Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 21 stemmen, 4,86 gemiddeld. Weergave
Oud 3 april 2006, 15:52   #526
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
tom-b

Over die Nizoral: zou het kunnen dat dit product meteen werkt. Gisteren voor de eerste maal gebruikt en vandaag nog geen jeuk gehad Normaal gezien zit ik me de hele dag suf te krabben.

Ja, dat kan had ik ook. Weet je ook meteen dat je het goede middel te pakken hebt. Kan toch nog wel zo zijn dat jeuk terugkeert (middel kent zelf ook soms wat jeuk als bijwerking, maar da's minder) maar bi 2 wk moet de verbetering aanzienlijk zijn..
Bij mij helpt het erg goed ik heb eigenlijk gewoon (wel 7 wk gebruikt nu!) echt helemaal geen jeuk en da's een bevrijding .
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2006, 16:21   #527
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Pieter 74 en Minox.

Minoxidil is toendertijd getest met gebruik van 2 x daags 1 cc. S-ochtends en s-avonds. Daarna zijn er volgens mij geen dubbelblinde testen meer gedaan om het simoele feit dat het patent op minoxidil was verlopen en er dus niets meer aan te verdienen was. Iedereen mocht het namelijk namaken.

Nu hoor ik de laatste tijd regelmatig van mijn Amerikaanse contacten, waaronder ook artsen, dat veel gebruikers zelf wat hebben geëxpirimenteerd en ze gebruiken nu alleen nog maar minox in de avond maar dan wel 2 cc. Dan kan het heel de nacht intrekken en hebben ze de ochtendproblemen met minox opgelost. Zij vinden dat het op deze manier net zo goed werkt.

Enige ervaring hiermee ? Laat het ons weten.

Diksy
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2006, 16:26   #528
Pieter74
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2006
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diksy
Minoxidil is toendertijd getest met gebruik van 2 x daags 1 cc. S-ochtends en s-avonds. Daarna zijn er volgens mij geen dubbelblinde testen meer gedaan om het simoele feit dat het patent op minoxidil was verlopen en er dus niets meer aan te verdienen was. Iedereen mocht het namelijk namaken.

Nu hoor ik de laatste tijd regelmatig van mijn Amerikaanse contacten, waaronder ook artsen, dat veel gebruikers zelf wat hebben geëxpirimenteerd en ze gebruiken nu alleen nog maar minox in de avond maar dan wel 2 cc. Dan kan het heel de nacht intrekken en hebben ze de ochtendproblemen met minox opgelost. Zij vinden dat het op deze manier net zo goed werkt.

Enige ervaring hiermee ? Laat het ons weten.

Diksy
Ik gebruik 's morgens 2 ML en 's avonds weer 2 ML. Volgens instructies van de dermatholoog.
Pieter74 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2006, 16:55   #529
Pieter74
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2006
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thijs2
En hoe bevalt dat? Resultaat te zien?
Nog moeilijk te zeggen, gebruik het pas anderhalve maand ofzo.. Heb het idee dat m'n haaruitval iets afneemt, maar nog niet genoeg. Vandaar dat ik het slikken van fina overweeg, maar ben daar nog niet over uit.
Pieter74 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2006, 23:29   #530
Zimza
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Berichten: 271
Ben er mee gestopt omdat ik alleen haar kreeg op de verkeerde plekken (ook wel overbeharing genoemd)
Zimza is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2006, 23:16   #531
Thijs2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Berichten: 115
Zimba, was dat een 2% oplossing of een 5% oplossing die je gebruikte?

Verder vroeg ik me af of het oké was om bijv om 8 uur minox in je haren te doen, en dan je haren om 10 uur te wassen. Was je dan de minox er weer uit of is het dan voldoende opgenomen?
Thijs2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2006, 12:05   #532
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Bij minoxidil 5 % kan overbeharing voor vrouwen een probleem zijn.
Bij minoxidil 2 % wordt deze klacht heel weinig gehoord.

