Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren

Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 juli 2020, 16:42   #16
Woudloper
HaarWeb lid

Geslacht:
Allen hartelijk bedankt voor de reacties, heb alles gelezen en ter kennisgeving aangenomen.
Bedankt voor de eerlijkheid en de verhalen. Ik leer veel van het forum.
Ik denk inderdaad dat geruststelling er niet echt bij is met dit medicijn en ik hoogstens een algemeen beeld kan krijgen.

Ik heb inmiddels de gok/sprong gewaagd; ik gebruik 1mg 3x per week en praat erover met een arts (ook voor laten schrijven). Dit is mijn 3e of 4e week zo ongeveer.
Psychologisch is de winst immens (het idee dat je iets kunt 'doen').
Qua bijwerkingen ervaar ik deze licht waarbij ik nu nog in een fase zit dat ik nog niet weet of ik deze aan fina moet wijden of niet. Ik heb één weekend last van bijwerkingen gehad en daarna weer niet. Ik geef het nog een poos; mocht het terugkomen of intensiveren dan stop ik met het middel. Ik probeer wel voorzichtig te zijn; hoewel ik ook uit jullie reacties begrijp dat zelfs maximale voorzichtigheid geen garantie is dat schade uitblijft.
Woudloper is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2020, 17:25   #17
Haartjes2020
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woudloper Bekijk bericht
Allen hartelijk bedankt voor de reacties, heb alles gelezen en ter kennisgeving aangenomen.
Bedankt voor de eerlijkheid en de verhalen. Ik leer veel van het forum.
Ik denk inderdaad dat geruststelling er niet echt bij is met dit medicijn en ik hoogstens een algemeen beeld kan krijgen.

Ik heb inmiddels de gok/sprong gewaagd; ik gebruik 1mg 3x per week en praat erover met een arts (ook voor laten schrijven). Dit is mijn 3e of 4e week zo ongeveer.
Psychologisch is de winst immens (het idee dat je iets kunt 'doen').
Qua bijwerkingen ervaar ik deze licht waarbij ik nu nog in een fase zit dat ik nog niet weet of ik deze aan fina moet wijden of niet. Ik heb één weekend last van bijwerkingen gehad en daarna weer niet. Ik geef het nog een poos; mocht het terugkomen of intensiveren dan stop ik met het middel. Ik probeer wel voorzichtig te zijn; hoewel ik ook uit jullie reacties begrijp dat zelfs maximale voorzichtigheid geen garantie is dat schade uitblijft.
Waarom 3 x pw? De overige 4 dagen mag de DHT blijven aanvallen?
Zo win je de strijd iig niet, of ga je nog over op 7 x pw?

Regime
Biotine 1 x 1000ug pd sinds 10-03-2020
Ketokonazol 3 x pw sinds 10-07-2020
Essengen 6 plus 0.25 pd sinds 27-07-2020

On hold ivm recent HT
Dermaroller 2 x pw 0,5mm sinds 01-08-2020
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2020, 18:33   #18
PJKG
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartjes2020 Bekijk bericht
Waarom 3 x pw? De overige 4 dagen mag de DHT blijven aanvallen?
Zo win je de strijd iig niet, of ga je nog over op 7 x pw?
Eén Finasteride tablet verlaagt de DHT waarde in de scalp langer dan 24 uur, volgens mij zelfs 6-7 dagen. In feite hoef je het dus niet elke dag te slikken om resultaat te halen. Maar dit varieert per persoon en heeft te maken met je eigen sensitiviteit.
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR, NT (01-2019), en Nizoral shampoo met Biotin OGX Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex incl. Biotine, IJzer, Zink en Magnesium afwisselend met Foligain tablets (05-2020)
- Microneedling: 1x per week Dr. Pen Ultima A6 (09-2020)
- Olie: Castorolie, oraal, 1ml per dag (08-2020)

Gestopt:
- Kirkland 5% Minoxidil Lotion (02-2019 - 05-2020)

Laatst gewijzigd door PJKG; 3 juli 2020 om 18:36
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2020, 19:14   #19
Haartjes2020
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Eén Finasteride tablet verlaagt de DHT waarde in de scalp langer dan 24 uur, volgens mij zelfs 6-7 dagen. In feite hoef je het dus niet elke dag te slikken om resultaat te halen. Maar dit varieert per persoon en heeft te maken met je eigen sensitiviteit.
Oke, wist ik niet. Was in de veronderstelling dat 1mg 24uur “werkt”.

