke sfeer op HaarWeb slechter af ben, dan wanneer ik HaarWeb een tijdje niet bezoek. In het dagelijks leven speelt haaruitval geen rol. Tuurlijk, ik vind het niet leuk en probeer er wat aan te doen, maar het is mijn eigen probleem en in relatie tot de buitenwereld is het geen issue! Mensen die mij niet zouden accepteren omdat ik kalend ben... so be it! Weg ermee, de prullenbak in met een flinke trap na. Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt en dat zet mij toch wel aan het denken.

Dus kortom: prima dat mensen voor zichzelf een illusie willen voorhouden dat de maatschappij zo hard is voor de mensen die niet voldoen aan het lijstje (wat is die maatschappij eigenlijk? wie bepaalt wat goed is? wat is eigenlijk dat lijstje?), maar doe dat dan voor je zelf en probeer anderen daar niet in mee te slepen. Daarvoor is dit forum niet bedoeld lijkt mij.

Oke, en dan nu mijn reacties op enkele bijdragen, die ik voor de overzichtelijkheid in de post hieronder zal behandelen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 16:18   #41
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes
Je overdrijft het wel weer prachtig hoor, het is lang niet iedereen die er zo over denkt zoals jij dit nou schetst. En dan nog iets maak je niet zo druk om die dingen, laat het gewoon langs je heen gaan.. jij weet wel beter toch!?!?!
Uiteraard denkt niet iedereen er zo over. Gelukkig niet! Maar het beeld wordt wel geschetst en voor je het weet wordt dat beeld door iedereen geinternaliseerd en is het de werkelijkheid geworden. Vergeet niet hoe eenvoudig mensen om de tuin te leiden zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nobody
Tsja, de meeste mensen kiezen voor optie 1, met als gevolg dat haaruitval wel degelijk een probleem is. Puur en alleen door de sociale context, want objectief gezien is het dat idd niet.

Optie 2 is onhaalbaar aangezien mensen niet kunnen functioneren zonder positieve aandacht van medemensen.

En wat betreft optie 3. Je ziet tegenwoordig steeds meer mensen die dat overwegen. Vooral mensen met een goede opleiding die zien dat er een aantal dingen grandioos misgaan in onze samenleving en dat er andere landen zijn waar dat veel minder is.

Al met al leven we in een bizarre tijd
Ja, hier ben ik het 100% mee eens. Optie 2 is inderdaad onhaalbaar, optie 1 voor mij ondenkbaar, dus optie 3 blijf ik openhouden. Nederland is in mijn ogen een circus aan het worden. Op zich hebben we niets te klagen, maar er zijn wel bepaalde processen aan de gang die het naar mijn mening wel eens kunnen gaan verpesten. Jammer allemaal, heel erg jammer .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vertig
ehmmm ik denk dat jij in een droomwereld leeft. Ik heb nooit gezegt dat ik het er niet mee eens ben als mensen anders zijn. Maar dat dit zijn gwoon dingen die de meerderheid mooi vind, inc mij, niks mis mee lijkt me.

Ik vind het weer zielig om je er express tegen af te zetten omdat je dan anders bent (ook al doe je dat, ben je ook net zoals zo vele andere). Uiterlijk is nou eenmaal belangrijk in deze wereld(dat valt gwoon niet te ontkennen), en een mooi uiterlijk komt toch op deze dingen neer(proporties, summetrie, en dus ook dingen als haar en lichaamsbouw). Je gaat me niet vertellen dat jij niet zo mooi als je kan wilt zijn... Wil je dat wel, vind ik je gwoon een beetje raar...(zolang het geen obessie is ofzow)
Er is helemaal niets mis met iets mooi vinden. Natuurlijk niet! Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik vind bepaalde eigenschappen bij vrouwen bijvoorbeeld ook mooier dan andere eigenschappen, nou en? Maar daarmee ben ik toch niet van plan om een bepaalde norm te gaan installeren? Een ideaalbeeld is naar mijn idee een commerciele truc. Het is voor de commercie namelijk een heel handig middel om goed te verkopen. Door een ideaalbeeld te schapen zorg je er voor dat je een zo breed mogelijk publiek pakt, want vrijwel IEDEREEN wil er aan voldoen.

Het feit dat jij mij raar vindt vanwege het feit dat ik mijn tijd wel beter kan besteden dan aan die zinloze strijd om mij het ideaalbeeld eigen te maken zegt juist meer iets over jou. Kennelijk is het al zo ver gekomen dat je tegenwoordig door anderen al wordt opgelegd hoe je moet leven. Nog even en je wordt straks als mens raar aangekeken omdat je niet even voor je vakantie je oogleden laat optrekken. Properties, symmetrie, bouw??? We zijn geen poppen, Vertig, we zijn mensen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vertig
Je kan er natuurlijk ook mee doordraven, maar mun haar bedhouden vind ik nou niet overdrijven. En ik ben geen een of ander commercieel gastje ofzow, ik doe gwoon wat ik wil, en niet wat de maatschapij je probeert aan te smeren. Maar ik vind mooiheid nou eenmaal datgene wat je in films en in fotomodellen blaadjes ziet. Of dit nou een oneerlijk beeld is ofniet doet er niet toe..(zo'n beetje de hele westerse wereld heeft het zelfde ideaal beeld)
Ik streef ook absoluut niet naar perfectie ofzow, maar een beetje uiterlijke verzorging is niks mis mee..

