Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Welke product raden jullie aan?
Finasteride 7 41,18%
Nanominox Fms 0 0%
Nanominox Ms 1 5,88%
Minoxidil 5% 8 47,06%
Minoxidil 2% 1 5,88%
Anders.. 3 17,65%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 augustus 2010, 04:37   #1
lotgenoot2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2010
Berichten: 3
jong, kleine inhammen, beste voorzorgsmaatregel

Hallo iedereen,

Ik heb recent last van kleine/redelijk zichtbare inhammen. Er zijn zoveel producten dat ik de draad een beetje verloren ben. wat is de beste optie voor een geval zoals ik. voorkomen is beter dan bestrijden. Maar finasteride zorgt misschien wel voor impotentie, dat durf ik niet aan. minoxidil? nanominox?

Ik zou graag over een jaar of 6 kinderen willen. Daarna zou ik denk ik geen problemen hebben om met finasteride te beginnen. Maar de komende 6 jaren zijn toch kritische jaren om kaler te worden! Kan nanominox fms ook voor impotentie zorgen? hier zit namelijk finasteride in die zoals ik het begrijp van buitenaf werkt. Is dit effectiever dan minoxidil?

heeft verder minoxidil ernstige bijwerkingen zoals bv impotentie?

Verlaagd nanominox wel DHT in tegenstelling tot minoxidil? zou dit dan misschien de beste keuze zijn?

Wat is jullie advies?

Alvast heel erg bedankt voor degene die reageren!!
lotgenoot2 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2010, 14:53   #2
Anoniem87
Banned user
 
Anoniem87's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2009
Berichten: 277
Minoxidil 2% 6 maanden. Geen bijwerkingen? Geen/weinig resultaat? --> Rogaine Foam 5% Minoxidil

Saw Palmetto 6 maanden. Geen bijwerkingen? Geen/weinig resultaat? --> 1,25mg Finasteride
Anoniem87 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2010, 15:05   #3
Bishop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 224
Keep it simple.
5% minoxidil. Begin mss met maar 1 maal per dag, als je weinig resultaat hebt, gebruik het dan 2x per dag.
Ik gebruik zelf finasteride en heb niets van bijwerkingen. Mss kan je het ook gedurende een paar jaar gebruiken. Bijwerkingen, als die er zijn, gaan weg van zodra je stopt met finasteride.
__________________
Fina 1mg/dag
Minoxidil 5%: 2x per dag 1ml
Nizoral: 3 à 4x per week
Zink: 100%
Omega: 100%

Gestopt:
2,5 jaar finasteride 1mg: 1x per dag
Dit heeft in het begin voor hergroei gezorgd en het haar wat verdikt, maar nu gaat het haarverlies verder...
Bishop is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2010, 00:11   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Begin kalm aan met de halve dosering van minoxidil 5% zonder ppg, dus nr. 540 van minoxidil.com of Rogaine Foam), om eerst uit te testen hoe je hierop gaat reageren (duizeligheid, huidirratie/jeuk) en de kans op een shedding te beperken.
Start zeker niet met allerlei middelen tegelijkertijd, omdat je dan niet kunt beoordelen welke werking en welke eventuele bijwerking bij welk medicijn hoort.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2010, 01:14   #5
lotgenoot2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2010
Berichten: 3
Bedankt voor jullie reactie en tips! zoals ik het begrijp werkt nanominox niet zo goed dan?
@Bishop: als je stopt zeg je met finas gaan alle bijwerkingen weg..ook impotentie mocht je dat krijgen?

Nog een vraagje. Ik gebruik nu fructis van garnier shampoo en ben er best tevreden over..geen overtollig haarverlies zo'n 5 tot 10 haren met douchen. Heb laatst weleda rosemarijn shampoo gehaald en 2 dagen gebruikt en had het idee dat er meer haren uitvielen. Ik lees op vershillende forums over rooscure of nizal..is dit de beste shampoo? en wat vinden jullie van fructis garnier?
lotgenoot2 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2010, 14:02   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als Fructis van Garnier je helpt, zou ik 't daar voorlopig bij laten en geen andere produkten gebruiken, want die heb je misschien helemaal niet nodig.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2010, 14:26   #7
bass885
HaarWeb lid
 
bass885's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 201
-Nanominox FMS daar zit inderdaad ook finasteride in. Als je finasteride gaat gebruiken is dat tamelijk overbodig. Er is weinig bekend of dit daadwerkelijk werkt. Als het werkt dan zul je waarschijnlijk dezelfde bijwerkingen ervaren als bij oraal gebruik.

- Ik gebruik zelf Nanominox ms, hier geen finasteride in maar minoxidil-sulfate. Een geconcentreerde versie van minoxidil die dieper in de hoofdhuid schijnt door te dringen en beter werkt. Ik gebruik dit zelf en ben er tevreden over. Met name door de makkelijke toepasbaarheid ( het trekt snel zeer snel, je heb maar een paar druppels nodig) en het effect ( minder uitval en haren lijken dikker)

- Het gebruik van Rooscure is aan te bevelen. Het werkzame bestanddeel ketoconazol schijnt een anti-adrogene werking te hebben op de hoofdhuid. Ik gebruik het naar tevredenheid. Het haar voelt in ieder geval dikker aan bij regelmatig gebruik.

- Als niet zeker bent of je kalend bent zou je het nog een tijdje kunnen afwachten. Als je zeker bent dan je lijdt aan AGA dan kun je in ieder geval beginnen met minox 5% (makkelijker verkrijgbaar dan nanominox) en rooscure ( waar ketoconazol inzit). Dit is relatief eenvoudig toe te passen en het aantal mensen dat bijwerking ervaar is gering.

-Met finasteride speel je in een andere leauge. Er wordt veel gediscussieerd over de eventuele bijwerkingen. De officiële onderzoeken rapporteren dat 2 tot 10 procent van de personen bijwerkingen ervaren (meestal libido-gerelateerd). Na het stoppen met finasteride gaan deze bijwerkingen normaal gesproken weg. Er zijn echter ook mensen die beweren dat je blijvende schade kunt overhouden aan het gebruik van finasteride.

Ikzelf ben eerst begonnen met minox en rooscure. Ik wacht eerst af wat dit voor mijn haar doet en overweeg om in een later stadium finasteride te proberen. Mocht ik bijwerkingen ervaren dan stop ik hier direct mee. Vind het simpelweg te gevaarlijk.
bass885 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finas, fructis, ganier, inhammen, minoxidil

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
21 Jaar, en dikke inhammen, wat is hier het beste tegen te doen? ( Foto's) koen1988 AGA - Algemeen 11 16 januari 2010 18:09
19 jaar en flinke inhammen wie kan mij helpen? jpleon AGA - Algemeen 26 4 februari 2008 23:39
Wat is het beste middel voor de inhammen (frontaal)? Emanuel1986 Medicijnen/haargroeimiddelen 62 30 september 2007 23:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.