Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 maart 2002, 19:52   #1
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.270
Geslacht:
haartransplantatie en ontevredenheid

Hallo Jay, ik herken heel goed wat je geschreven hebt, ik heb tien jaar geleden, toen ik 23 jaar was een haartransplantatie gedaan.
Het stomste wat ik heb kunnen doen." Alleen een kapper of deskundige kan zien dat je een haartransplantie heb laten doen, en het lidteken wordt net zo groot als dit kleine lijntje op mijn hand"; zeiden ze toen, nou dan ken ik wel honderden deskundigen nu, en mijn lidteken is echt geen klein lijntje.
Ik weet niet wat ik erger vind, mijn kaalheid of die haartransplantatie. Het lijkt echt nergens op. Zou eigenlijk wel willen weten, of er ook een mogelijkheid bestaat om ze er weer uit te laten halen en die verschrikkelijke gaten waar ze inzitten weer laten verdwijnen. Maar goed zal er waarschijnlijk wel mee moeten leren leven. Groetjes Henk.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2002, 13:01   #2
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Henk,

Ik begrijp dat je zeer ontevreden bent over je HT, als ik dat had, had ik toch zeker stappen ondernomen. Ik bedoel als je een auto koopt, mag daar toch ook niks aan mankeren? Heb je al geprobeerd om een schadevergoeding of iets dergelijks eruit te slepen? Kijk ik ben wel tevreden over mijn HT (behalve frontaal, waar niet alle grafts links zijn aangeslagen) maar de technologie is natuurlijk in de loop der jaren natuurlijk verbetert. Maar als de HT bij mij was mislukt, had ik toch wel ff de rechtsbijstand ingeschakeld voor compensatie. Eigenlijk klote dat er geen keurmerk of kwaliteitscontrole is op al die HT klinieken in Nederland.

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2002, 17:31   #3
Jasper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2002
Berichten: 19
Henk, precies wat Alonso zegt je moet juridische stappen ondernemen. Ken natuurlijk niet de details, maar het klinkt wanprestatie. Ook al is het 10 jaar geleden, de vordering is nog niet verjaard. Als je vordering slechts een paar duizend euro is dan kun je naar het kantongerecht gaan, een advocaat is dan niet eens noodzakelijk (al is het natuurlijk wel beter). Je kunt altijd informeren bij het buro voor rechtshulp.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2002, 23:10   #4
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.270
Geslacht:
Hallo Alonso en Jasper,

Tja misschien wel, maar in de eerste plaats denk ik niet dat het veel nut heeft, ik bedoel probeer maar eens te bewijzen dat ze gezegd hebben dat het lidteken veel kleiner zou uitvallen.
Toen ik die HT heb laten doen had ik nog behoorlijk wat haar, het werd alleen voor aan de bovenkant wat dunner, vlak na de HT ben ik nog een keer op controle geweest, toen hebben ze me nog gevraagd of ik er tevreden mee was, ik heb toen niet gezegd dat ik er ontevreden mee was, ik bedoel ik kon er toen ook nog weinig van zien. Wist ik veel dat het lidteken zo zichtbaar zou zijn bij tondeuzen, en er zat toen nog wel redelijk wat haar om die getransplanteerde haren, maar nu lijkt het nergens op. Drie haartjes uit één gaatje is niet echt natuurlijk. En de gaten waar ze inzetten vallen ook wel op. Misschien heb je wel gelijk en is het nu wel vooruitgegaan met de techniek, maar ik zou (zelf met tien miljoen op de bank) nooit van mijn leven weer een HT laten doen. Het wordt volgens mij nooit meer zo als je het had. Waarom ik het toen wel heb laten doen, tja dat heb ik mijzelf ook wel honderden keren afgevraagd. Ik zag toen in een mum van tijd mijn Richard Marx-kapsel richting een John Metgod-kapsel gaan en vooral op die leeftijd komt zoiets hard aan.
Maar je vroeg of de Grafts ook waren aangeslagen, ja dat wel maar het waren er ook niet zo gek veel. Ik had er ook niet zoveel nodig zeiden ze toen. Lekker makkelijk inschatten bij iemand van
net 23. Ik denk dat ze gedacht hebben van als er eerst maar wat inzit dan komt ie later vanzelf wel weer terug. Ik weet eigenlijk ook niet wat ik er van verwacht had, ja stom hé.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2002, 21:33   #5
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Henk,

Je situatie klinkt behoorlijk kut. Het is inderdaad klote om te eindigen met een groter litteken dan de bedoeling was.

