Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 mei 2012, 13:16   #16
Madelief24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2012
Berichten: 20
Hoi Roos,
Tja.....exact dus de reactie van mijn huisarts en exact ook mijn vraag Wie weet is het echt zo. Wel jammer dat je dat inderdaad niet leest op internet, maar ja, daarvan is wel bekend dat als je gaat zoeken op internet je altijd alleen de minst fijne verhalen tegenkomt. Laten we nog steeds duimen dat het klopt!
Ik zou alleen zalf krijgen als de plek inderdaad rood zou gaan zien; dan moest ik terugkomen. Dat is nog steeds niet het geval.
Voordeel voor mijn dochter is dat ze de plek moeiteloos onder haar lange haar kan verbergen, dus zolang het daarbij blijft & de hoop bestaat dat het haar nog terugkomt wanhopen we nog maar niet.
En wie weet gaan de vitaminen nog wat doen Sterkte maar weer met afwachten!
Madelief24 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2012, 22:20   #17
Roos78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2012
Berichten: 26
Mijn zoontje heeft ook vrij lang haar, voor een jongetje dan en zn kale plek kan is ook goed verbergen door er haar overheen te kammen. Dat is erg fijn. Het breidt zich niet uit. Ik hoop dat dit betekent dat het hierbij blijft. ik weet niet of het alsnog kan uitbreiden na een maand?

Welke vitaminen geef jij je dochter? Ik lees hier overal over vitamine d3 in hoge doseringen, maar weet niet of dit ook mag bij kinderen? ik geef tot nu toe alleen vitamine d druppels speciaal voor kinderen en multi vitamine kauwtabletten (zit ook vitamine d in). Maar dit is veel minder sterk dan de hoeveelheden waar ze het hier over hebben.
Roos78 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2012, 10:22   #18
Madelief24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2012
Berichten: 20
Voor mijn dochter heb ik ook kindertabletjes (staat ook op; geschikt voor zogenden en 60+) gekocht, gewoon van Kruidvat huismerk. Ik heb er wel op gelet dat het vitamine D3 is en laat haar per dag 4 ipv 2 tabletjes nemen. Ik geef haar daarnaast ook een multivitamine kauwtablet van de Etos, maar daar zit geen vitamine D in. Ze is inmiddels 12 dus ik durf haar wel iets meer te geven. Als ik echt veel meer zou willen geven zou ik eerst even langs de huisarts gaan voor advies.
Als het echt erger wordt of terugkomt ooit zou ik dat wel doen en ook vragen of hij haar vitamine D gehalte kan bepalen.
Madelief24 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2012, 16:14   #19
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Hierboven stond al dat het echt wel mee kan vallen en bij één plekje kan blijven of zelfs helemaal weer dichtgroeit. Je focust je, volgens mij, veel te veel op alle horrorscenario's. Enerzijds begrijp ik dat ook wel, anderzijds kun je op dit moment niks doen dan afwachten en dan is het helemaal niet verstandig om je helemaal gek te gaan maken, terwijl dit misschien helemaal niet nodig is!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2012, 21:45   #20
Madelief24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2012
Berichten: 20
Misschien nog niet te vroeg juichen.....maar het lijkt er echt op dat het haar in rap tempo terug komt. Omdat het plekje niet te groot was en de haren erom heen erg lang moet ik op dit moment gaan zoeken waar het ook alweer zat; dus goed nieuws! !
Of het met de vitamine D te maken heeft durf ik niet te zeggen, maar het zou kunnen....De toekomst blijft afwachten, maar wie weet blijft het hier wel bij.
Hoe is het bij jullie Roos?
Madelief24 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2012, 00:06   #21
Roos78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2012
Berichten: 26
Madelief: wat fijn!!! Geweldig nieuws!
Nou hier ook voorzichtig goed nieuws, maar durf nog niet te hard te hopen.
Het lijkt hier op dezelfde manier te verlopen als bij jullie!
Ik had een aantal weken terug een hydrocortison zalf van de huisarts gekregen, maar smeerde 3 weken lang 3 keer per dag zonder resultaat. Vorige week ben ik ermee gestopt want het leek alleen meer op te vallen doordat zn haar zo vet werd en het plekje echt "open" ging staan. En ondertussen verscheen er geen stoppel.
Daarna heb ik niet meer gesmeerd en ook niet meer gekeken en opgelet en er eigenlijk ook niet zo mee bezig geweest. Hij kan het door zijn vrij lange haar best goed verbloemen.
Nu ik jouw verhaal lees ben ik toch even wezen kijken nu hij slaapt. Overdag laat hij het niet echt toe als ik aan zn haar kom
Ik moest flink zoeken en toen ik het gevonden had leek het toch in omvang te zijn afgenomen?!! Eerst was het een langwerpige kale plek en nu een rondje. Ik ga morgen toch even heel goed kijken, ik durf nog niet al te blij te zijn!
Ik gebruik nog steeds een 3 dubbele dosering vitamine d en laat hem bij mooi weer lekker naar buiten gaan.
Roos78 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2012, 10:17   #22
Els Bergers
Ask me
 
Geregistreerd: 2 april 2004
Locatie: Vlaardingen/ Woerden
Berichten: 145
Hallo Mamma's,

Het gaat gelukkig zo te horen de goede kant op, en hopelijk kunnen jullie beide de eerste zijn, die ook positieve dingen kunnen melden, zodat ouders in de toekomst wat gerust gesteld worden door jullie ervaring.
Ik duim voor jullie dat die vervelende tijd, volledig verleden tijd zal worden.

