Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 april 2020, 14:34   #1
Calma89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Minoxidil vs Neofollics lotion

Hallo,

Al meer dan 6 maanden maak ik gebruik van Kirkland Minoxidil 5%. Echter, de laatste weken heb ik last van bijwerkingen, zoals: minder goed zien, opgezwollen vingers, geïrriteerde hoofdhuid, jeukende en uitslag op mijn vingers. Ik ben een paar dagen geleden gestopt met Minoxidil en de klachten zijn verdwenen.

Ik wil van dit product afstappen en overgaan naar Neofollics. Dit product schijnt beter te werken dan Minoxidil. Echter, zie ik weinig recensies op dit product en dat houdt mij een beetje tegen.

Is de werking van Neofollics lotion vergelijkbaar met die van Minoxidil?

Minoxidil geeft een uitstekende resultaat maar van de bijwerkingen wordt ik niet vrolijk.

Laatst gewijzigd door Calma89; 6 april 2020 om 15:00
Calma89 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2020, 18:12   #2
Calma89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Ik zit te denken om Minoxidil 2% te gebruiken i.p.v 5%. Zal ik hierdoor meer haarverlies krijgen?
Calma89 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2020, 15:53   #3
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ik gebruik sinds oktober Neofollics Lotion. Het is een dure lotion (35 euro per flesje). En de ene 'studie' waarin ze beweren dat het spul beter werkt dan minoxidil is, op zijn zachtst gezegd, weinig wetenschappelijk onderbouwd.
Maar goed, de lotion zit vol goede ingrediënten, is niet agressief en ruikt goed. Of ik er direct baat bij gehad kan ik nog niet zeggen, maar je zit er in ieder geval (zoals bij minoxidil) niet aan 'vast'. Wat het wel doet: het kalmeert mijn hoofdhuid (vorig jaar keerde de gevreesde jeuk in volle hevigheid bij me terug). Ik blijf het nog minimaal een paar maanden gebruiken.
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2020, 19:36   #4
ibuprofen23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2015
Locatie: Drachten
Berichten: 18
Geslacht:
Nee, is niet hetzelfde. Minoxidil is bewezen en Neofollics niet. Als het echt zou werken zou er wel wetenschappelijk bewijs zijn. Kan je zeggen dat dit ontzettend veel geld kost, maar neem aan dat als een haargroei lotion beter werkt dan minoxidil je ook ontzettend veel zal verkopen. Goede producten verkopen zichzelf.
ibuprofen23 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2020, 20:54   #5
algomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2020
Berichten: 36
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25 Bekijk bericht
Ik gebruik sinds oktober Neofollics Lotion. Het is een dure lotion (35 euro per flesje). En de ene 'studie' waarin ze beweren dat het spul beter werkt dan minoxidil is, op zijn zachtst gezegd, weinig wetenschappelijk onderbouwd.
Maar goed, de lotion zit vol goede ingrediënten, is niet agressief en ruikt goed. Of ik er direct baat bij gehad kan ik nog niet zeggen, maar je zit er in ieder geval (zoals bij minoxidil) niet aan 'vast'. Wat het wel doet: het kalmeert mijn hoofdhuid (vorig jaar keerde de gevreesde jeuk in volle hevigheid bij me terug). Ik blijf het nog minimaal een paar maanden gebruiken.



welke effecten zie je van neo?
Heb je fotos?
algomas is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.