Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 maart 2021, 20:50   #61
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shazam Bekijk bericht
FVDS, hoe ben je zo terecht gekomen bin Transhair? En pushen die nog altijd voor een FUT?
Mijn ouders hebben het mij cadeau gedaan. Waarschijnlijk vanwege de zeer goede recensies online (al weet ik inmiddels wel dat die recensies op kliniekervaringen.nl een beetje té positief zijn).

Ik heb een heel goed gesprek gehad daar en men heeft zeker niet aangedrongen op een Fut. Hun medewerker stelde meteen al de Fue voor al was dat ook wel omdat ik vrij zeker van mijn zaak was.

Ik herken mij niet in de negatieve reacties wat betreft het commerciële opdringen of dat men niet reageert op mailtjes. Ik heb inmiddels al meerdere vragen per mail gesteld en krijg steeds keurig antwoord.

Ik moet natuurlijk wel afwachten hoe de behandeling gaat verlopen maar tot nu toe heb ik een zeer positief gevoel

Ondanks dat hun medewerker mij dus dutasteride voorschrijft heeft hij mij ook gewoon eerlijk verteld over de mogelijke bijwerkingen.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2021, 21:53   #62
Tom12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2020
Berichten: 113
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Hé Abel,

Enorm bedankt voor je reactie. Hier kan ik zeker wat mee. Ik voel me erg opgelucht dat er ook effectieve manieren zijn die waarschijnlijk een stuk minder bijwerkingen geven. Ik heb bewust de keuze gemaakt om geen kale kop te 'nemen' en om een haartransplantatie te doen maar vanaf dat moment sla je ook een weg in waarbij je er alles aan wilt/moet doen om het resultaat te behouden. Op dat moment kom je in een soort dilemma te zitten tussen het kiezen van je uiterlijk en je gezondheid. Nogmaals, erg bedankt. Nog een andere vraag, is het kiezen van die 0,75ml lastig? Hoe doe je dat precies? Misschien een gekke vraag
Bij de levering zit een pipetje waarmee je heel secuur je dosis kunt bepalen tot max 1ML.

Ik heb in december 2020 een HT ondergaan (2.900 grafts) voor inhammen en bovenopen/voorop dichter maken. Ik gebruik nu ongeveer 1 maand Essengen6 1x 1 ML per dag. Precies jouw gedachte heb ik ook: ik heb gekozen voor een kop met haar (door die HT) en dan wil ik daar ook wel goed voor zorgen. So far nog geen gekke bijwerkingen.
Tom12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2021, 22:11   #63
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom12345 Bekijk bericht
Bij de levering zit een pipetje waarmee je heel secuur je dosis kunt bepalen tot max 1ML.

Ik heb in december 2020 een HT ondergaan (2.900 grafts) voor inhammen en bovenopen/voorop dichter maken. Ik gebruik nu ongeveer 1 maand Essengen6 1x 1 ML per dag. Precies jouw gedachte heb ik ook: ik heb gekozen voor een kop met haar (door die HT) en dan wil ik daar ook wel goed voor zorgen. So far nog geen gekke bijwerkingen.
Thanks voor je reactie man. Ik denk dat ik hier ook mee ga beginnen.

Wellicht een gekke vraag maar hoeveel tijd ben je dagelijks bezig met het aanbrengen van de topische variant? Ik verkies dit boven de orale variant maar als je elke dag een uur bezig bent dan ga ik dat niet volhouden :p
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2021, 22:59   #64
Abel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2020
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Thanks voor je reactie man. Ik denk dat ik hier ook mee ga beginnen.

Wellicht een gekke vraag maar hoeveel tijd ben je dagelijks bezig met het aanbrengen van de topische variant? Ik verkies dit boven de orale variant maar als je elke dag een uur bezig bent dan ga ik dat niet volhouden :p
Ik breng het in de avond aan voordat ik naar bed ga. Het duurt hoogstens vijf minuten maar meestal ongeveer twee minuten. Je verdeeld de hoeveelheid over je hoofd of bepaalde plek en masseert het dan in zodat de druppels niet over je hoofd gaan glijden. Het wordt al gauw onderdeel van je badkamer ritueel en ik ervaar het dan ook niet als verveend. Ik breng het zes dagen per week aan (1x per week micro needling met dermapen). Heb het in de afgelopen zes maanden zelden overgeslagen. Mijn advies zou zijn om ook te beginnen met een lage dosering ala 0.75ML en zien hoe je dat ervaart.
Abel is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2021, 23:03   #65
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abel Bekijk bericht
Ik breng het in de avond aan voordat ik naar bed ga. Het duurt hoogstens vijf minuten maar meestal ongeveer twee minuten. Je verdeeld de hoeveelheid over je hoofd of bepaalde plek en masseert het dan in zodat de druppels niet over je hoofd gaan glijden. Het wordt al gauw onderdeel van je badkamer ritueel en ik ervaar het dan ook niet als verveend. Ik breng het zes dagen per week aan (1x per week micro needling met dermapen). Heb het in de afgelopen zes maanden zelden overgeslagen. Mijn advies zou zijn om ook te beginnen met een lage dosering ala 0.75ML en zien hoe je dat ervaart.
Hartstikke bedankt kerel. Je hebt me overtuigd om dit te gaan proberen. Zou jij mij een PM willen sturen. Ben wel benieuwd waar jij besteld
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2021, 08:41   #66
keesH
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2020
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abel Bekijk bericht
Ik breng het in de avond aan voordat ik naar bed ga. Het duurt hoogstens vijf minuten maar meestal ongeveer twee minuten. Je verdeeld de hoeveelheid over je hoofd of bepaalde plek en masseert het dan in zodat de druppels niet over je hoofd gaan glijden. Het wordt al gauw onderdeel van je badkamer ritueel en ik ervaar het dan ook niet als verveend. Ik breng het zes dagen per week aan (1x per week micro needling met dermapen). Heb het in de afgelopen zes maanden zelden overgeslagen. Mijn advies zou zijn om ook te beginnen met een lage dosering ala 0.75ML en zien hoe je dat ervaart.
Dus, maar 1x per dag 0,75ml?
keesH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2021, 09:43   #67
Abel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2020
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keesH Bekijk bericht
Dus, maar 1x per dag 0,75ml?
Jep, klopt. Soms meer ml maar gemiddeld genomen 1x per dag 0.75ml.
Abel is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2021, 12:40   #68
Apske90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2020
Berichten: 72
Geslacht:
Hoi dit durf ik wel aan. Waar bestel je dit?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abel Bekijk bericht
Jep, klopt. Soms meer ml maar gemiddeld genomen 1x per dag 0.75ml.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abel Bekijk bericht
Hi FVDS, ik was zelfs ook erg huiverig en angstig om de orale vormen van zowel finasteride als dutasteride te gebruiken. De literatuur bewees echter wel dat deze twee medicatie wel daadwerkelijk de haaruitval aanpakken en mogelijke hergroei stimuleren. Desalniettemin heb ik toen besloten om geen orale vormen te nemen maar topsiche. De kans op bijwerkingen is bij de topische variant kleiner gezien je de substantie rechtstreeks op het hoofd aanbrengt en de kans daardoor kleiner is dat het door je hele lichaam circuleert. Daarnaast kan je het beter doseren. Neemt natuurlijk niet weg dat er altijd een kans bestaat dat je wel bijwerkingen kan ondervinden.

