Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 24 juli 2017, 03:17   #1
STRIKER
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2017
Berichten: 6
Geslacht:
Esteworld Altunizade - 04.07.2017 - 3400 grafts + ACELL

Wat vooraf ging..
Tja. Van vaders kant kaalheid meegekregen in de vorm van een hoefijzer. Ik zit/zat hier wel mee, alleen heb ik dit zodanig naar de buitenwereld gemaskeerd dat hier weinig aan te merken is/was. Wel wat medicatie geprobeerd, sloeg niet echt aan (ik verwachtte overigens geen wonderen). Ik kijk al langer (ca 3 jaar) op dit forum, maar tot op heden nog niets geplaatst (en dus ook geen gebruikersnaam aangemaakt). Nu dus wel, want ik heb recentelijk besloten om toch een HT te laten uitvoeren.

Ik heb vooraf mij ingelezen in verschillende aanbieders. Het is ongetwijfeld dat er bij alle aanbieders haken en ogen aanzitten, maar wat voor mij de doorslag gaf, is een verhaal met vergelijkbare situatie met foto's, en een realistisch resultaat daarbij.

Op basis hiervan een e-mail gestuurd naar Esteworld, met foto's en een verhaal, en binnen enkele dagen een offerte ontvangen. Toen begon het verhaal toch wel "echt" te worden (ik twijfelde stiekem nog een beetje).

Nadat ik enkele weken had nagedacht, een afspraak gemaakt in NL met de vertegenwoordiger (na telefonisch contact), ook vanwege het kostenplaatje wat hiermee gemoeid ging. Achteraf was dit ook wel goed, om nog even te bespreken wat er wel/niet mogelijk was.

Ik was bijvoorbeeld zelf nogal benieuwd naar het ACELL verhaal, en of hier nou echt concrete resultaten van waren. Nou heb ik in het gesprek vooraf ervaren dat dit niet als "wondermiddel" gezien hoeft te worden, maar het kan absoluut een bijdrage leveren. Gezien mijn situatie (veel dunne/lichte haren bovenop), en de mogelijkheid dat zowel verbetering in getransplanteerd als bestaand haar optreed, dacht ik, waarom ook niet? Er was op dat moment ook een zomeraanbieding bij Esteworld waar ik een korting kon krijgen op het totaalbedrag HT+ACELL, dus dat heeft mij eigenlijk wel over de streep getrokken. Aan de andere kant was ik misschien ook wel bereid het zonder de korting te doen, ik had zelf het idee om alles te doen wat mogelijk was.

Tussendoor nog even contact gehad met iemand van Esteworld uit Turkije via Whatsapp. Dit ging niet helemaal vloeiend, maar met het gebrekkige Engels kwamen we uiteindelijk wel tot een afspraak om mij op te laten halen op het vliegveld

De week

Dag 1
Maandag eind vd middag/avond op het vliegtuig richting Istanbul Ataturk gestapt. Reis viel me op dat moment nog mee. Helaas is dat vliegveld _geen_ Schiphol. Wat een ontzettende chaos daar (vond ik). Enorme rijen, en het leek wel of de airco kapot was (wat een hitte). Chauffeur van Esteworld belde mij op terwijl ik in de rij voor de paspoortcontrole stond, ik gaf aan dat het nog wel even duurde. Uurtje later was ik er wel doorheen. Bleek dat er nog iemand meeging, die persoon stond waarschijnlijk in dezelfde wachtrij, dus ik was niet de enige Uiteindelijk afgezet bij het Hilton hotel (ik weet even niet meer welk deel, volgens mij het Aziatische deel, tegenover een MediaMarkt). Hotel was zeer luxe. Ik begreep eerst de prijskaartjes niet (van bij roomservice), ik vond het maar duur. Ik was alleen even vergeten dat het geen euro's waren Omgerekend was een goede maaltijd 6 euro dus dat vond ik allezins meevallen voor zo'n hotel.

Dag 2
S'ochtends vroeg opgehaald (half 8 geloof ik) en naar de Esteworld Altinuzade kliniek gebracht. Eenmaal aangekomen werd ik ontvangen door een vrouw met Roemeense roots, iig. iemand die voornamelijk bezig was met internationale klanten geloof ik. Ik moest naar beneden, daar werd bloed geprikt. Vervolgens mocht ik naar boven (2e of 3e verdieping geloof ik), en mocht de resultaten afwachten (had ook met de ACELL behandeling te maken geloof ik). Dit was volgens mij de HT afdeling.

Allereerst werd ik meegenomen voor het maken van foto's (ik weet eigenlijk niet meer of dit voor of na het scheren was). Deze foto's werden bij mijn "dossier" gevoegd. Volgens de vertegenwoordiger in NL hoort dit ivm. de garantie op het resultaat.

