Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 april 2014, 11:41   #1
plt
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2013
Berichten: 6
Prohair 3000 grafts FUE

Aangezien ik zelf veel baat heb gehad bij de informatie op dit forum, vind ik dat ik nu ook mijn eigen ervaring met jullie moet delen.

Ik ben een man van 40 jaar, en sinds een aantal jaren begon mijn haar steeds wat dunner te worden. Ik had hier geen trauma of zo van, maar vond wel dat het mooier kon. Na mij uitvoerig te hebben ingelezen (met name op dit forum) heb ik besloten enkele consulten aan te vragen. Turkije was voor mij geen optie, dus heb ik Feriduni en Prohair geraadpleegd. Feriduni had een wachttijd voor een consult van 9 maanden, bij Prohair kon ik binnen enkele weken terecht. Vrij snel na dit gesprek heb ik besloten om daar mijn HT te ondergaan, en heb een afspraak gemaakt voor ongeveer 4 maanden later.

Eind november 2013 ben ik 2 dagen behandeld, waarbij in totaal 3000 grafts voor de zones 1 en 2 zijn gebruikt. Daarbij is het achterste gedeelte met 40-45 grafts per cm2 en het voorste gedeelte met 50 grafts per cm2 ingezet.

De behandeling zelf is denk ik inmiddels wel bij de meesten bekend, dus daar zal ik niet verder over uitweiden. Ik vond alleen het uitwrijven van de verdoving redelijk vervelend, maar voor de rest is alles probleemloos verlopen.

Na 2 dagen kreeg ik wel last van zeer flinke zwellingen in mijn aangezicht, die ongeveer 3 of 4 dagen later weer wegtrokken. Behoudens wat jeuk heb ik niet echt last gehad van mijn donor en mijn transplantatiegebied. Zoals jullie op de foto's in mijn fotoalbum kunnen zien had ik wel last van flinke bloedkorsten. Na overleg met Prohair heb ik daarom mijn transplantatiegebied op dag 5 moeten wassen (anders zouden deze plekken te lang zonder zuurstof zitten).

Het uitvallen van de getransplanteerde haren begon al na zo'n 2 weken. Eerst was ik hier ongerust over, omdat ik dacht dat dit pas na ongeveer 4 weken zou gebeuren, maar ik las bij anderen dat dit toch wel vaker voorkomt. Ik had voor mijn gevoel niet echt last van shockloss.

Ik heb wel langdurig last gehad van roodheid, ook nu na 4 maanden nog wel wat. Ik heb eerst de spray van Prohair gebruikt en later ook nog wel Calendula en Aloe Vera, maar ik denk dat al die produkten de huid eigenlijk alleen maar hydrateren, en dat je gewoon een beetje geluk moet hebben of je huid wel of niet snel herstelt. Heb ter camouflage bij gelegeheden wel wat Dior Nudeskin gesmeerd (maar zo weinig mogelijk).

Na 4 weken heb ik ervoor gekozen om mijn haar elke week kort te scheren op 5 mm, omdat ik vond dat dat er beter uitzag.

Voor wat betreft mijn haarregime ben ik ongeveer 3 maanden voor de behandeling gestart met Keratene Retard. Dit gebruik ik nu nog. Daarvoor heb ik nooit produkten gebruikt om mijn haarverlies te stabiliseren. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of de Keratene werkt, ik denk ook dat dat moeilijk te beoordelen is in mijn stadium.

De eerste hergroei is na ongeveer 3 1/2 maand begonnen. Vanaf dat moment laat ik mijn haar ook weer langer groeien. Ik ben nu iets voorbij de 4 maanden. Persoonlijk vind ik met name het gedeelte rondom het midden van mijn voorhoofd nog vrij kaal. Ik weet niet hoeveel ik daarvan mag verwachten. Iemand? Ik weet ook niet hoeveel procent er nu al staat. De meeste haren zullen ook nog wel wat dikker/voller moeten worden. Het lijkt mij echter dat er nu nog geen 3000 grafts zijn 'uitgekomen'.