Ik ben sinds juli '20 begonnen met het dagelijks aanbrengen van 0.75 ML van Essengen 6-Plus; een combinatie van finasteride en minoxidil. Het middel zelf raadt aan om dagelijks 2 x 1ML aan te brengen, maar onderzoek wijst uit dat 0.75 ML ook effectief is.
Nu ruim zeven maanden verder en tot op heden zeer tevreden over dit middel: nul bijwerkingen ondervonden, haaruitval stopte binnen enkele weken, haar is dikker geworden en ervaar ook op sommige plekken hergroei.

Ondanks dat ik geen bijwerkingen ondervind bij 0.75 ML per dag is dit voor mij geen reden om op te schalen naar 1ML per dag. Het huidige resultaat spreekt voor zich en ik zit er ook in voor de lange termijn: liever langzaam maar veilig een goed resultaat dan overdoseren en de kans op bijwerkingen vergroten.

Het gaf mij trouwens ook rust toen ik er aan begon aangezien ik het probleem nu bij de bron ging aanpakken. Die rust kwam ook doordat ik me mijn inziens goed had ingelezen en vertrouwen had bij deze aanpak.

Hopelijk heb je hier wat aan. Stuur gerust een bericht als je vragen hebt.
Apske90 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2021, 12:42   #69
Apske90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2020
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abel Bekijk bericht
Ik breng het in de avond aan voordat ik naar bed ga. Het duurt hoogstens vijf minuten maar meestal ongeveer twee minuten. Je verdeeld de hoeveelheid over je hoofd of bepaalde plek en masseert het dan in zodat de druppels niet over je hoofd gaan glijden. Het wordt al gauw onderdeel van je badkamer ritueel en ik ervaar het dan ook niet als verveend. Ik breng het zes dagen per week aan (1x per week micro needling met dermapen). Heb het in de afgelopen zes maanden zelden overgeslagen. Mijn advies zou zijn om ook te beginnen met een lage dosering ala 0.75ML en zien hoe je dat ervaart.
Vielen er haren uit in het begin en geïrriteerde huid of had je daar geen last van?
Apske90 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2021, 20:27   #70
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom12345 Bekijk bericht
Bij de levering zit een pipetje waarmee je heel secuur je dosis kunt bepalen tot max 1ML.

Ik heb in december 2020 een HT ondergaan (2.900 grafts) voor inhammen en bovenopen/voorop dichter maken. Ik gebruik nu ongeveer 1 maand Essengen6 1x 1 ML per dag. Precies jouw gedachte heb ik ook: ik heb gekozen voor een kop met haar (door die HT) en dan wil ik daar ook wel goed voor zorgen. So far nog geen gekke bijwerkingen.
Hey Tom,

Ik ben heel benieuwd op welk moment jij bent begonnen met het gebruik van topische finasteride nadat je haartransplantatie was gedaan.

Ik ben bang om mijn getransplanteerde haren te beschadigen wanneer ik bijvoorbeeld een flinke shredding krijg van het middel.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2021, 22:08   #71
Tom12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2020
Berichten: 113
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Hey Tom,

Ik ben heel benieuwd op welk moment jij bent begonnen met het gebruik van topische finasteride nadat je haartransplantatie was gedaan.

Ik ben bang om mijn getransplanteerde haren te beschadigen wanneer ik bijvoorbeeld een flinke shredding krijg van het middel.
Ik ben ongeveer 7 weken na de HT gestart. Volgens mij is het van belang hoe ‘rustig’ je ontvangstgebied is. Ik zou dit altijd in overleg met de kliniek/arts doen. Hij zal je foto’s of evt. bezoek controleren verwacht ik.
Tom12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2021, 00:21   #72
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom12345 Bekijk bericht
Ik ben ongeveer 7 weken na de HT gestart. Volgens mij is het van belang hoe ‘rustig’ je ontvangstgebied is. Ik zou dit altijd in overleg met de kliniek/arts doen. Hij zal je foto’s of evt. bezoek controleren verwacht ik.
Thanks voor je reactie man! Duidelijk!
FVDS is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.