Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 januari 2016, 21:46   #1
Goldenliquid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2016
Berichten: 8
Geslacht:
Haartransplantatie 25 jaar

Besten,

Recentelijk ben ik mij enorm beginnen storen aan mijn haaruitval. Vooral aangezien ik nog relatief jong ben (25j). Ik nam altijd aan dat ik dit zou moeten accepteren en dacht dat haartransplantatie een louche praktijk was die nooit het gewenste resultaat zou opleveren.

Tijdens mijn wanhopige zoektocht naar middeltjes om mijn haarsituatie toch te verbeteren ben ik op dit forum gebotst. Na het lezen van de ervaringen over haartransplantatie ben ik volledig overtuigt dat ik deze stap wil ondernemen.

Echter ben ik nog maar een week geleden begonnen met nanoxidil & revita shampoo. Van zodra ik aan finasteride geraak zal ik hier ook mee beginnen.

Nu is mijn vraag: is het slim om meteen een haartransplantatie te ondergaan? Of probeer ik best alles onder controle te krijgen met medicatie? De haaruitval is nu zo'n 2 jaar bezig.

hieronder enkele foto's:
http://www.mupload.nl/img/jrrspqzqd4b.jpg
http://www.mupload.nl/img/grd3fe9rtux.jpg
http://www.mupload.nl/img/ciqqa5ugw4h.jpg

Ik weet dat ik nooit een weelderig haardos zal krijgen, en hou mijn haar al vrij kort. Maar wil toch nog zeker een 10-tal jaren van mijn haar kunnen genieten. Dus dat is de opzet.

Met vriendelijke groeten
Goldenliquid is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2016, 22:22   #2
karel1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2015
Locatie: Nederland
Berichten: 64
Geslacht:
Ik zou eerst een jaar finasteride gebruiken. Ten eerste kan het zijn dat je hergroei hebt, dan is het zonde om daar nu grafts bij een ht aan te verspillen.
Ten tweede kan je dan beter inschatten of het je haaruitval stabiliseert en je dus geschikt bent voor een ht.
Zit zelf in ongeveer dezelfde situatie, nu bijna een jaar bezig met fina.
karel1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2016, 22:36   #3
Goldenliquid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2016
Berichten: 8
Geslacht:
Bedankt voor je snelle reactie karel1986. Ik zal je advies volgen maar ik vrees dat ik het moeilijk zal hebben om een jaar af te wachten. Als ik het goed begrijp is de kans op nieuw haargroei immers heel klein en bereik je vooral stabilisatie. Bij mij zijn het vooral de 2 inhammen / landingsbanen die me storen

Ook begin ik te twijfelen of ik er goed aan doe om meteen met nanoxidil in plaats van minoxidil te beginnen. Hoewel de bijwerkingen minder zijn merk ik aan de reacties in het algemeen toch dat de werking ook minder bewezen is.
Goldenliquid is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2016, 22:53   #4
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Eens.

Eerst middelen proberen. Kijken wat het te bieden heeft voor je.

Nanoxidil schijnt de nieuwe variant te zijn op minox.

Ik gebruik minox.

HT en geld er tegenaan klappen kan altijd nodg. Stel je doet het nu meteen. En het blijkt dat je uitval doorzet. Blijven de HT haren staan. Rest valt uit. Wat dan? Weer een HT...

Ik gebruik ook eerst middelen en probeer mn dos te behouden. Heb t veel minder dan jij. Maar dan anders. Dunner wordend en inhammen. Waarvan anderen zeggen ach man zeik niet. Girltalk. Ik stoor me eraan dus ook al is alles nog dekkend. Ik wil er wat aan laten doen. Goed jezelf inlezen. Resultaten, persoonlijke ervaring van het gehele proces, wat doen ze, kosten, kliniek etc.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2016, 18:26   #5
Goldenliquid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2016
Berichten: 8
Geslacht:
Ik had puur informatief toch eens een offerte aangevraagd bij esteworld voor een HT. Echter krijg ik als antwoord dat een HT bij mij niet aan de orde is aangezien de dichtheid van de haren nog te groot is.

Wel bieden ze mij een ACELL / hair vaccine behandeling aan. Iemand ervaring met een dergelijke behandeling? Blijkbaar maakt dit de haren dikker en stopt dit de haaruitval voor 5 à 10 jaar. Ook moet het haar niet afgeschoren worden.
Goldenliquid is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2016, 19:17   #6
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
ACELL 5 tot 10 jaar haar uitval stoppen.....laat mij niet lachen wat een oplichting. We hebben de afgelopen 10 jaar wel meer van die onzin dingen gezien. Klinieken zouden zich hier niet in moeten laten tenzij het wetenschappelijk bewezen!!
__________________
-Finasteride 1 mg dosering om de dag
-Minoxidil Foam kirkland 5%

Shampoo:
Revita en beaver Keratin thickening shampoo

HT Aesthetic Beauty Clinics 1530 grafts 09-12-2014.
HT Aesthetic Beauty Clinics 600 grafts 18-12-2015 verdichting haarlijn.
renszo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2016, 19:41   #7
Robert M
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldenliquid Bekijk bericht
Bedankt voor je snelle reactie karel1986. Ik zal je advies volgen maar ik vrees dat ik het moeilijk zal hebben om een jaar af te wachten. Als ik het goed begrijp is de kans op nieuw haargroei immers heel klein en bereik je vooral stabilisatie. Bij mij zijn het vooral de 2 inhammen / landingsbanen die me storen