Gegroet,

Diksy
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2006, 14:26   #533
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
diksy

Bij minoxidil 5 % kan overbeharing voor vrouwen een probleem zijn.
Bij minoxidil 2 % wordt deze klacht heel weinig gehoord.

betekent dat, dat als je minoxidil 5% op je hoofd doet 2x daags je er bijv. een snorretje van kan krijgen of zo?
Dat zou dat dus betekenen dat dat goedje toch verder getransporteerd wordt dan alleen daar waar je het aanbrengt toch?
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2006, 14:29   #534
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Dat klopt. Minoxidil wordt in de bloedbaan opgenomen. Anders zou er in het geheel geen werking kunnen zijn. Wel is het zo dat de werking afvlakt naarmate het meer verspreid wordt in de bloedbaan. Op of rond het gebied waar minoxidil wordt aangebracht is de aanwezigheid in de bloedbaan dus sterker als bijvoorbeeld in je grote teen.

Gegroet,

Diksy
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2006, 14:34   #535
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
diksy

ok weer wat wijzer
Thankx
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2006, 09:29   #536
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Bij minoxidil 5 % kan overbeharing voor vrouwen een probleem zijn.
Bij minoxidil 2 % wordt deze klacht heel weinig gehoord.

betekent dat, dat als je minoxidil 5% op je hoofd doet 2x daags je er bijv. een snorretje van kan krijgen of zo?
Dat zou dat dus betekenen dat dat goedje toch verder getransporteerd wordt dan alleen daar waar je het aanbrengt toch?
Kitty
Is een feit, waar overigens mijn dermatoloog niets van wist. Moest ik wel om lachen. Toen ik vertelde dat mijn wenkbrauwen en wimpers iets voller waren geworden, vroeg hij of ik het daar dan ook op smeerde... Nee dus .

Het probleem kan overigens vaak verholpen worden door het wat meer naar achter op het hoofd aan te brengen, dus 3-4 cm van de haarlijn af.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2006, 00:34   #537
Pantau
Yeah whatever
 
Pantau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 116
Even een vraagje aan de kijkbuiskinderen.

http://www.hairplus.nl/preventie.htm Volgens mij klopt hier geen reet van?

Wat doet Minoxidil?
Haaruitval is in veel gevallen een hormonale kwestie. De werking van Minoxidil berust op het ‘blokkeren' van de hormonen die de haaruitval veroorzaken.
__________________
Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet.
(Gandhi)

Arsenaal:
minoxidil 5%(Xandrox)
Veganist!(anti oxidant, anti dierenleed )


Cosmetisch:
Couvré, Weleda rozemarijn, Urtekram aloe vera.

Haar toestand
Opvallende verbetering van haar dichtheid.
Pantau is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2006, 09:53   #538
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
pantau

Wat doet Minoxidil?
Haaruitval is in veel gevallen een hormonale kwestie. De werking van Minoxidil berust op het ‘blokkeren' van de hormonen die de haaruitval veroorzaken.


De werking van minoxidil is niet berust op blokkeren van welke hormonen dan ook. Minoxidil heeft de bewezen eigenschap haren langer in de groeifase te kunnen houden. (waarom dit zo is, is eigenlijk nog steeds niet duidelijk).
Bij hormonale haaruitval wordt die groeifase verkort van 'normaal = 5 a 7 jr tot xx maanden, je maakt als het ware je voorraadje haren (ong 20 keer kan een nieuwe haar worden aangemaakt) snel op.

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2006, 09:55   #539
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
minoxidil

Hoi,
Misschien dat ik het dan alsnog ga gebruiken maar dan op mijn wenkbrauwen, wimpers... op mijn hoofd durf ik het niet te gebruiken.

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2006, 13:37   #540
22jr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 april 2006
Berichten: 1
Hey allemaal,


Ik ben begonnen met het gebruik van minox 2%. Ik heb begrepen dat het geen kwaad kan als ik ipv 2 keer op een dag ook 1 keer op een dag de dubbele dosis doe?

Weet iemand dit toevallig??

Bedankt!
22jr is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 15:02
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 3 november 2003 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.