Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 februari 2016, 21:45   #1
tim93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2014
Berichten: 26
Geslacht:
Testosteron/DHT waarden vs. Medicijngebruik

Beste Haarwebbers,

Binnenkort laat ik mijn bloedwaarden meten om inzicht te krijgen in mijn testosteron en DHT waarden.

Mochten deze waarden (relatief) laag zijn, heeft het dan zin om finasteride te proberen? Of maakt dit allemaal geen fluit uit en is het gewoon een gok of het werkt? Alvast bedankt voor een reactie.
tim93 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2016, 22:12   #2
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tim93 Bekijk bericht
Beste Haarwebbers,

Binnenkort laat ik mijn bloedwaarden meten om inzicht te krijgen in mijn testosteron en DHT waarden.

Mochten deze waarden (relatief) laag zijn, heeft het dan zin om finasteride te proberen? Of maakt dit allemaal geen fluit uit en is het gewoon een gok of het werkt? Alvast bedankt voor een reactie.
Het gaat in de kern om hoe gevoelig je haarzakjes zijn voor DHT. Dat is genetisch bepaald. Als je waarden standaard al laag zijn en je toch last het van dunner haar c.q. uitval dan kun je het altijd proberen. Fina blokkeerd het enzym dat Testo omzet naar >DHT. Dus je dht zal zeker dalen. Of het dan effect heeft op je haar is altijd proberen

Wat wel interessant is. Is je begin waarde in je bloed en de waarde na 6-12 maanden gebruik van Fina.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.