Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 maart 2018, 13:20   #1
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
HT Esteworld in april 2018 2900 - 3400 grafts

Hallo allemaal!

Mijn HT staat gepland in april bij Esteworld. Heb vanaf mijn 28e last van sneller uitvallend haar en wil dit graag laten opvullen.

Ben van plan mijn haar kort te houden zoals Wesley Sneijder dit ook heeft na zijn HT. Mijn haren heb ik iets langer nooit echt mooi gevonden omdat het niet echt heel dik is. De short look staat me ook het beste.

Ik zat de denken aan micro hair pigmentatie 12 maanden na de HT om alles zo mooi mogelijk te laten ogen, maar weet niet of dit alleen geschikt is met volledig kaalgeschoren hoofd (zonder tondeusekapje). En mijn haar is donkerblond, dus wellicht daarom ook niet geschikt?

Zijn er hier mensen met ervaring in deze combinatie?

Gebruik op dit moment geen medicijnen en ben ook niet van plan om dit te gaan doen, want ik reageer hier altijd erg heftig op.

Maak nu 1x in de 3 dagen een mix van olijfolie, uiensap en msm poeder en master dit zachtjes in mijn haren. Laten zitten voor een uurtje en uitwassen met shampoo. Heb het idee dat dit voor extra haar groei zorgt en de haren die er zitten langer vasthouden.

Uiensap is ook een van de weinige middelen waarvan wetenschappelijk is aangetoond dat het helpt bij haargroei. Dus blijf het zeker gebruiken!

Ik kies er ook bewust voor geen antibiotica te gaan nemen na de HT. Ik ben hier dus gevoelig voor, dus twijfelde enorm. Ben op zoek gegaan naar wetenschappelijk bewijs en onderzoeken of het echt nodig is. Ben onderstaand tegen gekomen:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15988072

"Analysis of our clinical observations which has been continued for 6 years and included 542 cases, assures us that prophylactic prescription of antibiotics after hair transplantation is unnecessary especially during strict adherence to the aseptic rules."

Hidde vertelde me al dat wanneer er geen antibiotica gebruikt zal worden, er extra hygi?ne voorschriften worden genomen. Nog maar even goed navragen wat dit precies inhoud en waarom dit dan niet standaard wordt gedaan.

Iets anders: ik heb een aantal berichten voorbij zien komen hier over ernstig beschadigd donorgebied na de HT bij Esteworld. Dit baart me een beetje zorgen, maar wellicht is dit risico van het vak? Shockloss kan natuurlijk voorkomen en zorgen voor kale plekken (wat niet wenselijk is) maar als dit op termijn wegtrekt is de schade nog te overzien. Maar zag ook een foto voorbij komen van iemand die na de HT microhaar pigmentatie heef moeten doen om de kale plekken in het achterhoofd te doen maskeren.

Hopelijk wordt er voorzichtig omgegaan met mijn donorgebied anders wordt het probleem natuurlijk alleen maar verplaatst.

Hidde heeft me aangegeven dat ik me geen zorgen hoef te maken over de taalbariere, maar lees toch gemixte verhalen hier. Er is me verzekerd dat er altijd Nederlandse begeleiding aanwezig is in de kliniek, toch maar even goed navragen?

De kosten voor de Acel behandeling vind ik voor nu te duur, afzettende tegen het beperkte wetenschappelijke bewijs van haargroei en behoud en de ervaringen die ik erover heb gelezen. Wellicht in toekomst nog een HT mits mijn Donor dit aankan.

Over het kort houden van het haar: hoelang hebben jullie gewacht voordat je de tondeuse gebruikt? Esteworld geeft aan 3 maanden, maar weet niet waar dit op gebaseerd is. Op veel HT sites en pagina's van artsen lees ik dat 1 maand ook goed is. Zijn hier ervaringen mee? Na 1,5 maand heb ik namelijk een aantal afspraken staan en wil ik er niet 'met plukken' bij lopen zeg maar.

