Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 maart 2015, 16:17   #1
Sam Steward
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2015
Berichten: 27
Geslacht:
Succes met dutasteride 0,15mg

In december 2012 ben ik bij een dermatoloog-tricholoog geweest en heb ik mijn haar laten onderzoeken. Uitkomst van dat onderzoek was dat ik III vertex op de Hamilton-Norwood schaal was. Ik was toen 40 jaar oud. Wat mij erg stoorde was het feit dat mijn kruin kalend was en, wat ik nu maar zal noemen, het frontale deel op mijn voorhoofd bij de scheiding.

Ik ben in dezelfde maand begonnen met dutasteride 0,15mg voorgeschreven door deze dermatoloog-tricholoog en geproduceerd door een Nederlandse apotheek.

Ik had van tevoren besloten om het als een experiment te zien en het medicijn minimaal 1 jaar te slikken en daarna terug te gaan naar de arts om mijn haar opnieuw te laten onderzoeken en aan de hand daarvan te bepalen of ik door zou gaan met de behandeling. Ik slikte het pilletje consequent iedere ochtend, steeds rondom hetzelfde tijdstip, heel soms sloeg ik een dag over.


In het begin had ik een aantal dagen wat last van misselijkheid en een onbestemd gevoel - maar dat zat meer in mijn hoofd - met name omdat ik mij afvroeg waar ik precies aan begonnen was. Een medicijn slikken, off-label ook dat nog, terwijl ik niet ziek was...maar goed alles went.

Na een paar weken dacht ik een terugval in libido te bespeuren en een minder harde erectie. Ik schrok natuurlijk en overwoog direct te stoppen. Dat heb ik niet gedaan, ik ben stug doorgegaan met het gebruik van het medicijn. Met name omdat ik niet overtuigd was en ben van blijvend nadeel van dutasteride-gebruik.

Ik heb goed nagedacht ook over de psychologische gevolgen van bijwerkingen en over het feit dat je jezelf ook erg kan beinvloeden op die manier. Ik slikte bijvoorbeeld het spul toen midden in de winter, dan is mijn libido altijd wat minder. Ik bespeur op dit moment geen gevolgen voor mijn libido of mijn erectie of enig ander nadeel.

Nu, ruim 2 jaar later kan ik zeggen dat de dutasteride erg goed is aangeslagen, mijn haaruitval is gestopt en er is 'frontaal' sprake van een in mijn ogen verbluffend resultaat: de dunne haartjes zijn dermate verdikt dat het lijkt alsof er sprake is van hergroei. Ook de kruin is zeer verbeterd maar wel minder dan het frontale deel.

Ik betaal €48 in de maand voor de dutasteride. Ik heb dat bedrag graag over voor de gemoedsrust van betrouwbare produktie van het medicijn in Nederland. Ook de controle door een medicus is mij veel waard. Overigens zijn deze kosten aftrekbaar van de inkomstenbelasting.

Laatst gewijzigd door Sam Steward; 9 maart 2015 om 12:40
Sam Steward is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2015, 16:40   #2
tim93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2014
Berichten: 26
Geslacht:
Interessant dat bij jou het frontale gedeelte goed reageerde en de kruin wat minder. Met finasteride/dutasteride wordt altijd het tegenovergestelde beweerd.
tim93 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2015, 16:55   #3
Rollercoaster1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 107
Sam, had je last van verhoogde haaruitval de eerste paar maanden na het starten van dutasteride? Nooit finasteride geprobeerd?
Rollercoaster1 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2015, 21:25   #4
Sam Steward
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2015
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tim93 Bekijk bericht
Interessant dat bij jou het frontale gedeelte goed reageerde en de kruin wat minder. Met finasteride/dutasteride wordt altijd het tegenovergestelde beweerd.
Dat is mijn ervaring inderdaad.
Sam Steward is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2015, 21:27   #5
Sam Steward
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2015
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster1 Bekijk bericht
Sam, had je last van verhoogde haaruitval de eerste paar maanden na het starten van dutasteride? Nooit finasteride geprobeerd?
Absoluut geen last van gehad.

Ik heb nooit finasteride geprobeerd. Ik was okay met de voorgestelde behandeling.
Sam Steward is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2015, 23:08   #6
Rollercoaster1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Steward Bekijk bericht
Absoluut geen last van gehad.

Ik heb nooit finasteride geprobeerd. Ik was okay met de voorgestelde behandeling.
Je zit toch niet stiekem reclame te maken voor Boersma he ;-)
Rollercoaster1 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2015, 23:13   #7
Sam Steward
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2015
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster1 Bekijk bericht
Je zit toch niet stiekem reclame te maken voor Boersma he ;-)
ik deel hier gewoon mijn eigen ervaringen.
Sam Steward is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2015, 12:32   #8
Carolien020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2015
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6
Geslacht:
Beste Sam,

Ik ben op zoek naar een man die eventueel een 'dubbele bestelling' Duta 0,15 wil doen bij Intermedica. Boersma heeft mij zaterdag aangegeven dat hij me graag aan de Duta willen hebben en dat wil ik zelf ook zo spoedig mogelijk. Hij is alleen gebonden aan strikte regels en mijn AGA en kaalheid is (nog) niet erg genoeg. Ik heb dus een 'hulpje' nodig voor een bestelling. Dat was ook het advies van de heren. Kun jij hier misschien helpen ajb?

Carolien
Carolien020 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.