Waarom nemen veel mensen 7 x pw in dan? Dan is dat gek, dan zou iedereen(in ieder geval veel) naar 3 tot 5 keer switchen.

Regime

On hold ivm recent HT
Oud 4 juli 2020, 02:09   #20
Roger Andreas
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oke, wist ik niet. Was in de veronderstelling dat 1mg 24uur “werkt”.

Waarom nemen veel mensen 7 x pw in dan? Dan is dat gek, dan zou iedereen(in ieder geval veel) naar 3 tot 5 keer switchen.
The terminal half-life is approximately 5-6 hours in men between 18-60 years of age and 8 hours in men more than 70 years of age.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/art...C3481923/#ref5

En bij de Hair Loss Show gaven ze ook aan dat Finasteride 6-8 in het bloed aanwezig is en tot wel 30 dagen in het weefsel. In die show bespreken ze de Dose Response Curve waarbij ze (ipv 7 dagen per week) adviseren om 3 dagen per week 1 mg te pakken. Dit zou dan uitkomen op 0,43 mg per dag. Na 4-5 maanden zou je dan kunnen stoppen met finasteride voor een maand en dan weer de treatment voortzetten. Finasteride is na 90 dagen volledig uit je lichaam. Ik heb deze strategie ook overwogen maar ben onlangs gestart met topical finasteride met minoxidil en dermarolling.

En daarbij is het trouwens ook belangrijk om te noemen dat één finasteride tablet misschien ‘maar’ 6-8 uur in het bloed aanwezig is, en dan 30 dagen in het weefsel, maar dat de dht reductie tot een week aan kan blijven. Google maar finasteride dht reduction en er komen genoeg onderzoeken hiervan naar boven Dus de aanvallers zijn wel voldoende afgeschermd

Ik persoonlijk denk dat bij milde haarverlies een gemiddelde dosis van 0.2 mg per dag ook kan volstaan. Als ik echt me puur moet basseren op mijn eigen research dan zou ik zelfs zeggen 0.03 / 0.04 Maar dan basseer ik me dus op beschikbare onderzoeken op het internet en dat ik denk dat in de huidige ‘medicijnenwereld’ we erg snel teveel medicatie voorschrijven.
- Toppik shampoo + conditioner 1x per week (04-2020)
- GEEN shampoo bij iedere wasbeurt
- Regenepure DR ketoconazol shampoo 1x per 2 weken (05-2020)
- Topical finasteride + minoxidil iedere avond (06-2020)
- Dermarolling 5x 0.3mm pw + 1x 1.0 mm pw (06-2020 - 09-2020)

Laatst gewijzigd door Roger Andreas; 4 juli 2020 om 02:12
Roger Andreas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2020, 09:47   #21
PJKG
HaarWeb lid

Geslacht:
Dat dus, thanks RA
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR, NT (01-2019), en Nizoral shampoo met Biotin OGX Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex incl. Biotine, IJzer, Zink en Magnesium afwisselend met Foligain tablets (05-2020)
- Microneedling: 1x per week Dr. Pen Ultima A6 (09-2020)
- Olie: Castorolie, oraal, 1ml per dag (08-2020)

Gestopt:
- Kirkland 5% Minoxidil Lotion (02-2019 - 05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2020, 10:39   #22
Haartjes2020
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Andreas Bekijk bericht
The terminal half-life is approximately 5-6 hours in men between 18-60 years of age and 8 hours in men more than 70 years of age.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/art...C3481923/#ref5

En bij de Hair Loss Show gaven ze ook aan dat Finasteride 6-8 in het bloed aanwezig is en tot wel 30 dagen in het weefsel. In die show bespreken ze de Dose Response Curve waarbij ze (ipv 7 dagen per week) adviseren om 3 dagen per week 1 mg te pakken. Dit zou dan uitkomen op 0,43 mg per dag. Na 4-5 maanden zou je dan kunnen stoppen met finasteride voor een maand en dan weer de treatment voortzetten. Finasteride is na 90 dagen volledig uit je lichaam. Ik heb deze strategie ook overwogen maar ben onlangs gestart met topical finasteride met minoxidil en dermarolling.