Mij werd verzocht een tweetal formulieren in te vullen voor mijn "dossier" bij Esteworld, 1 voor de HT, en 1 voor de ACELL behandeling. Wat mij vooral opviel, is dat het formulier voor de HT er zeer profi uitzag, maar het formulier voor de ACELL behandeling was een scheef kopietje, het zag er echt niet uit. Ik heb de formulieren doorgelezen en ingevuld+ondertekend, maar had nog wel een opmerking over een stuk tekst op het ACELL formulier, later in het gesprek met de dokter hebben ze dit stuk tekst geschrapt, en hij gaf aan dat dat stuk tekst inderdaad niet echt in het document hoorde. Vreemd, maar het zal wel.

Na de formulieren ingevuld te hebben, werd ik bij de dokter geroepen. De dokter was in mijn geval Servet Colak. Ik kreeg bij hem wel een beter gevoel dan de andere doktoren die er rondliepen (puur een gevoel), omdat hij in mijn ogen iets betrouwbaars uitstraalde. Slaat nergens op, maargoed, zo ervaarde ik het. Met het gebrekkige Engels kwamen we een heel eind in het startgesprek. Uiteindelijk kwamen we uit op het tekenen van een lijn. Hij tekende eerst een hele rechte lijn, die nog best ver naar achteren zat. Ik vond het er niet uitziet, en vroeg of het niet een iets natuurlijkere, ronde vorm kon krijgen. Dit heeft hij uiteindelijk gedaan, en resulteerde in een lijn waar ik wel tevreden mee was. Daarnaast plaatste hij wel de opmerking dat het waarschijnlijk vanwege mijn vorm van kaalheid en situatie waar ik in zat, hij vermoedelijk een stuk richting mijn kruin niet kon halen, en dat hier waarschijnlijk een kale plek zou ontstaan, dus mogelijk nog in een andere behandeling (een andere keer dus) hier iets aan kon doen. Hier was ik niet blij mee, maar ik had het erbij gelaten. Ik vroeg hem om z'n best te doen voor het beste resultaat wat mogelijk was met de getekende lijn.

Vervolgens werd ik meegenomen naar een mevrouw met een tondeuze in haar hand (kreeg tussendoor nog wel een speciale "behandeljas" aan). Na de scheerbeurt werd ik doorverwezen naar een andere ruimte. Ik mocht mijn schoenen uitdoen, en plaatsnemen op de behandelstoel. De man die binnenkwam bleek de dokter te zijn die mijn grafts zou gaan uitnemen. Ik moest mij omdraaien (had op dat moment totaal nog geen besef van hoe lang het zou gaan duren), en lag met mijn hoofd voorover op een soort "handdoekje". Ik kon mijn armen niet echt fijn kwijt.

Hij begon met het prikken voor de verdoving. Dit voelde ik wel, maar heb ik niet als pijnlijk ervaren. Later begon mijn achterhoofd eeen soort van "hard" te worden, ik voelde eigenlijk niets meer, heel gek. Hij begon met het apparaat, en het uitnemen van de grafts. Ik heb hier serieus vervelend lang gezeten/gelegen (uiteindelijk tot 1300u). Ik hoorde tussendoor nog wat Turkse muziek, maar omdat ik gewoon "bij" was heb ik deze tijd als heel erg lang ervaren. Tussendoor kwam Servet nog even langs om te kijken of alles goed ging. Omdat de "graftman" niet echt goed Engels sprak (nog minder dan de dokter), was ik blij dat Servet er was. Servet gaf achteraf aan (omstreeks 1300u, rond de lunchpauze) dat het er allemaal goed uitzag, en hij zei dat de grafts zo goed waren dat ze uiteindelijk 3400 grafts hadden uitgenomen! Ik vond dat zelf wel een behoorlijk aantal. Gezien de tijdsduur was ik allang blij dat het klaar was, maar dit bericht was een meevaller tov. de "tegenvaller" van vanochtend bij het tekenen. Tussendoor kon ik trouwens wel zien dat er assistentes bezig waren om de grafts in schaaltjes te doen. Wat een monnikkenwerk moet dat geweest zijn zeg...

Goed, eerst even eten dus. Na het eten weer terug. Toen kwam Servet langs om de "kanalen" open te zetten. Eerst verdoven met de prikken bovenop mijn hoofd. Man, dat deed pijn. Maargoed, je moet er wat voor over hebben Na een paar prikken was de pijn voorbij, en werd mijn hoofd bovenop ook weer van ongevoelig steen Uiteindelijk had hij de kanalen gezien het aantal grafts nog zelfs iets (zeer minimaal) voor de getekende lijn gezet. Dat gaf me een goed gevoel. Hij gaf aan dat met dit aantal grafts een goede dekking mogelijk was.

