Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juli 2004, 18:19   #1
ag0807
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 16
Jeuk en shampoo

Hallo allemaal,

sinds november 2003 heb ik AA en is mijn haar in een snel tempo uitgevallen. Ik ben bijna helemaal kaal geweest, op een paar plukjes na Al die tijd heb ik geen pruik gedragen, omdat ik me goed voelde, en iedereen mij zo accepteerde, ook op het werk. Dit was echt super fijn. Momenteel is mijn haar weer aan het terugkomen en heb ik nu stekeltjes van ongeveer 3 a 4 cm. Alleen is nu het geval dat ik ontzettend veel jeuk heb. Voordat mijn haar uit begon te vallen had ik dat ook.... Is dit een teken? Heeft misschien iemand een tip over het gebruik van shampoo, en of gel / wax?

Groetjes Anouk

Laatst gewijzigd door ag0807; 18 juli 2004 om 22:37
ag0807 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2004, 17:50   #2
francisca82
ervaringen uitwisselen?
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Locatie: barneveld in holland
Berichten: 19
Hoi anouk,

Zelf heb ik een haarwerk, maar heb ook regelmatig jeuk. Vooral op de plekken waar nieuw babyhaar begint te groeien.

Laatst kreeg ik van een vriendin van mij shampoo en die helpt super tegen de jeuk.

Het is hypoallergene shampoo dat eigenlijk bedoelt is voor het normaliseren van de talgafscheiding. Maar ja het helpt, dus ik gebruik het regelmatig.

Het is van het merk Klorane. Hypoallergenique, is shampoo met dovenetelextract.

Ik denk dat het alleen bij luxere drogisterijen te koop is.

Hopelijk kun je het product vinden en heb je er wat aan!

succes ermee!

groeten,

Francisca
francisca82 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2004, 01:53   #3
miriam26@wanado
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 68
Jeuk

Hoi Anouk en Francisca,

Uit nieuwsgierigheid was ik even van de Trichotillomaniepagina hier beland (te meer daar mijn vader jaren geleden ook AA gehad heeft) en herkende het jeukprobleem. Volgens mij zijn dit groeistuipen, maar misschien is dit te simpel gezegd. Het lijkt me geen allergische reactie o.i.d. Mijn probleem is bij het jeukgevoel dat mijn dwang om te trekken dan weer groot wordt. Gelukkig heb ik nu een vrij stabiele periode.

Sterkte met de AA!

Groet,

Miriam
miriam26@wanado is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2005, 21:23   #4
xxLottexxx
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 2
Hoi, ik heb ook Alopecia maar ik ben al mijn haar kwijtgeraakt. Dit gebeurde in september 2004. Ik heb vele verhalen gelezen, maar ik las jouw verhaal en vergeleken met alle andere verhalen komt jouw haar wel erg snel terug!
Super natuurlijk en dat zou ik ook wel willen, dus mijn vraag is of jij medicijnen hierover hebt gekregen, of speciale zalfjes of dat het "spontaan" is gaan groeien... Ik hoop dat je mijn vraag kan beantwoorden, ben namelijk erg benieuwd!

Groetjes, Lotte
xxLottexxx is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 16:45   #5
ag0807
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 16
Hoi Lotte,

Zoals ik de verhalen hier ook lees is mijn haar inderdaad heel snel teruggekomen. Ik heb er niet echt iets voor gedaan, ik heb een zalfje Topicorte de helft van de tijd gebruikt. Maar volgens mij heeft dit niks geholpen. Ik heb het gewoon zo gelaten en maar afgewacht wat het zou worden. Momenteel heb ik weer een flinke bos, alleen nog wel veel last van jeuk om mijn hoofd, en ik heb geen flauw idee waar dat vandaan komt. Mijn advies is doe geen gekke dingen qua medicijnen want er is helaas geen wondermiddel.

Groetjes Anouk
ag0807 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2005, 13:40   #6
Janne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 102
ik ben blij dat dit topic er is. Ik heb er ook erg last van. Vooral nu ik geen pruik meer draag, en gel in mijn haar doe. Ik heb ze zaterdagavond gewassen en gister had ik al last van jeuk. Ook nu word ik er gek van! Zwitsal babyshampoo leek me wel logisch, omdat die erg mild is. Maar echt goed werkt het niet. Die andere shampoo's die hier genoemd worden durf ik eigelijk niet te gebruiken
xx
Janne is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Black Seed producten Biljartbal Medicijnen/haargroeimiddelen 21 18 juli 2009 22:15
een beetje informatie JackTheRipper Medicijnen/haargroeimiddelen 9 23 april 2007 13:58
shampoo van dermatoloog okki Haarproblemen bij vrouwen 23 26 februari 2006 13:20
wat nizoral nooit lukte maar Guhl shampoo wel kabouterplop Medicijnen/haargroeimiddelen 3 10 juli 2004 12:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.