En daarbij is het trouwens ook belangrijk om te noemen dat één finasteride tablet misschien ‘maar’ 6-8 uur in het bloed aanwezig is, en dan 30 dagen in het weefsel, maar dat de dht reductie tot een week aan kan blijven. Google maar finasteride dht reduction en er komen genoeg onderzoeken hiervan naar boven Dus de aanvallers zijn wel voldoende afgeschermd

Ik persoonlijk denk dat bij milde haarverlies een gemiddelde dosis van 0.2 mg per dag ook kan volstaan. Als ik echt me puur moet basseren op mijn eigen research dan zou ik zelfs zeggen 0.03 / 0.04 Maar dan basseer ik me dus op beschikbare onderzoeken op het internet en dat ik denk dat in de huidige ‘medicijnenwereld’ we erg snel teveel medicatie voorschrijven.
Thx voor jouw onderbouwing. Super duidelijk, gewaardeerd.

Regime

On hold ivm recent HT
Oud 4 juli 2020, 14:04   #23
Waylon
HaarWeb lid

Geslacht:
Minoxidil en dustaride, finasteride, werkt bij ooersoon verschillend. Het werkte bij mij...ik kreeg alleen allergische reactie op mijn huid
Waylon is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2020, 14:25   #24
Roger Andreas
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Thx voor jouw onderbouwing. Super duidelijk, gewaardeerd.
Geen probleem! Ikzelf was eerst ook een heftige tegenstander van finasteride en heb eerst de natuurlijke remedies uitgeprobeerd... stoppen met roken, beter eten (deels vegan, minder suiker, minder fastfood) en meer cardio toegevoegd aan mijn fitnessprogramma. Ook heb ik direct de shampoo omgeruild en een conditioner toegevoegd en ben ik ook direct mijn vitamines gaan bekijken (ik slikte vitamines voornamelijk voor het sporten) en heb deze 'ingeruild' voor vitamines gericht op haarbehoud/sport. Maar uiteindelijk ben ik toch om moeten gaan puur omdat ik denk dat je het met natuurlijke remedies niet mee gaat redden... en ik wilde graag behouden wat ik nog had en na het starten van Essengen-6 ging er psychologisch enorm veel druk/stress weg.

Na het inlezen van topical finasteride heb ik vertrouwen gewonnen dat het wel allemaal goed zou gaan. Ben nu officieel 2 weken bezig. Geen side effects so far. Ik ben begonnen met iedere dag microneedling van 0.3 mm en enkele minuten na de microneedling sessie smeer in de Essengen-6 (Topical finasteride + minoxidil) over mijn hoofdhuid. Zondag doe ik microneedling met 1.0 mm en dan smeer ik ook geen Essengen-6. Ik smeer de inhammen, de bovenkant en de kruin en meestal lukt dit al met 0,75 ml. Iets meer dan mijn eigen 'Aanbevolen smeerdosis' van 0,445 ml, wat uitkomt op 0.2275mg finasteride. Ik baseer me hiervoor op het volgende onderzoek:

''In conclusion, results of the two studies
suggest the further development of P-3074
applied o.d. at the lower doses of 100
(0.2275 mg) and 200 µL (0.455 mg), which
result in an appropriate inhibition of scalp
DHT potentially minimizing the untoward
sexual side-effects linked to a systemic DHT
reduction.''

https://www.researchgate.net/publica...netic_alopecia

Maar mijn gevoel wilde ook wat dus ik heb de middenmoot gepakt en dat is voor mij 0,7 - 0,75. Ik ben dan ook pas twee weken bezig en krijg nu pas meer de handigheid en snelheid erin met het smeren, dus misschien dat ik nog verder terug ga zakken naar 0,455 ml Essengen-6 (is echt 0,455 ml en niet de 200µL waar 0,455mg in zit ).

Moet ik wel erbij vermelden dat het niet de grootste studies zijn waar ik me op baseer, maar ik heb dit gebruikt als startpunt om dan zo zelf te kijken wat voor MIJ werkt. Nadat ik deze hele strategie had uitgedacht heeft het nog zeker een week geduurd voor ik de knoop had omgezet en dacht fuck it, de dokters van hier kunnen me ook niet verder helpen, dan ga ik maar zelf een (hopelijke) veilige poging doen .

Maar ik zit nu pas in week 2 dus dat is nog niks... Ik ga op dit moment gewoon verder met me leven en over 3,5 maand hoop ik de eerste dingen te zien.