Tenslotte, op de voorfoto kunnen jullie zien dat mijn haar daar nog donkerbruin is. Ik werd in mijn twintiger jaren steeds grijzer en heb vanaf die tijd mijn haar gekleurd. Ik loop nu 4 maanden met deels grijs en deels grijszwart haar, en heb er eigenlijk geen hekel aan. Weet nu nog niet of dat ik het straks zo laat of dat ik weer ga kleuren.

Tot zo ver mijn verhaal tot nu toe. Mochten jullie vragen en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag. Ik zal in ieder geval wel weer foto's posten als er nieuws is.

Laatst gewijzigd door plt; 9 april 2014 om 12:09
plt is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2014, 11:47   #2
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
Deel het dan
__________________
Regime:
* Finasteride (gestopt 8-01-2014)
* Dutastride (gestart 9-01-2014)
* Minoxidil 2x pd 5%
* Dermaroller (soms)
* Ru58841
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2014, 12:17   #3
plt
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2013
Berichten: 6
@ikzelf: computer deed niet helemaal wat ik wilde, maar inmiddels staat het hele verhaal erop.
plt is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2014, 12:40   #4
mad_ed
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 17
Geslacht:
Er lijkt een algemeen probleem met de weergave van foto albums te zijn. Ik zie jouw foto's niet en mijn eigen foto's die ik gisteren heb geüpload worden ook niet weergegeven.

Ben wel benieuwd naar de foto's en verdere ervaring. Een aantal van de bevindingen van jouw (prohair) behandeling zijn herkenbaar, oa. de lang aanhoudende roodheid en het al vroeg ( na 2 weken ) uitvallen van haar. Net als jij ben ik benieuwd naar kleurverschil tussen de haren.
__________________
Regime

Minoxidil 5%, 2x per dag (sinds 10 maart 2014)
Keratene alpha retard (sinds januari 2014)
Regenepure, 3x per week (sinds 1 november 2012)
mad_ed is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2014, 13:41   #5
plt
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2013
Berichten: 6
Ik heb de foto's eerst moeten comprimeren. Daarna was de resolutie iig ok. Je krijgt de plaatjes niet meteen in beeld, maar als je dubbelklikt op een foto, zou je ze moeten kunnen zien.
plt is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2014, 14:19   #6
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Hoi Plt!

Herkenbaar verhaal, ik heb net als jou ook bij Prohair iets aan mijn haar "probleem" laten doen dmv een HT.

Als je ingeplante haartjes na 3,5 maand begonnen met groeien en de laatste 2 foto s van na 4 maanden zijn, dan vind ik dat je er wel extreem op bent vooruit gegaan in 2 weken tijd!!!

Je zit pas net in de fase dat het begint te groeien en het zal nog (zoals je weet) minimaal een maand of 4 tot maximaal een maand of 8 duren eer je het eind resultaat mag verwachten!

Heb zelfs een keer gelezen op een site van een buitenlandse kliniek dat het bij sommige mensen (uitzondering op de regel) nog langer kan duren dan 12 maanden eer er een eind resultaat is bereikt!

Jij loopt 3 maanden voor op mij, ik zit nu op 1 maand na de behandeling, dus we moeten beide nog even geduld hebben!!!

Ik ga zeker je posts op Haarweb zeker blijven volgen, hopelijk blijf je ook de moeite nemen om ons op de hoogte te blijven houden.. Dit word gewaardeerd!!!

Good Luck!!!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2014, 15:22   #7
Falcone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2007
Berichten: 307
jaja neem dat van die buitenlandse kliniek neem daar met een korrel zout. ik heb 4 fues gedaan en na de 6 de mand veranderde er niets mee. De meest groei was er vaak al na maand 5. Dat van die 12 maanden dat is om slechte resultaten goed te praten. heb genoeg topics gezien waar de klinieken beloven dat er nog groei komt en in 95 procent van de gevallen komt die niet(meer) .... tot 8 maanden mssh wel. Maar je kan je na 6 maanden zeker al een beeld vormen.
Falcone is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2014, 16:25   #8
Dymoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 229
Ja dat klopt, ik denk dat er veel klinieken hiermee proberen tijd te winnen.