Maar goed dat is mijn mening
Geloof je het nu werkelijk zelf dat je niet bent beïnvloed door de commercie, wanneer je dergelijke zaken uitspreekt? Er is natuurlijk niets mis met het mooi vinden van een bepaald type en als dat type nu toevallig overeenkomt met het type dat gepresenteerd wordt in bepaalde films en blaadjes, dan is dat zo. Niets mis mee. Maar projecteer dat alsjeblieft niet op anderen of op de samenleving als geheel. En noem mij niet raar omdat ik er anders over denk, want anders snap ik die laatste opmerking over dat het jouw mening is, niet.

En ik neem aan dat je zelf toch wel het verschil ziet tussen het willen voldoen aan een ideaal en uiterlijke verzorging, toch?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vertig
mischien moet je inderdaad vertrekken uit het weste, je hebt zon raar beeld van alles. Niet alles wat jij vind, vinden anderen ook, daar moet jij je maar es bij neerleggen. Niet alles is perfect, dus, als je dat niet aankan peer je um maar ja... maar nergens is alles perfect, zit je in een ander land heb je weer andere problemen. Los ze es op ipv um te peren.
!
Hoe moet ik deze problemen oplossen wanneer ik voor raar en gek verklaard wordt, omdat ik op de problemen wijs? Waarom zou ik die moeite nemen? Nergens is het perfect, nee. Gelukkig niet! Alleen bestaat de illusie in onze samenleving wel dat we er naar kunnen streven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vertig
Dit is egt een heel overdreven iets hoor, tenminste de reden waarom je zou het doen. De maatschapij heeft jou volgens doller gemaakt dan wie dan ook. En dan tegen ons zeggen dat wij gek gemaakt worden met idiaal beelden enzow.
?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 16:29   #42
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Boedha!!!

Er was eens een wijze man, "BOEDHA". Hij had vele volgzame leerlingen. Maar 4 van zijn leerlingen hadden altijd ruzie, ieder van hen wou steeds gelijk hebben. Op een dag kwamen zijn leerlingen naar BOEDHA met de vraag : wie van ons heeft gelijk??? BOEDHA nam zijn leerlingen mee naar buiten. Hij toonde hen een doorzichtige diamant. De kleuren van de zon, de lucht, de bomen en de bloemen weerkaatsten in de diamant. Toen vroeg BOEDHA aan zijn leerlingen welke kleur de doorzichtige diamant had. Groen, zei de eerste! Blauw, zei de tweede! Geel, zei de derde! Rood, zei de vierde! En wie van hen had er nu gelijk???

De moraal van dit verhaal is dat eigenlijk iedereen gelijk heeft en toch ook niemand! Wij zien de dingen allemaal verschillend!
DAT MAAKT IEDER MENS ZO UNIEK!!!
Liefs, Karin.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 17:13   #43
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
karin..waar haal jij dit toch allemaal??? moet echt gaan geloven dat jouw "hersenvolume" véél groter is dan het mijne !! wat ik "wel" begreep is dat ieder van ons een "eigen" mening heeft...dat maakt iedereen ook zo uniek!!!gelukkig maar...
liefs,heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 18:33   #44
kloete
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2004
Berichten: 92
Uit de lokale New Age winkel, hahahaha.

Maar goed, Wilfried heeft een punt: er is geen waarheid alleen je eigen gepercipeerde waarheid, hoewel je om sommige feiten niet heen kunt.

Kijk, commercie wordt bepaald door wat mensen willen (dit geldt niet voor innovaties). Dus wij bepalen het ideaal beeld. En dat ideaal beeld is vooral wetenschappelijk bepaald. Dan praat je dus inderdaad in termen van proporties, bouw en symmetrie.

Bijvoorbeeld: een vrouw met volle lippen wordt doorgaans mooi gevonden omdat dit vruchtbaarheid uitstraalt. Dit is wetenschappelijk bepaald. Een feit dus. Dit behoort o.a. tot het ideaal beeld van een vrouw. De commercie speelt hier op in door de mogelijk om je lippen op te kunnen laten vullen. De commercie legt dus geen ideaal beeld op, het helpt slechts om deze te bereiken.

Ik heb het hier niet over mode, omdat dit inderdaad belachelijk is. Bijvoorbeeld zeer magere modellen, een trend. Doorgaans worden 'normale' of wat vollere vrouwen (straalt meer vrouwelijkheid en vruchtbaarheid uit) aantrekkelijker gevonden dan hele magere. Dit is wetenschappelijk bepaald. Dit is dus WEL een ideaal beeld wat ons opgelegd wordt (door de mode), wat dus niet klopt.
__________________
Regime:
Proscar (1.25 mg finasteride per dag, vanaf 10/01/2005)
Rooscure (2x in de week, vanaf xx/02/2005)

Status:
Inhammen en dunner wordend haar bovenop. Geen last van haaruitval.
kloete is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 19:10   #45
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
IK BEN DUS DE "IDEALE" VROUW!!!!

Hallo Kloten , je maakt mijn dag nog meer dan goed schat!! Want ik heb "volle" lippen en een "normaal" figuurtje!!! Dus, de ideale vrouw die vruchtbaarheid en vrouwelijkheid uitstraalt volgens jou!!! Wel, wel, en dat op mijne leeftijd nog wel!!! Liefs, Karin.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hans Teeuwen Eefje Van alles en nog wat... 1 25 januari 2005 20:03
Weer 30 minuten gedwangd.... Grover TTM - Algemeen 7 25 december 2003 06:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.