Ik heb de frustratie na de ontdekking ervan gelukkig heel snel verwerkt. Het posten van dit verhaal hielp daarbij best wel behoorlijk .

Wat me ook goed helpt om in dit leven vol tegenvallers op de been te blijven is het volgende:

Ik ben sinds een paar maanden een transhumanist. Eentje die vertrouwen heeft in de wetenschap nota bene. Ik heb ontdekt wat nanotechnologie kan doen voor de mensheid. Daarom heb ik besloten om na m'n huidige studie ook nanotechnologie te gaan studeren, zo gauw er een nanotech-studie komt in Nederland natuurlijk.

Met nanotech kun je wonderen verrichten op het gebied van geneeskunde (en daar reken ik haar ook bij). Het ziet ernaar uit dat het menselijk levensspan zal opgerekt worden naar ongelooflijke hoogten, en wellicht wordt het verouderingsproces van de mens zelfs teruggedraaid op een gegeven moment. Het komt erop neer dat je gruwelijk mooie dingen zult meemaken in je leven, en zeker als je zorgt dat je nog een redelijk tijdje hier op aarde zult rondlopen. Het leuke is dat je er nog een langere tijd van zult genieten dan je aanvankelijk ingeschat had .

Het compleet fixen van je haar en opgelopen verwondingen is daar een van. Uiteraard zal de mens op een gegeven moment van zijn kalingsdilemma zijn verlost, er is immers vraag naar. En uiteraard zal men op den duur de mens ongelooflijke regeneratieve vermogens kunnen toekennen, waardoor al je littekens het spontaan op een genezen zullen zetten.

Ja ja... over enkele tientallen jaren worden mensen niet kaal meer, krijgen ze geen kanker meer, en worden ze niet meer vet. De mens ondergaat deze eeuw een drastische evolutie, door middel van genetische veranderingen die naar alle waarschijnlijk zullen worden doorgevoerd door middel van nanobots. Dat is het moment waarop we niet langer humaan zijn, maar post-humaan.

We zijn dus eigenlijk in het verkeerde tijdperk geboren. Zo'n 20 jaar te vroeg zeg maar. Het nadeel is dat dit alles nog zeker 20 jaar gaat duren, maar vanaf dat punt gaat alles zeer snel richting paradijs (dwz: *als* de aarde niet om zeep wordt geholpen met nanotech door een of andere reli-fanaat). De onderzoekssnelheid verdubbelt momenteel elke 10 jaar, wat dus een kwadratische groei inhoudt. In de 20e eeuw is er heel wat technologische ontwikkeling geweest. Zoveel dat het ronduit indrukwekkend is. Maar in de komende eeuw zal het helemaal niet meer bij te houden zijn. Het is alleen nog maar een kwestie van volhouden tot we tot de *echte* technologie-explosie komen. Het duurt maar een aantal decennia...

Mijn advies is: blijf altijd werken aan jezelf. Van vooruitgang kan je geen genoeg hebben. Er komt een dag dat je verlost wordt uit al je dagelijks lijden. Het zal slechts een kwestie van 'even een body-upgrade halen' zijn.

Maar dan moet je wel zorgen dat je voldoende poen in huis hebt
  Met citaat reageren
Oud 10 april 2002, 18:52   #6
Jasper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2002
Berichten: 19
Sorry hoor, maar wat een zweverig gelul!
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2002, 20:03   #7
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Originally posted by Jasper
Sorry hoor, maar wat een zweverig gelul!
Dat komt omdat je naief bent
  Met citaat reageren
Oud 10 april 2002, 20:10   #8
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Of religieus natuurlijk hahahah!

Die gasten kenne ut ook nie zo goed hebbe allemaal


/me says: kwestie van extrapoleren
  Met citaat reageren
Oud 10 april 2002, 20:59   #9
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.270
Geslacht:
Wink toekomst muziek?