Hoop om het regime vol te houden zijn berichten als deze:

https://www.hairliciously.com/blogs/...or-hair-growth

https://nl.pinterest.com/hairtx/form...th-minoxidill/

https://www.reddit.com/r/tressless/c...oxdermaroller/

https://www.hairlosstalk.com/interac...ars-old.95812/

https://www.hairlosstalk.com/interac...steride.95418/

Sommige voorbeelden hiervan zijn idd met oral finasteride. Maar topical finasteride zou beter werken

Laatst gewijzigd door Roger Andreas; 4 juli 2020 om 14:28
Oud 4 juli 2020, 14:36   #25
donniedarko
in search off...

donniedarko's schermafbeelding

Geslacht:
- Minoxidil gaf mij alleen een dikke sheddig, van ongeveer 2 1/2 maand mijn tip is voor mannen misschien ook vrouwen?, millimeter je haar en je merkt niks van die hele stress situatie. Voor de rest is het een uitstekend en veilig middel...

- Dutasteride gebruik ik nu een jaartje met totaal geen bijwerkingen en ook bij het bloedprikken geen hoge waarden.

- Finasteride 13 jaar gebruikt totaal geen enkele bijwerkingen ervaren. Maar op laatst was de koek op en ik ben er in 1 dag mee gestopt, ik vreesde een ontzettende achteruitgang, maar mijn haar bleef zoals het toen was geen enkel probleem!.

Dit is mijn persoonlijke ervaring...
En 1 keer in de zoveel tijd even je bloed prikken kan geen kwaad natuurlijk..

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:

Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2020, 15:29   #26
Roger Andreas
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donniedarko Bekijk bericht
- Minoxidil gaf mij alleen een dikke sheddig, van ongeveer 2 1/2 maand mijn tip is voor mannen misschien ook vrouwen?, millimeter je haar en je merkt niks van die hele stress situatie. Voor de rest is het een uitstekend en veilig middel...

- Dutasteride gebruik ik nu een jaartje met totaal geen bijwerkingen en ook bij het bloedprikken geen hoge waarden.

- Finasteride 13 jaar gebruikt totaal geen enkele bijwerkingen ervaren. Maar op laatst was de koek op en ik ben er in 1 dag mee gestopt, ik vreesde een ontzettende achteruitgang, maar mijn haar bleef zoals het toen was geen enkel probleem!.

Dit is mijn persoonlijke ervaring...
En 1 keer in de zoveel tijd even je bloed prikken kan geen kwaad natuurlijk..
Dan heb jij goede genen! Helaas is bloedprikken bij topical finasteride niet echte een optie
Oud 4 juli 2020, 15:51   #27
donniedarko
in search off...

Geslacht:
Citaat:
Helaas is bloedprikken bij topical finasteride niet echte een optie
Oo waarom niet Roger?

Revita shampoo
witte/groene thee

gestopt:

Oud 4 juli 2020, 19:42   #28
Roger Andreas
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oo waarom niet Roger?
Als je fina krijgt voorgeschreven in pilvorm dan doet de dokter denk ik de tests? Topical finasteride is niet door de FDA goedgekeurd en dus wilt mijn dokter die tests niet doen. Tenminste ik ken hem en bij andere onderzoekjes wilde hij ook niet meewerken.. ik ben ook al 2 weken bezig dus wat heeft het nog voor een zin?
Oud 4 juli 2020, 22:08   #29
donniedarko
in search off...

Geslacht:
Citaat:
Als je fina krijgt voorgeschreven in pilvorm dan doet de dokter denk ik de tests? Topical finasteride is niet door de FDA goedgekeurd en dus wilt mijn dokter die tests niet doen. Tenminste ik ken hem en bij andere onderzoekjes wilde hij ook niet meewerken.. ik ben ook al 2 weken bezig dus wat heeft het nog voor een zin?
Ik kan gewoon een formulier aan vragen bij m'n dokter en in goed overleg de dingen aankruisen die ik graag getest wil zien, en dan na een maand ga ik na het ziekenhuis om te bloedprikken. Zo heb ik het altijd al gedaan...

Revita shampoo
witte/groene thee

gestopt:

Oud 5 juli 2020, 15:38   #30
Roger Andreas
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Ik kan gewoon een formulier aan vragen bij m'n dokter en in goed overleg de dingen aankruisen die ik graag getest wil zien, en dan na een maand ga ik na het ziekenhuis om te bloedprikken. Zo heb ik het altijd al gedaan...
Wat voor zaken zijn dan belangrijk voor om te testen?

DHT?
Testosterone?
Reageren

Labels
finasteride, libido, minoxidil, nanoxidil, onvruchtbaarheid

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten