Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 november 2008, 01:42   #166
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
We zijn al een tijdje off-topic, daarom zou ik je willen voorstellen verder te gaan in dit topic: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13190
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2008, 08:41   #167
Zinnia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Berichten: 8
Hallo allemaal,
Ik heb mij gisteren op dit forum ingeschreven.
Ik ben 37 en heb al enkele jaren last van haaruitval.
Ben tweemaal bij de huisarts geweest die het niet serieus nam en mij niet door wilde sturen naar een dermatoloog.
Wel kreeg ik afgelopen zomer een bloedonderzoek om te kijken naar vitaminetekorten. Daar kwam echter niets uit.

De laatste weken gaat het in razendsnel tempo, 's morgens ligt er een echt bosje op mijn kussen.
Ik ben redelijk in paniek nu.
Wat kan ik het beste doen?
Zinnia is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2008, 13:43   #168
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Zinnia,

Ga terug naar de huisarts en als hij je weer niet serieus neemt, eis je een verwijsbrief naar een dermatoloog.
Je kunt ook direct een afspraak te maken met een dermatoloog; dan hoor je vanzelf wel of je een verwijsbrief nodig hebt (niet uit jezelf vragen aan de telefoniste of dat nodig is; als je er eenmaal bent, zullen ze je niet wegsturen)

Sterkte en succes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2008, 10:37   #169
deesje69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2008
Locatie: Hamont(belgium)
Berichten: 3
Geslacht:
Thumbs up

Hoi Hoi!
Ik ben een mama van 29.
het klinkt raar,maar ben opgelucht dat er nog veel meer mensen zijn met haarproblemen,ik verschiet er eigenlijk wel echt van,dacht dat ik de enige op de wereldbol was.
Ik heb sinds een maand ontdekt via mn dermatoloog dat ik AGA heb en ijzertekort en yep..stress!
Mn dagelijks ritueel is nu smorgens en savonds Minoxidil 2%,ijzerkuur en Diane35 ipv Cilest.
Nu nog 3 maanden geduldig afwachten en dan zien of het werkt eh.
Maar ondertussen kan ik gelukkig mn hart luchten op deze site!

Groetjes Dees

Laatst gewijzigd door deesje69; 16 november 2008 om 10:40
deesje69 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2008, 21:41   #170
Liz75
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2008
Berichten: 9
Geslacht:
Dag andere forummers,

Ik heb me zojuist geregistreerd hier op Haarweb en zal me eventjes voorstellen.
Ik ben 33 jaar en weet nu sinds 2,5 jaar dat ik alopecia androgenetica heb. Ik ben (op advies van dr. Munte uit het Erasmus MC) destijds gestart met Minoxidil 5% 1xdd. Dit koop ik bij dr. Lee in de USA.
Nadat eerst bijna al mijn haren uitvielen, kwam mijn haar weer terug, meer dan ooit, maar wel anders, pluiziger. Maar ondanks dat was ik vreselijk gelukkig dat mijn haarbos weer vol was. Sinds 3 maanden is het tij echter gekeerd. Hierover zal ik nu niet teveel uitwijden, ik zal mijn vraag straks stellen op het vrouwenforum.
Ik hoop hier wat steun te kunnen vinden en wie weet ook te kunnen bieden aan andere lotgenoten!
__________________
Bye bye,

LiZ
Liz75 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2008, 08:55   #171
Zinnia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hallo Zinnia,

Ga terug naar de huisarts en als hij je weer niet serieus neemt, eis je een verwijsbrief naar een dermatoloog.
Je kunt ook direct een afspraak te maken met een dermatoloog; dan hoor je vanzelf wel of je een verwijsbrief nodig hebt (niet uit jezelf vragen aan de telefoniste of dat nodig is; als je er eenmaal bent, zullen ze je niet wegsturen)

Sterkte en succes!

Hallo Hanna,

Dank je wel voor je reactie! Ik kon het even niet meer opbrengen om op Haarweb te kijken, ik werd er alleen maar verdrietig van.

Inmiddels heb ik een briefje voor de dermatoloog in handen, begin januari kan ik terecht.

Ik zal jullie op de hoogte houden!
Nogmaals bedankt,

Zinnia.
Zinnia is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2008, 12:30   #172
Bart1979
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2008
Berichten: 1
Even voorstellen...

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum en dus even voorstellen...
Ik heet dus Bart, 29, kom uit het zuiden des lands. Sinds een jaar ofzo begin ik te zien dat er op mijn kruin toch duidelik wat dunner haar begint te komen, en nu is het zelfs zo dat eigenlijk links van het midden/achter op mijn hoofd vlak boven de haarimplant (of hoe heet dat, je kruin, waar die draai zit zeg maar ;-)) het echt begint door te schijnen. Ik ben zelf blond dus het valt niet zo enorm op maar ik merk wel dat het haar daar ook wat lichter wordt, en dus dunner. Voor de rest op mijn hoofd nog niet zoveel te merken, maar het wordt allemaal wel wat dunner.

Wat ik me afvraag, is of het nu AGA is of toch areata? Ga morgen voor de zekerheid naar de huisarts, omdat ik me toch wel zorgen maak, ook omdat ik vaak jeuk of een branderig gevoel heb op die plek op mijn hoofd. DAt het daar dunner wordt kan natuurlij ook te maken hebben met het feit dat mijn haar daar boven de kruin een kant op valt en daardoor het beter zichtbaar is dat het dunner wordt...?

Ook ben ik eens aan het kijken wat er zoal tegen te doen is, al neig ik eerder naar het accepteren dan allerlei middelen beginnen te slikken die eigenlijk niet voor haargroei bedoeld zijn maar waarbij het als bijwerking ontdekt werd... Wel slik ik sinds kort een vitamine complex met extra veel biotine, en veel groene thee...

Groetjes,
Bart
Bart1979 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2008, 12:46   #173
Diago
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2008
Berichten: 30
Arrow Twijfels alom..

Hoi Iedereen,

Om maar met de deur in huis te vallen..

26 jaar, man. Altijd redelijk hoge haarlijn gehad, en al een tijd beginnende inhammen, maar sinds er een periode van stress(langdurig gespannen voorhoofd gevoel boven de wenkbrauwen) zich voordeed waar ik voor mijn gevoel veel haar door heb verloren, erg veel bezig met mijn haar. Periode van stress is nog wel bezig, maar wordt minder. Het haarverlies lijkt ook weer zijn normale tempo te hebben aangenomen. Heb trouwens niet veel last van haren op kussens of schouders, alleen wel bij het douchen een paar haren op de hand.

Zoals iedereen denk hier, baal ik er onwijs van, en wil ik actie ondernemen nu het nog goed kan. Wil echt niet kaal worden, want ik zie gewoon dat ik zonder haar er bijna 10 jaar ouder uit zie. Tevens betekent dat dat ik onder het mes moet voor moedervlekken, waar ik eigenlijk geen zin in heb, omdat er 1 in het verlengde van de beginnende inham zit. De kruin enzo heb ik eigenlijk geen problemen mee. Het probleem ligt frontaal. Wel ervaar ik een verandering in het type haar. Moeilijk te omschrijven. Lijkt wel minder energiek.

Daarbij aangetekend dat sinds kort er ook eindelijk een beetje borsthaar te voorschijn lijkt te komen, gepaard met geïrriteerde huid (acne)

Heb veel twijfels over de stappen die ik moet nemen, beginnen met finas, of minox, of allebei. Of juist de Lasercomb.. Iemand een idee? (zie mijn handtekening ), en hoop op dit forum een antwoord te vinden of te krijgen.

Bedankt iedereen voor zijn bijdrage aan deze website. Met jullie expertise hoop ik eruit te kunnen komen.

Beste stap trouwens.. je hier voorstellen
__________________
Tot nu toe:
Nivea Hair Recharge (01-12-2008 maar gebruik het inmiddels niet echt meer, te lastig in gebruik, en daarbij vond ik dat je het haar te vaak moest wassen...)
Minoxidil/Rogaine foam (13-04-09... van alle dagen in een maand...)

Ben gezonder gaan eten..

Binnenkort stoppen met roken
Toestemming van huisarts om met finasteride te beginnen.

Toekomst:
Al het benodigde om een heerlijke coupe te krijgen XD

Status:
Geen idee, binnekort ff inschatten (ontevreden iig..)
Diago is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2008, 11:13   #174
Kano
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2008
Berichten: 3
Ook ik stel me maar voor...

26 jaartjes jong en beginnende kaalheid. De inhammen vind ik niet erg. Daar valt prima mee te leven.
Nu begint echter ook de kruin en het haar boven mijn voorhoofd te verdunnen.

Mij dunkt dat minox en/of fina de oplossing moet bieden. Ik neus hier al een tijdje rond.
Kano is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2009, 00:19   #175
Catullus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 11
Hallo,

ik ben nieuw op het forum. Ik ben 23 en eigenlijk sinds een zware operatie (anderhalf jaar geleden) last van haaruitval. Mijn haar is de laatste tijd ook erg snel vet en futloos. Omdat ik nog vaak het ziekenhuis bezoek heb ik de artsen om raad gevraagd en ben ik vandaag naar de dermatoloog geweest. Mijn problemen zouden komen door de stress van de operatie en de medicatie. Ik heb nu een voorschrijft voor minoxidil meegekregen. Ik hoop dat dat helpt. Ik ben eigenlijk wat bang voor negatieve effecten. Ik zou allang blij zijn als mijn haar er (terug) gezonder gaat uitzien en niet na één dagje al vet wordt - het is trouwens niet zo dat ik het elke dag was. Omdat ik minoxidil opzocht ben ik hier terecht gekomen. Ik hoop dat ik hier de juiste info vindt.