Hieronder mijn foto's van mijn huidige haar. Hoor graag van jullie!!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_4248.JPG‎ (108,1 KB, 1171x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3534.JPG‎ (123,5 KB, 934x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3252.JPG‎ (117,5 KB, 1012x gelezen)
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2018, 13:51   #2
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Fijn dat je een keuze hebt gemaakt!

Hoe is je donor beoordeelt? Op de foto's oogt je donor niet erg sterk namelijk.. Je zult veel grafts moeten verplaatsen dus dit zou best een probleem kunnen worden.

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2018, 20:02   #3
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Dun donor ent hele gebied lijkt me ook heel lastig.
Zo lang je verwachtingen reeel zijn, doen.
Vooraan kan je een prima resultaat behalen, maar met dun haar.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2018, 00:32   #4
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Er is aangegeven dat de donor vrij dun is, maar dat het te doen is. Ik weet ook niet wat ik als verwachting moet hebben. Wil graag de voorkant dicht hebben en direct daar achter. Achterkant is denk ik niet haalbaar.

Zit er wellicht aan te denken om na HT micro pigmentatie erbij te doen.

Enige waar ik heel bang voor ben is dat donor gaat beschadigen. Er is aangeven dat het donor gebied dunner zal worden, maar hoop niet op 'gaten'. Als dit compenseert met meer volheid bovenop, vind ik dat prima.

Hier nog een foto van de achterkant in ander lichtval. Ik heb het idee dat ik een zelfde soort haar heb als lid STRIKER, HIER te zien:
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ight=esteworld

Wellicht heb ik nog wat meer haar op mijn hoofd staan. Wellicht een zelfde soort resultaat verwachten?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg achterkant.JPG‎ (115,0 KB, 561x gelezen)

Laatst gewijzigd door casanostra; 24 maart 2018 om 00:46
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2018, 11:36   #5
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Met zo'n donor zou ik in ieder geval voorbehandelen met minoxidil. De grafts moeten in optimale staat zijn voor de operatie. Je wil zo min mogelijk shockloss en verlies van grafts na transplanteren. Finasteride zou ook kunnen helpen, maar het hangt ervan af of je donorgebied DHT gevoelig is.. is je donor altijd dun geweest?

Succes!!
Gr Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2018, 03:05   #6
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Is eigenlijk altijd al zo dun geweest, heb dun haar van mezelf. Zou eigenlijk mijn haren voor dicht willen hebben en ook direct daar achter. Achterkant is denk ik niet haalbaar met 3000 grafts.

Als ik het resultaat zie van eerder genoemde in mijn beschrijving ben ik blij. Zo extreem dun is mijn donor toch ook weer niet?
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2018, 20:59   #7
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
De HT bij ESTEWORLD --> 2650 grafts

Hierbij mijn verslag van mijn beleving bij Esteworld.

Ik verbleef samen met mijn vrouw in het Mercure hotel. Prima hotel met goed eten en roomservice.

We zijn op donderdag aangekomen en op zaterdag vond de HT plaats. Ik moet zeggen dat het wel heel fijn is om een dag extra te hebben om een beetje te acclimatiseren.

De dag voor de HT niet heel veel geslapen, toch best zenuwachtig.....

Ik heb gekozen voor extra soort van verdoving voor de eerste prikken omdat ik er enorm tegenop zag en deze bij vele wordt ervaren als erg pijnlijk en vervelend.

Ik wist niet zo goed wat ervan te verwachten en wist ook niet wat ik zou krijgen...

Na het bloedprikken, haarlijn zetten en gesprekje met chirurg gaat iedereen zijn weg naar de behandelkamer.

Daar heb ik aangegeven geen antibiotica te willen omdat ik er gevoelig voor ben en omdat het gewoon een aanslag is op je gezondheid. Daarnaast is er voldoende wetenschappelijk bewijs dat het onzinnig is en de voordelen niet opwegen tegen de nadelen...Lees dit onderzoek even:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15988072

Terug naar de behandelkamer.....

Op een gegeven moment kwam er een man binnen met een soort witte vloeistof en spoot dit in het infuuszakje, ik herinner me nog dat ik vroeg wat het was....maar daarna was ik weg haha

Ik ben in een soort van twilight zone terecht gekomen, waarbij je nog wel enigszins wakker bent, maar niet volledig registered wat er allemaal gebeurd. Ik voelde de prikjes wel, maar voelde meer als iemand die je een beetje verveeld in je droom (lastig te omschrijven haha)

Daarna werd ik half wakker en voelde me echt super chill....blijkt bij navraag sterker te zijn dan morfine, dus heb een heel relax reisje gemaakt...

Na een uur trekt dit langzaam weg, maar de ontspannenheid blijf je gelukkig voelen tijdens de behandeling.

men is zeker tot 18:00 met me bezig geweest, was wel een erg lange zit moet ik zeggen.

Er zijn in eerste instantie 2400 grafts uitgehaald door assistent. Daarna komt de chirurg de gaatjes maken na de pauze waarin de grafts komen. Spuiten die daar volgende werden wel even gevoeld, maar gelukkig niet volledig omdat je hoofd al deels verdoofds is natuurlijk.

Daarna hebben de assistenten de grafts geplaatst, maar kwamen erachter dat er meer gaatjes waren dan grafts, dus hebben ze nog eens extra 250 grafts eruit gehaald. Men wilde voor 300 gaan, maar het begon echt heel pijn te doen...

Enfin ben blij met het resultaat en de 2650 grafts, die de voorkant helemaal dicht hebben gemaakt, ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Meer kon er deze keer echt niet uitgehaald worden....

Ik ben tot nu toe erg positief over Esteworld. De Nederlandse begeleiding in de kliniek was echt top. De Nederlands/Turkse vrouw daar is een engel en geeft je echt het gevoel er voor je te zijn, top! Met Hidde ook vlot en snel contact, is erg prettig!

Onderstaand de foto's van dag 1 direct na de HT

Ik zit nu op dag 3, vandaag de washing gehad. Alles ziet er netjes uit, alleen nog erg opgezwollen dus moet de band blijven dragen en blijven koelen de komende dagen.

Ik heb totaal geen pijn, merk alleen dat donor gebied erg gevoelig is en sommige delen nog wat verdoofd zijn, maar dit is normaal volgens mij.

Eerste nacht niet echt lekker geslapen op mijn rug en je verliest toch wel wat vocht uit de achterkant van je hoofd.

2e nacht was prima en veel meer rust kunnen pakken. Ik ben heel benieuwd hoe mijn donorgebied hersteld, daar ben ik wel een beetje bang voor...

Het was al niet veel en men is er toch wel op los gegaan haha. Maar er is me beloofd dat er voorzichtig is gewerkt en niet meer is weggehaald dan mogelijk was.

To be continued.....
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1119.JPG‎ (79,3 KB, 540x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1121.JPG‎ (109,1 KB, 459x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1123.JPG‎ (102,2 KB, 640x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1125.JPG‎ (95,5 KB, 442x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1126.JPG‎ (80,9 KB, 480x gelezen)
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2018, 12:25   #8
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Fijn voor je dat alles goed is verlopen. Ik ga je voortgang het volgen.

Succes!!
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2018, 21:10   #9
raarishaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2018
Berichten: 84
Geslacht:
Herkenbaar. Ik ben echter bij een ander kliniek geweest maar de behandeling is geloof ik min of meer hetzelfde als ik dat zo allemaal lees. Ik zit momenteel nog aan de antibiotica en je merkt inderdaad dat het een aanslag is op je gezicht maar ook hoe je je voelt (wat somber, gevoelloos). Echter verblijf ik iets langer in Turkije en loop je vaak buiten in een metropool met een zwakke kop. Infecties kunnen gemakkelijk optreden in dit land, is mijn indruk. Een paar dagen antibiotica neem ik wel voor lief. Slik je dan wel de pillen om vochtophoping tegen te gaan en de bloedsomloop op gang te brengen? Heb je ook iets meekregen van Xpecia?