Groetjes Els Bergers
Els Bergers is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2012, 20:36   #23
Roos78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2012
Berichten: 26
Vandaag bij daglicht even beter bekeken, maar helaas is het volgens mij nog precies hetzelfde gebleven... Omdat ik niet meer smeer met de zalf valt het omliggende haar ( volle bos) er mooi overheen, dus opvallen doet het gelukkig niet. Goede nieuws is dat het zeker niet groter is geworden! Als het zo blijft spreek ik echt van geluk!
Roos78 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2012, 16:50   #24
Madelief24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2012
Berichten: 20
Hoi Roos, bij ons was het al iets eerder begonnen, dus misschien als je nog een maandje wacht dat het net zo goed gaat als hier nu !
Bedankt voor je reactie Els! Als het hierbij blijft prijs ik me inderdaad gelukkig. Mijn dochter weet nog niets van alles wat ik al had gelezen en ik hoop van harte dat dat zo kan blijven.
Madelief24 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2012, 20:32   #25
Madelief24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2012
Berichten: 20
Ja! Voorlopig lijkt het er nog steeds op dat het echt mee kan vallen!!! Gisteren naar de kapper geweest. Zij knipt het haar van mijn dochter al van baby af aan en had de plek nog niet gezien. (mijn dochter wil haar haar lang laten groeien) Zij kon de plek al amper meer vinden. Toen ik haar de plek aanwees kon zij, met haar kenners-oog, precies het nieuwe haar laten zien dat al behoorlijk wat centimeters lang was . yeah! Nu nog hopen dat het verder hierbij blijft .
Madelief24 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2012, 20:12   #26
Roos78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2012
Berichten: 26
Wat goed joh!! Gefeliciteerd!! Fijn zulke succes verhalen!
Hier toch ook wel een succesverhaal! Er beginnen inmiddels wat witte korte haartjes te groeien op de plek. Alleen als het haar nat is kan je de plek nog zien, anders moet je goed zoeken!!! Het lijkt erop dat het toch goed komt met de haren van onze kinderen!
Hopen dat die kale plek wegblijft en niet later alsnog terug komt en/of uitbreid, dat is echt mn angst.
Roos78 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2012, 15:10   #27
Madelief24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2012
Berichten: 20
He Roos; wat goed (beetje late reactie door de vakantie;-) ! Hopen dat het alleen nog maar de goede kant op gaat!!! En tja....gezien alle info op internet blijft de angst dat het terugkomt en/of een gevoelige plek blijft. Maar zo lang daar nu nog niets op wijst geniet ik er maar van dat m'n dochter binnenkort met lange haren haar middelbare schooltijd kan beginnen.
(ik ben op dit moment het boek van "kanjer Guusje" aan het lezen; een meisje met kanker.....dat is toch weer van een hele andere orde....indrukwekkend.... en hoewel je dingen niet met elkaar kunt en mag vergelijken heb ik toch het gevoel...."dan zijn je eigen problemen ineens heel nietig bij die van andere mensen"....)
Madelief24 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 13:16   #28
Roos78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2012
Berichten: 26
Hier zijn zn haartjes weer terug gekomen! Ik kan het niet meer terug vinden! Ben erg opgelucht en fijn dat we toch 2 succes verhalen hebben kunnen plaatsten! Hopelijk geeft het wat goede vooruitzichten bij andere ouders met kindjes met een kale plek op het hoofd!
Het blijft nog angstig, gezien de verhalen op internet over het verloop.
Ik blijf nog altijd alert. Ik ga ook nog door met vitamine d en ijzer, al weet ik natuurlijk nooit of dat de remedie was? Baat het niet dan schaadt het niet.
Natuurlijk zijn er ergere dingen, maar voor nu ben ik zeer gelukkig!
Roos78 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2012, 20:55   #29
Madelief24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2012
Berichten: 20
Hoi Roos, Geweldig! Laten we hopen dat we 2 positieve verhalen mogen blijven! En dat dat voor veel ongeruste ouders en kinderen ook zo mag uitpakken. Ook hier gaan we door met de vitamine d, ook geen idee of dat het was, maar zoals jij ook schrijft; baat het niet....
Madelief24 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2012, 20:38   #30
Linden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2012
Berichten: 1
Hoi Madelief,
Mijn oudste zoon ontdekte vanavond het ronde kale plekje op het hoofd van mijn jongste zoon ook 11 jaar. Ik was van de week bij de dokter, omdat hij een bobbel achter zijn oor heeft sinds vorige week. De dokter gaf aan waarschijnlijk heeft hij een kleine ontsteking een wondje of iets dergelijks. Nu ineens die kale plek. Voor mijn gevoel heeft het 1 met het ander te maken. Ik zit nu met een knoop in mijn maag op de bank. Zoals we in deze tijd doen, natuurlijk gelijk op internet speuren en kwam op deze forum terecht. Ik ga maandag gelijk maar de dokter bellen, maar als ik jouw verhaal leest, sluit dit behoorlijk aan op wat ik nu bij mijn zoontje ziet.
Fijn dat er een forum is, kan je toch even je verhaal kwijt.
Veel sterkte en hoop dat het allemaall weer goed komt.
Linden is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.