Mvg
Catullus is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2009, 00:49   #176
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Catullus,

Allereerst, welkom op dit forum!
Het is inderdaad zeer goed mogelijk haaruitval te krijgen na een operatie, maar dat is toch al anderhalf jaar geleden, zoals je schrijft. Ik vermoed daarom dat de haaruitval eerder te wijten is aan de medicatie die je nog gebruiken moet. In de bijsluiter van dat medicijn zou dan ook haaruitval vermeld moeten staan.
Minoxidil kan de groei van nieuwe haren inderdaad stimuleren, maar de meeste forumleden gebruiken het tegen erfelijke haaruitval en dan niet als tijdelijke kuur, maar levenslang. Door de alcohol die in de minoxidil-oplossing zit, zal de hoofdhuid minder vet tot zelfs droog worden. Officieel moet je bij minoxidil een bijsluiter gekregen hebben waar de eventuele bijwerkingen in opgesomd worden, maar als iemand geen te lage bloeddruk heeft en er niet allergisch op reageert, is het een uitstekend haargroeimiddel.

Veel sterkte toegewenst!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2009, 13:45   #177
xela
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2009
Berichten: 22
Hallo allemaal,

Ben nieuw hier. Ff voorstellen maar allereerts;
Dank aan iedereen hier voor het verzamelen van zoveel nuttige informatie!
Vooral natuurlijk dankzij de 'regulars' van dit forum.

Zelf ben ik man, 48 jaar oud en bemerk (tot grote schrik) dat m'n haar (vooral bovenop) de laatste
tijd dunner begint te worden. Na het doorlezen van de vele posts mbt kaalheid bij mannen schrok ik
echt van de zware gevechten (regimes) die veel mannen hier aangaan om hun haardos te redden
van wat blijkt een helaas onontkoombare vroegtijdige 'dood'.
Ik dacht; "Nee he,.. wat staat me allemaal te wachten".
Ik ging er eigenlijk klakkeloos van uit dat de meeste mannen hier van mijn leeftijd en ouder zijn.
Maar wat is nu eigenlijk de gemiddelde leeftijd van de (kalende) mannelijke bezoekers van dit forum?
xela is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2009, 13:59   #178
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Nou ik denk zo rond mid 20, je bent een oude bok hier
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2009, 14:04   #179
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Hoi Xela, welkom. Niet schrikken van alle verhalen en van de schijnbaar onontkoombare ellende. Er zijn ook heus succesverhalen en niet alles is zo hopeloos als het schijnt. Zeker op jouw leeftijd. Lees het succesverhaal van Nieuwhaar (bericht 281) eens.

De leeftijd van kalende mannelijke bezoekers ... Er is een grote groep jonge twintigers die voor het eerst met een (dreigende) kaalheid wordt geconfronteerd. Dan is er nog een substantiele groep late twintigers en dertigers en daarna houdt het een beetje op. Veertigers zijn zeldzaam en vooral te vinden op het deelforum over haartransplantaties. Een paar keer per jaar wandelt er een vijftiger binnen en zestigers kan ik me niet heugen.

Ik denk zelf dat het te maken heeft met acceptatie (of berusting). Acceptatie is voor veel twintigers gewoon geen optie. Ze zijn verontwaardigd dat dit lot hun treft en binden de strijd aan.

Mensen die de veertig voorbij zijn hadden waarschijnlijk al te maken met voortschrijdend kaler worden in een tijd dat Internet en HaarWeb nog niet voorhanden was. Zij zullen het meestal hebben moeten accepteren of ze hebben destijds hun eigen weg gebaand. Slechts een enkeling tref je nu hier om ervaringen te delen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2009, 14:30   #180
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Xela,

Ter geruststelling: mijn man die boven de 50 is, is vorig jaar gestart met Rogaine Foam en had binnen 2 maanden al zichtbaar wordend resultaat door nieuwe haargroei, terwijl hij het middel slechts 1 x per dag opbrengt (en de 2e keer namelijk gewoon vergeet).
Daarnaast gebruikt hij totaal geen pillen en dit gaat nu al meer dan een jaar hartstikke goed!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Attentie : nieuw alternatief voor de blauwe tape! Webmaster Haarwerken 15 18 november 2005 21:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.