Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Hoe gebruik ik het Forum?

Reageren
 
Discussietools Weergave
Oud 2 juli 2007, 17:26   #1
steenbokje
mooi hè? àlles!
 
steenbokje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2007
Locatie: rotterdam
Berichten: 240
hart medicatie en kaal?

goedendag,ik heb een vraagje,weet niet hoe het hier precies werkt,maar aldoende leert men.
Ik heb sinds begin mei medicatie voor me hart, 'tambocor'is het mogenlijk dat mij haar daar door in rap tempo uit valt?
Ik heb al sinds me tienerjaren dun haar,maar had geen plekken,13 jaar terug,had ik een permanent gezet en een week later had ik bijna geen haar meer op mijn hoofd!
heb jaren lang weaving gehad,tot ik zwanger was van me dochter, toen er uit gehaald had wel dun haar maar wel gewoon over me hele hoofd,
later toen mijn dochter geboren was heb ik extensions laten zetten en nu vorig jaar matjes nooit geen probleem,alleen nu... boven op mijn hoofd lijkt drastische uit te dunnen.
En het viel me 2 maanden geleden pas op!daar voor heb ik het nooit gezien dat mijn scheiding doorzichtig werd,en met de zon er op,zie je zo mijn schedel zitten,het doet zelfs pijn me haren..of ik zit er te vaak aan.
Wel moet ik zeggen dat ik vorig jaar met zoladex behandeld ben,( kunstmatige overgang).maar ja dat was vorig jaar.
ik ga a.s naar de dermatoloog,dus ik ga ook de molen in ben zo onzeker dat ik bijna depressief bent door alles,alles irriteerd ben honds moe.
en dat allemaal in c.a 3 maanden? wie weet raad,of zal ik mijn duurzame har nog terug krijgen.
groetjes
steenbokje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2007, 17:50   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Steenbokje,
Bij de bijwerkingen van Tambocor staat geen haaruitval vermeld. Je gebruikt nu 2 maanden lang Tambocor en je schrijft dat je 2 maanden geleden ontdekte dat je schedel zichtbaar was geworden. Het ligt dus niet aan dit medicijn.

Een bijwerking van Tambocor waar jij nu last van kan hebben, is: depressiviteit.

Ik vrees dat de dermatoloog straks gewoon Alopecia Androgenetica zal vaststellen. Niet leuk, maar jouw hartkwaal is toch echt veel belangrijker.

Je kunt de haaruitval nog heel lang camoufleren met Toppik (=minuscule vezeltjes die zich hechten aan je haar, waardoor 't voller wordt)

Vraag de dermatoloog of je minoxidil-lotion mag gaan gebruiken; in jouw geval is het wel belangrijk dat je eerst te weten komt of 't verantwoord is in combinatie met de overige medicatie; de bloeddruk kan namelijk door minoxidil verlaagd worden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2007, 17:57   #3
steenbokje
mooi hè? àlles!
 
steenbokje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2007
Locatie: rotterdam
Berichten: 240
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Steenbokje,
Bij de bijwerkingen van Tambocor staat geen haaruitval vermeld. Je gebruikt nu 2 maanden lang Tambocor en je schrijft dat je 2 maanden geleden ontdekte dat je schedel zichtbaar was geworden. Het ligt dus niet aan dit medicijn.

Een bijwerking van Tambocor waar jij nu last van kan hebben, is: depressiviteit.

Ik vrees dat de dermatoloog straks gewoon Alopecia Androgenetica zal vaststellen. Niet leuk, maar jouw hartkwaal is toch echt veel belangrijker.

Je kunt de haaruitval nog heel lang camoufleren met Toppik (=minuscule vezeltjes die zich hechten aan je haar, waardoor 't voller wordt)

Vraag de dermatoloog of je minoxidil-lotion mag gaan gebruiken; in jouw geval is het wel belangrijk dat je eerst te weten komt of 't verantwoord is in combinatie met de overige medicatie; de bloeddruk kan namelijk door minoxidil verlaagd worden.
dank je wel voor het antwoord ,als je die vorm van alopecia hebt,komt je haar dan nooit meer terug? dus met andere worden ik wordt blijvend kaal?
steenbokje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2007, 18:54   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Vrouwen worden niet echt kaal, maar de haren worden ragdun en het aantal haren wordt zo gering, dat je de schedel er doorheen kunt zien, vooral bovenop.

Bestel maar alvast Toppik. Dit is een goed adres:
http://www.hairplus.nl/haarproducten...ng_05_haar.htm

Eén troost: er zijn duizenden mensen met alopecia androgenetica en je bent dus echt niet de enige.

Maar er is kans op hergroei van haren door minoxidil-lotion; dus hopelijk krijg je toestemming van de dokter om dat te gebruiken.

Sterkte en succes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik heb inhammen, word ik kaal? KevinK AGA - Algemeen 12 19 september 2012 22:08
Gerard Joling gaat kaal test123 Chirurgische behandelingen 573 2 augustus 2011 23:00
Proces van kaal worden dave523 AGA - Algemeen 10 23 juni 2007 16:16
Kaal aan één kant tweetyPandora AGA - Algemeen 2 24 april 2007 20:34
Medicatie en/of therapie val TTM - Algemeen 7 16 juni 2006 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.