Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 januari 2010, 12:36   #1
tatto0-peetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2010
Berichten: 1
Unhappy help mama in nood

hallo ik zal me eerst is even voor stellen
ik ben peetje moeder van een tweeling van 8 nikita en anouk mijn mooie meiden
wij hebben nogal een rot periode achter de rug en dat heeft 1 van de meiden heel erg aangegrepen en nu nu trekt ze haar wimpers eruit
kan wel janken ze doet het nu zo'n anderhalf jaar is gewoon een gewoonte geworden ik vind het zo klote want heb al svan alles geprobeerd maar weet me geen raad , nu moet ik naar kindespycholoog maar weet nou niet of dat wel zin heeft ze is gewoon een benne vitter . heb echt van alles al geprobeerd , maar ik ben zo bang dat als ze zo door blijft gaan dat ze niets meer terug krijg . kan iemand mij helpen of iets .
tatto0-peetje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2010, 13:41   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Wink

Oké, eerst even heel rustig worden...
Wat je kind doet is een reactie op stress, onrust, angst, onzekerheid, onmacht, frustratie en ga zo maar door.... Ieder reageert zich af op een andere, eigen, unieke manier. Deze vorm van rust en zekerheid zoeken is voor JOU misschien beangstigend, maar voor je kind -op dit moment- de enige uit-weg... Straf of berisp haar niet, spreek niet over 'haar' of over hoe ze eruit ziet. Probeer gewoon een leuke, ontspannen, liefdevolle sfeer te creëren waarin zij zich goed voelt, begrepen en aanvaard! Op termijn (en dat kan maanden of zelfs jaren duren) kan het probleem vanzelf wegebben...
Hier heb je geen psycholoog voor nodig, tenzij voor jezelf, omdat JIJ misschien hulp kan gebruiken..
En wees gerust, de haartjes komen terug...
Sterkte!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2010, 21:46   #3
lief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Berichten: 2
Hallo,

Ook mijn dochter trekt haar wimpers uit, terwijl ze prachtig lang en zwart zijn...
Mijn dochter doet dat nu ongeveer 1,5 jaar. Ze is nu 8. En GELUKKIG komen de wimpers wel weer terug. Maar het blijft een naar gezicht als ze ze weer heeft uitgetrokken.
Zij doet dat meestal voordat ze gaat slapen. Ze geeft aan dat het een lekker gevoel is als het eruit is. Het doet wel pijn, maar weegt niet op tegen de blijheid die ze erna voelt. Erg frusti voor een moeder.
Wat ik van de huisarts als tip kreeg: 's avonds sokjes over de handen doen. Dat helpt tijdelijk. Je moet alleen wel consequent zijn en zorgen dat ze ze aanhoudt. Als ik haar speelgoed beloof, dan lukt het ook wel. Tot dat ze de buit binnenheeft. De volgende dag is alles weer kaal (en rood en opgezet). Dus dat doe ik ook niet meer.
Ik ga verder in mijn zoektocht naar hulp, want er is een oorzaak en een gevolg, dus er moet ook een remedie voor zijn! Houdt moed!!!!
lief is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2010, 22:41   #4
caspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2010
Berichten: 2
wimpers trekken

hoi ik ben caspar een vrouw van 36...ik vind het heel erg om te lezen dat die jonge meisjes nu al hun wimpers uit trekken...
ik ben er op mn 18e ongeveer mee begonnen in een periode van veel drugs en een hoop verdriet..
ik ben rond m'n 26ste ook m'n wenkbrouwen eruit gaan trekken...
ik weet geen goede therapie ervoor en vind het verschikkelijk dat ik t doe,maar kan het niet meer af leren voor mijn gevoel...
zal ook niet wete wat voor therapie ik er voor moet gaan doen..heb al zoveel verschillende therapies gevolgd(al waren deze wel voor andere problemen,maar t 1 heeft wel met het andere te maken)..
ik hoop echt dat jullie die meisjes het af kunnen leren,maar zonder er druk op te zetten,want dat werkt avarechts...stress maakt t alleen maar erger..
bij mij is het u zo erg dat als er weer een aantal wimpers groeien ik het irritant vind,omdat ik ze kan zien..klinkt wel erg raar,maar ben dat niet gewend,maar ben zo jaloers op vrouwen die mascara ect.. op kunnen doen..
Ik denk persoonlijk dat jullie samen met jullie kids iets vervangends moeten gaan zoeken...wat ook het gevoel geeft van voldoening en de stress weg neemt/...heel veel sterkte liefs caspar
caspar is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De klaagmuur. agatha Van alles en nog wat... 23192 25 december 2023 17:59
nieuwe ttm mama eva2001 TTM bij kinderen 4 1 februari 2018 13:48
ervaring met Safia Ellen Sieslack in Antwerpen ? lena36 Haarwerken 24 26 september 2013 10:00
een bezorgde mama tinake AA bij kinderen 1 13 september 2005 14:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.