Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 augustus 2009, 12:25   #1
gemajoma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2009
Berichten: 1
dochter van 2 trekt haren uit

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Misschien kan ik hier wat tips krijgen voor mijn dochtertje. Ze is nu 2 1/2 en zit eigenlijk al van baby af aan haar haren te prutsen. Maar nu is het zo erg dat ze het uittrekt. Ze doet dit alleen in haar bedje. Ze heeft een speen met een knuffel er aan en een beer mee naar bed, zodat ze daar aan kan friemelen, maar dat helpt niets.
We zijn op vakantie geweest, toen deed ze het niet, maar nu we weer thuis zijn begint ze weer.
Ik heb haar haren al flink laten kortwieken, maar zodra het ook maar iets langer wordt begint ze weer.
Dus tips zijn van harte welkom.
gemajoma is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2009, 22:11   #2
Diamond3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2008
Berichten: 40
Nou omdat er nog steeds geen reactie is geplaatst een poging:

De haren steeds eerder laten knippen en dus kort houden
Iets vettigs in haar haar doen? Wellicht vind ze dat niks ivm vette handjes..
Mutsje op doen?
Diamond3d is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2009, 09:20   #3
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Ook ik begon al op jonge leeftijd met plukken. Mijn ouders hebben echt een breed scala aan dingen geprobeert om me er van af te helpen. Hier een aantal voorbeelden die misschien nuttig kunnen zijn op haar leeftijd;
- Muts op doen (of oude panty en dan de kousen dichtknopen onder haar kin)
- Wanten aan (eventueel aan pyjama naaien)
- Bytex (als dat nog te koop is) op vingers (in geval dat ze ook duimt)

Ik hoop dat je hier mee verder kunt. Het allerbelanrijkste is om de moed nooit op te geven, hoe moeilijk dat soms is ....

Liefs
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2009, 20:09   #4
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Ik had niet gereageerd omdat deze vraag al vaak is beantwoord, maar na deze reacties wil ik toch ook nog wel even wat kwijt.

Ik vind namelijk dat je helemaal niets zou moeten doen, en zeker geen vrijheidsbeperkende maatregelen. Mocht ze er later zelf last mee krijgen (omdat ze merkt dat ze afwijkt van andere kinderen) dan is het nog vroeg genoeg om in overleg met haar aan maatregelen te gaan denken. Maar die maatregelen moeten dan echt haar eigen beslissing zijn, en niet opgelegd door de ouders.

'Afleren' is namelijk niet mogelijk, dus hebben dit soort ingrepen nu totaal geen zin. In tegendeel. Je frustreert het kind alleen maar, wat de plukdrang nu en op latere leeftijd erger maakt. Je beperkt ook de kans op spontane genezing, die op deze leeftijd zeker nog mogelijk is.

Waarschijnlijk zal ze haar hele leven blijven plukken. Ze heeft dan veel meer aan ouders die dat accepteren dan aan ouders die lang hebben gevochten tegen deze eigenschap. Leer haar juist dat ze niet gek is en dat het niet erg is wat ze doet. Daardoor zal ze lekkerder in haar vel komen te zitten en dat vermindert weer het plukken.

Ben je het hier niet mee eens Stefke?
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2009, 17:45   #5
Juliet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 3
Misschien een tip voor andere kinderen

Mijn dochter van 3 trok sinds haar geboorte haren uit haar hoofd. Zij wikkelde ze vervolgens om haar vinger en sabbelde erop. Tot 2 keer toe heb ik haar haar er helemaal afgehaald, wat ik echt verschrikkelijk vond! We waren radeloos want hadden al zoveel geprobeerd en op verschillende plaatsen advies proberen te krijgen wat te doen. Maar zoals de meesten van jullie wel zullen ervaren, weet niemand er echt een oplossing voor. Toen we haar de tweede keer helemaal kaal hadden laten scheren (nu bijna een jaar geleden) viel het mij op dat ze de haren die ze bijvoorbeeld op de grond vond, opraapte, om haar vinger wikkelde en op sabbelde. Toen had ik eindelijk door waarom ze de haren uit haar hoofd trok. Sindsdien krijgt ze altijd een haar voor het slapen gaan en heeft ze nu een prachtige bos haar! We zijn hier natuurlijk heel erg blij mee! Wellicht dat deze 'oplossing' ook bij andere kinderen werkt! Ik hoop het, want ik weet uit ervaring wat een nachtmerrie het is als je kind de haren uit het hoofd trekt!

Groeten,
Juliet

Laatst gewijzigd door Stefke; 19 oktober 2009 om 19:32 Reden: Het bericht komt in deze discussie beter tot zijn recht.
Juliet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
help! mijn haren vallen uit! witchvamp Haarproblemen bij vrouwen 8 1 november 2006 22:44
Interview HaarWeb met C.G. Gho over HaarStamcel Transplantatie Tiuri Chirurgische behandelingen 0 18 september 2005 21:32
Mijn 14-jarige dochter biebop TTM bij kinderen 5 8 mei 2002 14:06
haren die uitvallen cees AGA - Algemeen 2 2 april 2002 00:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.