Na het maken van de "kanalen", en volgens mij ook het inspuiten van een bpaalde substantie, kwam de ACELL behandeling. Hierbij werd er spuiten met speciale vloeistof in de kanalen gespoten. Na deze behandeling (duurde volgens mij niet heel erg lang), begonnen de assistentes (op een gegeven moment wel 3 mensen), met het plaatsen van de grafts. Ook weer een monnikkenwerk, respect dat deze mensen dit doen dacht ik bij mezelf

Nou, uiteindelijk was het 17.45u, en waren we volgens mij klaar. Er werd nog wat vloeistof op mn hoofd gespoten (volgens mij water) en ik kreeg een wit verband om tegen het bloed, en daaromheen vervolgens een zwarte band van Esteworld. Ik had nog een kort gesprek met de dokter in de spreekkamer, hierin gaf hij aan dat hij heel erg tevreden was over het resultaat van de behandeling (tot dusver), en dat hij mij graag terug zag 2 dagen later na de washing. Ik kreeg een zwart hoedje mee (tegen de zon) en kon op weg.

De chauffeur van Esteworld bracht mij vervolgens terug naar mijn hotel.

Dag 3
Goed, een rustdag. Ik had mij voorbereid door wat puzzelboekjes mee te nemen, en er was een TV met wat internationale zenders zoals BBC world, dus hiermee ben ik de dag doorgekomen. Bij het wakker worden zat er wel een beetje bloed op het kussen van het hotelbed (jammer wel, want ik had het kussen nog met een plastic zak omwikkeld, alleen dit kussen gleed blijkbaar snachts weg, waardoor er een beetje bloed op het tweede kussen onder dit kussen kwam) Ik heb dit aan een medewerker aangegeven van het hotel, en uiteindelijk werd er helemaal niet moeilijk gedaan, en zei de man dat dit geen probleem was. Ik heb zelfs aangeboden het te willen vergoeden, mar volgens de man die een nieuwe hoes kwam brengen kon dit nog gewoon schoongewassen worden

Dag 4
S'ochtends werd ik opgehaald, opweg naar de kliniek voor de washing en instructies voor de rest van de komende tijd. Man, wat keek ik hiernaar uit, ik was blij dat het verband eraf kon. De washing was een verademing. Niet alles was brandschoon uiteraard, maar volgens de dokter (en de instructies) werd dit vanzelf minder.

S'avonds werd ik opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Dit was het andere vliegveld (Sabiha oid). Vliegveld was een stuk rustiger, en het leek hier allemaal een stuk vlotter te verlopen. Ik had uiteindelijk het zwarte hoedje van Esteworld op (had zelf nog wel een soort Indiana Jones hoed meegenomen, maar die had ik niet opgedaan), en toen ik het voorflapje had omgeklapt, leek het wel alsof ik een halve hipster was die basgitaar speelde in een band oid Gelukkig was er niet veel te zien, en heb ik eigenlijk de hele reis wel goed doorstaan (hier was ik het meest bang voor).

De dagen erna...
Eenmaal thuis gekomen de instructies doorgenomen, en de dagen erop de washing uitgevoerd zoals mij is verteld. Na een paar dagen kwamen de meeste korstjes al los, en voelde ik allemaal haren die ik eerst niet voelde. Helaas ook veel uitval, maar dit was normaal volgens de dokter.

nu
Tja, inmiddels iets meer als 2 weken verder, wondjes zijn allemaal genezen, de roodheid van het donorgebied neem steeds iets meer af heb ik het idee. Qua haar zit ik nu een zgn. helfase. Niet leuk. Mijn eigen haar is ook uitgevallen rondom het plantgebied, en ook mijn donorgebied heeft volgens mij last van shockloss als ik het zo zie. Dit lijkt me echter allemaal normaal, dus ik wacht gewoon geduldig af

Ik heb nog wat foto's bijgevoegd van voor en na de behandeling. Misschien niet erg duidelijk, maar het geeft een idee van de situatie. Foto's na de behandeling wss in volgende post omdat er maar 5 kleine plaatjes bijgevoegd kunnen worden.

Als er nog vragen/opmerkingen zijn dan hoor ik dat graag, ik ben van plan elke paar maanden even een update te geven.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png voor_1.png‎ (130,8 KB, 592x gelezen)
Bestandstype: png boven_1.png‎ (110,5 KB, 763x gelezen)
Bestandstype: png achter_1.png‎ (125,0 KB, 522x gelezen)
Bestandstype: png zij_1.png‎ (92,7 KB, 461x gelezen)
Bestandstype: png zij_2.png‎ (93,2 KB, 355x gelezen)
STRIKER is offline   Met citaat reageren
 

Labels
acell, esteworld, turkije

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.