Bijvoorbeeld bij Levi en zijn Turkse kliniek was het duidelijk dat er niets van hergroei kwam en er ook nooit iets van gekomen is.
Dymoman is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2014, 17:00   #9
plt
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2013
Berichten: 6
Update 5 maanden

Ik heb in mijn fotoalbum 2 foto's geplaatst van de situatie na 5 maanden. Tevens heb ik alle oude foto's even opnieuw geüpload zodat ze allemaal direct zichtbaar zijn (nu het tijdelijke upload-probleem van haarweb verholpen is).

Zoals eerder gezegd heb ik mijn haar vanaf 3 maanden laten groeien. Ik zie eigenlijk geen nieuwe haren meer verschijnen, maar merk wel dat de bestaande haren steviger lijken te worden (en langer natuurlijk, waardoor het ook wat voller lijkt).

Ik weet niet of mijn verwachtingen reëel zijn, maar vind eigenlijk nog steeds dat bij 3000 grafts over 60 cm2 het gebied achter de haarlijn wat voller had moeten zijn. Weet niet hoe jullie daar over denken?

Ik heb verder besloten om voorlopig weer te gaan kleuren. Zal foto's plaatsen als dit gebeurd is, zodat jullie zien of dit nog een optisch effect heeft van donkerbruin tegenover grijs/zwart.
plt is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2014, 18:51   #10
Falcone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2007
Berichten: 307
tja mijn resultaten waren ook niet echt bevredigend bij prohair.... ferudini deed naar mijn aanvoelen meer met 900 grafts dan prohair met 2200.

Ik vind dat ik na 3 ht s al klaar had moeten zijn maar het werden er dan 4 waar bisanga het potdicht kreeg( aan de zeer zwakke kant van prohair en de betere kant is nu de zwakke kant) .

En eerlijk gezegd als ik de resultaten van prohair op hun site zie dan zie ik maar weinig wow resultaten tussen en dat geeft al een eerder rooskleurige weergave dan men kan verwachten. Ik weet ook niet hoe dat komt want qua uitrusting en know how is prohair absolute top. Geroutineerdere techs? Bij ferudini had ik er die al van de opening van de kliniek er werkten en bij bisanga waren er zelfs die hem gevolgd waren van de states.
Jammer dat omkadering feruduni niet echt interesse meer had om mij als klant te houden want daardoor ben ik 2de maal bij prohair geweest.( ik kan niet anders besluiten als je ziet dat er geen opvolging is van resultaten of dat ik zelfs na een consultatie na maanden wachten er geen reactie kwam voor de vooropgestelde 3de HT)

Die man is slachtoffer van zijn eigen succes. Ik kwam daar bij de laatste consultatie een zwitser , spanjaard en italiaan tegen.

En die keratene ...Als het werkt dan is het een medicijn en kan je evengoed finasteride nemen die dan veel goedkoper is. Werkt het niet dan is het al helemaal weggegooid geld. Ik zou enkel FDA approved medicatie nemen. Dus minox en fina en misschien nizoral bij jeuk en korstjes.

Bij prohair zeiden ze altijd dat HT een illusie zijn. Dat klopt zeer zeker voor prohair. Maar als ik zie welke dichtheid ik bij bisanga behaal dan had ik als ik alles bij hem had laten doen dichtheid behaald die de natuurlijke dichtheid benaderd.

Nu ja ik zelf mag blij zijn dat prohair er was indertijd want anders had ik een FUT ondergaan , misschien met goed resultaat want denk dat dat wel makkelijker is maar zulk litteken en eventuele complicaties zou ik toch niet riskeren.
Falcone is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2014, 14:19   #11
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Hoi Plt!

Moet zeggen dat ik de haarlijn er toch best goed uit vind zien voor een 5 maanden resultaat!

Het gedeelte erachter blijft zo op de foto s te zien (nu nog) wel wat achter qua dichtheid!

Pas na een jaar mag je spreken van een eind resultaat, maar ik denk dat de meeste na een maand of 10 toch wel hun eind resultaat kunnen verwachten.

