Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 februari 2021, 17:49   #16
Apske90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2020
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keesH Bekijk bericht
Onvruchtbaar van Finasteride?? Is dat niet wat vergezocht? Vooral in de essengen vorm die je op je hoofd druppelt kan dit toch nooit een bijwerking zijn.
Pillen variant van finasteride maakt je zeker wel (tijdelijk) onvruchtbaar. Is aangetoond. Ik liep bij de fertiliteitsarts met mijn vrouw.
Apske90 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 17:51   #17
Apske90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2020
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Dutasteride blokt meer DHT dan Finasteride. Het is niet perse zo dat het meer bijwerkingen geeft, maar het zou kunnen. De reden dat het minder wordt gebruikt is omdat het pas later is goedgekeurd door de FDA en doordat het middel relatief kort gebruikt wordt kun je nog niks zeggen wat het doet op de lange termijn. Van Finasteride kunnen ze wel zeggen dat het op de lange termijn veilig is, want dat wordt als 30 jaar gebruikt door mensen. Dutasteride pas vanaf begin 2000 geloof ik en pas veel later werd het goedgekeurd door de FDA. Ik geloof in 2010. Dit is wel te vinden op internet.

Ik spreek uit ervaring dat je penis er niet van krimpt. Ook nog nooit eerder van gehoord . Maar als je het zeker wil weten zou je hem kunnen opmeten voordat je begint met Finasteride hahah.
Zeg je er ook even bij dat je die pillen je leven lang moet blijven slikken?
Apske90 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 17:56   #18
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apske90 Bekijk bericht
Pillen variant van finasteride maakt je zeker wel (tijdelijk) onvruchtbaar. Is aangetoond. Ik liep bij de fertiliteitsarts met mijn vrouw.
Het kan effect hebben op je vruchtbaarheid. Het is een mogelijke bijwerking, geen zekerheid.

Zoals ik al zei, je hebt mensen die denken dat het iedereen overkomt want het is hun overkomen, en je hebt mensen die denken dat het niemand overkomt want het is hun niet overkomen. Dat er een kans bestaat dat het kan gebeuren, dat je pech kan hebben of mazzel afhankelijk van hoe jouw lichaam toevallig ergens op reageert, gaat velen kennelijk boven de pet.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 17:57   #19
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apske90 Bekijk bericht
Zeg je er ook even bij dat je die pillen je leven lang moet blijven slikken?
Je moet niks. Als je stopt met slikken, word je even kaal als je geweest was als je nooit had geslikt. Maar je moet helemaal niks.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 18:05   #20
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apske90 Bekijk bericht
Zeg je er ook even bij dat je die pillen je leven lang moet blijven slikken?
Bedankt voor je reactie man. Ik heb zelf geen kinderwens maar ben vooral heel bang voor permanente erectieproblemen en een permanente krimp van mijn jongeheer... Ik heb op een aantal fora gelezen dat je penis dus echt kan krimpen van deze medicijnen. Ben erg benieuwd of dit zich dan herstelt wanneer je stopt met het medicijn.

Laatst gewijzigd door FVDS; 26 februari 2021 om 18:09
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 18:11   #21
Apske90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2020
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie man. Ik heb zelf geen kinderwens maar ben vooral heel bang voor permanente erectieproblemen en een permanente krimp van mijn jongeheer... Ik heb op een aantal fora gelezen dat je penis dus echt kan krimpen van deze medicijnen. Ben erg benieuwd of dit zich dan herstelt wanneer je stopt met het medicijn.
Zeggen ze over anabolen ook maar dat is niet altijd het geval. Libido en vruchtbaarheid heb ik wel ervaren.
Apske90 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 18:12   #22
Apske90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2020
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Je moet niks. Als je stopt met slikken, word je even kaal als je geweest was als je nooit had geslikt. Maar je moet helemaal niks.
Dus wil je niet kaal worden moet je het je hele leven slikken. Duurdere hobby dan roken. Vitamine argan olie fietsen en sporten heeft een betere werking dan die troep.
Apske90 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 18:26   #23
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
en een permanente krimp van mijn jongeheer...
Je lijkt nogal geobsedeerd te zijn door de grootte van je lid. Voor zover ik weet zijn er tientallen hele vervelende, zware bijwerkingen toe te schrijven aan fina-gebruik: van inderdaad erectieproblemen tot zware depressies, maar van "krimp" heb ik persoonlijk nog nooit gehoord. Ik kan me er vaag nog iets bij voorstellen als gevolg van een hele zware, heel lang onbehandelde erectiestoornis, maar in ieder geval niet als primaire bijwerking of als iets dat gebeurt op de korte tot middellange termijn. Maar je blijft er maar op terugkomen: heb je daar uberhaupt een studie voor, of heb je deze bijwerking zelf verzonnen?
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 18:28   #24
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apske90 Bekijk bericht
Vitamine argan olie fietsen en sporten heeft een betere werking dan die troep.
Dat is echt totale bullshit. Ik bedoel, als je besluit geen fina te slikken omdat je je gezondheid boven je haar zet, supergoed van je. Maar fina werkt, en vrijwel alle andere middeltjes op de markt niet tot nauwelijks. Met fina behouden de meeste mensen hun haar, met sporten of een beetje olie niet. Je kan best een discussie hebben over de bijwerkingen van fina, maar niet over de werking op je haar in vergelijking tot wat huis, tuin en keukenmiddeltjes.

Edit: begrijp ik nou goed dat je een HT hebt gehad in december. En op basis van slechts twee maanden (!!) concludeert dat jouw regime "betere werking" heeft dan fina?