Mocht je mij ook willen volgen: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=37311
raarishaar is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2018, 14:53   #10
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Wel iets voor de vochtafdrijving gekregen, maar verder niets, is ook niet nodig al die rommel, een sterk en gezond lichaam kan dit goed herstellen.

Merk het aan mezelf. Ben fysiek in top conditie en slik hoge dosis Omega-3 en Astaxanthine, de sterkste antioxidant ter wereld en werkt zeer ontstekingsremmend, dus mijn wonden zijn ook snel genezen.

Neem nu alleen natuurlijke producten. MSM, Saw Palmetto, omega-3 en Astanxanthine.

Daarnaast ga ik over weekje, als huid niet meer rood is verder met een mix van DHT blocker, uiensap en Argonolie 1 keer in de 3 dagen voor sterkere bestaande haren.

Zit nu trouwens op dag 10, korstjes beginnen los te laten, maar veel zit ook nog vast, komt wel goed de komende dagen :-)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1146.JPG‎ (42,4 KB, 561x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1147.JPG‎ (39,5 KB, 519x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1148.JPG‎ (24,7 KB, 514x gelezen)
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2018, 19:07   #11
raarishaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2018
Berichten: 84
Geslacht:
Ik ben van de natuurlijke way maar toch als ik ergens het proces qua doorbloeding kan stimuleren Ik heb voor de zekerheid xpecia aangeschaft op aanraden van het kliniek, natuurlijk zal ik in Nederland eerst de dermatoloog consulteren.

Welke shampoo gebruik je (na de genezing) als ik vragen mag?
raarishaar is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2018, 18:06   #12
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Update dag 14.....

Foto voorkant en achterkant is van 10 dagen post-up

foto van bovenkant is van dag 14, al wat haren kwijt heb ik het idee...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1152.JPG‎ (85,9 KB, 425x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1151.JPG‎ (87,9 KB, 506x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_8369.jpg‎ (71,0 KB, 606x gelezen)
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2018, 21:56   #13
raarishaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2018
Berichten: 84
Geslacht:
Ha Casa, ziet er lekker gezond uit! Sinds wanneer slaap jij weer op een kussen en draag je een pet? Je mag me ook pm''en want we zijn ongeveer tegelijkertijd begonnen. Ikzelf zal een update plaatsen op dag 10.
raarishaar is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2018, 01:12   #14
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raarishaar Bekijk bericht
Ha Casa, ziet er lekker gezond uit! Sinds wanneer slaap jij weer op een kussen en draag je een pet? Je mag me ook pm''en want we zijn ongeveer tegelijkertijd begonnen. Ikzelf zal een update plaatsen op dag 10.

Ik slaap op een kussen sinds dag 6 denk ik. Heb na dag 8 nergens last meer van. Alleen bovenop voelt het nog een beetje verdoofd, maar trekt langzaam weg.

Ik ben nu nog steeds in Istanbul en over paar dagen vertrek ik voor 6 maanden naar Bali. Draag altijd een hoedje als ik buiten in de zon loop. Staat erg goed gelukkig :-)

Je foto's zijn helaas niet te bekijken, de link verwijst naar een pagina die niet online is.....Je kan ze ook als bijlagen toevoegen in de comments...
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2018, 09:43   #15
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Update dag 30 (1 maand)

De meeste haren zijn uitgevallen, hoewel er zeker nog meer zit dan voor mijn HT.

Kan het zijn dat een deel blijft zitten, of dient echt ALLES uit te vallen?

Anyway, het ziet er niet uit nu, hou het lekker kort, nu maar afwachten......
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_3709.JPG‎ (56,0 KB, 415x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0988.JPG‎ (73,4 KB, 564x gelezen)
casanostra is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.