Ben (erg) benieuwd hoe het eruit ziet als je het weer gekleurd hebt!

Veel succes!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2014, 23:33   #12
frni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2014
Berichten: 2
Geslacht:
Hoi Plt,

Hoe beoordeel je zelf het resultaat van de HT op dit moment?

Ben je tevreden over de behandeling bij Prohair?
frni is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2014, 22:57   #13
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Je haar is toch mooier en natuurlijker grijs dan dat gekleurde. Het dunnere gedeelte valt zo minder op. De haarlijn is toch wel geslaagd en volgens mij het belangrijkste.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2014, 23:08   #14
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Ik vind het grijze haar zeker niet slecht staan, het ziet er idd zeer natuurlijk uit.. En bij 5 maanden begint het pas!!!

Maar als dit bij mijzelf het geval was, dan zou ik het om eerlijk te zijn wel kleuren.

Jammer dat Plt (tot nu dan) geen update meer heeft gedaan, maar misschien krijgen we straks net zo als dit het geval was bij Opblaaskrokodil, ineens een Top (eind) resultaat te zien!!!

Ik zag in de statistieken dat Plt 2 weekjes geleden nog even op Haarweb was dus die kans zit er zeker nog in!

Succes!!!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2014, 15:00   #15
plt
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2013
Berichten: 6
Update 11 maanden

Bij deze dan (eindelijk) mijn update. Ik heb de foto's van mijn status na 11 maanden inmiddels in mijn fotoalbum geplaatst.

Tussen de 6e en 11e maand is er eigenlijk nog maar heel weinig (lees: niets) veranderd. Alle groei heeft reeds daarvóór plaatsgevonden. Daarom is dit denk ik het moment om het geheel te evalueren.

Belangrijkste vraag: ben ik blij dat ik een HT heb ondergaan? Daar kan ik zeer zeker met ja op antwoorden. Los van hoe je het eindresultaat beoordeelt vind ik met afstand het belangrijkste dat ik weer een acceptabele haarlijn heb! Ik heb weer haren staan op een plaats waar er al lang geen meer stonden. Als je de foto's ziet ben ik met name tevreden over het zijaanzicht en ook eigenlijk wel tevreden over het vooraanzicht. Enige nuance hierbij is dat PH ervoor gekozen heeft om de grafts terug te plaatsen met de groeirichting naar achteren, waardoor ik in zekere zin beperkt ben in mijn keuze qua haardracht (soort van 'kuif'). Ik zeg overigens niet dat andersom, dus naar voren, beter was geweest. Maar omdat ook de structuur van getransplanteerde haren altijd iets anders is (wat stugger), zijn mijn haren gewoon wat moeilijk te stylen.

Als je de foto's van boven ziet dan zie je duidelijk dat de dichtheid op het getransplanteerde gebied niet heel dicht lijkt. Ik weet dat ik van nature geen dik, maar eerder gemiddeld tot wat dunner haar heb, maar optisch had ik het resultaat toch wel dichter verwacht, zeker bij verplaatsing van 3000 grafts. Daarnaast is het resultaat op de plekken waar ik na de HT bloedkorsten had, nog wat minder. Overigens heb iknog redelijk gunstige foto's gekozen. Alle foto's zijn wel buiten genomen. Met name binnen of 's avonds lijkt het resultaat wel beter.

Ben ik daarmee tevreden met het resultaat en met Prohair? Over het algemeen zeg ik zeker ja, want als ik mijn huidige resultaat met mijn beginresultaat vergelijk is er gewoon een duidelijke verbetering. Alle foto's zijn redelijk dichtbij genomen (en buiten), maar in het dagelijks leven kijken de meeste mensen en niet zo dicht op. Daarom is het algehele optisch effect zeker positief. Wel vind ik dat Prohair wat meer aan haar nazorg zou moeten doen in de vorm van één of liefst twee standaard evaluaties (bv na 4 en na 10 maanden). Ik denk dat met mij veel behandelde personen zouden willen weten in hoeverre de teruggeplaatste dichtheid uiteindelijk is gehaald.

Laatst gewijzigd door plt; 7 november 2014 om 15:12
plt is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.