Jay, als het helemaal zo gaat als je schreef betwijfel ik, maar ik geloof zeker dat erover twintig jaar de medicatie echt zo goed is dat overmatig haaruitval zo goed als verleden tijd zal zijn, en ik zou ook niet raar opkijken als er dan zoiets zal zijn als een soort gen-behandeling. Omdat er gewoonweg zoveel vraag naar is en daarom zal er niet teruggedeinst worden voor hoge ontwikkelingskosten, denk ik. En ik verwacht ook dat HT-klinieken dan hun langste tijd hebben gehad.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2002, 22:44   #10
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Re: toekomst muziek?

Citaat:
Originally posted by Henk
Jay, als het helemaal zo gaat als je schreef betwijfel ik, maar ik geloof zeker dat erover twintig jaar de medicatie echt zo goed is dat overmatig haaruitval zo goed als verleden tijd zal zijn, en ik zou ook niet raar opkijken als er dan zoiets zal zijn als een soort gen-behandeling. Omdat er gewoonweg zoveel vraag naar is en daarom zal er niet teruggedeinst worden voor hoge ontwikkelingskosten, denk ik. En ik verwacht ook dat HT-klinieken dan hun langste tijd hebben gehad.
Het klinkt mindboggling, ik weet het. Maar de mogelijkheden zijn er toch echt.

Het enige wat je je hoeft af te vragen om te realiseren of het echt gaat gebeuren, is het volgende: hebben we de door mij beschreven dingen over 1000 jaar?

Het antwoord dat elk zinnig persoon hierop geeft is 'ja'.

Hiermee zie je dat alleen de timeframe wankel zou kunnen zijn, want dat het komt, staat als een paal boven water. Dat geldt zeker als de mensheid nog minimaal een paar eeuwen te gaan heeft op deze planeet.

Maar serieus: ik ben geen zweverig type die glaasjes draait in z'n vrije tijd. Ik ben wel een typische 'buiten-de-doos-denker'. Dat is zeg maar zo'n beetje dezelfde mentaliteit die baanbrekende wetenschappers erop na houden. Zonder een aspect van vertrouwen, kom je namelijk niet op al die mooie dingen.

Als je veel wetenschappelijke artikelen leest, zul je je realiseren dat het allemaal heel goed mogelijk is.

Ik zei ook al dat het een kwestie van extrapoleren is:

Denk je in dat techniek pas in de 20e eeuw echt op gang kwam. In het jaar 500 hadden de romeinen speren, en in het jaar 1000 hadden ridders katapulten. In die tijd ging het niet echt rap. Maar de paradigm shift staat niet stil (sterker nog: hij verdubbelt elke 10 jaar): telkens als er iets uitgevonden wordt, groeit de voedingsbodem waarop weer nieuwe dingen kunnen worden geplant. Er is dus een kwadratische groei in researchspeed:

2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512, 1024, 2048, 4096, 8192, 16384, 32768, 65536, 131072, 262144, 524288, 1048576, etc...

Je ziet hoe snel kwadratische groei is... Op een gegeven moment lijken de getallen gewoon het positief oneindige in te exploderen. En dat doen ze in feite ook.

Zo ging het precies hetzelfde met de evolutie.

In de oertijd was je opa als je 20 was, en ging je dood. Begin 20e eeuw was het leven ook nog relatief ouderwets. Maar wat hadden we aan het begin van de 21e? Er was TV, Internet, hart-transplantaties, maanlandingen, auto's, en ga zo maar door.

Als je nu even die paradigm shift en de nanotech-boom in je achterhoofd houdt, vraag jezelf dan eens af: hoe ziet de maatschappij eruit in het jaar 2100 ?

De explosie van technologie wordt door experts echter zo rond de helft van deze eeuw verwacht. En met nanotech als het nieuwste wapen, zie ik niet in waarom het niet zou gebeuren. Je hebt toch al eens eerder een revolutie meegemaakt (ik doel hierbij op Inet)? Waarom zou je er niet nog een gaan beleven...

Ik weet dat het eraan staat te komen, en het voelt goed. Ik weet ook dat ik mijn intellect erbij ga scharen zodra ik de kans krijg... Dit is een unieke kans... ik moet erbij zijn!

  Met citaat reageren
Oud 12 april 2002, 16:30   #11
Jasper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2002
Berichten: 19
Jay dit is een haarforum
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2002, 17:03   #12
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Originally posted by Jasper
Jay dit is een haarforum
Ik heb doorgaans lak aan flutregeltjes.