Laatst gewijzigd door minten; 26 februari 2021 om 18:38
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 18:44   #25
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Je lijkt nogal geobsedeerd te zijn door de grootte van je lid. Voor zover ik weet zijn er tientallen hele vervelende, zware bijwerkingen toe te schrijven aan fina-gebruik: van inderdaad erectieproblemen tot zware depressies, maar van "krimp" heb ik persoonlijk nog nooit gehoord. Ik kan me er vaag nog iets bij voorstellen als gevolg van een hele zware, heel lang onbehandelde erectiestoornis, maar in ieder geval niet als primaire bijwerking of als iets dat gebeurt op de korte tot middellange termijn. Maar je blijft er maar op terugkomen: heb je daar uberhaupt een studie voor, of heb je deze bijwerking zelf verzonnen?

Bedankt voor je reactie.

Ik heb op dit forum van wat mensen gelezen dat hun penis en testikels zijn gekrompen door deze medicijnen.

https://forum.bodybuilding.nl/topics...ndrome.381032/

Ook wordt het op meerdere sites benoemd zoals op deze

http://www.solidewij.nl/wat-is-penis...m-gebeurt-het/

https://nl.amenajari.org/articles/ur...rmanently.html

Je hebt gelijk dat mijn penislengte behoorlijk belangrijk voor mij is. Ik heb een prima maat maar als hij met enkele centimeters zou krimpen dan zou ik dat zeker zou erg vinden als een kale kop. Het voelt een beetje alsof ik in een lastig dilemma zit haha.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 18:47   #26
Lennard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2020
Berichten: 58
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apske90 Bekijk bericht
Pillen variant van finasteride maakt je zeker wel (tijdelijk) onvruchtbaar. Is aangetoond. Ik liep bij de fertiliteitsarts met mijn vrouw.



en hoe is dat dan aangetoond ??? Sry Apske maar ik geloof het niet echt
Lennard is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 18:50   #27
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie.

Ik heb op dit forum van wat mensen gelezen dat hun penis en testikels zijn gekrompen door deze medicijnen.

https://forum.bodybuilding.nl/topics...ndrome.381032/

Ook wordt het op meerdere sites benoemd zoals op deze

http://www.solidewij.nl/wat-is-penis...m-gebeurt-het/

https://nl.amenajari.org/articles/ur...rmanently.html

Je hebt gelijk dat mijn penislengte behoorlijk belangrijk voor mij is. Ik heb een prima maat maar als hij met enkele centimeters zou krimpen dan zou ik dat zeker zou erg vinden als een kale kop. Het voelt een beetje alsof ik in een lastig dilemma zit haha.
Goed, ik zou me als ik jou was in eerste instantie meer druk maken om de eventuele effecten op je psychische gezondheid (depressie, futloosheid) dan om je omvang eerlijk gezegd, zeker als je pas net begint met slikken. Maar goed, de afweging is aan jou, die kan niemand hier voor je maken.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 18:53   #28
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lennard Bekijk bericht
en hoe is dat dan aangetoond ??? Sry Apske maar ik geloof het niet echt
Het is aangetoond dat een kleine groep mannen tijdens het slikken van fina minder vruchtbaar wordt. Een kleine groep van die kleine groep mannen is van zichzelf al matig vruchtbaar en het effect van de fina kan dan tijdelijke onvruchtbaarheid tot gevolg hebben (wat natuurlijk ook weer afhangt van de vruchtbaarheid van je partner). Volgens de studies herstelt dit zich weer binnen drie maanden na het stoppen met slikken.

Het kan dus gebeuren bij sommige patienten, zoals elke bijwerking.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 18:56   #29
Apske90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2020
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Dat is echt totale bullshit. Ik bedoel, als je besluit geen fina te slikken omdat je je gezondheid boven je haar zet, supergoed van je. Maar fina werkt, en vrijwel alle andere middeltjes op de markt niet tot nauwelijks. Met fina behouden de meeste mensen hun haar, met sporten of een beetje olie niet. Je kan best een discussie hebben over de bijwerkingen van fina, maar niet over de werking op je haar in vergelijking tot wat huis, tuin en keukenmiddeltjes.

Edit: begrijp ik nou goed dat je een HT hebt gehad in december. En op basis van slechts twee maanden (!!) concludeert dat jouw regime "betere werking" heeft dan fina?
Ik ken mijn haar. Is in de jaren uitgevallen en terug gekomen door goed sporten argan olie en voeding. Finasteride is slecht voor je gezondheid elke arts zal dit erkennen en je erop wijzen. Ga die jongen niet opzadelen met troep. Haar is geen levend iets. Je haren kunnen uitvallen door erfelijke zaken en je haar kan uitvallen door slechte voeding roken en niet bewegen. Finasteride remt het e.e.A. Alleen als je het net als drugs continu blijft nemen. DHT dit dat zus zo studie zus studie zo heb je niks aan, elk lichaam reageert op een andere manier. Eerst je lichaam laten werken en dan dingen slikken. Foam o.I.d. Is nog verantwoord.
Apske90 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 18:58   #30
Lennard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2020
Berichten: 58
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Het is aangetoond dat een kleine groep mannen tijdens het slikken van fina minder vruchtbaar wordt. Een kleine groep van die kleine groep mannen is van zichzelf al matig vruchtbaar en het effect van de fina kan dan tijdelijke onvruchtbaarheid tot gevolg hebben (wat natuurlijk ook weer afhangt van de vruchtbaarheid van je partner). Volgens de studies herstelt dit zich weer binnen drie maanden na het stoppen met slikken.

Het kan dus gebeuren bij sommige patienten, zoals elke bijwerking.



Mocht je er echt bang voor zijn dan kan je altijd je sperma laten invriezen. het kost 200 euro en dan 60 euro per jaar. Moet je wel een doorverwijzing van je arts krijgen



https://www.catharinaziekenhuis.nl/f...van_sperma.pdf
Lennard is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.