Ook begin ik te twijfelen of ik er goed aan doe om meteen met nanoxidil in plaats van minoxidil te beginnen. Hoewel de bijwerkingen minder zijn merk ik aan de reacties in het algemeen toch dat de werking ook minder bewezen is.
Ik zou zeker eerst minstens een jaar lang minoxidil en finasteride gebruiken alvorens een haartransplantatie zelfs nog maar in overweging te nemen. Deze geneesmiddelen kunnen de haaruitval stabiliseren, maar kunnen soms ook voor behoorlijk wat hergroei zorgen. In die mate zelfs dat een haartransplantatie niet meer nodig is. Bekijk deze foto's maar eens:

http://www.bernsteinmedical.com/medi...atient-photos/
Robert M is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2016, 20:19   #8
morgulsblade
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 119
Geslacht:
Ik snap je gevoel, ik ben zelf 23 en heb een haartransplantatie ondergaan. En ik ben er op dit moment ongelooflijk en ik meen ook ongelooflijk blij mee. Ik heb de keuze uiteindelijk gemaakt om eerst de transplantatie te doen en daarna te beginnen met middeltjes (minoxidil). Ik heb de transplantatie wel conservatief te laten uitvoeren dus niet al hoge dichtheden creëren. Gelukkig heb ik wel dik en krullend donor haar. De haardikte zul je inderdaad ook rekening mee moeten houden.

Je zou inderdaad aangezien je met finasteride gaat beginnen een tijd kunnen wachten om zo te zien of/waar je haar weer gaat opvullen zodat je een beter beeld krijgt in welke gebieden en welke dichtheden een goed idee zijn voor een haaropvulling. Ik geloof ook dat je met finasteride de kans op shockloss een stuk kan verminderen (als het aanslaat natuurlijk)
morgulsblade is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2016, 18:06   #9
Fue(w)Hair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Locatie: België
Berichten: 45
Geslacht:
Beste,

Persoonlijk zou ik nu nog een jaar of 2 wachten, ik was 25,5 toen ik het niet meer kon verbergen. Ik had jouw situatie al op mijn 20e. Rekken kan je door de bovenstaande medicatie, heb nooit pillen gepakt want al die potentiële bijwerkingen .... maar wat visueel enorm helpt is toppik. Dat rekt het zeker tot je 28-29e denk ik. Daardoor heb je wat tijd om er nog meer over te weten te komen. Acell is denk ik wel een goede oplossing alleen claimen veel klinieken 5-10 jaar terwijl het nog niet zolang bestaat... Ik gok eerder 2-3 jaar. Sta er NOG niet 100% voor open gezien ik nog geen bewijzen heb gezien op echte langere termijn, is wel al wetenschappelijk bewezen of bewezen hoe je het ook wil noemen op kortere termijn, zoek maar op . Vooral in Amerika zijn ze al langer bezig.

Veel succes nog met je haren!
Fue(w)Hair is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2016, 13:06   #10
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Het is toch juist heel positief als ze nu al zeggen dat het minimaal 5 jaar goed blijft door acell? dit kan dus alleen maar opschuiven...

Hoe jonger je bent, hoe meer DHT in je lichaam, hoe sneller je de ACELL moet herhalen. Alternatief is kaal worden.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2016, 13:51   #11
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
Het is toch juist heel positief als ze nu al zeggen dat het minimaal 5 jaar goed blijft door acell? dit kan dus alleen maar opschuiven...

Hoe jonger je bent, hoe meer DHT in je lichaam, hoe sneller je de ACELL moet herhalen. Alternatief is kaal worden.
Ja maar de meeste mensen vragen zich af of het wel werkt en geen geldklopperij is.
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2016, 13:54   #12
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
Het is toch juist heel positief als ze nu al zeggen dat het minimaal 5 jaar goed blijft door acell? dit kan dus alleen maar opschuiven...

Hoe jonger je bent, hoe meer DHT in je lichaam, hoe sneller je de ACELL moet herhalen. Alternatief is kaal worden.
Onjuist. DHT neemt alleen maar toe in je lichaam, testosteron neemt af naarmate je ouder wordt.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2016, 15:30   #13
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Onjuist. DHT neemt alleen maar toe in je lichaam, testosteron neemt af naarmate je ouder wordt.
Testosteron niveau neemt af, er wordt dus meer DHT omgezet uit testosteron om dit op te vangen. Dit wil niet dat het DHT niveau in zn algeheel hoger is.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2016, 14:06   #14
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
Testosteron niveau neemt af, er wordt dus meer DHT omgezet uit testosteron om dit op te vangen. Dit wil niet dat het DHT niveau in zn algeheel hoger is.
Neen, DHT is puur een gevolg van de reductase van testosteron.
De som van de concentratie van beide stoffen is niet constant, maar schommelt sterk doorheen de jaren.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2016, 15:31   #15
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YannickUA Bekijk bericht
Neen, DHT is puur een gevolg van de reductase van testosteron.
De som van de concentratie van beide stoffen is niet constant, maar schommelt sterk doorheen de jaren.
Maar mijn vraag is dan;

Is er een linear verband tusse testo en DHT?

Meer testo = automatisch meer DHT en vice versa.

Of kunnen ze onafhankelijk variëren van elkaar, afhankelijk vd vraag van je lichaam?
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.