Steek je zelfs soms nooit langs een zebrapad over ?
  Met citaat reageren
Oud 12 april 2002, 22:58   #13
Jeroen2
HaarWeb lid
 
Jeroen2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 29
Nou Jay wat je dus allemaal verteld is zeker mogelijk.Ik weet het fijne er niet van ,maar heb dit wel gelezen en gehoord.

Het klonen van menselijke embroy's staat er ook al aan tekomen.Of je er voor of tegen bent,hieruit kan je dus concluderen dat er een nieuwe evolutie gaande is.Het rekken van die levensspan kan als een feit worden gezien.

Alleen je bent als individu erg kwetsbaar op deze aardkloot,want een ongeluk zit in een klein hoekje.Dan denk ik aan oorlog ,een aardbeving een ongeluk met dodelijke afloop etc..

Het enige wat deze evolutie kan tegen houden is de gigantische meteoriet die op onze aarde afstormt.En die waarschijnlijk ergens in 2028 ergens op aarde kan inslaan.Volgens mij is de NASA druk bezig om een oplossing te vinden om dat ding in 'goede'banen te leidden.We hebben nog even de tijd

Mijn motto is dan ook 'Geniet met de dag,elke dag is er één,want je bent langer dood dan dat je leeft!


Deze is ook zo waar:
The True Knowledge Is That We Know Nothing!


Groetz,
Jeroen.
Jeroen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2002, 15:19   #14
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Originally posted by Jeroen2
Nou Jay wat je dus allemaal verteld is zeker mogelijk.Ik weet het fijne er niet van ,maar heb dit wel gelezen en gehoord.

Het klonen van menselijke embroy's staat er ook al aan tekomen.
Sterker nog: het is al gebeurd. In China .

Citaat:
Of je er voor of tegen bent,hieruit kan je dus concluderen dat er een nieuwe evolutie gaande is.Het rekken van die levensspan kan als een feit worden gezien.
Jup. Tegenwoordig ziet men het aftakelingsproces van de mens als een genetisch defect, ofwel een ziekte. Er wordt hard gewerkt aan allerlei verjongingsmiddelen.

En dan doel ik niet op gezichtscreme zoals we die vandaag de dag kennen...

Citaat:
Alleen je bent als individu erg kwetsbaar op deze aardkloot,want een ongeluk zit in een klein hoekje.Dan denk ik aan oorlog ,een aardbeving een ongeluk met dodelijke afloop etc..
Klopt. Je kan dan wel biologisch onsterfelijk zijn, maar wanneer je jezelf op een verkeerd tijdstip op de verkeerde plaats bevindt, en je lichaam loopt in één klap zulke massieve schade op dat het on the spot geen leven meer kan onderhouden, ben je alsnog dood.

Vandaar ook dat de volgende stap is: hoe kunnen we het menselijk lichaam zo veilig mogelijk maken.

Net als bij auto's zeg maar 8-)

Dan krijg je dus nanobots in je bloed die ervoor zorgen dat het extra snel stolt als je een grote wond oploopt en zo .

Wellicht zal een mens op een dag ook wel nieuwe ledematen kunnen genereren, net als een hagedis

Citaat:
Het enige wat deze evolutie kan tegen houden is de gigantische meteoriet die op onze aarde afstormt.En die waarschijnlijk ergens in 2028 ergens op aarde kan inslaan.Volgens mij is de NASA druk bezig om een oplossing te vinden om dat ding in 'goede'banen te leidden.We hebben nog even de tijd
Die meteoriet komt pas ergens in 2800, met kans 1 op 300 earth-impact.

Citaat:
Mijn motto is dan ook 'Geniet met de dag,elke dag is er één,want je bent langer dood dan dat je leeft!


Deze is ook zo waar:
The True Knowledge Is That We Know Nothing!


Groetz,
Jeroen.
We weten nog weinig inderdaad, maar dat verandert snel zat .
  Met citaat reageren
Oud 13 april 2002, 18:19   #15
Do
HaarWeb lid
 
Do's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2001
Berichten: 520
Wat heeft dit met Haarimplantatie>Haartransplantatie en ontevredenheid te maken?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif smileyverbaas.gif‎ (3,0 KB, 725x gelezen)
Do is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.